کار در منزل: مزایا، معایب و اشتباهات رایج در آن





شاید کار در منزل رویای شما باشد، اما شما مطمئن نیستید که چگونه کار در خانه را به واقعیت تبدیل کنید. کار در خانه می‌تواند جذاب و انعطاف زیادی داشته باشد و نوعی تعادل بین کار و زندگی برقرار شود. اما در حقیقت کدام یک از محیط‌ها به شما این امکان را می‌دهد که کارایی بیشتری داشته باشید؟ (کار در منزل یا دفتر).
در دفتر کار، همکاران اغلب بزرگترین تهدید برای شما به‌حساب می‌آیند. آن‌ها کنار میزتان حضور دارند، شما را درگیر مکالمه می‌کنند و همچنین شما را به ناهار دعوت می‌کنند. قطعاً فواید اجتماعی محل کار بسیار زیاد است اما اگر به راحتی حواستان پرت شود، می‌تواند به یک چالش بزرگ برایتان تبدیل شود.
ولی کار در خانه بسیار راحت‌تر است و می‌توانید با لباس راحتی کار کنید. کارولین دنیلز، مدرس کارآفرینی و فناوری کالج بابسون در ولزلی ماساچوست می‌گوید: « واقعیت این است که کار در منزل مجموعه‌ای از چالش‌های خاص خود را به همراه دارد. برای مثال، کسب درآمد و انجام کسب و کار خانگی به تنهایی می‌تواند خسته‌کننده باشد. این‌که خودتان به‌تنهایی بخواهید تمام تخیلات و تصورات خود را برآورده کنید و از آن کسب درآمد داشته باشید بسیار سخت است.»
ایران مدیر در مقاله حاضر به این موضوع می‌پردازد که چگونه خود را با کار در منزل وقف دهید؟ همچنین در مورد برخی از مشکلات خاص، مزایا و معایب آن صحبت می‌کند.

۱٫ کار در خانه را زود شروع کنید

هنگام کار در یک دفتر، رفت و آمد صبحگاهی به شما کمک می‌کند تا زمانی که به میز کار خود می‌رسید از خواب بیدار شوید و آماده کار باشید. با این حال، در خانه انتقال از بالش به لب‌تپ‌تان می‌تواند بسیار مشکل باشد.
باور کنید یا نه، یکی از راه‌های کارآمد در منزل این است که به محض بیدار شدن از خواب، وارد لیست کارهای خود شوید. صرفاً با شروع یک پروژه که از صبح آغاز می‌شود می‌تواند کلید پیشرفت در این زمینه به تدریج در طول روز باشد. درغیراین‌صورت، شما صبحانه را طولانی می‌کنید و اجازه می‌دهید که کندی صبحگاهی انگیزه شما را از بین ببرد.

۲٫ وانمود کنید که می‌خواهید به دفتر بروید

ارتباط ذهنی که بین کار و یک دفتر ایجاد می‌کنید می‌تواند شما را پربارتر کند. هنگام کار در منزل ، تمام کارهایی را که قبلاً در اداره انجام می‌دادید انجام دهید، برای مثال: ساعت شروع به کار خود را بنویسید، چای یا قهوه درست کنید و لباس‌های زیبا بپوشید. مرورگرهای اینترنتی مانند Google Chrome  به شما امکان می‌دهد تا چندین حساب را با نوار ابزار (toolbar) مختلف در بالا تنظیم کنید، به عنوان مثال: نوار ابزار برای خانه و نوار ابزار جداگانه برای کار.
هنگام کار در منزل ، شما مدیر شخصی خودتان هستید و هیچ برنامه ملاقات حضوری وجود ندارد که تمرکز شما را بهم بزند. برای پیش رفتن با برنامه می‌توانید کارهای خود را برای طول روز تقسیم کنید. می‌توانید از یک تقویم آنلاین برای رویدادهای شخصی و یادآوری‌ها استفاده کنید.
لئون اوکس (Leon Oks) با همکاری شرکت I Canvas ART، فروشگاه آنلاین بوم‌های سفارشی را تأسیس کرد، او و چند نفر از کارمندانش روز و شب را در اتاق ناهارخوری‌اش کار می‌کردند، لئون اوکس می‌گوید: «این روش کار کردن خیلی بد است زیرا شما احساس گناه می‌کنید که کار نکرده‌اید و هیچ قطع ارتباطی بین کار و زندگی وجود ندارد.» درنهایت، او از کارکنان خود خواست که تا ۶ عصر کار کنند و بقیه زمان را به خودشان اختصاص دهند؛ اما او در سال جاری، شرکت سه‌گانه Niles خود را به دلیل رشد کسب‌وکار که اداره آن در منزل سخت شده بود، به یک فضای اداری منتقل کرد.

۳٫ شروع روز بدون برنامه

الین کوین (Elaine Quinn)، نویسنده‌ مبتکر کتاب «هیچ کاری مثل کار در منزل نیست (نشر کالوران، ۲۰۱۱)» ساکن شیکاگو می‌گوید: «بدون تصمیم آگاهانه در مورد اینکه چطور زمان خود را صرف کنید، روزتان می‌تواند کاملاً هدر برود». در عوض، برای هر دو اقدامات کوتاه‌مدت و اهداف بلندمدت زمان صرف کنید تا بتوانید کسب و کار خانگی خود را به شیوه‌ای متعادل‌تر اجرا کنید. یک برنامه ایجاد کنید و به آن متعهد بمانید. کوین می‌گوید: «به‌جای ایجاد فهرست کارها، وظایف را به‌طور مستقیم در برنامه‌ریزی روزانه خود وارد کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا برای تکمیل هر کار یک مهلت مشخص تعیین کنید». همچنین، اطمینان حاصل کنید که در طول روز برای مسائل مهم اما غیرمنتظره‌ای که ممکن است پیش بیایند، زمان آزاد در نظر گرفته باشید.

۴٫ صرف زمان بسیار زیاد در خانه

آنه الکساندر (Anne Alexander)، مربی کسب‌وکارهای کوچک در Brevard، N.C. می‌گوید: «تنهایی، اولین شکایت افرادی است که کار در خانه انجام می‌دهند. بسیاری از مردم برای محیط کار جداگانه آماده نیستند.» برای حل این مشکل بهتر است، جلسات حضوری‌ خود را دور از دفتر خانگی برگزار کنید. الکساندر می‌گوید: «جلسات را برای ناهار برنامه‌ریزی کنید، در گروه‌های شبکه‌سازی شرکت کنید و یا از کافی‌شاپ‌ها، کتابخانه‌ها و … برای کار یک قسمت از روز خود استفاده کنید.»

۵٫ وابستگی بیش‌ازحد به عزیزان

الکساندر (Alexander) می‌گوید: «بدون داشتن همکارانی در اطراف خود، به‌راحتی می‌توانید صحبت کردن درباره مشکلات کسب‌وکارتان با همسر یا دوستان خود را به یک عادت تبدیل کنید؛ اما ممکن است عزیزانتان از صحبت در مورد کسب‌وکارتان خسته شوند. به‌علاوه، ممکن است آن‌ها نتوانند بهترین مشاوره را به شما ارائه دهند، زیرا آن‌ها همیشه کسب‌وکار شما را درک نمی‌کنند؛ بنابراین، سعی کنید با دیگران درزمینه‌ کاری خود ارتباط برقرار کنید تا یک شبکه غیررسمی مشاوران داشته باشید.» او همچنین پیشنهاد می‌دهد: «یک گروه متفکرانه از دیگر افرادی که در منزل کار می‌کنند، ایجاد کنید.»

۶٫ ایجاد یک محل کار جداگانه

یک فضای کاری جداگانه لازم نیست که یک دفتر اختصاصی با درب بسته باشد. درواقع باید محلی باشد که شما را از نظر ذهنی برای حالت کار در خانه آماده کند، خواه یک اتاق جداگانه باشد، یک میز کوچک که در گوشه‌ای از اتاق نشیمن قرار دارد یا یک لپ‌تاپ در انتهای میز آشپزخانه. در حالت ایده‌آل، مکانی خواهد بود که شما و سایر اعضای خانواده آنجا را برای کار می‌شناسید نه برای استراحت. اگر می‌بینید که با لپ‌تاپ روی مبل، بیشترین کارایی را دارید، دفترتان را در آنجا مستقر کنید.
دانیلز (Daniels) می‌گوید: «حتی اگر در یک خانه بزرگ زندگی نمی‌کنید، یک فضای کاملاً اختصاصی برای کار ایجاد کنید. برای ایجاد یک شکاف فیزیکی بین فضای کار و زندگی، یک اتاق کوچک یا حتی یک گوشه خالی از اتاق نشیمن خود را انتخاب کنید. اگر مجبور هستید در یک محل مشترک خانه مانند اتاق غذاخوری یا آشپزخانه کار کنید، برای ایجاد یک فضای حرفه‌ای کاری، روزانه اشیای شخصی را کنار بگذارید. حتی اگر فضای جداگانه‌ای ندارید، می‌توانید آن را ایجاد کنید.»

۷٫ بدن خود را بشناسید

یک صندلی و میز خوب برای کار در منزل تهیه کنید حتی اگر گران باشد زیرا بعداً متوجه می‌شوید که این یک هزینه با ارزش است. اگر کمرتان اذیت می‌کند یا راحت نیستید، کار سخت است. سعی کنید وقت خود را برای بلند شدن و پیاده‌روی از میز خود در فواصل منظم برای کشش پاهای خود اختصاص دهید و مطمئن شوید که مکان کاریتان به خوبی روشن است تا چشم‌هایتان اذیت نشوند.

۸٫ نحوه رفتار کارمندان در خانه‌تان

اگر برای نحوه رفتار کارکنان در خانه‌تان قوانینی تعیین نکنید، به خانه‌تان آسیب می‌رسانید. برای مثال، اوکس (Oks) بر چگونگی غذا خوردن کارمندان در اتاق نشیمن، راه رفتن بر روی فرش‌های رنگ روشن با کفش و چسباندن یادداشت‌ها بر روی دیوار تأکید کرده است. اوکس (Oks) می‌گوید: «به‌جای این‌که بعداً کارمندانتان را سرزنش کنید، بهتر است انتظارات خود را از اول مشخص کنید. قوانینی تنظیم کنید که با آن راحت هستید.» اوکس (Oks) از کارمندان خواست تا کفش‌های خود را در بیاورند و در پایان روز محل کار خود را تمیز کنند تا او بتواند بعدازظهر از میز و اتاق غذاخوری خود استفاده کند.

۹٫ بیش‌ازحد مشغول بودن

تاتا هارپر (Tata Harper) که در Shoreham, Vt یک خط مراقبت از پوست را در خانه خود راه‌اندازی کرد می‌گوید: «با انباشته شدن کارها، احتمال غافل شدن از آن‌ها بسیار بیشتر می‌شود.»
اگر کسب و کار خانگی انجام می‌دهید، ازآنجاکه فضای کاریتان خصوصی است و آن را با همکاران یا بازدیدکنندگان دیگر به اشتراک می‌گذارید، به‌آسانی امکان دارد که تسلیم بی‌نظمی شوید. «هارپر پرونده‌ها را قبل از انباشته شدن مرتب کرده و فایل‌بندی می‌کند و تنها موارد مربوط به کسب‌وکار را ذخیره می‌کند. علاوه بر این، او دریافت که دکوراسیون و روشن کردن دفترش به او انگیزه می‌دهد تا آن را تمیز نگه دارد.»

۱۰٫ ایجاد امکان وقفه

دانیلز (Daniels) می‌گوید: «داشتن یک یا دو تماس تلفنی با خانواده و دوستانتان مشکلی ندارد؛ اما زمانی که به‌طور مداوم در حالت «وقفه» هستید، تمرکز بر روی کار در منزل آسیب می‌بیند.» او توصیه می‌کند که برای مبارزه با اختلالات، باید در طول روز زمان‌های آرامی داشته باشید که هیچ تماس تلفنی یا ایمیلی در آن انجام نشود. همچنین باید مراقب باشید که اغلب زمان خود را به کارهای گمراه‌کننده مانند اتوی لباس یا مراقبت از کودکان صرف نکنید. اعضای خانواده و پرستار کودکان خود را از ساعت کاری خود مطلع کنید و توضیح دهید که تنها به درخواست‌های فوری پاسخ خواهید داد.

۱۱٫ برنامه‌ریزی کنید که پیش از موعد کار خود را انجام دهید

گذراندن زمان برای درک اینکه چه کاری امروز انجام می‌دهید صرفاً می‌تواند شما از انجام این کارها دور کند و اگر لیست کارهای خود را به تازگی برنامه‌ریزی کرده‌اید می‌توانید وسوسه شوید تا برنامه خود را تغییر دهید.
این مهم است که اجازه دهید برنامه‌ریزی خود را در صورت نیاز تغییر دهید، اما تعهد به برنامه‌ای که قبل از شروع تنظیم کرده‌اید، به همان اندازه مهم است. بهتر است روز قبل برنامه خود را تصویب کنید تا احساس رسمی‌تری داشته باشید.

۱۲٫ استراحت‌های واضح انجام دهید

هنگام کار در منزل به جای اینکه فقط اینستاگرام را باز کنید و برخی از کلیپ‌های آن را تماشا کنید، از استراحت‌های خود برای دور شدن از میز کار خود استفاده کنید. به بیرون برای پیاده‌روی بروید یا با افرادی که ممکن است در خانه باشند، وقت بگذرانید.

۱۳٫ شب قبل وعده‌های غذایی خود را آماده کنید

هنگام کار در منزل ، می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که وقت خود را برای تهیه یک صبحانه و ناهار بسیار خوب صرف کنید و خرد کردن و پخت و پز را نیز در آن قرار دهید. از دقایق گران‌بها برای درست کردن غذای خود استفاده نکنید و آن را شب قبل انجام دهید.
آماده‌سازی غذا قبل از زمان تضمین می‌کند که شما در واقع می‌توانید از وعده‌های غذایی خود برای خوردن غذا استفاده کنید و در حال انجام کارهای غیرکاری نیستید دراین‌صورت لازم نیست انرژی بیشتری را برای کار صرف کنید.

۱۴٫ هر روز یک زمان اتمام کاری درنظر بگیرید

ممکن است شما تحت این تصور باشید که کار در منزل تعادل بیشتری بین کار و زندگی برقرار می‌کند، اما مراقب این فرضیه باشید. با کار در منزل می‌توانید در یک فعالیت آرامش‌بخش، در یک محیط آرامش، چنان گرفتار شوید که زمان کاملی را از دست بدهید. می‌توانید در پایان روز زنگ خطر را تنظیم کنید تا نشان دهد روز کار عادی شما به پایان رسیده است. با دانستن اینکه روز کاری از نظر فنی به پایان رسیده است می‌تواند به شما کمک کند تا فرایند صرفه‌جویی در کار خود را شروع کنید و زمان آزادتری برای انجام کارهای شخصی داشته باشید.

۱۵٫ برای ارتباط ماندن از فناوری استفاده کنید

کار در منزل ممکن است به شما کمک کند تا در کوتاه مدت روی کار خود تمرکز کنید، اما همچنین می‌تواند باعث شود که از عملیات بزرگتری که در دفتر کار اتفاق می‌افتد دور شوید. ابزارهای پیام‌رسان فوری مانند اسکایپ (Skype) و کنفرانس ویدیویی می‌توانند امکان ورود به سیستم را با همکاران آسان کرده و به شما یادآوری کنند که چگونه کار شما نقش بزرگی در شرکت دارد.

معایب کار در منزل

کار در منزل معایبی هم دارد. ممکن است مشتریان دفتر خانگی شما را حرفه‌ای نبینند. هنگامی‌که خورشید طلوع می‌کند، یا زمان خرید یا کلاس گلف یا وقتی‌که فرزندانتان شما را صدا می‌کنند، ممکن است حفظ تمرکزتان بر روی کار بسیار دشوار شود. دوستان و خانواده هم می‌توانند بدون هماهنگی با شما به منزلتان بیایند و لیست عوامل حواس‌پرتی همچنان ادامه دارد.
با ایجاد دفتر خود در یک اتاق خالی یا گوشه ساکتی که می‌توانید به‌طور اختصاصی به کسب‌وکار اختصاص دهید، این مشکلات را به حداقل برسانید. آن را با مبلمان اداری (حتی دست‌دوم) مبله کنید و بر یک کامپیوتر تجاری سرمایه‌گذاری کنید. یک خط تلفن تجاری جداگانه دارای پیغام‌گیر صوتی نصب کنید. سپس برای بازدیدکنندگان خوش‌نیت روشن کنید که ساعت‌های کاری منظمی دارید و این کامپیوتر در دسترس کودکان نیست. در صورت لزوم، اگر دفتر خانگی‌تان تصویری از شما به‌عنوان یک حرفه‌ای منعکس نمی‌کند ترجیحاً با مشتریانتان در بیرون از دفتر ملاقات کنید.

جدا نگه‌داشتن خانواده و کسب و کار خانگی

هنگام کار در منزل ، برای جدا نگه‌داشتن خانواده و کسب‌وکارتان مجبور نیستید یک کارمند معجزه‌آسا باشید. در زیر چند راهنمایی ساده برای جدا کردن این دو مورد از هم ارائه شده است:
• هنگام کار در‌ منزل در اتاق کار خود را ببندید. این نشانه‌ای برای اعضای خانواده‌تان است تا مزاحمتان نشوند.
• بعد از اتمام کار روزانه در اتاق کار خود را ببندید. این باعث می‌شود که شما در تمام ساعات شب به کار مشغول نشوید.
• اجازه ندهید کودکانتان تلفن‌های کاری شما را پاسخ دهند. ممکن است فکر کنید این کار بامزه است؛ اما مشتریانتان این‌گونه فکر نمی‌کنند.
• مطمئن شوید که کودکانتان می‌دانند وقتی شما «در اتاق کارتان هستید» نباید مزاحم شما شوند.
• بعد از ساعات کاری به تلفن‌های کاری‌تان پاسخ ندهید. پیام ضبط‌شده می‌تواند ساعات کاری شما را اعلام کند.
• در طول ساعات کاری از انجام کارهای خانه‌داری پرهیز کنید.
• در طول ساعات کاری‌تان زمان‌های استراحت کوتاه در نظر بگیرید.

صرفه‌جویی در هزینه برای کار در منزل

بسیاری از کسب‌وکارها با بودجه بسیار کمی کار می‌کنند، به‌ویژه در هنگام شروع کار در منزل . نظارت بر هزینه‌ها چیزی است که می‌تواند در تمام مراحل مختلف شروع کار در منزل انجام شود – نه‌فقط زمانی که پول کمی وجود دارد. پس چطور می‌توانید یک شرکت حرفه‌ای و خلاق را اداره کنید و باز هم پول ذخیره کنید؟


۱٫ انجام کارها توسط خود

یکی از مزایای شروع کار در منزل ، کسب تجربه با انجام بسیاری از کارهای استارتاپ توسط شخص خودتان است. همان‌طور که ملیسا یاملو (Melissa Yamello)، بنیان‌گذار Storybook Studio، در کسب‌وکار آنلاین در زمینه هنر و صنایع‌دستی کودکان اذعان کرد: «هر کاری که یاد گرفتم برای خودم انجام دهم، مهارتی است که برای آینده خواهم داشت. اگر من سعی کنم و موفق نشوم، آن زمان هزینه می‌کنم، اما تجربه هم به دست می‌آورم.»
یاملو یک کار تولیدی در خانه ایجاد کرد و در هزینه‌های آوردن آن به بازار صرفه‌جویی کرد. «پر کردن اسناد استارتاپ کسب‌وکار و ثبت لوگو توسط خودم، بیشتر از زمانی که اگر یک وکیل می‌گرفتم طول کشید.» اما او با این کار مقدار قابل‌توجهی پول صرفه‌جویی کرد.

۲٫ برون‌سپاری

هنگام شروع کار در منزل ، احساس می‌کنید که باید بیشتر کارهایتان را خودتان انجام دهید، اما هنگامی‌که شروع به رشد می‌کنید، کمک گرفتن می‌تواند باعث شود به حرکتتان ادامه دهید. اگر پایه‌های خلاقانه‌ای در بدنه خود نداشته باشید، کسی را پیدا کنید که آن استعدادها را داشته باشد. برون‌سپاری می‌تواند در هزینه‌های استخدام کارمندان مانند بیمه و مزایا صرفه‌جویی کند. علاوه بر این، برون‌سپاری فرصتی برای آزمایش افراد قبل از استخدام آن‌ها به‌صورت دائم فراهم می‌کند. سایت‌های بسیاری وجود دارند که برای یافتن افراد حرفه‌ای که کار در خانه انجام می‌دهند وجود دارد، از آن‌ها استفاده کرده و کارهایتان را برون‌سپاری کنید یا آن‌ها را به‌صورت فریلنسر استخدام کنید.

۳٫ تبادل

این همچنین یک راه بسیار عالی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در هنگام به دست آوردن یک محصول یا خدمات با کیفیت است. در خارج از کادر به روش‌های خلاقانه فکر کنید که می‌توانید خدمات خود را در تبادل با آنچه نیاز دارید ارائه دهید. اگر به یک طراح وب نیاز دارید، آیا می‌توانید برای کاهش یا حذف هزینه‌ها محصول یا سرویس خود را مبادله کنید؟ یا آیا می‌توانید ارائه یک لینک از سایت خود به سایت آن‌ها (که می‌تواند به سایت آن‌ها ترافیک بفرستد، به‌ویژه اگر در سایت خود ترافیک بالایی داشته باشید) پیشنهاد دهید؟

۴٫ دانشجویان

یکی دیگر از گزینه‌ها برای یافتن منابع با هزینه‌های پایین می‌تواند کار دانشجویی باشد. دانش آموزان و دانشجویان بسیاری وجود دارند که برای فرصت استفاده از مهارت‌های خود و احتمالاً کارآموزی برای ایجاد تجربه‌ای که بتوانند در رزومه خود قید کنند مشتاق هستند.

۵٫ تبلیغات

خرید تبلیغات برای بازاریابی می‌تواند بخش بسیاری از سود شما را مصرف کند؛ اما اینترنت گزینه‌های بسیاری برای تبلیغ رایگان ارائه می‌کند. ایجاد پست در انجمن‌ها، نوشتن وبلاگ‌ها و نوشتن مقالات راه‌های عالی برای جلب توجهات به سمت شرکت شما و همچنین آوردن ترافیک به وب‌سایتتان، بدون پرداخت هزینه است.

۶٫ شبکه‌سازی

تعامل در گروه‌های شبکه‌سازی مربوط به کارتان یک راه عالی برای فروش محصول خود، کسب درآمد و برند کردن کسب‌وکارتان است.

۷٫ چاپ

هنگام کار در منزل هزینه‌ها برای چاپ هم اضافه می‌شوند، اما باید راهی ارزان برای آن پیدا کنید و تا جای ممکن از مزایای رایگان استفاده کنید.

۸٫ هزینه‌های حسابداری

استخدام یک حسابدار ایده بسیار خوبی است، اما مراحلی وجود دارند که شما می‌توانید هزینه آن‌ها را در پایان سال کاهش دهید. با استفاده از نرم‌افزارها می‌توانید درآمد و هزینه‌های خود را در طول سال پیگیری کنید و تنها با چند کلیک، این اطلاعات را به حسابدارتان انتقال دهید. چراکه این در زمان حسابدارتان صرفه‌جویی می‌کند و می‌تواند باعث شود مبلغ فاکتور کمتری پرداخت کنید.
به طورکلی راه‌های زیادی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها وجود دارد، اما بزرگ‌ترین تأثیر بر امور مالی کسب‌وکارتان با ایجاد یک بودجه محکم و موجه و منطقی ایجاد می‌شود و به آن بستگی دارد. مقایسه حساب‌های واقعی با مقادیر بودجه به‌صورت سه ماهه می‌تواند به شما کمک کند تا در مسیر باقی بمانید و همچنین برای برنامه‌ریزی سال بعد با شناسایی حوزه‌هایی که نیاز به کاهش هزینه‌ها دارید، کمک می‌کند.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده