برند سازی یا برندینگ چیست ؟




برندینگ چیست؟

برند تجربه و تصویری از محصول و خدمت مشخص است که مصرف کنندگان با آن در ارتباط هستند، نام تجاری از طریق اسم، لوگو، شعار یا طراحی شرکتی که صاحب آن است، شناسایی می شود. برندسازی زمانی صورت می گیرد که این تجربه و تصویر بازاریابی شود، و اینگونه توسط افراد بیشتری قابل تشخیص خواهد بود. و در میان شرکت های متنوع و مختلفی که همین محصول و خدمت را ارائه می دهند، به واسطه ی محصولات و خدمات مشخصی شاسایی می شود.
تبلیغات یکی از فعالیت های حرفه ای در برندسازی محسوب می شود، تبلیغات علاوه بر آنکه موجب شناسایی برند توسط مصرف کنندگان می شود، شهرت و استانداردهای خوبی برای برند خلق می کند که شرکت ها باید آنها را حفظ کنند و بهبود ببخشند. برندسازی در حوزه ی بازاریابی اینترنتی هم از اهمیت بالایی برخوردار است و به شرکت ها اجازه می دهد شهرت خود را از طریق گسترش محصولات و خدمات شان، بهبود بخشند و بر درآمد خود بیاافزایند.

تفاوت بین اسب و تک شاخ در چیست؟

اگر از جنبه ی تکنیکی به آن نگاه کنیم، تفاوت این دو در شاخ است، شاخی که تک شاخ روی سرش دارد اما اسب معمولی آن را ندارد. با این حال، وقتی صحبت از تک شاخ می کنیم موجودی افسانه ای و جادویی در ذهن ما نقش می بندد، در مقابل اسب که صرفا آن را حیوانی اهلی یا وحشی می دانیم، وقتی نام تک شاخ را می شنویم حالت های اسطوره ای و رویایی در تصور جمعی ما شکل می گیرد و باعث می شود تک شاخ از اسب متفاوت شود. با وجود اینکه ممکن است تک شاخ وجود خارجی نداشته باشد، اما ما به خوبی از آن آگاهی داریم و حتی تک شاخ را بیشتر از اسب دوست می داریم.
به نظر شما چرا اینگونه است؟ داستان بر سر برندسازی بهتر است. داستان تک شاخ ها سالیان متمادی و از زمان بچگی برایمان گفته شده، آنقدر در وصف تک شاخ شنیده ایم که تصور رویایی از آن داریم و آن را به اسب ترجیح می دهیم. این موضوع را بیان کردم که ببینید برندسازی خوب، اصولی و درست چگونه می تواند برندی را از سایر رقبایش متمایز کند.

فرقی نمی کند شما صاحب کسب و کاری باشید که جدیدا راه اندازی شده، یا سال ها است که کسب و کار خود را اداره می کنید، در هر صوت برندسازی از لزوم اولیه و اساسی بازاریابی و موفقیت شرکت شما محسوب می شود که نمی توانید و نباید، از آن چشم پوشی کنید. اما نگران نباشید برندسازی فرآیند پیچیده ای ندارد و مطمئن آسان تر از خلق موجودات افسانه ای خواهد بود.
واقعیت این است که برندینگ یکی از اجزای مهم هر کسب و کاری، به خصوص تازه کارها ، محسوب می شود. برندینگ چیست عموما چیزی است که سبب می شود کسب و کار شما نه تنها مشابه با سایر فعالان صنعت نباشد بلکه به کسب و کاری تبدیل شود که محصول و خدمات خود را به گونه ای منحصر به فرد و به یاد ماندنی به مخاطبان عرضه می کند.
برندسازی چیزی است که کمک می کند بتوانید در مقابل رقبایتان ایستادگی کنید و خود را از آنها متمایز کنید. به بیان دیگر برندسازی قادر است تک شاخ کسب و کارتان را به گونه ای خلق کند که تمام ویژگی های دلخواه تان را داشته باشد.

کارکرد برندسازی چیست ؟

برندسازی تمام فعالیت هایی است که برای شکل دهی و ایجاد تصویری از شرکت تان در ذهن و دید مشتریان، انجام می دهید. برندسازی کار پیچیده ای نیست، شما هم اکنون، با ساخت وبسایتی برای ارائه ی پیشنهادات و در معرض نمایش گذاشتن محصولات تان، طراحی تبلیغات و ترفیع محصولات و خدمات تان، انتخاب رنگ های مخصوصی که مرتبط با شرکت تان است، خلق و ایجاد لوگو، و برجسته کردن آن از طریق حساب هایی که در شبکه های اجتماعی دارید، در حال برندسازی برای شرکت خود هستید. به همین راحتی، شما از طریق برندینگ به تصورات و تصویری که مصرف کنندگان از برند شما دارند، شکل می دهید.
آن چیزی که مصرف کنندگان در مورد برند شما می گویند، واقعیت است ( و ممکن است با آن چیزی که شما در ذهن داشتید و دوست داشتید از برندتان اینگونه یاد شود، متفاوت باشد. ) آنچه مشتریان عنوان می کنند در واقع برداشتی است که با شنیدن اسم کسب و کار و شرکت شما در ذهن آنها تداعی می شود. این برداشت برگرفته از احساسی است که به واسطه ی تجربه ای که با برند شما داشته اند، شکل گرفته است، حال این تجربه ممکن است مثبت یا منفی باشد.
در واقع برندسازی به شما کمک می کند که تجربه ای مثبت را برای مصرف کنندگان تان خلق کنید تا آنها هیچ گاه نام برند شما را از خاطر نبرند. اما اگر به اصول برندسازی بی توجه باشید ممکن است ناخواسته منجر به ایجاد تجربه ای منفی و ناخوشایند شوید و مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید، یا حداقل نتوانید مشتریانی وفادار داشته باشید.
به همین دلیل امروزه روندهای جدید در برندسازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، امروزه شرکت ها به دنبال آن هستند که فرآیندهای برندینگ خود را به گونه ای طراحی کنند که هواخواهی برند خود را تقویت کنند.

هدف از برندسازی و برندینگ چیست ؟

هدف برندسازی آن است که به ساده ترین روش و خیلی راحت به مشتریان شما کمک کند تا متوجه شوند برند شما چه چیزی پیشنهاد می دهد و چه چیزی آن را از سایرین متمایز می کند. اما برندینگ فقط یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد ( USP ) نیست، بلکه ترکیبی از تمام روش هایی است که از طریق آنها با آنچه برندتان بر پایه ی آن استوار است، ارتباط برقرار می کنید.

وقتی لوگوی شرکت را طراحی کردید، هویت و شخصیت برند را مشخص نمودید و تن صدای برندتان را تعیین کردید، می توانید پیام برند را از طرق زیر به مخاطبان تان مخابره کنید :
  • اتمسفر و محیط مغازه ی شما
  • چگونگی رفتار کارکنان شما با مشتریان
  • نوع لباس پوشیدن کارکنان تان
  • محصولاتی که عرضه می کنید
  • قیمتی که برای محصولات تان مشخص می کنید
  • بسته بندی محصولات
  • روابط عمومی
  • گفت و شنودهای اجتماعی
  • پست مستقیم
  • اسپانسرشیپ یا حامی مالی شدن
  • تبلیغات
  • همکاری بدون سود
برداشتی که مشتریان از مجموع این فرآیندها دارند برند شما را شکل می دهد.

برندینگ و ساخت برند 

اگر کسب و کار شما تا به امروز برند سازگاری ندارد، یا آنچه برندتان بر آن استوار است را نمی پسندید، زمان آن رسیده که برندسازی مجدد داشته باشید. با سوالات زیر پیش بروید تا بیشتر با دیدگاه مشتریان تان آشنا شوید، به این صورت قادر خواهید بود فرآیند برندینگ کسب و کارتان را با موفقیت دنبال کنید.
  • تعیین کنید مشتریان چه چیز کسب و کار شما را بیشتر دوست دارند. نقاط قوت شما در چیست؟ و چه چیزی برند شما را برجسته می کند؟
  • پیام برندی خلق کنید که حاوی اهدافی که برای مصرف کنندگان دارید، باشد ( یعنی چیزی که در آن بهترین هستید ). پیام برند عموما بر اساس تعهدات برند شکل می گیرد، شما به مشتریان تان چه تعهدی داده اید؟ و آیا تعهدات خود را محقق ساخته اید؟
  • اطمینان حاصل کنید که المان های بصری تان با پیام برند هم خوانی داشته باشد. اگر نوید نوآوری را به مشتریان تان داده اید اصلا خوب نیست که از عکس های خاکستری و خسته کننده استفاده کنید.
  • برای نحوه ی لباس پوشیدن و رفتار کارکنان تان استانداردی را تعریف کنید که از تعهد برندتان حمایت کند. و مطمئن شوید که آنها فهمیده اند برندتان چیست و از چه چیزی پشتیبانی می کند.
  • جلوه های بصری خود را در تمام ابزاری که به کار می گیرید، از تبلیغات گرفته تا پاکت خرید، مورد استفاده قرار دهید.
برندسازی صرفا از این لحاظ پیچیده است که شکست و موفقیت آن توسط واکنش مشتریان، نسبت به فعالیت های بازاریابی و برندینگ شما، سنجیده می شود.
در کلام آخر برندسازی منجر به ایجاد دارایی شرکت و کسب و کار شما می شود، که این دارایی شهرت برند شما را می سازد. اگر نام تجاری شما مشهور نیست یا شهرت کمی دارد برندینگ و فرآیندهای آن به شما کمک می کند تا برند خود را به مخاطبان تان بشناسانید. برندسازی می تواند برای محصولات و خدمات شما تمایز ایجاد کند، و کسب و کار را تشویق به حفظ این تمایز کرده و از این طریق محصولات و خدمات بهتری را به بازار عرضه کند. پس تا دیر نشده فرآیند برندینگ خود را آغاز کنید.

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده