برند وبسایت برای کسب کار،اهمیت ثبت برند وبسایت




منظور از سایت، مجموعه‌ای از صفحات وب است که محتوای آنها از طریق یک دامنه اینترنتی مشخص و دست‌کم یک سرور وب در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. برای واژه انگلیسی وب‌سایت (Website) در زبان فارسی گاهی از معادل‌هایی نظیر وبگاه، تارنما و تارگاه استفاده می‌شود. سایت‌های اینترنتی علاوه بر کارکردهای ارتباطی و تعاملی، نقش بسیار مهمی در اقتصاد و تجارت بین‌المللی بازی می‌کنند. رشد چشمگیر وب‌سایت‌های شخصی از یک‌سو و وسعت یافتن سایت‌های فروش آنلاین از سوی دیگر نشان‌دهنده رقابت نزدیکی است که در این حوزه به وجود آمده است. یکی از اقدامات مهمی که اشخاص به خصوص در سال‌های اخیر برای وب‌سایت‌های رسمی و سایت‌های فروشگاهی انجام می‌دهند، ثبت برند سایت است. در این مقاله، به طور کامل به ثبت قانونی برند سایت می‌پردازیم که یکی از دغدغه‌های مهم فعالان این حوزه است.

ضرورت ثبت برند سایت

وب‌سایت‌های بسیار زیادی در کشور مشغول ارائه خدمات گسترده به مخاطبان خود هستند، اما تعداد کمی از آنها به صورت قانونی برند خود را به ثبت رسانده‌اند. در حال حاضر، ثبت برند سایت و تبلیغات برای آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. ثبت قانونی برند به شما امکان می‌دهد بتوانید تبلیغات موثرتری انجام دهید و نام تجاری خود را از خطر سوءاستفاده احتمالی دیگران در امان نگه دارید.
گفتنی است که اعتماد مخاطبان به برندهای ثبت‌شده بسیار بیشتر از سایت‌های بی‌نام‌ونشان است. همچنین از این طریق می‌توانید اطمینان حاصل کنید که شخص دیگری با استفاده از نام سایت شما یا دامنه اینترنتی مشابه شما اقدام به سودجویی نمی‌کند. به طور مثال، اگر مشکلاتی از قبیل کپی لوگوی شما پیش بیاید، تنها در صورتی قادر خواهید بود دست به اقدامات قانونی بزنید که برند سایت خود را ثبت کرده باشید. فرقی نمی‌کند که شما صاحب یک فروشگاه آنلاین بزرگ هستید یا نویسنده وبلاگی محلی، ثبت قانونی برند سایت برای حفاظت از منافع مادی و معنوی شما ضروری است.

مدارک لازم جهت ثبت برند سایت برای اشخاص حقیقی

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی
  • کپی مجوز فعالیت (نماد اعتماد الکترونیکی برای وب‌سایت‌های عمومی و پروانه کسب مجازی برای فروشگاه‌های آنلاین.)
  • ارائه کارت بازرگانی (برای ثبت برند سایت‌هایی که در لوگوی آنها از حروف لاتین استفاده شده است.)

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند سایت برای اشخاص حقوقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت
  • ارائه کارت بازرگانی و کپی آن (برای ثبت برند سایت‌هایی که در علائم تجاری آنها از حروف لاتین استفاده شده است.)
  • کپی مجوز فعالیت (نماد اعتماد الکترونیکی برای وب‌سایت‌های خدماتی و پروانه کسب مجازی برای سایت‌های فروشگاهی.)

مدت زمان لازم برای ثبت برند سایت فروشگاهی

اولین اقدام برای ثبت قانونی علائم تجاری در حوزه وب‌سایت‌های اینترنتی، استعلام نام برند است. با انجام این کار، از ثبت نشدن نام تجاری مشابه اطمینان پیدا می‌کنید. این اقدام باعث می‌شود که پروسه ثبت قانونی برند سایت زمان کمتری ببرد. زیرا اگر نام و نشان تجاری پیشنهادی تکراری باشد، اداره مالکیت معنوی آن را عودت خواهد داد. از زمانی که اظهارنامه به این مرکز ارسال می‌شود، ۳۰ تا ۴۵ روز کاری برای صدور آگهی تقاضا زمان لازم است. سپس آگهی اول در روزنامه رسمی کشور منتشر می‌شود و از عموم تقاضا می‌شود که در مهلتی یک‌ماهه اگر با برند مورد نظر ارتباط یا تعارضی دارند، آن را اعلام نمایند. پس از این بازه زمانی، حدود چهار هفته دیگر زمان می‌برد تا گواهی ثبت برند صادر شود و با آگهی دوم در روزنامه رسمی این پروسه به پایان برسد. بنابراین به طور کلی مدت زمان لازم برای ثبت برند سایت نزدیک به ۳ ماه است.
 

هزینه ثبت برند سایت

هزینه ثبت برند سایت در سال ۱۴۰۰ از دو میلیون و پانصد هزار تومان شروع می‌شود. این مبلغ با احتساب کلیه هزینه‌ها و واریزی‌های دولتی و قانونی در نظر گرفته می‌شود. هزینه ثبت قانونی برند سایت به تعداد محصولات، مجوز‌های لازم و طبقات درخواستی بستگی دارد. منظور از طبقه، نوع خدمات یا کالاهایی است که هر شخص حقیقی یا حقوقی برای برند خود در نظر می‌گیرد. با افزایش طبقات برند، به ازای هر طبقه مبلغ دویست هزار تومان به هزینه‌ها اضافه می‌شود. گفتنی است که هزینه ثبت لوگو و علامت تجاری لاتین با هزینه ثبت برند فارسی سایت تفاوتی ندارد.


(میهن برند)
میهن برند بزرگترین سایت در خصوص خرید و فروش برند،واگذاری برند،برند آماده خشکبار و حبوبات، برند آماده برای فروش برند مواد غذایی،فروش برند مواد شستشو، فروش برند مواد ضد عفونی ، فروش برند خوراکی و .... جهت ارتباط با مجموعه میهن برند با مشاوران مجموعه میهن برند در 24 ساعت از شبانه روز میتوانید در ارتباط باشید. 09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده