چگونه می توان برند ثبت کرد؟



ثبت برند فوری و ارزان

در صورت قصد ثبت علامت تجاری چه اقداماتی انجام دادید؟ ولی از نحوه ثبت علامت بی اطلاع هستید؟ بخاطر پیچیده بودن امور ثبتی از ثبت برند در حیطه کاری خود دست کشیده اید؟

باید بدانید که ثبت علائم دارای اصول و مقررات خاص خود است که بدون آگاهی از این اصول و مقررات نمی توان روند ثبت برند را طی نمود. برای ارائه بهترین خدمات، مقاله پیش رو به بررسی قواعد و مقررات ثبت علامت پرداخته است تا به سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ داده شود.

از جمله مزیت ثبت علامت در موسسه حقوقی ایلیا پایین بودن هزینه های تمام شده و سرعت کار توسط تیم حقوقی و ثبتی این مجموعه می باشد، از این رو شما تنها با یکبار تماس و یا با مراجعه حضوری خیال خود را از بابت سرعت انجام روند ثبت علامت و هزینه معقولانه در این مسیر آسوده می کنید.

لازم به ذکر است یک برند و علامت تجاری خوب باید با تمامی ویژگی ها و شروطی که در قوانین اداره مالکیت صنعتی ثبت درج شده همسو باشد و بتواند تمام اهداف دارنده آن را محقق سازد.

در ادامه به مثال هایی از برند و مالکیت محصولات در قدیم می پردازیم. سپس تمامی گام های سریع و کم هزینه برای ثبت علامت را توضیح خواهیم داد تا راهنمای مناسب شما در روند ثبت علامت تجاری باشد.

تاریخچه و اهمیت ثبت برند

اولین برندها از زمان وایکینگ ها شکل گرفته اند. در گذشته برای تفکیک دادن حیوانات و مشخص شدن صاحبان آنها به کمک وسیله آهنی بر روی بدن آن ها نماد هایی را درج می کردند تا قابل شناسایی باشند.

پس از آن، این روند در بین تاجران و تولید کنندگان محصولات مختلف در سراسر جهان انجام شد. از این رو سوء استفاده ها و برخی سود جویی ها از اعتبار برند ها و نماد های تجاری موجب بروز قوانین مالکیت معنوی در این زمینه شد.

بعد از مدتی هم در حوزه بین الملل سازمان جهانی مالکیت معنوی برای حمایت از برند های بین المللی ایجاد شد.

هم اکنون که شما این مقاله را مطالعه می کنید، میلیون ها برند در عرصه بازار های جهانی در حال مبادله کالا و خدمات خود هستند. بدون اینکه کسی از برند یا نماد تجاری آنها بتواند سواستفاده کند. پس هرچه سریع تر اقدامات ثبت برند خود را شروع کنید به اهداف بلند مدت خود در حرفه تان نزدیک تر می شوید.


مدارک ثبت برند

دو نوع تقاضا برای ثبت برند وجود دارد:

  • تقاضای ثبت علائم تجاری حقیقی
  • تقاضای علائم تجاری حقوقی

برای ثبت هر کدام از دو تقاضای فوق باید مدارکی مبنی بر ثبت علائم تجاری ارائه شود.

برند باید به طور رسمی به ثبت برسد و برندی قابلیت به ثبت رسیدن را دارد، که نوین بوده و قبلاً توسط شخص و یا شرکتی به ثبت نرسیده باشد. نام برند باید نسبت به سایر محصولات و خدمات مشابه خودش متفاوت باشد و به راحتی از بین آن ها قابل شناسایی باشد.

مدارک برای برند اشخاص حقیقی

  1. ارائه فتوکپی شناسنامه.
  2. ارائه فتوکپی کارت ملی.
  3. چنانچه برند شما دارای حروف به صورت غیرفارسی است مستلزم ارائه ارائه کارت بازرگانی می باشید.
  4. ارائه رونوشت از مجوز فعالیتی که از سازمان های نظارتی و حاکمیت دولتی صادر شده است.

مدارک برای برند اشخاص حقوقی

  1. ارائه رونوشت شناسنامه.
  2. ارائه رونوشت کارت ملی.
  3. ارائه رونوشت روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت.
  4. ارائه رونوشت مجوز فعالیتی که از سازمان های نظارتی و حاکمیت دولتی صادر شده است.
  5. ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف غیر از فارسی استفاده شده است

اولین گام برای ثبت برند

یک برند به معنای هویت و آشنایی مخاطبین و مصرف کنندگان با موضوع فعالیت شما می باشد. از این رو پرداختن به آن بسیار حائز اهمیت بوده که باید قبل از ثبت و پی ریزی طرح اولیه برند آن را از طریق استعلام برند آنالیز کرده تا در میانه راه باعث اشتباه و نتیجه منفی در ثبت برند و علائم تجاری شما نشود . برند با در نظر گرفتن تمامی شروط و قوانین ثبتی در اداره مالکیت صنعتی ثبت شده که نقطه عطفی برای راهیابی به اهداف شما خواهد بود. در ادامه ابتدایی ترین گام های حقوقی برای ثبت برندتان را به شما آموزش می دهیم .

آموزش گام به گام ثبت برند

  • انتخاب بهترین نام برای برند

نام مناسب برند باید از سوی متقاضی ثبت علائم تجاری به اداره مالکیت معنوی فرستاده شود. برای آسان شدن امور می توانید انتخاب بهترین نام و متناسب با فعالیت خود را به کارشناسان مجرب ثبت علائم تجاری ایلیا بسپارید.

  • استعلام برند

در استعلام باید به طبقه بندی برند ها توجه شود تا به صورت تخصصی استعلام انجام گیرد. این کار بدین منظور صورت می گیرد. که اگر شخصی از قبل اقدام به ثبت برندی مشابه یا عین برند شما انجام داده باشد، شما مجاز به ثبت علائمی که انتخاب کردید نخواهید بود. بنابراین استعلام برند سبب صرفه جویی در هزینه و زمان ثبت آن خواهد بود.

بنابراین با استعلام برند از خاص بودن و تک بودن آن اطمینان حاصل خواهید کرد. برای اطلاع از طبقه برند می توانید به مقاله آن مراجعه کنید .

  • ارائه و تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت برند 

یکی از مراحل مهم در ثبت علامت تکمیل مدارک مربوطه در این زمینه است که پیش از این به آن ها اشاره داشتیم، بر اساس اینکه متقاضی ثبت علامت شخص حقیقی یا شخص حقوقی است باید مدارک مورد نظر را تکمیل نمایند.

  • ثبت اظهارنامه علامت تجاری

بعد از آنکه پاسخ استعلام برند را اخذ نمودید می توانید از طریق سامانه اینترنتی اداره مالکیت صنعتی اظهارنامه ثبت برند را ارسال نمایید. سپس کارشناس اداره مالکیت صنعتی بررسی ها و ارزیابی های لازم را انجام می دهند و نتیجه ارزیابی و بررسی را پس از تایید رئیس اداره مالکیت صنعتی به متقاضی ثبت علائم ابلاغ می نمایند.

در صورتی که اسم مورد تقاضای شما مورد تایید و تصدیق واقع شود، آگهی 30 روزه آن صادر می گردد. در صورتی که نسبت به برند شما هیچ گونه اعتراضی وجود نداشته باشد برند شما به ثبت می رسد و تصدیق نامه 10 ساله برند برای شما صادر می شود.

ثبت برند مشابه

این روزا به دلیل بالا بودن هزینه ثبت علامت و نیز هزینه های جانبی برندسازی مثل حق الزحمه یک طراح گرافیست خوب برای طراحی برند و لوگوی موردنظر، بعضی از سودجویان با وعده های دروغین اقدام به ارائه یک برند و علامت تجاری از قبل ثبت شده می کنند که این امر نوعی تقلب بوده که با ارائه برند به اداره مالکیت صنعتی و بازرسی های لازم که توسط کارشناسان قبل از ثبت انجام می گیرد رد می شود و بدین ترتیب متقاضی ثبت برند علاوه بر صرف هزینه اضافی ، در زمان خود نیز تلفاتی خواهد داشت.

همیشه این مورد را در نظر بگیرید که هیچ برند مشابه قابل ثبت نیست و حتی ایجاد تغییرات اندک در طراحی لوگو دیگری نیز نمی تواند ثبت علائم مشابه را تحقق بخشد.

ثبت برند و اقدامات پس از آن

تمامی امور ثبتی و حقوقی از جمله حراست از برند و علامت تجاری و یا استفاده دیگر افراد از برند شما را کارشناسان مجرب ایلیا بر عهده دارند و شما را در راه دفاع از حقوقتان یاری خواهند کرد پس بی دغدغه امور ثبت برند و حقوقی خود را به کارشناسان مجرب ایلیا با بیش از 18 سال سابقه بسپارید و از تخفیفات بی نظیر ثبتی بهره ببرید.

اختصاص بخش ثبت علائم این موسسه به مشاوره رایگان حقوقی به متقاضیان ثبت علامت از جمله مزایای ثبت علائم و علامت تجاری خاص در ایلیا می باشد.

ما تمامی مراحل ثبت علامت را در کم ترین زمان در اداره مالکیت صنعتی به سرانجام خواهیم رساند تا اهدافتان را محقق سازیم .

مراحل ثبت سریع برند

برای ثبت سریع برند لازم است مشاوره تخصصی صفر تا صد برند را دریافت کنید، که مجموعه ایلیا مشاوره رایگان و تخصصی ثبت برند را برای شما فراهم کرده است و پس از کسب اطلاعات لازم و کافی در این زمینه در صورت تمایل می توانید کلیه امور ثبتی خود را به ما بسپارید و یا می توانید به پایگاه اینترنتی اداره مالکیت معنوی به نشانی  https://iripo.ssaa.ir  مراجعه نمایید و فرم مربوط به تقاضانامه را کامل کنید.

در این فرم اطلاعات مالک برند که ممکن است شخص حقیقی یا حقوقی باشد و مدارک لازم برای ثبت برند و اطلاعات و توصیف برند باید وارد شود.

همچنین ویژگی های یک محصول را می توان در بین 45 طبقه برند ، که در هر طبقه محصولات متعدد ذکر شده است جستجو کرد.

مدارک لازم باید در سایت اداره مالکیت معنوی درج شود. برای درج اطلاعات باید دقت بالایی داشته باشید هر نوع مغایرت اطلاعات موجب رد درخواست شما خواهد بود.

پس از تکمیل تمامی مراحل و اقدامات لازم برای ثبت علامت کد 5 رقمی برای متقاضی ثبت ارسال می شود، که برای وارد شدن در مراحل بعدی به آن نیاز دارید.

در مرحله بعد پس از تایید کارشناسان مالکیت معنوی باید روزنامه نوبت اول منتشر شود. این روزنامه اطلاعیه تقاضای ثبت برند می باشد.

طی 30 روز از تاریخ انتشار آگهی روزنامه اگر اعتراضی در این خصوص مطرح نشود، می توانید هزینه حق الثبت را پرداخت و برند را در روزنامه دوم آگهی نمایید.

در نهایت نیز با ارائه اصل مدارک می توانید تصدیق نامه برند را از اداره مالکیت صنعتی واقع در تهران و پس از مراجعه حضوری به این استان دریافت کنید.

راهنمای کامل ثبت برند

برند یا نشان تجاری به منظور تفکیک یک محصول از میان محصولات یا خدمات موجود در بازار برای مصرف کننده می باشد. از این رو یک برند خوب سبب ایجاد رابطه مستمر و مفید با مشتریان محصول خواهد شد.

در ثانی برند خوب باعث ایجاد انگیزه در مشتریان است تا مشتری برای استفاده و تهیه محصولات و خدمات مورد نیاز به سراغ یک برند خوب برود و در نتیجه برند خوب، خود را در بین رقبای دیگر مطرح می سازد.

بنابراین یک برند خوب با به ثبت رسیدن دارای حق مالکیت خواهد بود و بدین ترتیب از نظر اقتصادی نیز به دارنده آن مزایایی تعلق خواهد گرفت .

آیا تمام شرکت ها به ثبت برند نیاز دارند؟

زمانی که بحث ثبت علامت مطرح می شود ، اکثر فعالان اقتصادی به فکر آینده و نامگذاری شرکت و حرفه خود می اندیشند. اما باید این را بدانید که در کشور عزیزمان ایران ، پروسه ثبت علائم و علامت تجاری امری اختیاری بوده که بنابه خواسته و نیاز دارنده شرکت و صاحبان سهام اخذ می گردد.

اما از سویی باید این را در نظر داشت که با ثبت علامت تجاری خاص خود می توانید در بازار های هدف و نیز در بین مشتریان خود مطرح شده و بدین صورت آینده خود را با یک نشان یا نام معتبر تثبیت کنید.

از سویی مشاهده خواهیم کرد که اشخاصی که سال ها خدمت رسانی کرده اند و برند خود را به ثبت نرسانده اند چطور در کم ترین زمان می توانند مورد سواستفاده قرار گرفته و یا شخصی دیگر به نام خود آن را ثبت کرده و از اعتبار آن شرکت بهره ببرد .

حتی در مواردی هم دیده شده که به دلیل ثبت زودتر شخص سو استفاده گر ، موسسین و ارائه دهندگان آن خدمت تمامی تلاش های خود را در سال های قبل از دست داده اند و در واقع ورشکست شده اند .

پس در این زمان با توضیحاتی که انجام گرفت می توان اینگونه استنباط کرد که داشتن یک برند و علامت تجاری منحصر به فرد تا چه حدی می تواند تضمین کننده آینده شغلی شما باشد .

پس همین الان با مشاوران ایلیا تماس بگیرید و با مشاوره های رایگان ان ها خود و حرفه تان را با ویژگی های بی نظیر و شایسته شما اجرا کنید.

شرایط ثبت برند سریع

برند باید به طور رسمی به ثبت برسد و برندی قابلیت به ثبت رسیدن را دارد که نوین بوده و قبلاً توسط شخص و یا شرکتی به ثبت نرسیده باشد .

نام برند باید نسبت به سایر محصولات و خدمات مشابه خودش متفاوت باشد و به راحتی از بین آنها قابل شناسایی باشد.

برند و علائم تجاری باید رسمی و قانونی باشد و قابل ثبت باشد.

به سبب قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری، برندی قابل ثبت است که نوین و ابتکاری و گمراه کننده نباشد. بدین ترتیب اسم برند، نباید مشتری را به اشتباه بیاندازد.

برند و نشان تجاری باید در میان برندهای مشابه، مشخص و متمایز باشد و به وسیله افراد عادی به آسانی شناخته شود.

درخواست ثبت علامت باید به زبان فارسی و در سه رونوشت، روی نمونه های چاپی مخصوصی که از جانب اداره ثبت مالکیت صنعتی در اختیار متقاضیان گذاشته می شود صورت بگیرد.

در موارد زیر با استناد به آیین نامه تصویب شده در سال 1337 به عنوان برند با علامت تجاری قابل ثبت نمی باشند.

  • علامت هایی اعم از پرچم ایران، هلال احمر، علامت های نیروهای مسلح که جزء علامت های رسمی، دولتی و مملکتی می باشند.
  • علامت هایی که قبلاَ خود یا مشابه آن به ثبت رسیده اند.
  • علامت هایی که در گذشته خودشان و یا مشابه آن ها در گذشته به ثبت رسیده اند.
  • علامت هایی که مخالف نظم و انضباط اجتماعی می باشند.
  • علامت هایی که دربردارنده اسم و یا عبارت عمومی است و دولت استفاده از آن را تحت عنوان برند ممنوع نموده است.

مطابق ماده 9 قانون ثبت علائم و اختراعات، در موارد ذیل متصدی شعبه مذکور در ماده 6 تقاضای ثبت را رد خواهد کرد:

  • در صورتی که علامت مخالف مقررات قانونی باشد.
  • در صورتی که علامت قبلاً به اسم دیگری ثبت شده و یا شباهت علامت با علامت دیگری که ثبت شده است به اندازه ای باشد که مصرف کننده گان عادی یعنی اشخاصی را که اطلاعات مخصوصی ندارند به اشتباه بیندازد.


09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده