فرو برند آماده/رسانه اکتسابی و اهمیت بهره برداری از آن در بازاریابی درون گرا




میهن برند بزرگترین سایت در خصوص خرید و فروش برند،واگذاری برند،برند آماده خشکبار و حبوبات، برند آماده برای فروش برند مواد غذایی،فروش برند مواد شستشو، فروش برند مواد ضد عفونی ، فروش برند خوراکی و .... جهت ارتباط با مجموعه میهن برند با مشاوران مجموعه میهن برند در 24 ساعت از شبانه روز میتوانید در ارتباط باشید.

رسانه اکتسابی بخش مغفول مانده در دیجیتال مارکتینگ است. بازاریاب‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی، زمان زیادی را صرف پژوهش و ساخت «رسانه‌های شخصی یا owned media» نوین و مجاب‌کننده‌ای می‌کنند که مواردی مانند محتوای وب، مقالات وبلاگی، کتب الکترونیکی، ویدئو، اطلاعات تصویری و غیره را شامل می‌شود. سپس زمان و تلاش بسیاری صرف معرفی محتوای مذکور از طریق ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و سایر راه‌های مختلف مانند «رسانه‌های پولی یا paid media» می‌کنند.
یکی از روش‌های بازاریابی که اغلب از قلم می‌افتد، عنصر سوم و حیاتی «رسانه اکتسابی یا earned media» است. هرچه می‌خواهید خودتان را دست‌بالا بگیرید؛ اما با کمی تلاش می‌توانید شانس این را داشته باشید که خروجی معتبرتری معرف محتوای شما باشد و دامنۀ دسترسی (و اعتبار) شما از طریق ارجاعات، لینک‌های ارتباطی، اشتراک‌گذاری‌ها در شبکه‌های اجتماعی، ناشران و غیره گسترش یابد.

زمانی که استراتژی رسانۀ اکتسابی را ایجاد و آن را پیاده می‌کنید، تلاش‌های مرتبط با بازاریابی درونی خود را به حداکثر می‌رسانید و پاداش‌های بزرگ‌تری را نیز به‌دست خواهید آورد. اما رسانۀ اکتسابی دقیقاً چیست؟

انواع رسانه‌ها در بازاریابی درون‌گرا

متخصصان بازاریابی و روابط عمومی اغلب از عباراتی مانند «رسانه‌های شخصی»، «رسانه‌های اکتسابی» و «رسانه‌های پولی» استفاده می‌کنند. بیایید دقیقاً مشخص کنیم که هرکدام از این عبارات در استراتژی بازاریابی درون گرا چه معنایی دارند؟

رسانه شخصی

محتوایی که خودتان تولید می‌کنید و روی وب‌سایت خودتان قرار داده و مالک آن هستید؛ مانند وبلاگ‌تان، مقالات، ویدئوها، ایمیل‌ها و غیره.

رسانه‌ اکتسابی

ارائه و عرضۀ محتوایی که از منابع دیگر دریافت می‌کنید؛ مانند ارجاعات دهان‌به‌دهان، اشاره‌شدن به برندتان در خبرها و مطبوعات، لینک‌های ارتباط‌دهنده، مطالب بازنشرشده در شبکه‌های اجتماعی، مقالاتی که شما در نوشتن آن‌ها با ناشران تجاری همکاری داشته‌اید و غیره.

رسانه‌ پولی

محتوایی که شما برای معرفی آن‌ها پول پرداخت کرده‌اید؛ مانند کمپین‌های کلیکی، تبلیغات هدف‌گیری مجدد یا ریتارگتینگ، پست‌های پیشنهادشده بر روی شبکه‌های اجتماعی و غیره.
به یاد داشتن این نکته مهم است که رسانه‌های شخصی و اکتسابی در هماهنگی و همکاری با یکدیگر کار می‌کنند. در واقع اولویت اصلی شما برای ایجاد یک رسانۀ شخصی بی‌نقص، می‌بایست به دست‌آوردن موقعیتی باشد که در آن معروف‌ شوید و محتوایتان به ‌اشتراک‌ گذاشته‌ شود.

از رویکرد برنامه‌ریزی‌شده و روشمند استفاده کنید تا رسانه شخصی خود را طوری بسازید که هیچ‌گاه بازدیدهای روزمره و فروش قیفی را از دست ندهید. اگر رسانه شخصی شما خوب باشد، پس رسانۀ اکتسابی‌تان نیز می‌بایست وضعیت مشابهی داشته باشد.

اهمیت داشتن رسانه اکتسابی و شخصی

اصلاً چرا باید از رسانه اکتسابی و شخصی بهره برده و برای آن اصولی راهبردی داشته باشید؟

۱٫ افزایش تبادلات و بازدید از وب‌سایت

از آن‌جاکه محتوای رسانۀ شخصی منحصراً متعلق به شماست، می‌بایست با استفاده از آن اهداف درازمدت خود را پیش ببرید. اطمینان حاصل کنید که مقالات وبلاگی، ایمیل‌ها، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و دیگر اشکال رسانۀ شخصی‌تان را به شکل اصولی برای بالا بردن تعداد بازدیدکنندگان استفاده می‌کنید و مشتریان احتمالی را در طول سفر مشتری افزایش دهید.
می‌توانید کار خود را با اطمینان از این مورد شروع کنید که محتوای سطح‌بالایی در رسانۀ شخصی خود دارید؛ زیرا این موضوع کمک می‌کند که رتبۀ شما در نتایج جستجوهای روزمره کاربران بالا برود. سعی کنید محتوایی تولید کنید که به سوالات معمول مشتری احتمالی که در مرحلۀ کسب آگاهی برای خرید به سر می‌برد پاسخ دهد. این محتواهای رسانۀ شخصی برای افزایش نرخ دیده شدن وب‌سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) مفید هستند و باعث جذب مشتریان بالقوه می‌شوند.
وقتی به رسانه اکتسابی فکر می‌کنید، باید دنبال مفاهیم بزرگ‌تری بگردید: آیا انجام مطالعه یا پژوهشی بزرگ در صنایع شما برای افرادی که به دنبال فناوری‌های جدید یا پذیرش دیدگاه تازه‌ای هستند، مفید است؟ اگر بتوانید منبعی باشید که چنین بینش‌هایی را جمع‌آوری می‌کنید، لازم نیست ناشران رسانه‌ای برای گردآوری حجم عظیمی از اطلاعات هزینه صرف کنند، به همین دلیل احتمالاً از مطالب شما به عنوان منبع و ارجاع در محتوای خودشان استفاده خواهند کرد.

۲٫ بازنشر در شبکه‌های اجتماعی

یکی از سازندگان تجهیزات ویژه برای وسایل نقلیه در اوایل مرحله ساخت وبلاگ خود شروع به نوشتن مقالاتی پاسخ‌گو و حلال مشکلات مشتری کرد. یکی از اولین مقالاتی که نوشته شد، محتوای فوق‌العاده‌ای داشت و چند روز پس از انتشار، ناشر صنعتی مهمی آن را برای بازنشر در صفحه فیسبوکش با ۱۸۰۰۰۰ هزار دنبال‌کننده انتخاب کرد.
آن مقاله وبلاگی در طول پنج روز و به‌واسطۀ همان بازنشر، به سرعت همه‌گیر شد و ۳۰۰۰ بار دیده شد. حالا می‌توانید تصوری از ارزش متصل‌شدن ناشری به محتوای وب‌سایت خود و صد البته تعداد سرنخ‌ها یا لیدهایی که می‌توانید از طریق دیده‌شدن به دست بیاورید، داشته باشید.

۳٫ سئوی بهبودیافته

به منظور یافتن دیگر خروجی‌ها برای اشتراک‌گذاری و اتصال به محتوایتان، مخاطبان در ابتدا می‌بایست قادر به پیدا کردن آن‌ها در جستجوی آنلاین باشند. بنابراین افزایش رتبۀ کلمات کلیدی صنایع‌تان بر روی موتورهای جستجو جهت بالا بردن شانس پیداشدن، امری حیاتی است. یکی از بهترین (و ساده‌ترین) روش‌های بهبود محتواهایتان و افزایش بازدید روزانه، بهینه‌سازی پست‌های قدیمی‌تر وبلاگ‌تان است.
به‌دنبال محتواهایی با عملکرد عالی باشید و مطمئن شوید در بهترین حالت ممکن خود نوشته شده‌اند و کاملا با نیازهای مخاطب شما مرتبطند. از ابزارهای سئو وب سایت مانند SEMrush، Lucky Orange و سایر ابزار بهینه‌سازی استفاده کنید، لینک‌های داخلی و خارجی خود را به‌روز‌رسانی کنید، کلمات کلیدی به آن‌ها بیافزایید، هم‌چنین می‌توانید آخرین آمار و دیگر موارد را به آن‌ها اضافه کنید. بدین صورت دیگران می‌توانند محتوای مورد بحث را ساده‌تر پیدا کنند و احتمال آن‌که آن‌ را بازنشر دهند، بیشتر می‌شود. افزایش رتبه نیز این احتمالات را به سهم خود بیشتر می‌کند.

۴٫ سرنخ‌های باکیفیت بیشتر

تبدیل جستجوکنندگان ناشناس به سرنخ‌های شناخته‌شده یکی از اهداف اصلی روش بازاریابی درون‌گرا است. وقتی که پست‌های وبلاگ خود را بهینه می‌کنید، مطمئن شوید که نسخۀ نهایی محتوا شامل «دعوت به بازخورد یا CTA=Call To Action» می‌شود تا به شما در جذب سرنخ‌ها و هدایت آن‌ها به پایین قیف فروش کمک کند. سعی کنید به عنوان نتیجه‌گیری از مقدمه فراتر بروید و از انواع «دعوت به بازخورد» آنی و مرتبط استفاده کنید.
به اشکالات تبادلات خود با بازدیدکنندگان هم نگاه تازه‌ای داشته باشید و اطلاعات درخواستی که می‌توانند حذف شوند را نیز مدنظر قرار دهید. ایدۀ اصلی این است که تجربۀ بی‌دردسری را برای بازدیدکنندگان فراهم کنید. بنابراین جاهای خالی فرم درخواست خود را که باید توسط بازدیدکنندگان تکمیل شوند، تا حد امکان کاهش دهید. وقتی سایرین محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند، شانس شما نیز برای نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ‌های باکیفیت، بیشتر می‌شود.

۵٫ هدف‌گیری مجدد بهبودیافته

واقعیت امر این است که اکثر بازدیدکنندگان در اولین بازدیدی که از وب‌سایت شما دارند، تبدیل به بازدیدکنندگان وفادار شما نمی‌شوند. تبلیغات هدف‌گیری مجدد یا ریتارگتینگ می‌توانند با استفادۀ به‌جا، آن دسته از بازدیدکنندگان را دوباره و باهدف ماندن، به سایت شما بکشانند. تبلیغات هدف‌گیری‌شده می‌توانند سرنخ‌ها را مجاب کنند تا براساس سوابق جستجوهایشان، به دیگر محتواهای مرتبط و تهیه‌شده توسط شما سر بزنند.
به همین ترتیب رسانه اکتسابی شما نیز می‌تواند بازدیدکنندگان جدیدی را جذب و اثراتی را در مرورگرهایشان باقی بگذارد که اجازه می‌دهد تبلیغات هدف‌گیری مجدد شما بر روی سایر مشخصه‌های بازدید آن‌ها نمایش داده شود. این امر می‌تواند برای ایجاد صلاحیت و آگاهی نسبت به برند شما مفید باشد.
تمامی بازاریاب‌ها به دنبال این هستند که بهترین استفاده ممکن را از محتوایی که ایجاد کرده‌اند یا تاکتیکی که استفاده می‌کنند، ببرند و اضافه کردن رسانه اکتسابی به استراتژی‌تان می‌تواند نتایج بزرگی را برایتان به همراه داشته باشد. تمامی موارد یادشده با مجهزشدن به محتوای شخصی جهت ایجاد آگاهی و جذب مخاطب تازه به وب‌سایت شما آغاز می‌شود.
شما در کسب‌وکار خود از کدام رسانه بیشتر استفاده می‌کنید؟ برای استفاده بیشتر از رسانه اکتسابی چه اقداماتی را انجام می‌دهید؟ به نظر شما آیا کسب‌وکارهای ایرانی برای وایرال شدن بیشتر، از محتوای باکیفیت استفاده می‌کنند یا سعی می‌کنند تا با صرف هزینه بیشتر، محتوای خود را وایرال کنند؟ لطفا نظرات خود را با کاربران ایران مدیر به اشتراک بگذارید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده