اعتماد سازی در مشتریان و ۷ راهکار استفاده از آن در رشد کسب و کار





اعتماد سازی در مشتریان در خلأ اتفاق نمی‌افتد. شما باید در ارسال پیام خود پیوسته و استوار باشید، شخصیت خریدار خود را بشناسید و در طول زمان به وعده‌های خود عمل کنید. تنها پس‌ازآن در حوزه کاری خود به یک ارائه‌دهنده تبدیل می‌شوید.
هنگامی‌که چشم‌انداز و مشتریان به شما اعتماد داشته باشند، احتمال خرید آن‌ها از شما بسیار بیشتر است. هنگامی‌که اعتماد آن‌ها را داشته باشید، می‌توانید قیمت بالاتری هم پیشنهاد دهید و طول عمر ارزش هر مشتری را افزایش دهید.

از طلبکاران گرفته تا کارکنان شما، روابط کسب و کار خوب بر اساس اعتماد ساخته شده است. آیا افرادی که با شما در ارتباط هستند، می‌توانند به شما اعتماد کنند و شما با آن‌ها منصفانه رفتار می‌کنید؟ وقتی شما اعتماد سازی در مشتریان را انجام دهید، آن‌ها نهایت همکاری را با شما می‌کنند. این برای موفقیت کسب و کار شما ضروری است.
پس فعال باشید، دائماً به دنبال راه‌هایی بگردید که نشان دهد شما با نهایت اشتیاق با طرف مقابلتان همکاری می‌کنید. پیشرفت فوق‌العاده‌ای برای کسب اعتماد در مورد کسب و کارتان وجود دارد، اما این امر به زمان و استراتژی‌های خاصی نیاز دارد. 

۱٫ در دسترس باشید

در دسترس مشتریان خود باشید و به آن‌ها اجازه دهید تا با شما ارتباط برقرار کنند. مشتریان اغلب سؤال دارند و اگر جایی برای مطرح کردن سؤالاتشان و پاسخ گرفتن در مورد آن‌ها نباشد، یا به‌موقع پاسخ سؤالاتشان را نگیرند، اعتبار خود را از دست می‌دهید.
جیمز شارمکو از Super Fast Business برای همه سؤالات یک نقطه تماس ارائه داده، یک انجمن آنلاین راه‌اندازی کرده و یک رویداد برای ایجاد آگاهی از برند خود سازماندهی نموده است. شما هم می‌توانید این اقدامات را امتحان کنید.
همچنین راه‌اندازی یک زیرساخت پشتیبانی مشتری مناسب و شرکت در کنفرانس‌ها و رویدادها را نیز در نظر بگیرید. به‌این‌ترتیب، شما می‌توانید به سؤالات به‌صورت شخصی پاسخ دهید، این یک راه عالی برای افزایش علاقه و قابلیت دسترسی و ارائه پشتیبانی برای مشتریانتان است.

۲٫ مرتب ارتباط برقرار کنید

چه‌کاری انجام می‌دهید و چرا، این مسئله باید روشن باشد، اگر به این موضوع توجه نکنید و آن را رها کنید، باعث می‌شود هم‌تیمی‌های شما با حدس زدن، درباره اهداف دچار نگرانی شوند. جلسات منظمی را با تأمین‌کنندگان، اعتباردهندگان، تیم خود و خدمات دهندگان بیرونی تنظیم کنید. گاهی اطلاعات اولیه را برای کاهش اضطراب آن‌ها به اشتراک بگذارید. هرچه آن‌ها در مورد شما، برنامه‌هایتان و وضعیت شما بیشتر بدانند، بیشتر موجب اعتمادسازی می‌شود و درنتیجه درآمد بیشتری کسب می‌کنید.

۳٫ برای اعتماد سازی در مشتریان یک محصول قابل‌اعتماد داشته باشید

مردم مایل‌اند احساسات خریداری کنند، نه منطق. چالش پیش روی کسب‌ و کار شما این است که زمانی که محصول شما در دسترس مشتری قرار می‌گیرد، کیفیت محصول بتواند مشتریان را به‌منظور توجیه خرید تحت تأثیر قرار دهد. اتخاذ یک بازی خوب و فروش محصولات با کیفیت پایین مطمئناً نتایج منفی خواهد داشت که منجر به عدم اعتماد و کاهش اعتبار در بازار می‌شود.
یک روش ساده برای اطمینان از کیفیت محصولتان این است که آن‌ها را از طریق یک فرآیند آزمایش دقیق قرار دهید. شما همچنین می‌توانید گروه‌هایی را در کنار مخاطبان خود قرار دهید و از آن‌ها بپرسید که نیازهای آن‌ها چیست و چه نوع محصولی می‌تواند چالش‌هایشان را حل کند.
اریک رایس ایده کمینه محصول پذیرفتنی (MVP) و روش راه‌اندازی ناب را ترویج نمود. آین ایده در مورد سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه محصول و دستیابی هرچه زودتر آن به مشتری است. بسیاری از شرکت‌ها صدها و یا حتی هزاران ساعت وقت صرف تحقیق و توسعه می‌نمایند، اما وقتی درنهایت محصول خود را راه‌اندازی می‌کنند، ممکن است مشتری حتی آن را نخواهد.
رویکرد MVP به شما اجازه می‌دهد تا هرچه زودتر وارد بازار شوید، قابلیت پایداری خود را تست کنید و از مشتریانی که آن را دوست دارند و مشتریانی که آن را دوست ندارند بیاموزید. به‌این‌ترتیب، شما می‌توانید محصول خود را آزمایش کنید، آن را بهبود بخشید و سپس به‌طور گسترده‌تر آن را اجرا کنید.

۴٫ صادق باشید

شفاف بودن به معنی شناسایی و باز بودن در مورد قدرت و ضعف شما است. اگر محصول شما برای یکی از مراجعات شما مناسب نیست، باید به‌اندازه کافی برای هدایت آن و ارجاع در مسیر درست استوار و محکم باشید، حتی اگر این اقدام به معنی افزایش سطح رقبایتان باشد.
این یکی از راه‌هایی است که پت فلین در Smart Passive Income blog با استفاده از آن، خود را از رقبایش متمایز کرد. وقتی‌که او برای اولین بار شروع به کار کرد، کارآفرینان زیادی را ‌دید که در مورد مسیر خود به‌ویژه در مورد پول‌سازی در حوزه کاری خود صحبت نمی‌کنند؛ بنابراین او تصمیم گرفت که آن کارآفرین باشد.
امروزه، گزارش‌های درآمد فلین هر ماه به هدایت ترافیک وب‌سایتش کمک می‌کند و الهام‌بخش کارآفرینان برای داشتن یک رویکرد شفاف برای کسب‌وکار آنلاین است.
صداقت نشان می‌دهد که شما به مشتریانتان و نیازهایشان اهمیت می‌دهید و تمایلتان برای کمک به آن‌ها موجب نتایجی می‌شود که مورد قبول آن‌ها است.

۵٫ برای مشتریان خود ارزش‌آفرینی کنید

آیا مشتریان خود را در اولویت قرار می‌دهید یا درآمدتان را؟ مردم می‌دانند که چه زمانی به عنوان درآمد برای شما هستند و هنوز هم از شما خرید می‌کنند تنها به این دلیل که معتقدند محصول شما چالش آن‌ها را حل می‌کند، ولی این مسئله موجب اعتماد سازی در مشتریان در بلندمدت ایجاد نمی‌شود و تشویقی برای فروش تکراری وجود ندارد.
رامتین ستی مدیرعامل To Be Rich، در یک پادکست مرتبط می‌گوید که برخی از محصولاتش را برای مشتریانی که بدهکارند در دسترس قرار نمی‌دهد. آیا او با انجام این کار فرصت‌های درآمد خود را از دست می‌دهد؟ صد در صد؛ اما آیا او در این فرآیند اعتمادسازی می‌کند؟ بدون شک. او معتقد است که مشخص کردن موضع خود در این زمینه بسیار مهم است و منطقی به نظر می‌رسد که او مشتریانی نمی‌خواهد که نمی‌توانند به او توجهی که شایسته وی است را ارائه دهند.

۶٫ ثبات خود را حفظ کنید

حفظ ثبات و هماهنگی، چشم‌اندازهای شما را تضمین می‌کند و به‌این‌ترتیب مشتریان می‌دانند چه انتظاراتی داشته باشند. شما می‌توانید هر دو اهداف داخلی و خارجی را برای حفظ کیفیت خدمات تنظیم کنید.
یک برند با ثبات، با تقویت موقعیت خود در بازار، موجب جذب مشتریان با کیفیت بهتر می‌شود. همچنین با افزایش میزان نگهداری مشتریان و افزایش ارزش درک شده از محصولات یا خدمات، ارزش کلی شرکت شما افزایش می‌یابد.»
ثبات می‌تواند به کارمندان شما کمک کند تا درک کنند که نقش آن‌ها در سازمان شما چیست. ایجاد بلوک‌های یک برند سازگار عبارت‌اند از:
  • پیام شما: پیام برند شما باید یک افزونه از اقدامات و رفتارهای شما باشد. اگر این پیام با آن‌کسی که هستید مطابقت ندارد، یا نمی‌توانید بر مبنای آن محصولات خود را تحویل دهید، شما ناهماهنگ هستید. لحن کلی برند شما نیز عاملی در پیام شما است – به‌عبارت‌دیگر، چگونگی موقعیت‌سنجی خودتان در بازار. آیا می‌خواهید با شخصیت قابل‌اعتماد، تهاجمی، مفید یا برخی ویژگی‌های دیگر شناخته شوید؟ بر روی تصویری که درحال‌توسعه هستید متمرکز شوید.
  • طراحی شما: ایجاد تصاویر سازگار در لوگو، وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و موارد چاپی یک موفقیت آسان است که می‌تواند به شما پیرامون اعتماد سازی در مشتریان کمک کند.
  • تحویل شما: چطور با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار می‌کنید، از طریق چه کانال‌هایی و با چه بازه زمانی‌؟ دانستن چشم‌انداز شما، پاسخ به این سؤالات را آسان می‌کند و تجربیات برند مورد انتظار را ارائه می‌دهد.

۷٫ برای اعتماد سازی در مشتریان خدمات پس از فروش داشته باشید

تا زمانی که شما چیزی به فروش نرسانده‌اید، آن‌ها را تنها نمی‌گذارید، اما وقتی چیزی را می‌فروشید، دیگر در دسترس نیستید! اگر این‌گونه هستید، امنیت خود را تضعیف می‌کنید و برای خود رقیب درست می‌کنید. به خود اجازه ندهید که به مشتریان با خدمات ضعیف خود بگویید: من پولتان را گرفته‌ام و شما هم درگیر محصول من هستید.
مشتریان شما بیشتر درباره امانت و درستی شما صحبت می‌کنند تا خود محصول، مشتریان خود را وادار نکنید تا نزد دیگران از تجربه بد خود با شما بگویند. با آن‌ها مانند دوست صمیمی رفتار کنید. آن‌ها را حامی خود کنید. وقتی مشتریان فعلی خود را نگه ‌دارید، دلیلی ندارد خرج‌های بیهوده برای تبلیغات در بازاریابی انجام دهید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده