فروش برند و چند گام برای ثبت برند



برند چیست؟

یکی از ارزشمندترین دارایی‌های یک کسب و کار یا سازمان، برند آن است. تمامی سازمان‌ها برای رشد و پیشرفت باید تلاش کنند که یک رابطه احساسی و عاطفی با مشتریان، سرمایه‌گذاران و افراد مرتبط با خود (از جمله کارمندان) برقرار کنند. اگر این رابطه احساسی و عاطفی، مثبت باشد مطمئناً تأثیر مهم و قابل توجهی بر جایگاه آن کسب و کار در ذهن طرف مقابل می‌گذارد و همین مسئله باعث می‌شود که آن مشتری سراغ شخص یا کسب و کار دیگری نرود.



چرا برند؟

وقتی از برند حرف می‌زنیم، منظورمان فقط برندهای بزرگ‌های بین‌المللی مانند اپل و آمازون و گوگل و کوکاکولا نیست، بلکه برندهای کوچک‌تر ملی و محلی هم هست. برندهایی که در رقابت هستند تا سهم خود را از سبد زندگی‌مان کسب کنند.

حضور برندها در زندگی‌مان چنان جدی و فراگیر است که می‌توان گفت بسیاری از تصمیم‌های خرید ما، نه بر روی محصول، که بر روی برند محصول متمرکز هستند.فرض کنید می‌خواهید خرید خود را از سوپرمارکت به صورت تلفنی انجام دهید. از ماست و نان گرفته تا باتری و مسواک، تقریباً کالا به کالا، باید به طرف مقابل بگویید که چه برندی مد نظر شماست. بسیار معدودند کالاهایی که برندشان برای شما مهم نباشد و صرفاً به گفتن نام کالا (مثلاً شاید کبریت یا کیسه فریزر) اکتفا کنید.

البته این را هم می‌دانیم که بحث برند و برندسازی، به کالاها محدود نیست و دغدغه‌ی برندسازی، تقریباً هر چیز قابل ارائه‌‌ای را در بر می‌گیرد: مجموعه‌های خدماتی در پی ساختن برند برای خدمات خود هستند، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها برای تقویت برند خود، هزینه می‌کنند، شهرداری‌ها برای تعریف و تقویت برند شهرها می‌کوشند و بسیاری از انسان‌ها، برای توسعه برند شخصی خود تلاش می‌کنند.


آشنایی با ثبت برند

برند به علامت تجاری و تعریف کننده هر شرکت، محصول، کارخانه و یا موسسه اطلاق می گردد. برند، یک نشان تخصصی و ویژه برای هر شرکت بوده و معرف اصلی آن به شمار می آید. ثبت و شناساندن برند از ارکان اصلی بدست آوردن و صاحب شدن آن بوده و بدون این اقدام، نمی توان هیچ ادعایی مبنی بر مالکیت برند داشت. زمان تخمین زده شده به منظور ثبت برند شرکت، حدودا یک تا دو ماه زمان نیاز داشته و هر برند ثبت شده ای تا 10 سال معتبر باقی خواهد ماند. زمان مناسب به منظور تمدید برند، شش ماه پس از منقضی شدن آن بوده و شرایط خاص خود را خواهد داشت. باید توجه داشت برند مورد نظر شما، حتما باید نوین بوده و هیچگونه شباهت و کپی برداری در آن وجود نداشته باشد، در صورت وجود هرگونه کپی برداری، ثبت کاملا مختل شده و از بین خواهد رفت.


گام های اصلی ثبت‌برند و علامت تجاری

برای ثبت یک برند یا علامت تجاری که می تواند نام تجاری یا لوگوی مربوط به کسب و کار شما باشد، شما نیاز است که 4 گام اصلی را طی کنید:


گام اول)  انتخاب نام برند:  اولین گام شما در این ابتدای کار، انتخاب نام برند است که می خواهید با آن سالها فعالیت کنید و بین مشتریان و در بازار معروف شوید. پس نام هایی که محدودیت ثبت ندارند، یا خلاف قوانین اسلامی و عمومی نیستند انتخاب کنید ضمن اینکه این نام نباید قبلا ثبت شده باشد..


گام دوم)  استعلام برند: شما قبل از ثبت برند و لوگو یا هر علامت تجاری باید بررسی کنید که آیا این برند قبلا ثبت شده است یا خیر، چنانچه یک نام یا یک علامت تجاری در حوزه فعالیت شما قبلا ثبت شده باشد شما نمی توانید دیگر آن نام را برای خود به ثبت برسانید. استعلام برند باعث می شود احتمال رد شدن برند شما در سامانه درصد بالایی کاهش یابد.


گام سوم)  تکمیل مدارک لازم: بعد از انتخاب نام و استعلام از احتمال ثبت، باید مدارک لازم  را تکمیل کنید. عموما خیلی از افراد نمی دانند که ثبت برندتجاری خیلی سخت نیست و فرآیند تکمیل مدارک آن هم به راحتی و با مشاوره رایگان، بسیار هم راحت است.


گام چهارم)  ثبت اظهارنامه علامت تجاری: بعد از تکمیل مدارک لازم، باید در سایت مرکز مالکیت معنوی ثبت نام نموده و جهت تایید حساب کاربری گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی دریافت نمایید. بعد از فرآیند ثبت اظهارنامه برند در سایت و بارگذاری مدارک و تصویر برند در سایت باید حداقل 15 روز منتظر ماند تا نتیجه بررسی کارشناسان اعلام شود.


مدارک لازم جهت ثبت


مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری شخصی ( حقیقی )

تصویر مدارک شناسایی فرد متقاضی ( شناسنامه و کارت ملی)

گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی

ارائه مجوز فعالیت در حوزه مورد نظر ( جواز کسب یا جواز تاسیس یا ای نماد یا هر پروانه فعالیت معتبر )

کارت بازرگانی ( در صورتی که برند لاتین باشد )


مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری شرکتی ( حقوقی)

تصویر مدارک شناسایی مدیرعامل ( شناسنامه و کارت ملی)

ارائه آگهی تاسیس شرکت ( حوزه فعالیت برند باید در موضوع فعالیت شرکت قید شده باشد )

کارت بازرگانی ( در صورتی که برند لاتین باشد )

در صورتی که وکیل و نماینده رسمی شرکت، کار ثبت علامت تجاری را انجام می دهد، می بایست مدارک نماینده قانونی نیز تهیه و ارائه گردد.


مدارک مورد نیاز جهت تمدید برند و لوگو

اعتبار یک برند بعد از ثبت 10 سال است، بعد از این ده سال نیاز است که برند تمدید شود، فرآیند تمدید برند هم شبیه ثبت برند در سامانه می باشد و مدارکی که لازم است:


برای اشخاص حقيقی :

كپي شناسنامه و كارت ملي مالك علامت برای ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری

ارائه اصل يا كپي تصديق ثبت شده برای ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری


برای اشخاص حقوقی :

ارائه روزنامه آخرين تغييرات اعضاي هيئت مديره

كپي شناسنامه و كارت ملي دارندگان حق امضا

ارائه اصل يا كپي تصديق ثبت شده


ثبت کدام برند ها ممنوع می باشد؟

علامت تجاری موسسات رسمی، نمادهای دولتی، که می توان به صلیب سرخ، هلال احمر و … اشاره کرد.

نماد پرچم ایران با علامت مخصوص جمهوری اسلامی ایران.

پرچم هایی که به دولت و کشور ایران از گذشته مربوط است و هر آنچه توسط دولت منع شده باشد.

کلماتی که برند را به ایران مرتبط کنند مانند دولتی، ایران و … نباید در نام برند باشد.

علامت هایی که خلاف عفت عمومی، موازین اخلاقی باشد و یا نظم عمومی را مختل کند.

علائمی که انتخاب می شود نباید گمراه کننده باشد. به عنوان مثال قرار دادن تصویر اتومبیل بر روی لبنیات گمراه کننده و بی ربط است.

از استفاده کردن نشانه های سلطنتی، سازمان های بین المللی و … نیز خودداری کنید.

تشابه زیاد دو برند و نام به طوری که تشخیص کالا و خدمات آن ها از هم ممکن نباشد.

علامت یا نام تجاری که به شکل گمراه کننده شبیه یک نام و یا علامت تجاری متعلق به موسسه دیگر باشد.


هزینه ثبت برند  چقدر است؟

هزینه هایی که برای ثبت باید بپردازید شامل ( ثبت اولیه اظهارنامه در سایت + روزنامه رسمی نوبت اول + حق الثبت + روزنامه رسمی دوم ) است. این هزینه وقتی است که شما خودتان بدون هیچ وکیلی مراحل ثبت را خودتان انجام دهید.

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند ( زامورا Zamoora)
فروش برند تاچيسان Tachisan
فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده