برند ریبوک،تاریخچه شکل گیری برند ریبوک




برند تجاری ریبوک (Reebok brand) در سال ۱۹۵۸ توسط دو نوه بنیان‌گذار کفش‌دوزی ایجاد شد و نام آن را با الهام از یک غزال آفریقایی، “ریبوک” نامیدند که نهایتا با کمپانی “فاستر و پسران” ادغام گردید. “جو” و “جف” فاستر این نام را در لغت‌نامه‌ای پیدا کردند که “جو فاستر” در دوران نوجوانی در یک مسابقه برنده شده بود. این دیکشنری نسخه‌ جنوب آفریقایی بود که تلفظ آن با تلفظ انگلیسی تفاوت داشت.

در سال ۱۹۸۱، مجموع فروش علامت تجاری ریبوک به ۵٫۱ میلیون دلار رسید. نقطه عطف فروش این شرکت زمانی بود که یک سال بعد، نشان تجاری ریبوک اولین کفش ورزشی طراحی شده برای بانوان را عرضه کرد که به نام کفش‌های “فری استایل” معروف شد. در سال‌ ۱۹۸۶ میزان فروش به طور غیرمنتظره‌ای به بیش از سه برابر افزایش و به ۹۱۹ میلیون دلار رسید. میزان فروش در سال ۱۹۸۷ به ۴٫۱ میلیارد دلار و در سال ۱۹۹۱ به ۷٫۲ میلیارد دلار بالغ گردید و برند تجاری ریباک به عنوان بهترین و نوآورترین شرکت سازنده وسایل ورزشی در جهان شناخته شد.
در سال ۱۹۸۷ ارزش سهام نام تجاری ریبوک در صنعت کفش‌های ورزشی به لحاظ فروش ۴٫۱ میلیارد دلار از رقیب اصلی‌ خود یعنی “نایک” بالاتر رفت، ولی پس از مدتی سرعت رشد فروش لوازم ورزشی ریبوک کم شد و در سال ۱۹۹۰ فروش شرکت نایک نسبت به ریبوک افزایش یافت.

در این زمان ناگهان برند تجاری ریبوک شروع به از دست دادن تدریجی موقعیت خود در بازار کرد و باعث نگرانی سهامداران ریبوک شد. قسمتی از جابه‌جایی موقعیت رقابتی برند ریبوک و افت فروش این برند به دلیل سرمایه‌گذاری سنگین شرکت لوازم ورزشی نایک (Nike Company) در تبلیغات و استفاده از ستاره‌های ورزشی گران قیمت بود.
“پل فایرمن” توزیع کننده لوازم ورزشی ریبوک در آمریکای ‌شمالی برای بازگرداندن موقعیت برند ریبوک، ابتدا از بخش بسکتبال آغاز کرد. در آن زمان، مایکل جردن در بسکتبال بازنشسته شده بود و در غیاب مایکل جردن که در فروش کفش‌های نایک تاثیر زیادی داشت، ریبوک برای تبلیغات خود از ستاره معروفی به نام شکیل اونیل استفاده کرد و قراردادی را با او امضا کرد که باعث افزایش چشمگیر فروش این شرکت در آن سال‌ها شد.

در جریان مسابقات NBA در سال ۱۹۹۴ نام تجاری ریبوک به عرضه کفش‌های طرح جدید و بدون بند و قابل شارژ به وسیله گاز کربنیک پرداخت. قیمت این کفش‌ها ۱۳۰ دلار بود که بسیار معقول تعیین شد و فایرمن انتظار داشت که با این نوآوری سهم بازار خود را در طول سه سال تا ۱۰ درصد افزایش دهد.
برند تجاری ریبوک همچنین در ژانویه ۱۹۹۳ کفش‌های بنددار مخصوص را برای ورزشکاران دبیرستانی عرضه کرد. همچنین در سال ۱۹۹۴ با ۱۲ نوع کفش و انتظار فروش۱۰۰ میلیون دلار وارد بازار‌ هاکی شد.فایرمن پیش‌بینی کرد که با افزایش میزان فروش، درآمد آن‌ها سه برابر شود، ولی تلاش‌های گسترده او برای نوسازی شرکت برای مقابله با شرکت نایک و نیل به پیشگامی ‌در بازار با اقبال مواجه نشد و پاره‌ای مشکلات در رابطه با قیمت بالای محصولات ریبوک ظاهر گردید.

در شش ماه اول سال ۱۹۹۳، فروش کفش‌های بسکتبال به رغم تبلیغات زیادی که انجام شد ۲۰ درصد کاهش یافت. در سال ۱۹۹۵ هزینه‌های عملیاتی شرکت افزایش یافت و برند ریبوک پذیرفت که بخشی از افزایش هزینه‌ها ناشی از عقد قرارداد با ستارگان ورزشی و پرداخت پاره‌ای از هزینه‌های مسابقات است؛ بنابراین برخلاف چهار سال قبل و به جای ۴۰۰ نفر، ریبوک با ۳۰۰۰ ورزشکار برای پوشیدن کفش‌های ریبوک در جریان المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا قرارداد منعقد کرد. از طرف دیگر با مسئولان سان‌فرانسیسکو و فدراسیون‌های تیم‌ها و ستارگان بسکتبال برای پوشیدن کفش ریبوک قراردادهای جداگانه‌ای بست.وینس ویلیامز ستاره تنیس در سال ۲۰۰۰ میلادی قراردادی با برند ریبوک امضا کرد و در المپیک و ویمبلدون همان سال از کفش‌های ریبوک استفاده کرد. امروزه تیم ملی هاکی آمریکا نیز با ریبوک قرارداد دارد.

شرکت لوازم ورزشی آدیداس (Adidas Company) در اواخر سال ۲۰۰۵ میلادی اقدام به خرید برند تجاری ریبوک کرد. مدیران آدیداس پس از خرید علامت تجاری ریبوک نام این شرکت تجاری را تغییر ندادند و فقط تکنولوژی آدیداس را در خطوط ساخت محصولات علامت تجاری ریبوک جایگزین کردند، زیرا نمی‌خواستند با این اقدام بازار فروش خود را از دست بدهند.
ادغام آدیداس با ریبوک در ژانویه سال ۲۰۰۶ را می‌توان فصل جدیدی در تاریخ ریبوک دانست. ادغام این دو برند مطرح با یکدیگر به آن ها این فرصت را می‌داد که با ایجاد ویژگی‌های مکمل در این دو برند، به بازار گسترده‌تری دست یابند و توانایی ارائه محصولات متنوع‌تری را به بازار داشته باشند، تا سال ۱۹۹۵ برند ر‌یبوک با فروش ۲۲۸ میلیون دلاری در رده سوم بزرگ‌ترین فروشندگان کفش‌های ورزشی قرار گرفت. دو سال بعد فروش کفش‌های نایک به ۷۵۰ میلیون دلار افزایش یافت، ولی ریبوک ۱۲۲ میلیون دلار به‌دست آورد.
در سال ۲۰۱۳ میلادی لوگوی برند تجاری ریبوک پس از ۱۲۰ سال تغییر کرد و به مثلث تبدیل شد. شرکت ریبوک امروزه یکی از زیر مجموعه‌های شرکت آلمانی آدیداس است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کانتون ایالت ماساچوست کشور آمریکا قرار دارد و در شهرهای متعدد جهان دارای شعبه و فروشگاه می‌باشد.


*میهن برند*

میهن برند بزرگترین سایت در خصوص خرید و فروش برند،واگذاری برند،برند آماده خشکبار و حبوبات، برند آماده برای فروش برند مواد غذایی،فروش برند مواد شستشو، فروش برند مواد ضد عفونی ، فروش برند خوراکی و .... جهت ارتباط با مجموعه میهن برند با مشاوران مجموعه میهن برند در 24 ساعت از شبانه روز میتوانید در ارتباط باشید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده