آگاهی از برند چیست؟




برند چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، برند یک نشانه (سمبول)، علامت، لوگو، اسم، کلمه یا جمله‌ای است که معمولاً شرکت‌ها برای ایجاد تمایز محصولات و خدمات خود با دیگر رقبا استفاده می‌کنند تا به عنوان نمادی از نام تجاری آنها شناخته شود. قطعاً به خاطرسپاری یک کلمه یا لوگو بسیار ساده‌تر از نام کامل یک شرکت و توضیحات مربوط به خدمات آن می‌باشد.

یک برند، شیوه‌ای است که یک شرکت، سازمان یا حتی یک فرد توسط کسانی که از محصولات و خدمات آنها استفاده می‌کنند فهمیده می‌شوند. به همین دلیل شرکت‌ها برند خود را از سطح ظاهری اسم و لوگو فراتر می‌برند چون احساسی قابل تشخیص که شرکت در مشتری برمی‌انگیزد، تعریف جامع‌تری از برند است. برندها در ذهن افراد شکل می‌گیرند و یک برداشت ادراکی-احساسی هستند.


برندینگ چیست؟

برندینگ (branding) یا برندسازی در واقع آن عملیاتی است که کسب و کار شما نیاز دارد تا در بازار پررقابت امروزه، توجه مشتری هدف را به شما جلب کند. برندینگ کاری می‌کند که مشتری جدید شما، به یک مشتری وفادار و دائمی تبدیل شود. به بیان دیگر، برندینگ تکنیکی است که شما را در دنیای تجارت یک پله بالاتر می‌برد.

برند، چیزی است که مشتری از کسب و کار شما می‌بیند و درک می‌کند و برندینگ کاری است که شما انجام می‌دهید تا برند خود را به شکل داده و به ذهن مخاطب برسانید. وقتی لوگوی خود را با دقت طراحی می‌کنید، یا صدا یا موزیک منحصربه‌فردی را برای تبلیغات تجاری خود استفاده می‌کنید، شما مشغول برندینگ هستید. به عنوان مثال، استفاده مکرر و همیشگی ایرانسل از رنگ زرد، بخشی از هویت برند (Brand Identity) و فرآیند برندسازی آن می‌باشد.



آگاهی از برند (Brand Awareness) چیست؟

آگاهی از برند، در واقع یک لغت در حوزه‌ی بازاریابی است که به میزان شناخت مشتری از یک محصول یا خدمات، صرفاً از روی نام تجاری آن اشاره دارد. اگر شما قادر باشید این سبک از آگاهی را در مشتریان خود به‌وجود بیاورید، به سادگی می‌توانید محصول جدید خود را عرضه و معرفی کرده یا محصولات قدیمی خود را به مشتریان یادآوری کنید.

بهتر است برای درک بیشتر اصطلاح «آگاهی از برند» چند مثال بزنیم، خیلی وقت‌ها شده که شما به یک سوپرمارکت بروید و به جای اینکه خرید مایع ظرفشویی را درخواست کنید، از فروشنده بخواهید به شما یک «ریکا» بدهد یا این‌که در یک رستوران وقتی درخواست نوشابه دارید، به گارسون بگویید که یک بطری کوکاکولا یا فانتا برای شما بیاورد. آنچه در این بین اتفاق می‌افتد، در واقع آگاهی از برند است به گونه‌ای که در ذهن شما، نام یک برند به معنی نام یک محصول می‌باشد.



چرا آگاهی از برند مهم است؟

کیفیت محصولات و خدمات شرکت شما، میزان تبلیغاتی که انجام می‌دهید و حتی میزان فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی نمی‌تواند تضمینی برای پیش‌برد اهداف تجاری‌تان باشد. اما داشتن یک برند مناسب می‌تواند موجب شود مشتریان به محصولات و خدمات شما اعتماد کنند. هرچند که در دنیای پررقابت کسب و کار، تنها داشتن یک نام تجاری کافی نیست و مهم‌تر از آن، تقویت و  اثبات آن برند در ذهن مشتریان هدف است.



تفاوت آگاهی از برند با شناخت برند چیست؟

شناخت برند (Brand Recognition) وقتی اتفاق می‌افتد که مشتری با دیدن المان‌های بصری مثل لوگو یا یک رنگ خاص یا سبک بسته‌بندی متفاوت، متوجه می‌شود که آن برند به کدام شرکت تعلق دارد. به عنوان مثال وقتی لوگوی «مک دونالد» را می‌بیند، حرف M و رنگ زرد این لوگو به‌راحتی این رستوران فست فود زنجیره‌ای را به ذهن می‌آورد.



نتیجه‌گیری

در این مقاله با مفاهیمی از قبیل برند، برندینگ، آگاهی از برند و شناخت برند آشنا شدیم. اگر گام‌های اول برای شروع یک کسب و کار را طراحی برند و پس از آن انجام برندینگ تلقی کنیم، تلاش برای رسیدن مشتریان به «آگاهی از برند» یکی از مؤثرترین گام‌ها برای کسب موفقیت است. آگاهی از برند احساس خوشایند یا رضایت ‌خاطری است که با شنیدن نام برند شما به مشتری دست می‌دهد. آگاهی از برند به معرفی برند و محصولات شما کمک زیادی کرده و مشتریان جدید را به مشتریان دائمی و وفادار تبدیل می‌کند.

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده