ترندهای متفاوت دیجیتال مارکتینگ در سال 2021



با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سال 2020 و افول کسب‌کارهای سنتی، تبلیغات دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. دیجیتال مارکتینگ با سرعت زیادی در حال گسترش است. کسب‌و‌کارهای بزرگ و کوچک به اهمیت دیجیتال مارکتینگ پی برده‌اند و استفاده از آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند. مفاهیم جالبی مثل هوش مصنوعی، بازاریابی مبتنی بر داده‌ها، بهینه‌سازی موتور جست‌وجوی صوتی (VSEO) و… مفاهیم جدید و بلندپروازانه‌ای هستند که به تازگی مطرح شده‌اند. این مفاهیم نوآورانه می‌توانند به دغدغه و الویت صاحبان کسب‌وکار در سال پیش رو تبدیل شوند. اگر قصد دارید تا تجارت خود را در فضای رقابتی امروز نگه دارید، باید با تغییراتی در این حوزه اتفاق می‌افتد، آشنایی داشته باشید و عکس العمل مناسبی در مقابل آن‌ها انجام دهید.
امروزه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که با افزایش استفاده از اینترنت، پیش‌بینی رفتار مشتریان از طریق روش‌های سنتی روز به روز دشوارتر و پرریسک‌تر می‌شود. توقع اینکه روش‌های قدیمی بتوانند پاسخگوی تمامی نیازهای بازار باشند، خیلی کارساز نیست. استفاده از دانش و تکنولوژی جدید برای ادامه بقای همه کسب‌وکارها اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل در ادامه به 7 ترند دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین در سال 2021 اشاره می‌کنیم. آشنایی با این ترند می‌تواند در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های هر کسب‌وکاری تاثیرگذار باشد.

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence)

اگر تاکنون نمی‌دانستید که سال 2020، بسیاری از افراد چقدر با هوش مصنوعی (AI) سر و کار دارند، با اطمینان می توان گفت که در سال 2021 هوش مصنوعی در قلب بسیاری از فعالیت های تجاری قرار می گیرد. در حال حاضر نیز بسیاری از مشاغل ساده با هوش مصنوعی جایگزین شده اند. یک مثال جالب در این خصوص همکاری مایکروسافت و اوبر است.
مایکروسافت و اوبر از روبات‌های Knightscope K5 برای گشت‌زنی در پارکینگ‌ها و مناطق بزرگ برای پیش‌بینی و پیشگیری از جرم استفاده می‌کنند. این روبات‌ها می‌توانند پلاک خودروها را بخوانند، فعالیت مشکوک را گزارش دهند و داده‌ها را جمع‌آوری کرده و به صاحبان خود اعلام کنند. شما می‌توانید این روبات‌های شبیه R2-D2 را با قیمت 7 دلار در ساعت اجاره کنید که هزینه کمتری از دستمزد یک نگهبان امنیت انسانی دارد.
همین چند سال پیش، تحلیلگران گارتنر پیش‌بینی کردند که تا سال 2020، فناوری‌های هوش مصنوعی تقریباً در همه محصولات و خدمات نرم‌افزاری فراگیر خواهند بود، پیش‌بینی‌ای Harvard Business Review نیز در اوایل سال 2019 انجام داده بود.

مطابق گفته Techgrabyte:
هوش مصنوعی می‌تواند رفتار و الگوهای جستجوی مصرف کننده را تجزیه و تحلیل کند و از داده‌های سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی و پست‌های وبلاگ برای کمک به مشاغل در درک چگونگی یافتن محصولات و خدمات توسط مشتریان استفاده کند. هوش مصنوعی به زودی نیروی محرک بسیاری از خدمات خواهد بود و در حال حاضر، دنیا شاهد اجرای آن در زمینه‌هایی مانند موارد زیر نیز بوده است:
  • پیشنهاد محصولات در فروشگاه‌های آنلاین
  • تولید محتوا، شخصی‌سازی ایمیل
  • معاملات تجارت الکترونیکی
مشاغلی که از هوش مصنوعی در سال 2021 استفاده کنند، می‌توانند هزینه‌های کارکنان را کاهش دهند، سریعتر رشد کنند و از رقبای خود فاصله بگیرند.

  1. تبلیغات برنامه‌ریزی شده ( Programmatic Advertising )
تبلیغات برنامه‌ریزی شده به معنای استفاده از هوش مصنوعی برای خرید خودکار تبلیغات است تا بتوانید مخاطبان خاص‌تری را هدف قرار دهید. به عنوان مثال پیشنهاد مناقصه در زمان واقعی، نوعی خرید تبلیغاتی برنامه‌ای است. این اتوماسیون بسیار کارآمدتر و سریعتر است ، که به معنای نرخ تبدیل بیشتر و هزینه‌های جذب مشتری کمتر است.
این امر چنان سریع چهره تبلیغات دیجیتال را تغییر می‌دهد که طبق گفتهeMarketer ، 86.2 درصد از نمایش تبلیغات دیجیتال در ایالات متحده تا سال 2021  به صورت برنامه‌ریزی شده انجام می شود.
طبق گفته Irina Kovalenko از SmartyAds:
بیشتر کمپین‌های تبلیغاتی جست‌وجو محور که به صورت دستی برنامه‌ریزی می‌شوند. حتی آن‌هایی که از ابزارها و پلتفرم‌های پیشرفته استفاده می کنند. سه یا چهار هدف مانند کلمه کلیدی، زمان، روز و مکان را در نظر می‌گیرند. اما چنین ابزارهایی مانند سیستم عامل و طرف تقاضای برنامه نویسی می‌توانند از صدها سیگنال هدف‌گذاری برای شخصی سازی تبلیغات استفاده کنند و حتی با توجه به سبک زندگی یا عادات رفتاری وقتی با سیستم عامل های داده مشتری ادغام می‌شوند، می‌توانند مشتریان را هدف قرار دهند.

  1. ربات‌های چت ( Chatbots ):
ربات‌های چت در سال 2021 همچنان بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال خواهد بود. این فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی از پیام‌های فوری برای چت در هر زمان شبانه روز ، با مشتریان یا بازدیدکنندگان سایت شما استفاده می‌کند. پاسخگویی سریع و شخصی سازی گفت و گو مطابق با نیاز مشتری می تواند باعث افزایش رضایت مشتری هنگام خرید یک سرویس یا محصول یا خدمات پس از فروش باشد. این ارزش آفرینی برای مشتریان می‌تواند به نقطه قوت کسب و کار شما تبدیل گردد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد:
چت بات‌ها 85% خدمات پاسخگویی به مشتری را تا سال 2020 تأمین می‌کنند.
از مزایای مهم چت بات‌ها خدمات 24 ساعته (64٪) ، پاسخ فوری به سوالات (55٪) و پاسخ به سوالات ساده (55٪) است.
بسیاری از مشتریان تعامل با ربات‌های چت را ترجیح می‌دهند زیرا 24/7 شبانه روز پاسخگو هستند، سریع جواب می‌دهند ، تاریخ تمامی خریدهای شما را به طور دقیق به خاطر می‌آورند و هرگز حوصله خود را از دست نمی‌دهند و عصبانی نمی شوند. این دستیارهای مجازی با برآوردن انتظارات مشتری و خودکارکردن کارهای تکراری، خدمات برجسته ای به مشتری ارائه می‌دهند. استفاده از این ربات‌ها در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و این امکان را برای شرکت و نیروها فراهم می‌کند تا بر روی کارهای مهم‌تر تمرکز بیشتری داشته باشند.
بسیاری از برندها در حال حاضر از ربات‌های چت استفاده می‌کنند. به طور مثال کاربران برند تاکسی آنلاین Lyft می‌توانند با استفاده از چت و پیام رسان‌های فیس‌بوک و اسلک یا با استفاده از سیستم صدا و وویس Amazon Echo در خواست تاکسی بدهند. همچنین از طریق چت بات می‌توانند از لوکیشن فعلی راننده مطلع شوند.


  1. شخصی سازی کردن ( Personalization )
اگر می‌خواهید در سال 2021 عملکرد برجسته و شاخصی داشته باشید، باید روش‌های بازاریابی خود را برای مشتریان شخصی سازی کنید. یعنی در حقیقت محتوا، ایمیل، محصول و…. باید خاص و منحصربفرد باشد.
آمارها و تحقیقات جدید نشان می‌دهد:
  • 63% کاربران از تبلیغات همگانی و انبوه استقبال نمی‌کنند.
  • 80% کاربران ترجیح می‌دهند با شرکت هایی تجارت کنند که برای آن‌ها پیشنهادهای شخصی و ویژه داشته باشند.
  • 90% افراد محتواهای شخصی سازی شده را جذاب می‌دانند.
کوین جورج از Email Monks ادعا می‌کند که “ایمیل های شخصی سازی شده و بر اساس رفتار کاربران 3 برابر بهتر از ایمیل های انبوه تاثیرگذاری دارند.”
وقتی در خصوص قدرت شخصی سازی صحبت می‌کنیم سخت است که از نت‌فیلیکس و آمازون و سیستم پیشنهادی فوق‌العاده آن که مطابق با سلیقه مشتریان است، نام برده نشود. در ادامه چند تا از شرکت‌هایی که در زمینه شخصی سازی برای مشتریان بسیار موفق عمل کرده‌اند، اشاری می‌کنیم:
  • ایزی جت ( EasyJet )
یک کمپین ایمیل مبتنی بر داده را راه اندازی کرد که از تاریخچه سفر مشتریان با شرکت هواپیمایی برای ساختن داستان‌های شخصی استفاده می‌کند ، سپس به آن‌ها پیشنهاد می‌کند که در چه مکان‌هایی ممکن است سفر بعدی داشته باشند. حدود 12.5 میلیون ایمیل شخصی سازی شده، ارسال شده است که 25٪ نرخ کلیک بالاتری نسبت به  ایمیل‌های غیر شخصی داشته است.
  • کدبریزی ( Cadbury’s )
کدبریزی یک ویدیو شخصی سازی شده مطابق با طعم شیر مورد علاقه کاربران با توجه به اطلاعات پروفایل فیسبوک آن‌ها مثل سن، علاقه‌مندی‌ها و محل زندگی کاربران آماده کرده است. این کمپین 65٪ افزایش نرخ کلیک و 33.6٪ افزایش نرخ تبدیل ایجاد کرده است.
  • استارباکس ( Starbucks )
استارباکس از یک برنامه موبایلی گرافیکی استفاده می‌کند که با استفاده از داده‌هایی مانند تاریخچه خرید و موقعیت مکانی تا حد امکان محتوا شخصی سازی می‌شود ، به مشتریان اجازه می‌دهد نوشیدنی‌های خود را سفارشی کنند و با سیستم پاداش خود استفاده بیشتر را تشویق می‌کند – که درآمد آنها را به 2.56 میلیارد دلار افزایش داد.
 
آشنایی با ترندهای روز و شیوه‌های جدید تبلیغات دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ به صاحبان کسب‌وکار این اجازه را می‌دهد تا برای آینده برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند. هنگام بررسی عملکرد و بازخوردهای فعالیت‌های دیجیتال می‌توان کارآمدی فعالیت ها را بررسی کرد. با الهام گرفتن از ترندها و شیوهای نوین و امتحان شده در شرکت‌های پیشرو، خلاقیت و اثرگذاری بیشتری در کمپین های خود داشته باشند. 09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده