چه هویتی را برای برند خود ساخته‌اید؟



هویت برند چیست؟

هویت برند مجموعه ای از ویژگی هایی است که یک کمپانی در ظاهر محصولش قرار می دهد و به واسطه این ویژگی ها می خواهد پیامی را از خودش به مشتری منتقل کند این ویژگی های ظاهری که می گوییم شامل نام برند، لوگو، شعار برند، رنگ ها و … است. البته اشتباه نکنید هویت برند کاملا از تصویر برند و برندینگ جداست و گاهی ممکن است به اشتباه به جای هم استفاده شوند. تصویر برند مجموعه ای از ویژگی های خلاقانه برند است که مزیت رقابتی او محسوب می شوند در حالی هویت برند به ارتباط عاطفی و صمیمیت عمیقی بین برند و مشتری ختم می شود و باعث می شود مشتری آنقدر احساس وفاداری به برند مورد نظر کند که محصولاتش را به همه ترجیح بدهد.هویت برند در واقع المان هایی است که باعث می شود برند شما از لحاظ بصری و پیامی در ذهن مشتری نهادینه بشود. مثلا در مورد افراد فرض کنید یک نوجوان می خواهد در چشم بقیه یک فرد به اصطلاح ” با حال” به نظر برسد. برای اینکه خودش را با این ویژگی به بقیه بشناساند نوع لباس هایش را تغییر می دهد و نحوه صحبت کردنش را هم تغییر می دهد و طوری رفتار می کند که در چشم بقیه سرگرم کننده به نظر برسد مثلا جک های مخصوص خودش را می گوید یا لحن صحبتش را خاص می کند. در واقع شما هر طور که بخواهید برندتان را بشناسانید باید مثل این نوجوان ظاهر و شعارتان را خاص کنید و برندتان را طوری بسازید که مشتری همیشه با همان ویژگی ها شما را شناسایی کند.

هدف از هویت برند چیست؟

هدف اصلی هویت برند ایجاد خط مشی واحد و سازگاری است. به این معنا که این پیام باید در همه محصولات یک برند دیده شود و همه با هم سازگار باشند. فرقی نمی کند این محصول وسیله باشد و یا حتی فرد باشد. مهم این است که همه محصولات بتوانند یک فرهنگ سازمانی خاص را به مشتری منتقل کنند.


چه هویتی را برای برند خود ساخته‌اید؟

گفتیم که هویت برند شما، بخش عمده‌ای از «تصور مخاطبان نسبت به برند شما» را می‌سازد. شما دوست دارید چه تصوری از برندتان داشته باشند؟ هویت برندتان را همان‌گونه شکل بدهید.

حالا برند Nescafe در فرآیند برندینگ خود، باید خیلی مراقب هویت برندش باشد، که هیچکدام از این تداعی‌های ذهنی مردم را نسبت به برندش تغییر ندهد (مگر این که خودش عمدا بخواهد تغییری در تصور مردم بدهد).

ویژگی‌های یک هویت برند خوب چیست؟

حلا ممکن است از خود بپرسید که چگونه برندهای معتبر از اول هویت برند خوبی داشته‌اند؟ اما این صحیح نیست! هویت برند از همان اول از هیچ کجا خلق نمی‌شود بلکه ممکن است سال‌ها زمان ببرد و چندین بار شکست بخورید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن برسید.

اما خوب است که از همان اول حساب شده کار کنید؛ توجه و روانشناسی رنگ‌ها، معانی‌ای که فونت نام برند شما تداعی می‌کند، میزان صحیحی که از اهداف برند شما مشخص است؛ همه و همه باعث می‌شود که برند شما هویت بهتری داشته باشد.

هماهنگی و سازگاری در هویت برند

اگر بخواهیم با یک مثال ساده توضیح دهیم اگر لوگوی شما و رنگ محصولات‌تان از دو رنگ کاملا متفاوت طراحی شده باشند مخاطبتان حتی اگر نام لوگوی شما را تشخیص بدهد باز هم نمی‌تواند ارتباط خوبی با محصول بر قرار کند. هماهنگی همه چیز حتی کارت ویزیت شما با هم حس اطمینان و اصالت را به مخاطب القاء می‌کند.

این فقط شامل رنگ نمی‌شود بلکه اشکال هندسی، شلوغ و پر جزئیات بودن یا ساده بودن، هم راستایی شعارها و عملکرد برند همه در هویت برند شما تأثیر گذار است.


هویت برندتان را طراحی کنید

خب حالا که نکات اساسی و پایه ای و روانشناختی طراحی هویت برند را بررسی کردیم وقت آن است که اقدام کنیم و کار را به یک طراح بسپاریم تا با استفاده از معانی بالا طراحی را برای برند شروع کند و در آن نشان بدهد که شما واقعا کی هستید و هدفتان چیست. هویت برند در بخش های مختلفی می تواند نمایان شود و این کاملا بستگی به طبیعت برند شما دارد. این بخش می تواند لوگوی شما باشد می تواند در بسته بندی محصولتان پیاده سازی شود و یا حتی می تواند در طراحی محصول اصلی مورد استفاده قرار بگیرد. انتخاب با شماست که تا چه حد می خواهید بخش های مختلف برندتان با هم سازگار باشند.



09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده