انتخاب کنید، فروش برند رستوران یا ثبت برند رستوران



برندسازی رستوران نیازمند صرف زمان، صبر و تلاش است. زمانی که این امر به درستی انجام شود، می‌تواند تصمیم مشتریان هدف شما را در زمان انتخاب رستوران بمنظور صرف غذا تحت تاثیر قرار دهد. اگر یک فست فود شراکتی، رستورانی خانوادگی، لوکس و یا یک پیتزا فروشی بیرون بر را اداره می‌کنید، بسیار مهم است تا برای کسب و تجارت خود یک برند یا نام تجاری ایجاد کنید

چرا ثبت برند رستوران را باید جدی گرفت؟

در صورتی که در زمینه رستوران، کافی شاپ و... مشغول فعالیت هستید ثبت برند از مهم ترین کارهایی است که باید انجام دهید.
برند یک دارایی غیر مادی و بسیار ارزشمند محسوب می شود. به رستوران های معتبری که می شناسید فکر کنید، همه ان ها صاحب یک برند حرفه ای هستند و برندسازی درست آن ها باعث شده در ذهن تان ماندگار شوند؟ ثبت برند باعث می شود کسب و کارتان به خوبی معرفی شود در نتیجه در بازار پر رقابت امروز می توانید جایگاه مناسبی به دست آورید.
ثبت برند رستوران موضوع مهمی است که باعث می شود خدمات تان را به راحتی معرفی کنید و نام و نشان تجاری مخصوص خود را داشته باشید. ثبت برند باعث می شود بتوانید به صورت حرفه ای و تخصصی فعالیت کنید. شما می توانید علامت تجاری برندتان را روی تابلو رستوران خود نمایش دهید و هم چنین در سطح گسترده ای تبلیغات انجام دهید.
شما برای این که بتوانید در بازار پر رقابت امروز جای مناسبی برای خودتان دست و پا کنید باید از روش های زیادی برای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی استفاده کنید. برای استفاده از اکثر این روش ها وجود برند ثبت شده، الزامی است. ثبت برند باعث می شود رشد اقتصادی شما هر چه زودتر اتفاق بیافتد.

انتخاب نام برای ثبت برند رستوران

برند در واقع یک نام تجاری است که ویژگی های کسب و کار شما را معرفی می کند. نکات زیادی هست که باید برای جلب اعتماد مشتری در نظر بگیرید. این نکات عبارتند از :
  • نام انتخابی شما باید به اندازه کافی ساده و در عین حال خلاقانه باشد.
  • لوگو و نشان تجاری که انتخاب می کنید باید خلاقانه و جذاب باشد.
  • اصول روانشناسی رنگ همراه با تنالیته های مناسب باید در لوگو رعایت شود.
  • طراحی لوگو باید به شکلی حرفه ای و تخصصی انجام شود.
  • علامت تجاری شما باید در ذهن ها بماند.
  • نامی که انتخاب می کنید باید خدمات رستوران شما را به خوبی معرفی کند.
شما می توانید برای رستوران ها و سفره خانه های سنتی از نام های اصیل و سنتی استفاده کنید تا با فعالیت رستوران هماهنگ باشد. در صورتی که فعالیت تان به شکل فست فود و یا رستوران های مدرن است استفاده از نام های مدرن، تک کلمه ای یا گاها لاتین توصیه می شود.
دقت کنید که نام انتخابی شما باید به خوبی نوع خدمات تان را به مخاطب منتقل کند. یک نام مناسب می تواند مشتریان زیادی را به سمت شما جذب کند.

نکات مهم برای ثبت برند رستوران

نامی که برای برند خود انتخاب می کنید باید متناسب با خدماتی باشد که ارائه می دهید. مثلا بسته به این که غذای سنتی، مدرن، فست فود و... سرو می کنید نام های متفاوتی را می توانید انتخاب کنید.
نام برند نقش زیادی در میزان محبوبیت آن دارد. برای این که جایگاه رستوران خود را در بازار داخلی و خارجی تثبیت کنید باید نام مناسبی را برای برند خود انتخاب نمایید و نکات زیادی را در نظر داشته باشید. برخی از این نکات عبارتند از :
  • قبل از این که بتوانید برند خود را ثبت نمایید باید جواز کسب داشته باشید.
  • جواز کسب از طرف اتحادیه رستوران ها و وزارت بهداشت صادر می شود به همین دلیل برای ثبت برند باید پروانه بهداشت هم داشته باشید.
  • وقتی نام برند را انتخاب می کنید باید استعلام برند گرفته شود. استعلام از این جهت ضروری است که شما نمی توانید نام تکراری یا مشابه نام های ثبت شده که در طبقه فعالیت خودتان ثبت شده را به ثبت برسانید. مثلا اگر نام انتخابی شما در طبقه مربوط به مبلمان ثبت شده باشد شما مشکلی برای ثبت آن برای رستوران ندارید اما اگر در طبقه خودتان باشد نمی توانید این کار را بکنید.
  • پس از این که برند ثبت شود، در مالکیت متقاضی در می آید و این پروسه حدود 40 روز به طول می انجامد.
  • هنگامی که برند شما ثبت می شود می توانید آن را بر روی تابلوی ورودی رستوران خود درج نمایید.
  • برند ثبت شده شما برای ده سال اعتبار دارد و پس از آن باید مجددا آن را تمدید نمایید.

مزیت های ثبت برند چیست؟

همان طور که قبلا گفتیم ثبت برند باعث می شود بتوانید خدمات تان را به خوبی معرفی کنید و تبلیغات گسترده ای داشته باشید. ثبت برند در ایران مزیت های زیادی دارد از جمله :
  • با ثبت برند خدمات شما به شکلی کاملا انحصاری معرفی می شود. داشتن خدمات متمایز و منحصر به فرد می تواند باعث ارتقای شغلی شما شود.
  • ثبت برند رستوران باعث می شود به صورت حرفه ای تری در بازار رقابت حضور پیدا کنید.
  • ثبت برند باعث می شود به دلیل مطرح شدن برندها، کیفیت خدمات ان ها افزایش یابد. مثلا رستورانی که برند خود را ثبت می کند و در پی جایگاه بهتری است مسلما سعی می کند خدمات با کیفیت تری به مشتریان ارائه دهد. در نتیجه ثبت برند برای افزایش سطح کیفیت خدمات جامعه بسیار مفید است.
  • ثبت برند به فعالیت شما اعتبار می بخشد و باعث جلب اعتماد مشتریان می شود.
  • هنگامی که برند ثبت می کنید می توانید از وام و تسهیلات بانکی استفاده نمایید.
  • ثبت برند در مشاغل مختلف باعث رونق بازار اقتصاد می شود.
  • اگر تاریخچه فعالیت محبوب ترین رستوران ها را مطالعه کنید به وضوح مشخص است که پس از ثبت برند محبوبیت و وسعت آن ها تا حد قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است.
  • هنگامی که برند خود را ثبت می کنید می توانید برای افتتاح شعبه و نمایندگی اقدام نمایید.
  • برند باعث می شود حق انحصاری استفاده از ان را داشته باشید، بدین طریق هیچ کس نمی تواند از محصولات شما سوء استفاده کند.
  • هنگامی که برند خود را به ثبت می رسانید علاوه بر این که می توانید در بازار داخلی فعالیت کنید می توانید در بازارهای خارجی هم به رقابت بپردازید.

Subway: این برند یک برند فست فود آمریکایی است. و یکی از برند های مطرح می باشد که به سرعت در حال رشد است. Subway بیشتر ساندویج تولید می کند و ساندویچ های خوشمزه ی آن بسیار معروف است. برند Subway  در ۱۰۸ کشور حدود ۴۳۰۳۵ نمایندگی دارد و بزرگترین فست فود زنجیره ای جهان است.
KFC: این برند یکی از برند های مطرح دنیا در زمینه مرغ کنتاکی می باشد. و بین برند هایی که صاحب بزرگترین فست فود های زنجیره ای دنیا می باشند در رتبه دو قرار می گیرد. برند مطرح  KFC در بیش از ۱۱۸ کشور حدود ۱۸۸۷۵ نمایندگی دارد.
Taco Bell: این برند یک برند فست فود متولد در کالیفرنیا می باشد. و در بین بزرگترین رستوران های زنجیره ای جهان در جایگاه اول قرار دارد. Taco Bell فقط در آمریکا ۶۵۰۰ فروشنده و حدود دو میلیارد مشتری دارد.
Wendy’s: این برند که یک برند خیلی معروفی است از سال ۱۹۶۹ به عرصه ی مواد غذایی وارد شده است. Wendy’s که در سراسر جهان حدود ۶۶۵۰ رستوران دارد بین رستوران های زنجیره ای دنیا در جایگاه سوم قرار گرفته است. منوی این برند تنوع غذایی زیادی دارد.
Dairy Queen: این برند نیز یکی از برند های مطرح رستوران جهان است. Dairy Queen که در میان مردم بیشتر به نام DQ شناخته شده از سال ۱۹۴۰ در زمینه صنایع غذایی شروع به کار کرده است. Dairy Queen که در سراسر دنیا حدود ۸۰۲ رستوران دارد در منوی خود بستنی و دسر های خنک نیز دارد.
McDonald’s: این برند که از برند های مطرح فست فود می باشد را تقریبا همه می شناسند و تصور می شود که بزرگترین فست فود زنجیره ای جهان است. McDonald’s در ۱۱۹ کشور حدود ۳۵۰۰۰ شعبه دارد و به حدود ۶۸ میلیون مشتری خدمت می کند. همچنین به تازگی یک رستوران باربیکیو به نام خود در خدمت مردم قرار داده است. منوی فست فود McDonald’s که هر سال میلیارد ها دلار سود میکند بسیار متنوع است.
Burger King: این برند که در تمام کشور ها معروف است یک برند آمریکایی می باشد. Burger King در بیش از ۷۹ کشور حدود ۱۳۰۰۰ شعبه دارد. در منوی برگر کینگ انواع مختلف برگر، سیب زمینی سرخ کرده، میلک شیک، بستنی و … وجود دارد. این برند اخیرا در کشور های آسیایی مانند هند و پاکستان نیز شعبه باز کرده است.
Pizza Hut: همان طور که از اسمش مشخص است این برند پیتزا تولید و ارائه می کند. پیتزا هات که یک رستوران آمریکایی است.  این برند در بیش از ۱۰۰ کشور حدود ۱۵۶۰۰ شعبه دارد.
Chick-fil-A: این برند از سال ۱۹۴۶ قدم به عرصه مواد غذایی گذاشته است و یک فست فود آمریکایی می باشد. محبوب ترین محصول این برند ساندویچ مرغ می باشد. Chick-fil-A در آمریکا حدود ۱۸۵۰ شعبه دارد.
Arby’s: این رستوران اولین بار در ۲۳ جولای ۱۹۶۴ توسط Leroy Raffel و Forrest Raffe افتتاح شده است. و امروزه در بسیاری از کشور های دنیا شعبه دارد. این برند به عنوان دومین برند در زمینه تهیه سریع ساندویچ شناخته شده است. و فقط در آمریکا حدود ۳۴۰۰ شعبه دارد.


مزایای ثبت برند رستوران

خود رستوران دارها باید برای اینکه مجاز به فعالیت باشند از سازمان غذا و دارو مجوز دیفات نموده و مرتبا توسط اداره بهداشت بازرسی شوند. اما الزامی به ثبت برند ندارند. در واقع ثبت برند به دلیل مزیت های فراوان ان برای  رستوران ها توصیه می شود و قطعا باید به ثبت برسد تا تنها منحصر به خود رستوران باشد.

اما به طور اختصار می توان مزیت های ثبت برند برای یک رستوران را به شرح زیر دانست: 

  • باعث ایجاد تمایز بین غذاها و خدمات رستوران شما نسبت به سایر رستوران ها خواهد شد
  • به مشتریان شما این امکان را خواهد داد تا در هر شرایط غذا و خدمات شما را شناسایی و اصالت غذای شما را تشخیص دهند. بخصوص اگر خدمات پیک غذا داشته باشید.
  • برند ابزاری است که بواسطه آن می توانید به شهرت و محبوبیت دست پیدا کنید
  • با اجازه استفاده از برند خودتان بر روی غذاهایی که مورد تایید شما هستند و یا چاشنی های غذایی که شما استفاده می کنید باعث خواهید شد تا منبع درامد جدیدی به دست اورده و اعتبار خود را افزایش دهید
  • برای اعطا نمایندگی و یا ثبت شعبه یک اصل مورد نیاز و قطعی است
  • برند اگر به محبوبیت و موفقیت برسد به خودی خود ارزشمند ترین دارایی شما خواهد بود.
  • داشتن برند به شما این انگیزه را خواهد داد تا در راستای بهبود و بالا بردن کیفیت خود به دلیل شهرتی که به دنبال ان هستید و کیفیتی که باید داشته باشید بکوشید.
  • رستوران های مشهور و دارای برند و علامت تجاری موفق بیشتر و بهتر از تسهیلات بانکی و موسسات مالی بهره مند می شوند.

و البته بسیاری دیگر از مزایا که با ثبت برند برای رستوران شما اتفاق خواهد افتاد. در واقع شما با ثبت برند رستوران خود به سرعت در مسیر تعالی و رشد قرار خواهید گرفت و این برند به سادگی شما را در مسیرهایی قرار خواهد داد تا موفقیتی قطعی داشته باشید.

مزیت دیگر مهم ثبت برند در ایران این است که بالغ بر 90 درصد از رستوران ها و مراکز غذایی برند یا علامت تجاری ندارند. این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا به عنوان یک رستوران متفاوت خود را مطرح و شرایط متفاوتی را ارائه و به این وسیله مشتریان زیادی را به شمت و سوی خود سوق دهید. بخصوص در ایران که همه مردم از موضوعات جدید و معتبر استقبال می کنند. رستورانی که برند ثبت کند در اصل به مشتریان اثبات کرده که با دیگران تفاوت دارد، غذاهایی که ارائه می کند با بهترین کیفیت هستند و به دنبال ارزش گذاری بر کار خود و مشتریان خود هستند.

برند تجاری موفق یک رستوران باید به نحوی طراحی شود که بتواند بدون الگو بردای و یا کپی از رستوران ها و یا خدمات دیگر تمایز مورد نظر را برای شما ایجاد نماید. پیام و تفکر شما را به مشتریان به شکل صحیح و مستقیم انتقال دهد، در بازار یابی و فروش شما تاثیر گذار باشد و بتواند به سادگی مشتریان را در خصوص خدمات شما اطمینان دهد.

در نتیجه با ساخت و طراحی یک برند عالی و منحصر به فرد برای رستوران خود می توانید تاثیر گذار بوده و به انچه که نیاز دارید در کسب و کار خود دست پیدا کنید. از این رو موسسه حقوقی ویونا در همه شرایط در کنار شما خواهد بود تا برند شما به ثبت برسد و موفقیت خود را در بازار به دست بیاورد.

مدارک لازم برای ثبت برند رستوران برای افراد حقیقی

  • کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  • کپی مجوز فعالیت مانند جواز تاسیس، پروانه ساخت و ...
  • کپی نمونه برند و علامت تجاری در ابعاد 10*10
  • اظهارنامه ثبت برند
  • کارت بازرگانی در صورتیکه خواهان ثبت برند لاتین هستید
  • وکالتنامه وکیل در صورت داشتن وکیل

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند رستوران اشخاص حقوقی

  • کپی اساسنامه و پروانه شرکت
  • کپی روزنامه تاسیس و اخرین تغییرات
  • کپی نمونه برند و علامت تجاری در ابعاد 10*10
  • اظهارنامه ثبت برند
  • وکالتنامه وکیل در صورت داشتن وکیل
  • کارت بازرگانی در صورتیکه خواهان ثبت برند لاتین هستید
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده