چگونه و از کجا برند خود را بخریم ؟




برند (Brand) یا نام تجاری چیست؟

تعریف برند یا نام تجاری به سادگی که ما فکر می‌کنیم نیست. چرا که با تمام دارایی یک کسب و کار و مهمترین و باارزش‌ترین داشته آن مواجه هستیم. به همین دلیل برای تعریف برند
دیدگاه‌های مختلفی از جنبه‌های متفاوت نظیر نگرش اقتصادی، تجاری، هویتی و… در نظر گرفته می‌شود.
اما به طور کلی برند، روش و منشی است که یک کمپانی، کسب و کار، سازمان و حتی یک فرد از سوی دیگران درک می‌شود. در واقع هر کس که تجربه تعامل با برندی را داشته باشد، درک خودش را دارد. برند فراتر از یک نام تجاری، یک طرح، نشانه و… است و باید آن را احساس قابل تشخیص از یک محصول یا کسب و کار بدانیم.
برندها در اذهان افرادی ماندگار می‌شوند که با آن زندگی می‌کنند. کارمندان، سهام‌داران و سرمایه‌گذاران، رسانه‌ها و از همه مهمتر مشتریان، بیشترین تعامل و تجربه را از یک برند دارند. گرچه این روزها بسیاری از افراد به طور مرسوم برند را همان نام تجاری می‌دانند. چرا یک کسب و کار با نام خود بیشتر در ذهن مخاطبان تکرار می‌شود.
اما، در یک کلام، برند یعنی درک دیگران از ما.


معرفی عناصر برند

همان‌طور که اشاره کردیم برند یعنی ادراک دیگران از ما و به همین دلیل ممکن است آنها براساس المان‌های مختلف، تجربه و درک متفاوتی از ما داشته باشند. به همین دلیل برند تنها به یک نام تجاری خلاصه نمی‌شود و المان‌ها مختلفی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

1.حوزه (قطب‌نمای) برند: Brand Compass در واقع جمع‌بندی و خلاصه‌ای از اساسی‌ترین حقایق پیرامون برند شماست. این بخش از کارهایی که در فاز استراتژی نظیر تحقیقات و تثبیت موقعیت برند استخراج می‌شود. این بخش شامل ۵ قسمت مهم یعنی هدف نهایی، چشم‌انداز، مأموریت، ارزش‌ها و اهداف استراتژیک و کوتاه‌مدت می‌شود.

2.فرهنگ سازمانی: فرهنگ کمپانی یا سازمانی در واقع روح مجموع اهداف شما و محل الهام تمام محرک‌هایی است که باعث حرکت برند شما می‌شود. فرهنگ سازمانی چیزی فراتر از سخنرانی‌های آتشین مدیران سازمان و خریدن میز پینگ‌پنگ است. قوی‌ترین فرهنگ سازمانی روی ارزش‌های اصلی برند استوار است، اصولی که نشان می‌دهد برند شما چطور و چرا با دنیا تعامل دارد.

3.شخصیت: این عبارت در واقع طیف منحصربه‌فردی از افکار، احساسات و الگوهای رفتاری را تشکیل می‌دهد که برای هر برندی حیاتی است. این شخصیت مهمترین دلیل وفادارسازی مشتریان و ایجاد رابطه با آنهاست.

4.معماری: معماری برند در واقع سیستم متناظر از اسامی، رنگ‌ها، نمادها و نشانه‌ها و زبان بصری که یک برند یا برندها را تعریف می‌کند. این معماری کاملا هدفمند و شهودی است و براساس تجربه مشتری بنا شده است.

5.نام تجاری و تگ لاین: نام و تگ لاین یک برند اولین چیزی است که دنیا بلافاصله از آن می‌بیند. به همین دلیل باید پرمغز، بامعنی و ارزشمند باشند و به همین دلیل خیلی‌ها برای ایجاد نام و تگ‌لاین برند تلاش می‌کنند. فرایند ایجاد این موارد شامل تحقیقات بازار، طوفان فکری، اصلاح، تست و طراحی آن می‌شود. تمام تلاش‌تان را به کار بگیرید تا از رقبا متمایز شوید و همان ابتدا جلوه‌ای باشکوه از خودتان نشان دهید.

6.هویت: هویت برند نیز چیزی فراتر از یک لوگو یا نشان تجاری است. در واقع هویت مجموعه‌ای از حقایق عمیق پیرامون استراتژی و موقعیت‌سازی برند شماست. یک هویت موثر، ویژگی‌های بارز برند شما نظیر شخصیت، تعهد و اهداف آن را می‌سازد.

7.لحن و پیام: شما برای تعامل با دنیا نیاز به لحن و پیام دارید. این دو گزینه نشان از اهداف، تعهدات و شخصیت برند شما دارد و باعث می‌شود از رقبایتان متمایز شوید. پیام برند باعث انسانی‌سازی آن می‌شود و کاری می‌کند تا به‌راحتی برای مشتریان قابل تشخیص باشید. لحن برند شما باید همه جا حفظ شود.

8.وب‌سایت: در دنیای امروز وب‌سایت نیز یکی از المان‌های اصلی برند و در واقع یکی از ارکان مرکزی است. یک سایت خوب به کم طراحی و محتوای تعاملی خود باعث زنده‌شدن برندتان می‌شود. این روزها یک سایت تنها چند صفحه روی صفحه کامپیوتر نیست، بلکه همه جا روی گوشی‌های موبایل و دیگر دستگاه‌ها قابل حمل آن را همراه خودمان داریم و دائما به سایت سر می‌زنیم.

خرید برند آماده

ثبت یک نام در کشور معمولا چند مرحله دارد، ار استعلام برند برای آگاهی از قابلیت ثبت آن تا ثبت در سامانه و پیگیری های حداقل دو ماهه آن پروسه سختی است و برای شمایی که نیاز فوری به یک برند دارید ممکن است مسیر سختی باشد.
به همین منظور شما می توانید از طریق فرمی که در اینجا می بینید نام، شماره تماس و حوزه ای را که برند آماده می خواهید وارد کنید تا لیست برند ها و قیمت آن برای شما بلافاصله پیامک شود.در ادامه قصد داریم دیگر مزیت های داشتن یک برند را شرح دهیم؛

1.فروش هر محصول غذایی یا بهداشتی در بازار و هر آنچه با سلامت افراد در ارتباط است باید سیب سلامت داشته باشد، که آن هم نیازمند داشتن یک نام ثبت شده است.

2.داشتن یک برند به شما کمک می کند که در بازار کار شناخته شوید. مسلما همه ما به خوبی این موضوع را می دانیم که برای داشتن مشتری های بیشتر، باید در بازار شناخته شویم و به همین دلیل داشتن یک نام تجاری در این رابطه با شما کمک بسیاری می کند.

3.داشتن یک برند به شما کمک می کند که در بازار ماندگار باشید. شناخته شدن در بازار به یک معنی است که اهمیت بالایی دارد و البته ماندگاری در بازار هم موضوع دیگری است که باز هم اهمیت بسیاری دارد. اگر شما در بازار شناخته شوید و این موضوع موقت باشد، طبیعتا سود مالی شما هم موقت خواهد بود و به همین دلیل باید به ماندگاری هم دقت کافی را داشته باشید.

4.داشتن یک برند به شما کمک می کند که سود مالی خود را افزایش دهید. همه ما می دانیم که راه اندازی یک کسب و کار جدید (تولید یک محصول یا ارائه خدمات) با هر هدفی که انجام شود، طبیعتا یکی از مهم ترین اهداف آن سود مالی است. به همین دلیل داستن یک نام تجاری یا برند به شما کمک می کند که سود مالی خود را افزایش دهید.لازم به ذکر است که مزیت های داشتن یک برند به موارد گفته شده در بالا خلاصه نمی شود، اما باید بگوییم که مهم ترین مزیت های این موضوع را بیان کرده ایم و حال می توان ادامه مطالب در رابطه با خرید و فروش برند آماده را بیان کرد.

ویژگی های یک برند آماده

همانطور که گفتیم در این مطلب قصد داریم در رابطه با خرید و فروش برند آماده مطالبی را بیان کنیم، اما این سوال مهم پیش می آید که یک برند آماده چه ویژگی هایی دارد؟ به شما پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

برند آماده در واقع همان برندی است که به طور کامل به ثبت رسیده است. شما برای داشتن یک برند می توانید به دو صورت اقدام کنید. در ابتدا می توانید برای خود یک برند را به ثبت برسانید که البته باید مراحل خاصی را پشت سر بگذارید و در نهایت اگر کارشناس مربوطه در ادامه کار ایرادی از مدارک شما نگیرد، می توانید برند خود را ثبت کنید.

در حالت دوم می توانید یک برند ثبت شده را از مالک آن خریداری کنید، این کار مزیت های بسیاری را برای شما دارد که در ادامه به طور کامل این موضوع را شرح می دهیم. در حقیقت توجه داشته باشید که برند آماده به برندی گفته می شود که به طور کامل به ثبت رسیده باشد.


مزیت های خرید و فروش برند آماده

همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم، خرید برند آماده می تواند مزیت های بسیاری را برای شما به دنبال داشته باشد که در ادامه قصد داریم این موضوع را برای شما به طور کامل توضیح دهیم.
  • زمان کمتری را صرف می کنید.
ثبت یک برند به زمان زیادی نیاز دارد، شما باید مراحل ثبت یک برند را به طور کامل پشت سر بگذارید و اگر در هر مرحله مدارک شما ایرادی داشته باشد، این زمان طولانی تر هم می شود، این در حالی است که برای خرید و فروش برند آماده نیاز به زمان زیادی ندارید و این کار در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.
  • در هزینه های خود صرفه جویی می کنید.
از دیگر مزیت های خرید یک برند آماده صرفه جویی در هزینه ها است. همه ما به دنبال راهی هستیم که یک کار را با کیفیت بالا و البته هزینه کمتری انجام دهید و این کاملا طبیعی است. از این رو باید بگوییم که این کار از لحاظ مالی و اقتصادی هم برای شما به صرفه است.
  • نیازی به مجوز خاصی ندارید.
ثبت یک برند در بعضی از موضوعات خاص به مجوز نیاز دارد و قبل از اقدام برای ثبت باید برای دریافت آن مجوز اقدام کنید، این در حالی است که اگر یک برند آماده را خریداری کنید، دیگر به مجوز خاصی نیاز ندارید و همین موضوع مزیت بسیار مهم به حساب می آید.
  • از صفر شروع نمی کنید.
هنگامی که یک برند را به ثبت می رسانید، فعالیت خود را از صفر شروع کرده اید و باید تلاش بسیاری کنید که این برند در بازار شناخته شود، این در حالی است که با خرید یک برند آماده دیگر از صفر شروع نمی کنید و این برند در گذشته هم فعالیت داشته و افرادی هستند که آن را بشناسند.
با توجه به مطلب گفته شده در بالا باید بگوییم که این مورد یکی از بهترین و کاربردی ترین مزیت های خرید برند آماده است، همانطور که در مطالب بالا گفتیم یکی از مزیت های داشتن برند همین شناخته شدن در بازار کار است که با خرید یک برند آماده می توانید در زمان کمتری به این هدف دست پیدا کنید.
البته به این موضوع توجه داشته باشید که خرید و فروش برند آماده بسیار ساده است و همین موضوع هم مزیت مهمی به حساب می آید که باید به آن توجهی خاص داشته باشید.

واگذاری امتیاز برند

نکات مهم

اگر چه خرید و فروش برند آماده به سادگی انجام می شود، اما در این کار باید به نکات بسیار مهمی توجه داشته باشید، برای اطلاعات بیشتر مخاطب ها در ادامه این نکات را بیان می کنیم.

خرید از شخص یا شرکت معتبر

متاسفانه در بعضی از موارد شاهد این هستیم که بعضی از افراد اقدام به فروش برند نامعتبر (ثبت نشده یا برندی که اعتبار آن به اتمام رسیده است) می کنند، به همین دلیل اهمیت بالایی دارد که شما برند مورد نظر خود را از شخص یا شرکت معتبری خریداری کنید، در این حالت مطمئن خواهید بود که برند معتبری را هم خریداری کرده اید.

تغییر نام مالک

بعد از آن که صحبت های اولیه بین خریدار برند و فروشنده برند (یا همان مالک برند) انجام شد، باید مراحل تغییر نام مالک برند را پشت سر بگذارید. به شما پیشنهاد می دهیم که این کار را در دفترخانه رسمی انجام دهید، در این حالت مطمئن خواهید بود که همه کارها به صورت قانونی و البته کامل پشت سر گذاشته می شود.

دریافت مدارک ثبتی برند

بعد از آن که برند مورد نظر خود را خریداری کردید، یعنی مبلغ آن را پرداخت کردید و در دفتر خانه رسمی هم برند به نام شما تغییر کرد، باید مدارک مهم و ثبتی برند را مانند آگهی های روزنامه را در از مالک قبلی تحویل بگیرید، این موضوع هم اهمیت بالایی دارد و باید به آن توجهی خاص داشته باشید.


هزینه خرید و فروش برند آماده

یعنی از مهم ترین مطالبی که در رابطه با خرید و فروش برند آماده باید به آن توجه داشته باشید، هزینه ای است که برای این کار پرداخت خواهید کرد. توجه داشته باشید که خرید یک برند آماده با توجه به مزیت هایی که برای شما دارد، منصفانه و منطقی است.
در رابطه با هزینه خرید و فروش برند آماده هم باید بگوییم که به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل نمی توان مبلغ دقیقی را برای آن بیان کرد، اما در ادامه این فاکتورها را توضیح می دهیم.

تعداد طبقه های برند

هر برند تعدادی طبقه دارد که حیطه فعالیت آن را مشخص می کند، طبیعتا هر چه تعداد طبقه های یک برند بیشتر باشد، هزینه ای که برای خرید آن هم پرداخت می کنید، بیشتر خواهد بود.

نوع برند

برند ها به طور کلی دو نوع حقیقی و حقوقی دارد، مالک برند حقوقی یک شرکت است و مالک برند حقیقی هم یک شخص حقیقی است، این موضوع بر روی هزینه خرید برند هم تاثیر می گذارد.

نوع فروش برند

یک برند را می توان به طور کامل یا جزئی به فروش رساند. منظور از جزئی این است که شما می توانید فقط تعدادی از طبقه های یک برند را خریداری کنید، طبیعتا در این حالت باید هزینه کمتری را پرداخت کنید.



*میهن برند*

میهن برند بزرگترین سایت در خصوص خرید و فروش برند،واگذاری برند،برند آماده خشکبار و حبوبات، برند آماده برای فروش برند مواد غذایی،فروش برند مواد شستشو، فروش برند مواد ضد عفونی ، فروش برند خوراکی و .... جهت ارتباط با مجموعه میهن برند با مشاوران مجموعه میهن برند در 24 ساعت از شبانه روز میتوانید در ارتباط باشید.



09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده