فروش برند/یادگیری در سازمان چگونه باعث موفقیت و پیشرفت کسب و کارتان می شود؟





یادگیری در سازمان قطعاً باعث بهبود باارزش‌ترین منابع هر شرکت؛ یعنی کسب‌وکار و کارمندان آن می‌شود. شما هر رو‌ز به‌عنوان مالک کارآفرین شرکت‌های کوچک تا متوسط، با نگرانی‌های بی‌شماری برای بقای کسب‌وکارتان دست و پنجه نرم می‌کنید. مطمئناً، می‌دانید که مقوله آموزش و توسعه کارمندان برای هر سازمانی جزو مسائل مهم آن سازمان بشمار می‌آید.
اما چطور تغییر توجه‌تان به ساختارمند شدن سیستم یادگیری در سازمان که برای تمام کارمندتان دست‌یافتنی است معقول به‌نظر می‌رسد؟ خصوصاً از آنجاییکه شما احتمالاً موضوعات تنش‌آور دیگری هم دارید، این موضوع مطرح می‌شود که آیا تاکنون رضایت کارمندان ارشدتان را برآورده کرده‌اید؟

مشکل شما به‌عنوان یک سازمان چیست؟

قبل از تلاش برای یافتن هرگونه راه‌حل، بسیار مهم است که بفهمیم علت اصلی مشکلات چیست. شرکت ممکن است با مسائل و مشکلاتی روبرو شود که با آموزش درست به کارمندانش اعم از آموزش درباره‌ انجام موثر وظایف در سازمان و فکرکردن درباره‌ مسائل مختلف، براحتی قابل ‌حل باشد.
اما گاهی اوقات مشکل می‌تواند چیز دیگری باشد که حتی آموزش کارمندان هم نمی‌تواند کمکی به حل آن بکند. مشکل شاید عیب یا نقصی در ساختار کسب‌وکار، برنامه کسب‌وکار یا فرایندهایی باشد که در محل وجود دارند.
بنابراین، مهیاکردن یادگیری در سازمان می‌تواند به شناسایی و پرداختن بسیاری از نقص‌ها کمک کند، اما اگر شما واقعا مطمئن نباشید که مشکلتان چیست، پس حتی ممکن است ندانید که چه نوع یادگیری لازم است.
تنها پس از بررسی و شناخت کلیه مشکلات در سازمان‌‌تان است که برداشتن گام بعدی و شناسایی مهارت‌های ویژه، دانش و شایستگی‌ها ارزش پیدا کرده و در نتیجه به حل این مشکلات کمک می‌کند.
گروه براندون هال در بررسی خود متوجه شدند که اگرچه شناسایی مهارت‌ها و شایستگی های اصلی سازمان در اطمینان حاصل کردن از پرداخت هزینه‌های یادگیری و توسعه امری مهم و اساسی است، «شرکت‌های معدودی‌ باور دارند که در انجام این کار بسیار موثرند… کمتر از نصف شرکت‌ها با تحقیق می‌گویند که در این کار اثربخشند و تنها چند شرکت منتخب معتقدند که خیلی موثرند».
این بررسی در ادامه اذعان می‌کند که حصول اطمینان از ابتکارهای مؤثر در امر یادگیری و توسعه نیز در بین سازمان‌های دارای عملکرد بالا، عاملی متفاوت و متمایز است.

الان کجا هستید و به کجا می‌خواهید بروید؟

برمبنای آگاهی از وضعیت فعلی سازمان خود، شما در تیم مدیریت شرکت می‌توانید اهداف معناداری را تعیین کنید که کارمندان بتوانند به روشنی آن را درک کنند.
این اهداف حس جهت‌گیری و توجیه را برای ابتکارهای بدست‌آمده در شرکت فراهم می‌کنند.
خیلی نمی‌توانید از خودتان یا کارمندتان انتظار داشته باشید که بدون دستورالعمل خاصی درمورد هدف نهایی به انجام امور ادامه بدهید. ازاین‌حیث، تعیین انتظارات و اهداف معین، شرایط را برای هدایت کلیه فعالیت‌ها فراهم می‌کند ـ از جمله هرگونه یادگیری در سازمان که می‌خواهید برای کارمندان خود بگنجانید.

به نظر شما موفقیت چیست یا شبیه چیست؟

موفقیت از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای اکثر رهبران کسب‌وکار، موفقیت شبیه این است: درآمد و سود قابل‌توجه برای شرکت، داشتن برند بزرگ در بازار، مشتریان وفادار و خوشحال و شاید کارمندان شاد و وفادار که مایلند همه کاری برای شرکت بکنند.
به‌محض‌اینکه بفهمید موفقیت برای سازمان‌تان چه معنایی دارد، می‌توانید اقدامات لازم برای رسیدن به اهداف و موفقیت سازمان‌تان را تنظیم کنید.

برای بدست آوردن تمام موارد فوق، چه باید کرد؟

اول از همه، نیازها و مشکلات خودتان را شناسایی کنید. کار آسانی نیست؛ با‌این‌وجود، چند ساعت (چند روز) را با تیم مدیریت‌تان وقت بگذارید و یک گام به عقب برگردید تا به کلیه مسائلی که شرکت‌تان با آن مواجه است و حتی به عملکردهای خاص داخل شرکت‌تان نگاهی بیندازید، لذا با این کار می‌توانید در وقت و تلاش‌تان در آینده صرفه‌جویی کنید.
بررسی علت اصلی و ریشه‌ مشکلات_ به این معنی که واقعاً علت بوجود آمدن مشکل مشخص شود نه صرفاً بررسی سطحی مشکلات_ به شما این امکان را می‌دهد تا وارد گام بعدی شوید تا بتوانید اهدافتان را تنظیم کنید و برای رسیدن به آن استراتژی را طراحی کنید.

چگونه یادگیری در سازمان به این موارد کمک می‌کند؟

یادگیری در سازمان می‌تواند ازمنظر دست‌یابی به نیروی کار سریع و قرارگرفتن در مسیر اهدافتان نقش بسزایی داشته باشد.
متاسفانه، هیچ سازمانی اعم از بزرگ و کوچک نمی‌توانند از کارمندانی که تازه وارد شرکت شده‌اند این انتظار را داشته باشند که دارای تمام مهارت‌های لازم را باشند. به همین خاطر است که در تمام مراحل استخدامی افراد ارائه فرصت‌های یادگیری ساختارمند امری مهم و ضروری تلقی می‌شود.

اندازه‌گیری بازده سرمایه‌گذاری یادگیری

اندازه‌گیری بازده سرمایه‌گذاری یادگیری یکی از آن موضوعات دشواری است که دهه‌هاست آموزش افراد متخصص و کارآموزان منابع انسانی را مشکل کرده‌است. متاسفانه، شیوه مستقیم و راحتی برای انجام این کار وجود ندارد.
درعین‌حال، داشتن شاخص‌های قابل‌اندازه‌گیری در محل، خواه در مورد آموزش فیزیکی یا آنلاین امکانپذیر است. در این قسمت روی گزینه آنلاین معروف به «یادگیری الکترونیک » متمرکز شوید.
جوش برسین بنیانگذار برسین توسط دلویت اندازه‌گیری‌های مهم یادگیری الکترونیک ازقبیل ثبت‌نام، فعالیت، میزان تکمیل دوره و امتیازات را شناسایی کرده‌است.
ازآنجایی‌که یادگیری آنلاین می‌تواند تمام موارد مذکور را بررسی کند، این نوع یادگیری نشانه‌ از درک و فهم، درگیری، جذب دوره‌ها و تمایل به دیدن آن‌ها را ارائه می‌دهد.
ابزار مفید دیگر، مدل کریک پاتریک است که هم‌اکنون آن را ابزار استاندارد اندازه‌گیری یادگیری در سازمان می‌دانند. این مدل از طریق چهار سطح ارزیابی یادگیری خود، سنجه‌ای نتیجه‌محور را برای ارزیابی اثربخشی برنامه یادگیری الکترونیکی ارائه می‌دهد.
همانطورکه می‌توانید تصور کنید، اندازه‌گیری سطوح ۳ و ۴ ظاهراً سخت‌تر هستند. سطح ۳ تغییر رفتار را در نتیجه آموزش اندازه‌گیری می‌کند. شیوه‌های معمول اندازه‌گیری آن می‌تواند روش مشاهده‌، پیمایش یادگیرنده، بازخورد سرپرستان یا مشتریان باشد که چند ماه پس از آموزش انجام می‌شوند.
تحلیل ۶۰ هزار فرد حرفه‌ای نشان می‌دهد که ۸۵% معتقد بودند آموزش حداقل افزایش متوسطی در مهارت و دانش داشت و ۵۳% شاهد افزایش چشمگیری در بهره‌وری بودند.
یادگیری در سازمان قطعاً باعث بهبود باارزش‌ترین منابع هر شرکت؛ یعنی کسب‌وکار و کارمندان آن می‌شود.
لازم به ذکر نیست، برای اینکه هر ابتکار یادگیری بتواند خوب کار کند، به یک برنامه صحیح، فکر‌شده و برنامه‌ریزی‌شده نیاز دارد که حتماً باید مجهز به ابزار اندازه‌گیری مناسب برای بررسی پیشرفت خود باشد.
با کنار هم گذاشتن این‌ها در مسیر موفقیت قرار بگیرید تا از موفقیت و پیشرفت سازمان خود مطمئن شوید. آیا شما نیز برای سازمان خود این موارد را انجام می‌دهید؟ لطفا نظرات خود را در مورد این موضوع با ما و کاربران ایران مدیر به اشتراک بگذارید.



میهن برند بزرگترین سایت در خصوص خرید و فروش برند،واگذاری برند،برند آماده خشکبار و حبوبات، برند آماده برای فروش برند مواد غذایی،فروش برند مواد شستشو، فروش برند مواد ضد عفونی ، فروش برند خوراکی و .... جهت ارتباط با مجموعه میهن برند با مشاوران مجموعه میهن برند در 24 ساعت از شبانه روز میتوانید در ارتباط باشید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده