فروش برند آماده عسل



اهمیت ثبت برند عسل

عسل یا به‌ عبارت دیگر انگبین یک ماده غذایی ه بسیار مقوی و مفید می باشد که توسط زنبور عسل تولید می شود. عسل یک نوع ماده غذایی است که در برابر فساد مقاومت بسیار بالایی دارد. زیرا مقادیر آب موجود در این خوراکی شیرین و دلچسب بسیار اندک بوده و به همین دلیل فرایند نگهداری و همچنین نقل و انتقال آن بسیار راحت است. همین عامل سبب شده است که این ماده خوراکی به عنوان یک گزینه بسیار ایده آل برای تجارت و خرید و فروش انتخاب شود. به این ترتیب فعالان این حوزه دیگر نیازی به صرف هزینه های مازاد برای نگهداری و یا خرید تجهیزات اضافی برای جلوگیری از فساد آن نیستند. بلکه خیلی راحت و بی دغدغه فقط با تمرکز بر روی بسته‌ بندی ایده آل و استاندارد می‌ توانند در این زمینه یک کسب و کار موفق و پر سود را آغاز کنند.

از طرف دیگر ایران یکی از برترین تولید کنندگان عسل در دنیا به شمار می ‌رود و کیفیت عسل ایران زبانزد بوده و از این رو علاوه بر داخل در آن سوی مرزها نیز بازار فروش این ماده غذایی ایده آل است. از این‌رو افراد زیادی نیز تمایل به صادرات عسل دارند.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که تمایل دارید از این فرصت استفاده بهینه را ببرید لازم است که برای شروع کسب و کار خود به فکر ثبت برند عسل باشید. زیرا ثبت برند دارای اهمیت زیادی بوده و اعتبار و رونق کسب و کار شما را ارتقا می بخشد.

به واسطه ثبت برند عسل به راحتی می توانید صاحب یک برند یا علامت تجاری مخصوص به خود شوید. به این ترتیب محصولی که تولید می کنید را با نام و علامت تجاری خود به بازار هدف معرفی می کنید.

مهمتر از همه آن که این روزها افراد زیادی هستند که بدون اطمینان از اصالت محصولات مخصوصا مواد غذایی دست به خرید آن نمیزند. ثبت برند عسل به کسب و کار و تولیدات شما اصالت می‌ دهد و از این رو میزان تقاضا برای آن را نیز ارتقا می بخشد. زیرا ثبت برند و علامت تجاری فرصت اعتماد را برای مصرف کننده ایجاد می ‌کند.

از طرف دیگر اخذ علامت تجاری یا برند به عنوان یک دارایی شخصی و شرکتی برای شما محسوب می‌شود و یک حق انحصاری برای شما به شمار می‌رود. از این ‌رو دیگران اجازه استفاده از آن را ندارند. ناگفته نماند که حق نقل و انتقال حق مذکور یا برند تجاری نیز برای شما محفوظ است.


خصوصیت علامت تجاری عسل

در ماده ۳۰ قانون ثبت علائم و اختراعات و طرح‌ های صنعتی که در سال ۱۳۸۶ به تصویب رسیده است یکی از مهمترین خصوصیات برند صنعتی یا خدماتی قدرت تمایز بخشی آن می باشد. به عبارت دیگر برند تجاری، کالا یا خدمت خاصی را معرفی کرده و به نوعی آن را از کالا و خدمات دیگران متمایز می ‌سازد. همچنین برند خصوصیات ماهیت و کیفیت کالا و خدمات را نیز تعریف می‌ کند. به عبارت دیگر هر برندی دارای یکسری خصوصیات و ویژگی‌ های خاص خود است.

لازم به ذکر است که برند و علامت تجاری باید جنبه عام نداشته باشد و همچنین نوع خاصی از کالا را در بر نگیرد. به عنوان مثال انتخاب عسل برای برند به دلیل انکه یک واژه عام است به عنوان برند قابل قبول نیست. همچنین شیرین نیز خصوصیت ذاتی عسل بوده و از آن نیز نمی‌توان برای عنوان برند بهره برد. برند باید به نوعی انتخاب شود که یک رابطه منطقی و معقول با موضوع اصلی داشته باشد اما عام و کلی نباشد.

به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که برند دارای سه خصوصیت مهم  می باشد که شامل تمایز بخشی، معرفی ماهیت و کیفیت خدمات و کالا و بازاریابی است.

مدارک لازم و مراحل ثبت برند عسل

هنگامی که شما قصد ثبت برند برای کسب و کار خود دارید باید تحت فرایندی و مراحل خاصی و با تهیه یکسری مدارک روند کار را پیگیری کنید که به شرح زیرا است.

  • اظهار نامه ثبت برند
  • نسخه اصلی نمایندگی البته ارائه نسخه اصلی نمایندگی درصورتی لازم است که تقاضا توسط نماینده قانونی صورت بگیرد
  • ارائه ۱۰ نمونه علامت که باید به صورت گرافیکی باشد. همچنین نیاز است علامت تجاری با علامت الصاق شده روی اظهار نامه یکسان باشد. ناگفته نماند که علامت تجاری باید حداکثر ۱۰ در ۱۰ سانتی متر باشد.
  • در صورتی که برای شما ارائه علامت تجاری به صورت گرافیکی امکان‌ پذیر نباشد لازم است که ۱۰ نمونه از کپی برند مد نظر را در ابعاد ۱۰ در ۱۰ به مرجع ثبت ارائه دهید.
  • اگر مرجع ثبت تشخیص دهد که نمونه برند ارائه شده را مناسب نیست از شما می‌ خواهد که نمونه مناسب را ارایه دهید. ناگفته نماند که علامت تجاری به همان نحوی قابل استعمال است که در درخواست ثبت می شود.
  • در مرحله بعدی اگر علامت مذکور سه بعدی باشد باید علامت در ۶ زاویه متفاوت به صورت نمونه های گرافیکی یا آنکه با تصویر دو بعدی بری روی برگه تهیه شود. به نحوی که در مجموع یک نمونه واحد را که شامل همان علامت سه بعدی است را تشکیل دهند. سپس مجموعه م مذکور تقدیم اداره ثبت گردد.
  • سپس لازم است که مدارک مربوط به حق تقدم نیز همزمان با تسلیم اظهار نامه یا آنکه حداکثر ظرف ۱۵ روز از آن تاریخ تسلیم اظهار نامه تقدیم مرجع ثبت شود.
  • همچنین باید مدارکی که دال بر فعالیت شرکت در حوزه ذی ربط هستند نیز تقدیم شوند سپس بنا به تشخیص مرجع ثبت مدارک برای ثبت تایید می شوند.
  • در صورتی که ثبت علامت جمعی مورد درخواست باشد لازم است نسخه ای از شرایط و ظوابط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام صلاحیت دار، اتحادیه یا دستگاه مرتبط نیز ارائه شود.
  • مدارک مثبت هویت متقاضی
  • فیش پرداخت هزینه های قانونی
  • برکه وکالت در صورتی انجام کار توسط وکیل یا نماینده قانونی صورت بگیرد.

مراحل ثبت برند عسل

 

پس از تکمیل مدارک باید مطابق با مراحل زیر برای ثبت برند عسل عمل کنید

  • به منظور حصول اطمینان از عدم ثبت نام برند پیشنهادی خود باید از طریق پایگاه اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور به نشانی http://rrk.ir استعلام بگیرید
  • فرم اظهار نامه برای مرجع ثبت برند در ایران را تکمیل کنید.
  • اصل مدارک را توسط پست ارسال کرده و منتظر دریافت تاییدیه بمانید.
  • پس از دریافت تاییدیه از اداره ثبت نوبت مرحله آگهی روزنامه می رسد که باید به فاصله یک ماه صورت گیرد.
  • به این ترتیب برند ثبت شده شما از تاریخ تسلیم اظهار نامه ، حمایت خواهند شد و به ۱۰ هم اعتبار خواهد داشت. البته بعد ۱۰ شما تا ۶ ماه فرصت دارید جهت تمدید دوباره ثبت برند عسل خود اقدام کنید.


09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده