برند مک دونالد،تاریخچه برند مک دونالد




معرفی برند مک دونالد

مک دونالد بزرگترین و پر درآمدترین مجموعه رستوران های زنجیره‌ای در جهان است. این شرکت طبق آمار سال ۲۰۱۸ دارای بیش از ۶۹ میلیون مشتری در ۱۰۰ کشور است. امروزه تعداد شعبه های مک دونالد در جهان به ۳۸ هزار فروشگاه نیز می رسد. اگرچه مک دونالد بیشتر از همه به خاطر همبرگر ، چیزبرگر و سیب زمینی سرخ کرده معروف است اما با این حال کلیه شعب این برند دارای محصولات مرغ ، اقلام صبحانه و دسر نیز هستند.
این شرکت در پاسخ به تغییر سلیقه مصرف کننده و برای افزودن تنوع به محصولات خود، به منوی خود سالاد ، اسموتی و دسر میوه نیز اضافه کرده است. همچنین در برخی شهرهای بندری نیز اقدام به اضافه کردن ماهی نیز به محصولات خود کرده است تا بتوانید افزاد مختلفی را با سلایق گوناگون جذب خود بکند.
همچنین شرکت مک دونالد دارای دسته بندی اختصاصی هست. دستور پخت این برند یکی از عوامل موفقیت آن در سرتاسر جهان است.

تاریخچه مک دونالد

برادران مک دونالد به نام‌های ریچارد و موریس، اولین رستوران مک دونالد خود را در سال 1940 در کالیفرنیا بازگشایی کردند. اما این رستوران شباهتی به رستوران‌های امروزی که ما می‌شناسیم نداشت. آن‌ها کار خود را با یک باربیکیوی ساده آغاز کردند که به ساعت‌ها زمان برای تهیه غذا نیاز داشت. چیدمان رستوران آن‌ها به گونه‌ای بود که از قرار دادن صندلی درون فضای رستوران اجتناب می‌کردند و تنها چند پیشخوان در بیرون از مغازه قرار داده بودند. برادران مک دونالد گارسون‌های خانم را برای سرویس دادن به مشتریان استخدام کرده بودند. اما گاهی صف مشتریان به قدری طولانی بود که حتی به پارکینگ هم می‌رسید؛ به همین دلیل تصمیم گرفتند که از سلف سرویس استفاده کنند. تجارت این برادران به سرعت پیشرفت کرد و فروش آن‌ها به 200 هزار دلار در سال رسید.
مک دونالد با تولید همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده شروع به کار کرد و برای تصاحب مشتریان بیشتر غذاهای خود را به نصف قیمت رقیبان می‌فروخت. برادران مک دونالد تنها به گارسون‌ها بسنده نکردند و از سلف سرویس، برای سرویس دادن بهتر و سریع‌تر به مشتریان نیز بهره بردند. به جای این که در هر وعده غذاها را بپزند، آن‌ها را از قبل تهیه می‌کردند و در محفظه‌هایی زیر گرمای نور لامپ گرم نگه می‌داشتند. این اقدام برادران مک دونالد باعث شد که توجه تولید کنندگان لوازم آشپزخانه به آن‌ها جلب شود.

گسترش برند مک دونالد

این زنجیره در کشور آمریکا به گسترش داخلی خود در شهرهای ومختلف ادامه داد و در سال ۱۹۶۷ به کانادا گسترش یافت و تا سال ۱۹۸۸ به ۱۰ هزار شعبه در قازه آمریکا رسید. رشد این شرکت در دهه ۱۹۹۰ چنان سریع بود که گفته می شد مک دونالد جدید هر پنج ساعت یک بار در جایی از جهان افتتاح می شد. برند مک دونالد با تأکید بر غذای مقرون به صرفه ، خوشمزه و طعم دهنده هایی که برای کودکان و بزرگسالان به طور یکسان جذاب است، به محبوب ترین رستوران خانوادگی تبدیل شد.
شرکت مک دونالد با تمرکز بر روی برند اصلی خود، شروع به واگذاری سایر زنجیره های خود در طی دهه ۱۹۹۰ کرد. این شرکت تا اکتبر ۲۰۰۶ صاحب اکثریت سهام در Chipotle Mexico Grill بود، همچنین تا دسامبر ۲۰۰۳ ، بیشتر سهام برند Donatos Pizza نیز به مک دونالد تعلق داشت و از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ سهم کمی از Aroma Café را در اختیار داشت. در واقع با پول سازی وحشتناک برند مک دونالد این شرکت به گسترش برند خود پرداخت و تمام سهام خود در مجموعه رستوران های دیگر را به مزایده گذاشت و امروزه این شرکت فقط بر روی برند خود فعالیت می کند.
برند مک دونالد یکی از برندهای پردرآمد در آمریکا شناخته می شود. به طور کلی هرساله سهام و درآمد صاحبان ان ۲۵ درصد افزایش پیدا می کند. شاید در طول چندین سال فعالیت این برند به سختی می توان بازه زمانی را پیدا کرد که سود آن با کاهش روبه‌رو شده است. برای اولین بار این برند در اکتبر سال ۲۰۱۲ بود که فروش ماهیانه آن با کاهش روبه‌رو شد. این کاهش برای اولین بار در ۱۷ سال گذشته بود. البته این کاهش به زودی و در ماه های بعدی و با اضافه کردن سالاد و دسر به منو این برند جبران شد.

محصولات برند مک دونالد

محصولاتی که رستوران‌های مک دونالد به مشتریان عرضه می‌کنند عبارتند از انواع مختلف ساندویچ مرغ، سیب زمینی سرخ کرده، نوشابه‌ها، اقلام صبحانه و دسرها. در بسیاری از رستوران های مک دونالد سالاد، غذاهای مخصوص گیاهخواران و غذاهای بسته‌بندی شده نیز عرضه می‌گردند.
مشتریان می‌توانند غذای خود را در رستوران های مک دونالد بخورند یا از خدمات بیرون بر آن استفاده کنند و در منزل آن را تحویل بگیرند. هنگام سرو درون رستوران، از سینی‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند و برای بیرون بر از پاکت‌های قهوه‌ای رنگ که لوگو مک دونالد بر روی آن درج شده است استفاده می‌شود. در هر دو حالت غذاها متناسب با نوع ارسال بسته‌بندی می‌گردند.

منوی مک دونالد

منوی مک دونالد عمدتا همبرگر ، انواع مختلف مرغ ، ساندویچ مرغ ، سیب زمینی سرخ کرده فرانسوی ، نوشابه، اقلام صبحانه و دسر می فروشد. در بیشتر بازارها ، مک دونالد سالاد و مواد گیاهی، بسته بندی و سایر کرایه های محلی را نیز ارائه می دهد. به صورت فصلی ، مک دونالد ساندویچ McRib را نیز ارائه می دهد.
محصولات این مجموعه رستوران ها به صورت بیرون بر و حضوری ارائه می شود. وعده های غذایی حضوری بر روی یک سینی پلاستیکی با درج کاغذی در کف سینی ارائه می شود. وعده های غذایی بیرون بر نیز معمولا همراه با محتویات بسته شده در یک کیسه کاغذ قهوه ای با مارک متمایز مک دونالد است. در هر دو مورد، موارد خاص به ترتیب مناسب پیچیده یا بسته بندی می شوند.
از زمان تبدیل شدن استیو وستروبروک به عنوان مدیر عامل شرکت ، مک دونالد منو را ساده تر کرده است که در ایالات متحده حاوی نزدیک به ۲۰۰ مورد است. این شرکت همچنین به دنبال معرفی گزینه های سالم تر بوده و شربت ذرت با فروکتوز بالا را از نان های همبرگر خارج کرده است. این شرکت همچنین مواد نگهدارنده مصنوعی را از ساندویچ مرغ حذف کرده است.
در سپتامبر سال ۲۰۱۸ ، مک دونالد ایالات متحده اعلام کرد که آنها دیگر از مواد نگهدارنده مصنوعی، طعم دهنده ها و رنگ ها در مواد غذایی خود از جمله همبرگر ، چیزبرگر ، قارچ برگر و مک دود استفاده نمی کنند. با این وجود، ترشی ها هنوز هم با ماده نگهدارنده مصنوعی ساخته می شوند، اگرچه مشتریان می توانند از گرفتن ترشی با همبرگر خود خودداری کنند.

مک دونالد در ایران

فعالیت برند مک دونالد در ایران بعد از انقلاب پایان یافت و تمام شعبه‌های آن تعطیل شد. بعد از پایان مذاکرات ایران در وین شرکت مک دونالد فرم درخواست اعطای نمایندگی به ایران را در وبسایتش قرار داد، اما مدتی بعد او را از فهرست خود خارج کرد. طبق مصاحبه منتشر شده از احمدی شهریور رئیس اتحادیه اغذیه فروشان، اعلام شد که برند مک دونالد در ایران جایگاهی ندارد؛ زیرا ایران تمایلی به سرازیر کردن درآمدهای مردم به جیب این شرکت آمریکایی ندارد. وی همچنین خاطر نشان کرد که تلاش مسئولین بر اشتغالزایی است، در صورتی که گشایش شعب رستوران‌های مک دونالد با این موضوع در تضاد است؛ زیرا مواد اولیه این رستوران‌ها باید از خارج وارد شوند. 09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده