قیمت و مراحل پرداخت هزینه ثبت برند





ثبت برند در سال های اخیر، یکی از اقدامات بسیار پر طرفدار در بیان افراد فعال در حوزه کسب و کار بوده و هزینه ثبت برند نیز، یکی از سوالات پر تکراریست که روزانه از ما پرسیده می شود. از این رو قصد داریم تا با توضیحاتی در ارتباط با میزان هزینه ثبت برند، در پاسخ به این سوال بپردازیم.
اصولا در بین عموم مردم، اولین نکته ای که در بحث خرید به آن توجه می شود، موضوع قیمت و هزینه می باشد. به همین جهت افرادی که قصد ثبت نشان تجاری خود را دارند نیز در این مسیر نیاز به پرداخت هزینه هایی برای پیش روی کار خود و طی کردن امور اداری و حقوقی دارند.

لازم به ذکر است که این مسیر را می توانید به دو صورت طی کنید:

1-بصورت شخصی
2-با کمک راهنمایی 24 ساعته میهن برند که در ادامه به توضیحات بیشتری می پردازیم.

مراحل پرداخت هزینه ثبت برند

به منظور هزینه ثبت علامت تجاری خود نیاز است تا در طی 4 مرحله این هزینه ها را پرداخت کرده تا به هدف نهایی خود برسید که شامل:

پرداخت هزینه ثبت اظهار نامه برند در سامانه اداره مالکیت معنوی

این هزینه بر اساس تعداد طبقات برند، تعداد کالا و حقیقی یا حقوقی بودن برند شما متغییر می باشد. لازم به ذکر است که این مرحله نیز بصورت جزئی تر شامل موارد زیر است:


قیمت ثبت برند برای یک طبقه

برای افراد حقوقی، هزینه ای بالغ بر 48 هزار تومان و برای اشخاص حقیقی نصف این مبلغ یعنی 24 هزار تومان مورد نیاز می باشد. در ادامه باید در نظر داشته باشید که به ازای هر طبقه اضافی، برای فرد حقیقی معادل 2 هزارتومن و حقوقی معادل 4 هزار تومان می باشد.


هزینه مورد نیاز برای ثبت برند و آگهی تقاضا

اداره مالکیت پس از طی کردن مرحله اول توسط شما، با استفاده از کارشناسان خود اظهارنامه را بررسی کرده و با ثبت عبارت بلا مانع، شما باید برای مرحله دوم یعنی ثبت آگهی جهت تقاضای ثبت برند ، در روزنامه رسمی اقدام کنید. هزینه این امر به نسبت مورد اول بیشتر بوده و حدود 238 هزار تومان به بالا می باشد.مواردی که در قیمت ثبت برند برای درج آگهی تاثیر گذار می باشند، شامل:
  • تعداد خط های نوشته شده آگهی
  • رنگی یا سیاه و سفید بودن آن
  • طراحی یا درج کادر
  • تعداد کالاها و میزان طبقات

هزینه حق ثبت برند

در گام بعدی از مراحل ثبت برند، باید یک ماه از زمان انتشار و چاپ آگهی شما گذشته باشد و با ورود به وبسایت، هزینه ای تحت عنوان حق ثبت را پرداخت کنید.
قیمت گذاری این مورد نیز بر اساس تعداد طبقات و کالای شما تعیین می شود و بصورت کلی برای برندی که فرد حقیقی یا حقوقی قصد ثبت آن را دارد، به این شکل می باشد که در ازای یک طبقه، فرد حقیقی 120 هزار تومان و فرد حقوقی 240 هزار تومان پرداخت می کند. به ازای هر طبقه اضافی نیز شخص حقیقی مبلغ 10 هزار تومان و فرد حقوقی مبلغ 20 هزار تومان برای هزینه حق ثبت باید پرداخت نماید.


قیمت آگهی ثبت برند در روزنامه رسمی

در گام نهایی نیز شما باید هزینه ای را تحت عنوان ثبت آگهی در روزنامه رسمی پرداخت کنید، بطوریکه این آگهی، آگهی نوبت دوم شمرده می شود و قیمت آن نیز همانند مورد اول 238 هزار تومان می باشد. در این امر ممکن است هزینه های جانبی مانند:تمبر، تشکیل پرونده توسط فردی که این امور را برای شما انجام می دهد، دریافت شود.


هزینه مورد نیاز برای برند های بین المللی

برای ثبت برند بین المللی و آگاهی از میزان هزینه آن، جهت بررسی اظهار نامه برای فرد حقیقی 20 و برای شخص حقوقی 40 هزار تومان می باشد. همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در آگاه ثبت در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.


تفاوت هزینه ثبت برند با لوگو

جالب است بدانید که ثبت لوگو یا برند، از نظر قیمت و هزینه، هیچگونه تفاوتی با یکدیگر نداشته و بعضا در مواردی که لوگوی شرکت یا کسب و کار شما رنگی باشد، صرفا هزینه آن برای چاپ در آگهی بصورت اضافه دریافت می شود.


مدت زمان ثبت برند

هر برندی که شما به عنوان نشان تجاری انتخاب می کنید، اعتباری 10 ساله داشته و پس از این مدت باید اقدام به تمدید برند خود با هزینه های درج شده نمایید. این قیمت ها نیز همانند تعرفه های بالا در سال 1400 برای هر شخص حقیقی به ازای یک طبقه 120 و فرد حقوقی 240 هزار تومان است. هزینه طبقات اضافی نیز به ترتیب 10 و 20 هزار تومان جهت تمدید برند می باشد.

جمع بندی

هزینه ثبت نشان تجاری یا برند، بر اساس تعرفه های سال 1400 در این مقاله بصورت مختصر و مفید بررسی شد. با این حال شما می توانید به صورت شخصی یا با کمک از میهن برند، این مراحل را در بازه های زمانی مشخص طی کنید تا در سریع ترین زمان به هدف خود دست پیدا کنید. قیمت و تعرفه ها بر اساس نرخ مصوب و اعلامی درج شده است و برای اطلاعات دقیق تر یا بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید و بصورت رایگان سوالات خود را مطرح کنید.


*میهن برند*

میهن برند بزرگترین سایت در خصوص خرید و فروش برند،واگذاری برند،برند آماده خشکبار و حبوبات، برند آماده برای فروش برند مواد غذایی،فروش برند مواد شستشو، فروش برند مواد ضد عفونی ، فروش برند خوراکی و .... جهت ارتباط با مجموعه میهن برند با مشاوران مجموعه میهن برند در 24 ساعت از شبانه روز میتوانید در ارتباط باشید.

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند آماده گلدن لند | برند آرایشی
برند لوازم آرایشی و بهداشتی (لی لی مکس)
فروش برند ( پرينگلز pringles )
فروش برند ( زامورا Zamoora)
فروش برند تاچيسان Tachisan
فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده