ثبت برند تجاری کجا برند خود را ثبت کنیم؟؟





مراحل ثبت برند

برای ثبت برند که می تواند نام تجاری یا لوگوی مربوط به کسب و کار شما باشد، شما نیاز است که 4 گام اصلی را طی کنید:
گام اول)  انتخاب نام برند و علامت تجاری: اولین گام شما در این ابتدای کار، انتخاب نام برند است که می خواهید با آن سالها فعالیت کنید و بین مشتریان و در بازار معروف شوید.
پس نامی را انتخاب کنید که اولا از نام هایی که محدودیت ثبت ندارند انتخاب کنید و دوم اینکه قبلا نباید ثبت شده باشد. نامهای که محدودیت دارند یا عام هستند یا خلاف قوانین اسلامی و عمومی هستند.
گام دوم)  استعلام از قابلیت ثبت برند: شما قبل از ثبت برند و لوگو یا هر علامت تجاری باید بررسی کنید که آیا این برند قبلا ثبت شده است یا خیر؟ چنانچه یک نام یا یک علامت تجاری در حوزه فعالیت شما قبلا ثبت شده باشد شما نمی توانید دیگر آن نام را برای خود به ثبت برسانید.
این کار باعث می شود احتمال رد شدن برند شما در سامانه درصد بالایی کاهش یابد.
گام سوم)  تکمیل مدارک لازم: بعد از انتخاب نام و استعلام از احتمال ثبت، باید مدارک لازم جهت ثبت برند را که در پایین همین مطلب دقیق ذکر شده است تکمیل کنید.
عموما خیلی از افراد نمی دانند که ثبت برند خیلی سخت نیست و فرآیند تکمیل مدارک آن هم به راحتی و با مشاوره رایگان، بسیار هم راحت است.
گام اول)  ثبت اظهارنامه علامت تجاری: بعد از تکمیل مدارک لازم، باید در وب سایت مرکز مالکیت معنوی ثبت نام نموده و جهت تایید حساب کاربری گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی دریافت نمایید.
بعد از فرآیند ثبت اظهارنامه ثبت برند در سایت و بارگذاری مدارک و تصویر برند در سایت باید حداقل 15 روز منتظر ماند تا نتیجه بررسی کارشناسان اعلام شود.

ثبت برند تجاری

از 0 تا 100
در اینجا ما از الف تا ی به شما می گوییم که ثبت برند چیست؟ داشتن یک برند انحصاری چه تحولی در کسب و کار شما ایجاد می کند؟ چگونه می توان فهمید چه برندهایی قبلا ثبت شده اند؟ برای ثبت آن چقدر باید هزینه پرداخت کنید؟ و مدت زمان ثبت برند چند روز است؟  و توضیحات تکمیلی مدارک و مراحل آن را در ادامه خواهید خواند.

ثبت علامت تجاری

اصلا چی هست؟
برند، علامتی اختصاری است که هر شرکت برای معرفی محصول و خدمات خود از آن بهره می برد. در حقیقت یک شرکت یا یک محصول را می توان با برند و علامت تجاری مربوط به آن شناخت.
به عبارت سـاده تر، می توان گفت با ثبت علامت تجای است که یک شرکت به مشتریان خود معرفی می گردد.
اولین اقدام هر فرد برای تولید و فروش یک محصول یا یک شرکت بعد از ثبت خود برای شروع تبلیغات و معرفی خود، ثبت علامت تجاری است که براساس ضوابط و قوانین مندرج در قوانین مربوط به ثبت علائم و اختراعات، این فرآیند صورت می پذیرد.
اصل و اساس شروع هر فعالیت حرفه ای در حوزه کسب و کار یا تولید یک محصول انتخاب یک نام تجاری و متعاقبا ثبت برند آن برای جلوگیری از کپی برداری سایر می باشد.
امروزه بیشتر صاحبین کسب و کار برای خود برند داشته اند که به ندرت اسمی پیدا می شود که قبلا ثبت نشده باشد و باید به اسم های خاص و جدید رو آورد.
معمولا تولید کنندگان به ثبت برند دوم و ثبت برند سوم رو آورده اند. شما بعد از ثبت برند می توانید آن را بروی محصولی که در حوزه کاریتان است درج کنید و از حمایت قانونی برای محافظت از کپی برداری استفاده نمایید.
زمانی که شخص یا شرکتی از برند شما برای نام گذاری محصولاتش استفاده نمایند آنگاه شما بنا بر قوانین برند در کشور می توانید آن مجموعه را موظف به تغییر نام و بابت این تخطی مجازات نمایید.
  • هر شخصی نمی تواند هر نامی را که خواست ثبت کند.
  • شخص متقاضی ثبت برند و ثبت علامت تجاری باید در هر زمینه ای که مجوز فعالیت دارد علامت را در همان زمینه ثبت کند.

ثبت برند در ایران

چه لزومی دارد اصلا در ایران که بحث کپی رایت ضعیف است و پیگیری پیچیده ای دارد اصلا برند ثبت کنیم:
  • ثبت برند باعث جلوگیری از کپی کاری و سواستفاده های احتمالی از شهرت و اعتبار نام تجاری شما خواهد شد.
  • برند و نام تجاری شما همچون یک ویترین است. یک ویترین زیبا قطعاً در جذب مشتریان تاثیر بسزایی خواهد داشت.
  • با داشتن یک علامت تجاری خوب، تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان تبلیغات شما به مشتری تبدیل و بازدهی تبلیغات شما بیشتر می‌شود.
  • هیچ‌کس یک تجربه لذت‌بخش ناشی از یک برند را ساده فراموش نمی‌کند. همه دوست دارند تجربه‌های خوشایند یک بار دیگر تکرار شوند.
  • نکته: دقت کنید که ثبت برند جدا از نام شرکتها می باشد. به عنوان مثال برند دی جی کالا متعلق به شرکت شرکت نو آوران فن آوازه می باشد. یعنی نام شرکت شما هر نام سه کلمه ای می تواند باشد اما نام برند است که معروف می شود و مهم است.

آگاهی از قابلیت ثبت

فلسفه ثبت برند جلوگیری از کپی برداری از نام تجاری سایرین است. یعنی نام یا علامت تجاری که قصد ثبت آن را دارید نباید قبلا ثبت شده باشد. حتی مشابه آن هم نباید باشد که به نوعی گول زننده باشد و ذهن عموم را به اشتباه بی اندازد.
پس چنانچه یک نام شبیه نام درخواستی شما، قبلا توسط شخص یا شرکت دیگری، حوزه فعالیت شما، ثبت شده باشد، شما دیگر قادر به ثبت آن نخواهید بود.
برای جلوگیری از هدر رفت وقت و هزینه ای که می خواهید صرف ثبت یک برند ثبت شده بکنید، بهتر است قبل از ثبت از وب سایت ما استعلام بگیرید تا مطمئن شوید که مشابه برند شما قبلا ثبت نشده است.
استعلام برند فرآیندی تخصصی و بر اساس تجارب پیشین می باشد، به همین خاطر ما به شما پیشنهاد می کنیم که به صورت رایگان این کار را به ما واگذار کنید.


هزینه ثبت برند چقدر است؟

هزینه هایی که برای ثبت برند باید بپردازید حدودا 900 هزار تومان ( ثبت اولیه اظهارنامه در سایت + روزنامه رسمی نوبت اول + حق الثبت برند + روزنامه رسمی دوم ) است.
این هزینه وقتی است که شما خودتان بدون هیچ وکیلی و بدون واگذاری کار به یک موسسه ثبتی خودتان انجام دهید.
هزینه ثبت برند شامل دو دسته می شود:
✔ هزینه های واریزی در سامانه ثبت علائم تجاری:
  • هزینه ثبت اولیه پرونده که بر طبق تعداد طبقات متفاوت می باشد از 24 هزار تومان برای یک طبقه و به ازای هر طبقه بیشتر این هزینه بیشتر می شود.
  • هزینه ثبت آگهی تقضای ثبت علامت تجاری ( روزنامه رسمی نوبت اول ) و روزنامه رسمی نوبت دوم که در حکم مرحله نهایی ثبت برند جهت دریافت گواهی ده ساله می باشد.
  • هزینه حق الثبت که حداقل 120 هزار تومان برای یک طبقه می باشد که به ازای افزایش طبقات این هزینه هم افزایش می باید.
✔ هزینه های وکیل و موسسه:
این هزینه ها شامل وکالتنامه وکیل، حق التمیر دادگستری و حق الزحمه موسسه می باشد که با توجه به تخصص و تعهد و سیاست هر موسسه متفاوت می باشد. موسسه ثبت برند میزان با مناسبترین هزینه و بهترین زمان ثبت در خدمت شما می باشد.
نکته: طبقه برند درواقع حوزه دسته بندی شده فعالیت های مختلف می باشد. مانند اغذیه، شوینده، پوشاک، ..

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده