چطور برند شخصی خود را در چند دقیقه نابود کنید




این روزها کمتر کسی را می‌شود پیدا کرد که واژه‌ی برندینگ را نشنیده‌ باشد. اما آنچه در این نوشتار دنبال شده حالت خاصی از برندینگ است که شما برای برای خودتان انجام می‌دهید. برندینگ شخصی از جنبه‌های گوناگونی به شما کمک خواهد کرد، مشهور خواهید شد، روابط‌تان را توسعه خواهید داد و حتی نقش مستقیم و موثری بر کسب‌وکار شما خواهد داشت.
امروزه با توسعه‌ی شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک ابزار بسیار موثر، بخش بزرگی از ساختن برند شخصی فوق‌العاده ساده و بر روی فضاب مجازی به انجام می‌رسد. هر کس می‌تواند با ساختن یک اکانت اینستاگرام یا توییتر و انتشار چند پست انگیزشی و جذب فالور، جزو افرادی باشد که شناخته شده هستند و با هر پست‌شان، جنبشی در شبکه‌های اجتماعی بر پا می‌شود.
اما فعالیت در شبکه‌ی اجتماعی مثل چاقوی دو لبه است و ممکن است با یک اشتباه کوچک تمام تلاش‌ها برای ساخت برند قدرتمند و مثبت از بین برود. در ادامه چند اشتباه رایج که افراد هنگام برندسازی مرتکب می‌شوند را با هم بررسی می‌کنیم.

نظرات متناقض بدهید

شاید شما هم بسیاری از افراد را می‌شناسید که هر جایی که ببینند نفعی برای‌شان وجود دارد، تغییر موضع می‌دهند. این‌گونه افراد فورا در بین مردم شناسایی می‌شوند. اینترنت باعث شده که مردم هوشمندتر از آن‌چه که به نظر می‌رسد باشند. بنابراین همواره سعی کنید خودتان باشید و نظر واقعی خود را بیان کنید. بدین ترتیب شخصیت واحدی از خود را به نمایش خواهید گذاشت.

بدون داشتن تخصص در بحث‌ها شرکت کنید

آیا با نظریه‌ی دانینگ و کروگر آشنا هستید؟ این نظریه که به اثر دانینگ کروگر مشهور است در مورد نوعی سوگیری ذهنی در افراد غیرحرفه‌ای صحبت می‌کند.
این قانون می‌گوید زمانی که شما تجربه‌ی بسیار کمی در یک حوزه‌ی خاص داشته باشید، اعتماد به نفس بیشتری برای نظر دادن دارید. در واقع شما توهم دانستن دارید، اما به محض این‌که کمی در آن حوزه شروع به فعالیت کردید کم کم از اعتماد به نفس اولیه کاسته می‌شود و آرام آرام با توسعه‌ی تخصص به اعتماد به نفس نسبی می‌رسد.
 

تک‌روی کنید و قصد تخریب دیگران را داشته باشید

از لحاظ روانشناسی ما همواره به افرادی علاقه پیدا می‌کنیم که آدم‌های مثبتی هستند و دوست دارند نقش موثری در جامعه خود ایفا کنند. اگر شما قصد تخریب دیگران را داشته باشید، همین موضوع به عنوان ضعف خودتان شناسایی خواهد شد.
در هر جنبه‌ای که فعالیت می‌کنید، سعی کنید به دیگران کمک کنید تا به جاهای خوبی برسند، مطمئن باشید در آینده‌ای بسیار نزدیک پاداش کارهایی که انجام می‌دهید را خواهید دید.

از خود و مهارت‌های‌تان نگویید

امروزه در هر زمینه‌ای که فعالیت کنید، افراد بسیاری هستند که همزمان با شما در حال توسعه‌ی مهارت‌های خود هستند. هیچ‌کس به صورت ناخودآگاه از مهارت‌های شما آگاه نیست، بنابراین باید سعی کنید تا آن‌ها را آگاه کنید. ساخت وب‌سایت شخصی، یادداشت تجربه‌ها و هم‌چنین محتواهای تخصصی، ارائه‌ی نمونه‌کارها می‌تواند مهارت‌های شما را در معرض دید قرار دهد.

بیش از حد از خودتان تعریف کنید

همان‌طور که گفتیم شما باید تمام مهارت‌ها و تخصص‌های خود را به معرض نمایش بگذارید، اما این کار نباید آن حالت مبالغه‌آمیز و تعریف بیش از حد به خود بگیرد. در این صورت نه تنها آن تلاش‌ها به نفع شما نخواهد بود، بلکه ممکن است به ضررتان هم تمام شود. بیشتر به جای صحبت در مورد مهارت‌های‌تان سعی کنید فعالیت‌های عملی خود را نشان دهید تا مردم به شما و استعداد‌های‌تان اعتماد کنند.

هدف مشخصی از کارهای‌تان نداشته باشید

اگر بی هدف شروع به برندسازی کنید، مطمئنا در یکپارچه‌سازی فعالیت‌های خود دچار مشکل می‌شوید. هدف مسیر را برای شما واضح‌تر ساخته و به تلاش‌های‌تان جهت می‌بخشد. در نتیجه مردم دید مثبتی نسبت به فعالیت‌های شما خواهند داشت. البته این موضوع که در حین حرکت خود متوجه شوید اهداف باید اصلاح شود مشکلی نیست اما بی هدفی و عوض کردن پی در پی اهداف به هیچ وجه پسندیده نیست.
برخی از افراد شروع به انجام کارهایی می‌کنند و معتقدند با گذشت زمان، کم‌کم مسیر آن‌ها مشخص خواهد شد و روال واضحی برای کارهای خود پیدا خواهند کرد.

به جای برندینگ شخصی، اسپم باشید

یکی از مشکلات اساسی که در عصر شبکه‌های اجتماعی با آن مواجه هستیم، مشکلات مربوط به نویز است. روزانه داده‌های بسیار زیادی در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است، بنابراین شما سعی خواهید کرد برای جلب توجه در زمان‌های گوناگون و پشت سر هم به انتشار پست‌های خود بپردازید. اما باید بدانید که این موضوع حس بدی در دنبال‌کنندگان‌تان ایجاد خواهد کرد و پس از مدتی شما به عنوان یک اسپمر شناخته خواهید شد.
به جای انتشار پست‌های پشت‌ سر هم و مشابه، سعی کنید زمان‌هایی را که اکثر مردم آنلاین هستند را بیابید و سپس با استفاده از محتواهای خلاقانه بیشترین توجه‌ها را به خود جلب کنید.

از دیگران کمک نگیرید

همان‌طور که به دیگران کمک می‌کنید باید از کمک دیگران نیز استفاده کنید. بسیاری از افراد در صنعت شما در حال فعالیت هستند و رزومه‌ی بسیار خوبی دارند. ما آن‌ها را تاثیرگذاران (Influencers) می‌نامیم. آن‌ها اغلب افرادی هستند که از برند شخصی بسیار قدرتمندی برخوردارند، تعداد دنبال‌کنندگان بسیار زیادی دارند و اغلب هم نفوذ قدرتمندی بر روی دنبال‌کنندگان‌شان دارند. شما به روش‌های مختلف می‌توانید از کمک آن‌ها بهره‌مند شوید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده