فروش برند آماده/چگونه به رسانه های اجتماعی گوش فرا دهیم ؟





گوش دادن اجتماعی در عصر انفجار رسانه‌های اجتماعی، به‌عنوان پایه و اساس هر استراتژی موفقیت‌آمیز اجتماعی در حال افزایش است. طوفان پست‌های رسانه‌های اجتماعی درواقع منابع ارزشمندی برای بازخورد در زمان واقعی است که هر دقیقه و هرروز روند خاصی پیدا می‌کند.
برخلاف شیوه‌های بازخورد سنتی بازاریابی ، داده‌های اساسی رسانه‌های اجتماعی همیشه خودبه‌خود و مداوم به‌روز می‌شوند. ازاین‌رو، گوش دادن اجتماعی درواقع بینش مشتری و صنعت را دقیق‌تر و باارزش‌تر می‌کند و ارزان‌تر و آسان‌تر می‌شود آن را گردآوری کرد.
ازآنجاکه زبان بومی ما با واژگان رسانه‌های اجتماعی گره‌خورده است، پیدا کردن آنچه مشتریان و رقبا می‌گویند، برای تجارت‌ها ضروری‌تر می‌شود.
در غیر این صورت، تاریخ تکرار می‌شود و ما هرگز شاهد پایان پرونده‌هایی مانند حادثه ننگین ماکسیس نخواهیم بود. Maxis به‌جای خاموش کردن شعله آتش روشن رسانه‌های اجتماعی در مورد رفتار نامطلوب آن‌ها با مشتریان وفادار، نتوانست گوش شنوای خوب و پاسخ مناسب برای مشتریان خود داشته باشد.
آنچه اتفاق افتاد، یک دوزخ تمام‌عیار بود. با توجه به خودجوش بودن رسانه‌های اجتماعی، ماکسیس، یک هفته، طول کشید تا با یک پاسخ رسمی به این ادعاها جواب دهد و همین امر باعث آرامش بیشتر مشتریانش شد.

در گوش دادن اجتماعی، تنها به‌عنوان یک ابزار به رسانه اجتماعی نگاه 

نکنید

پیش‌بینی می‌شود منطقه آسیا و اقیانوسیه تا سال ۲۰۱۷ بیشترین جمعیت حاضر در شبکه‌های اجتماعی را در سرتاسر جهان داشته باشد، بااین‌حال برخی از شرکت‌ها تمایلی به اختصاص بودجه بزرگ‌تر به استخراج داده‌های رسانه‌های اجتماعی ندارند.
شاید این به دلیل تصور غلط موجود باشد که ابزار رسانه‌های اجتماعی فقط به پیشبرد فعالیت‌های بازاریابی شرکت محدود می‌شوند.
بااین‌حال، طوفان مکالمات آنلاین که هم‌زمان در شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد، درواقع می‌تواند بینش ارزشمندی را برای تدوین اهداف اساسی سازمان که هر شغلی باید داشته باشد، فراهم کند.
به‌عبارت‌دیگر، ابزارهای گوش دادن اجتماعی تقریباً دربارۀ هرکسی در شرکت استفاده می‌شود و صرفاً برای اهداف بازاریابی نیست.

به‌قصد درک موضوع گوش دادن اجتماعی را تجربه کنید نه‌فقط برای پاسخ دادن

گوش دادن اجتماعی بیش از این است که فقط بابیان و واکنش شما سروکار داشته باشد. این همان کاری است که سازمان‌های زیادی نیز انجام می‌دهند. در عوض، این گوش دادن اجتماعی باهدف درک و تصمیم‌گیری‌های استراتژیک به‌وسیلۀ داده‌های جمع‌آوری‌شده، انجام می‌گیرد.
هرگز شنوندۀ منفعل یا انتخابی نباشید. یعنی به مطالب، واکنش های مناسب نشان دهید. با جستجوی فرصت‌هایی برای برانگیختن و جلب مصرف‌کنندگان، فراتر از حد انتظار و حد معمول عادی پیش بروید. این نه‌تنها باعث ایجاد وفاداری و روابط می‌شود، بلکه این مشتریان را به طرفداران برند شما تبدیل می‌کند.
بااین‌حال، باوجود میلیاردها پست رسانه‌های اجتماعی در روز، درک آنچه گفته می‌شود و آنچه باعث ایجاد شهرت شما می‌شود، بسیار چالش‌برانگیز است. برای اینکه بتوانید در زمان درست به افراد مناسب برسید، ابتدا باید بدانید که در وهلۀ اول دربارۀ چه چیزی صحبت می‌کنند. به همین دلیل توسعه یک استراتژی گوش دادن اجتماعی برای بازاریابی موفق، اساسی است.
ابزارهای گوش دادن اجتماعی در سراسر آسیا گزینشی هستند، اما هیچ راه‌حلی وجود ندارد که بتواند پوشش مداوم و گسترده‌ای را در همه بازارها و زبان‌ها فراهم کند.
دلیل این امر این است که آسیا محل تجمع بسیاری از زبان‌های مختلف است و نتیجه‌گیری از تجزیه‌وتحلیل گفتگوها درک احساس غالب را بسیار دشوار می‌کند.
علاوه بر این، پلت‌فرم‌های بسیار زیادی در آسیا وجود دارد که احتمالاً تعداد زیادی مکالمه در آن اتفاق می‌افتد، مانند تالار گفتگو و دیگر پلت‌فرم‌های مختص به بازاریابی داخلی مانند Weibo در چین؛ بنابراین، استراتژی‌های گوش دادن به رسانه اجتماعی باید دارای بازار و زبان خاصی باشند تا بتوانند تصویری دقیق از مکالمه واقعی شکل دهند.

از گوش دادن اجتماعی تا هوش اجتماعی

اکنون که داده‌ها را به دست آورده‌اید و شروع به جمع‌آوری بینش‌های معنادار کرده‌اید، وقت آن است که به آن‌ها عمل کنید و تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه‌ای دربارۀ تجارت داشته باشید.
گوش دادن به رسانه‌های اجتماعی در پیشگیری و مدیریت  ارتباط با بحران استفاده می‌شود و راهی برای تشخیص زمزمه‌های منفی یا شناسایی حرکات رقابتی است. پیشگام بودن در جستجوی ریسک‌های رقابتی، به شما فرصت می‌دهد قبل از بروز در زمان واقعی، مقاومت لازم را ایجاد کرده و آتش‌سوزی‌های احتمالی را خاموش‌کنید.
از طرف دیگر، گوش دادن اجتماعی نیز در مدیریت بحران PR (روابط عمومی) کمک می‌کند، زیرا می‌توانید دائماً بررسی کنید که آیا پیام شما برای مشتریان شنیده می‌شود یا خیر.
همه ما دوست داریم تصور کنیم که مشاغل ما عالی هستند اما همیشه مواردی وجود دارند که می‌توانند بهبود دهنده باشند و بررسی‌های مهم می‌توانند پیشنهاد‌های ارزشمندی دربارۀ چگونگی انجام این کار ارائه دهند.
اگرچه موارد منفی وجود دارد اما فراموش نکنید که می‌توانید با مدیریت روابط مشتری ، مشتریان راضی داشته باشید و آن‌ها را ترغیب به ارائه نظرات مثبت برای جبران موارد منفی کنید.
ماندن در نقطۀ بالای روندهای بازار هرگز با ابزارهای گوش دادن اجتماعی آسان نبوده است. استحکام گوش دادن اجتماعی با شناسایی چگونگی تغییر ترجیحات مصرف‌کننده و آنچه در مورد رقبا گفته می‌شود، در پیش‌بینی روند کسب‌وکار کمک می‌کند.
با درک دقیق چگونگی گفتگوهای صحیح، می‌توانید با روشی درست درگیر شوید و در تعامل به‌موقع شرکت کنید تا در رقابت پیشی بگیرید.
علاوه بر این، همه‌گیر بودن ابزارهای گوش دادن اجتماعی باعث شده است تا هوش رقابتی برای مشاغل به‌طور گسترده‌ای در دسترس باشد و بینش روشنی دربارۀ هویت رقبا و کارهایی که انجام می‌دهند، فراهم شود که مشاغل پس‌ازآن می‌توانند خود را در برابر آن محک بزنند.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده