فروش برند قهوه،نکات ثبت برند قهوه




قهوه چیست؟

قهوه یک دانه بسیار دوست داشتنی است که از سرده‌ای از گیاهان گلدار از خانواده روناسیان که در نواحی گرمسیری رشد می‌کند به دست می‌آید. ارتفاع این درخت بین ۳ تا ۱۰ متر متغیر است و ۳ تا ۵ سال بعد از کاشته شدن محصول می‌دهد. این گیاه، گل‌هایی سفید و خوشبو دارد که شباهت زیادی به گل یاسمین دارد. قهوه آمار جالبی از خود به جا گذاشته است. این دانه بعد از نفت، دومین ماده تجاری و دومین نوشیدنی پر مصرف بعد از آب است. از هر چهار نفر یک نفر در جهان به طور مستقیم و غیرمستقیم با آن سر و کار دارد و ۴۰ درصد قهوه دنیا نیز در برزیل کشت می‌شود.


قهوه نوعی نوشیدنی رایج است که از دانه‌های بوداده و آسیاب ‌شده درخت قهوه به دست می‌آید. درخت قهوه بومی مناطق نیمه‌ گرمسیری آفریقا و برخی از جزایر جنوب و جنوب شرق آسیا است. این گیاه از آفریقا سر در آورده و سپس در سایر نقاط جهان پراکنده شد و در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور کشت می‌شود که در درجه اول مناطق استوایی آمریکا، جنوب شرقی آسیا، هند و آفریقاست، هنگام رسیدن میوه گیاه قهوه، دانه‌های قهوه را برداشت و فرآوری می‌کنند.

دانه‌های قهوه خشک شده به درجات مختلف برشته می‌شوند، بسته به عطر و طعم مورد نظر، درجه‌ بندی‌های مختلفی برای این محصول در نظر گرفته شده‌است، قهوه کمی اسیدی است و می‌تواند به علت داشتن کافئین بالا موجب تحریک انسان گردد.

هیچکس به صورت درست نمی‌داند این نوشیدنی چگونه به دست آمده است. اما احتمال می‌رود کنجکاوی انسان دلیل اصلی پیدایش آن باشد. افسانه‌ای وجود دارد از یک بُزچران به نام کَلدی در اتیوپی اواخر سده ششم میلادی؛ داستان از این قرار است که یک روز کلدی متوجه بی قراری و اضطراب عجیب گله‌ بزهایش بعد از خوردن نوعی میوه و برگ‌های گیاهی ناشناس می‌شود.

کمی بعد راهبان محلی از وجود چنین گیاهی مطلع شده و پس از آزمون‌های بسیار فهمیدند با بو دادن، خرد کردن و در آب انداختن دانه‌های این گیاه می‌توان از آن یک نوشیدنی خاص درست کنند. این نوشیدنی به آن‌ها کمک می‌کرد تا ساعت‌ها بیدار بمانند و نیایش کنند. به همین ترتیب قهوه بر سر زبان‌ها افتاد و در شهرهای مقدس دورتر مثل مکه و مدینه هم طرفدار پیدا کرد.


کم کم قهوه تبدیل به یک کالای تجاری شد و رهبران سرزمین‌های عرب صادرات دانه‌های بارور را ممنوع کردند. در سده هفدهم زائری به نام بابابودان مقداری از بذر قابل کشت آن را قاچاق کرد و به کشورش هندوستان برد.

 اما این دانه محبوب در سال ۱۶۱۶ توسط تجار هلندی راهش را از طریق بندر موکا در یمن به اروپا باز کرد. جالب است که بدانید اولین قهوه‌خانه‌ها در شهر مکه ظاهر شدند و سپس در سرتاسر جهان عرب گسترش پیدا کردند از آنجا به ونیز، پاریس، لندن و آمریکای شمالی رسیدند.

قهوه به چهار نوع اکسلسا، لیبریکا، عربیکا و روبوستا دسته‌بندی می‌شود که دو نوع اول ۱.۰ درصد از کل قهوه دنیا را تشکیل می‌دهند. گیاهان عربیکا و روبوستا تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با یکدیگر دارند.

از مهم‌ترین آن‌ها این است که دانه‌ روبوستا تپل‌تر است و خط وسط آن‌ صاف است. دانه عربیکا کشیده‌تر و خط وسط آن منحنی شکل است. قند، چربی و اسیدهای ارگانیک روبوستا نصف عربیکا اما کافئین آن دو برابر عربیکا است.



فواید قهوه


۱. آنتی اکسیدان بسیار بالای قهوه

اولین خاصیتی که قهوه را از سایر نوشیدنی‌ها متمایز می‌کند میزان آنتی اکسیدان بالا است. میزان آنتی اکسیدان قهوه حتی از کاکائو و چای سبز که به عنوان منابع غنی آنتی اکسیدان شناخته می‌شوند بیشتر است و می‌توان از آن به عنوان پادشاه آنتی اکسیدان مواد غذایی یاد کرد.

 

آنتی اکسیدان چیست؟

آنتی اکسیدان از ترکیب دو عبارت آنتی + اکسید تشکیل شده است و همانطور که از نام این ماده غذایی مشخص است آنتی اکسیدان به ماده‌ای گفته می‌شود که فرایند اکسیداسیون یا واکنش سلولی در برابر اکسیژن در بدن را مهار می‌کند. اکنون این سوال پیش می‌آید که اکسیداسیون چیست؟

 

همانطور که در فوق اشاره شد اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که سبب تولید رادیکال‌های آزاد و واکنش‌های شیمیایی زنجیره‌ای دیگر می‌شود که سبب آسیب‌های سلولی در بدن می‌گردد.

 

برخی از رفتارهای اشتباه از جمله مصرف سیگار، مصرف مواد مخدر، رژیم غذایی نامناسب، قرار گرفتن در معرض مواد شیمایی و اشعه خورشید سبب تولید رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود که عوارضی از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی را به همراه دارد.

 

از جمله مهم‌ترین خواص آنتی اکسیدان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 پیشگیری از انواع سرطان؛

پیشگیری از انواع بیماری‌های قلبی و عروقی؛

پیشگیری از انواع سکته؛

پیشگیری از آرتروز؛

افزایش طول عمر

 

۲. تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت

بر اساس تحقیقی که گروهی از محققان اتریشی بر روی دانشجویان داوطلب انجام دادند مشخص گردید حافظه کوتاه مدت داوطلبانی که روزانه ۱۰۰ میلی گرم کافئین (میزان کافئین موجود در یک فنجان قهوه) دریافت می‌کنند عملکرد بهتری نسبت به سایر دانشجویان دارد.

در رابطه با نحوه‌ی دقیق عملکرد کافئین بر روی مغز اطلاعات دقیقی به دست نیامد اما آنچه مشخص گردید تاثیر کافئین بر روی قسمت‌های خاصی از مغز است که تاثیر مستقیم در حافظه کوتاه مدت و افزایش عملکرد مغز دارد.


۳. کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل

بر اساس یک مطالعه انجام شده در کشور فنلاند مشخص گردید که مصرف روزانه ۳ تا ۵ فنجان قهوه ۶۵% خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل در میانسالی را کاهش می‌دهد.

 

در رابطه با نحوه عملکرد قهوه بر روی کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل دو نظریه وجود دارد.

 

نظریه اول بیان می‌کند که آلزایمر و زوال عقل یکی از عوارض دیابت نوع ۲ است و از آنجا که قهوه در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ بسیار موثر است آلزایمر و زوال عقل را کاهش می‌دهد.

 

نظریه دوم اینطور بیان می‌کند که دو نشانه اصلی بیماری آلزایمر پلاک‌های آمیلوئیدی و کلاف‌های رشته‌ای داخل نورونی هستند. مصرف قهوه از ایجاد این پلاک‌ها و کلاف‌ها که دلیل اصلی بیماری آلزایمر است جلوگیری می‌کند.

 

۴. کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

بر اساس مطالعه‌ی دیگری که در رابطه با مصرف قهوه در کشور هلند بر روی ۳۷،۰۰۰ نفر طی مدت ۱۳ سال انجام شد مشخص گردید مصرف روزانه ۲ تا ۴ فنجان قهوه (بدون توجه به نوع اسپرسو، کاپوچینو، امریکانو، فرانسه و ترک) خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به میزان ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. البته این نکته را فراموش نکنید که هنگام خرید قهوه به فروشنده اعلام کنید که تصمیم دارید از چه وسیله‌ای (موکاپات، دستگاه اسپرسوساز، فرنچ پرس، دستگاه فرانسه ساز، قهوه جوش و جذوه) برای تهیه قهوه استفاده کنید.


۵. کاهش خطر ابتلا به سرطان

قهوه سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان می‌شود، همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشکده بهداشت هاروارد مشخص شده است که زنانی که در روز حداقل ۴ فنجان قهوه می‌نوشند به میزان ۲۵ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به انواع سرطان کبد، روده بزرگ، سینه و آندومتر قرار می‌گیرند. یکی از دلایل این موضوع خاصیت ضد التهابی قهوه می‌باشد.

 

۶. کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

یکی از خواص ویژه‌ی قهوه کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ است. بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۰۹ انجام شد مشخص گردید مصرف روزانه چهار فنجان قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را به میزان ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

 

از جمله عللی که دانشمندان برای این موضوع بیان کرده‌اند خاصیت ضد التهابی قهوه، اسید کافئیک موجود در قهوه و محافظت از سلول‌های تولید کننده انسولین توسط قهوه است.

 

۷. کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های کبد

همانطور که در بالا اشاره شد یکی از تاثیرات قهوه کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد است. علاوه بر این، دانشمندان معتقدند که مصرف روزانه ۴ فنجان قهوه (به طور متوسط) خطر ابتلا به بیماری‌های کبد را کاهش می‌دهد.

 

قهوه با سطح آنزیم‌های کبدی ارتباط معکوس دارد به طوریکه هر چه مصرف قهوه افزایش ‌یابد سطح آنزیم‌های کبدی ناشی از التهابات کبد کاهش می‌یابد.

 

لازم به ذکر است که مصرف بیش از حد قهوه عوارضی از جمله تپش قلب را در پی خواهد داشت. دانشمندان در تحقیقات خود به طور متوسط روزانه ۴ فنجان قهوه را مناسب اعلام کرده‌اند.

 

۸. افزایش و بهبود عملکرد فیزیکی

یکی از مواردی که بسیار مشاهده می‌گردد توصیه‌ی مربیان به ورزشکاران در جهت مصرف کافئین قبل و بعد از تمرینات ورزشی است.

 

مصرف روزانه ۵۰۰ میلی گرم (۵ فنجان قهوه) قهوه (هم قبل از تمرینات ورزشی و هم پس از تمرینات ورزشی) سبب افزایش استقامت، تقویت انقباض عضلات، بهبود عملکرد فیزیکی و کاهش درک درد در عضلات می‌شود.

 

۹. کاهش افسردگی

براساس تحقیقات محققین در رابطه با تاثیر قهوه در میزان افسردگی مشخص شده است که بین میزان مصرف قهوه و خطر ابتلا به افسردگی رابطه‌ای معکوس وجود دارد.

 

مصرف قهوه خطر ابتلا به افسردگی را به میزان ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. دلیل این موضوع کنترل انتقال دهنده‌های عصبی دوپامین و سروتونین است.



۱۰. کاهش خطر ابتلا به نقرس

یکی از تاثیرات بسیار مفید قهوه که در مقالات و سایت‌های مرتبط با قهوه کمتر به آن اشاره شده است کاهش خطر ابتلا به نقرس است. بر اساس تحقیقاتی که در رابطه با مصرف قهوه بر روی حدود ۹۰،۰۰۰ پرستار در طی مدت ۲۶ سال انجام شد مشخص گردید افرادی که روزانه بیش از ۴ فنجان قهوه می‌نوشند ۵۷ درصد کاهش خطر ابتلا به نقرس را داشته‌اند. همچنین در این تحقیقات مشخص گردید افرادی که روزانه بین ۱ تا ۳ فنجان قهوه می‌نوشند حدود ۲۲ درصد کمتر خطر ابتلا به نقرس را تجربه کرده‌اند.

 

علاوه بر تحقیقات فوق تحقیقات دیگری در مقیاس بزرگ بر روی جامعه‌ای از مردان صورت گرفت که در نتیجه آن مشخص شد مصرف روزانه ۴ تا ۵ فنجان قهوه به میزان ۴۰ درصد و مصرف روزانه ۶ فنجان قهوه به میزان ۶۰ درصد خطر ابتلا به نقرس را کاهش می‌دهد.

 

براساس تحقیق صورت گرفته بر روی پرستاران مشخص گردید خواص آنتی اکسیدانی قهوه با کاهش اسید اوریک می‌تواند خطر نقرس را کاهش دهد (غلظت بالای اسید اوریک یکی از علل اصلی بروز بیماری نقرس است).

 

شاید اکنون به این نتیجه رسیده باشید که مصرف قهوه، دومین نوشیدنی پرطرفدار جهان را آغاز کنید اگر اینگونه هست پایان مقاله را مطالعه بنمایید  

 

۱۱. بهبود عملکرد مغز و خلق و خو

کافئین موجود در قهوه باعث افزایش عملکرد مغز می‌شود. نحوه‌ی این عملکرد به این صورت است که کافئین (که به عنوان ماده‌ی محرک شناخته می‌شود) با مسدود کردن پیام‌رسان‌های عصبی گیرنده‌های آدنوزین، باعث افزایش آمادگی مغز برای حرکت و کار می‌شود. کافئین علاوه بر این بر پیام‌رسان‌های عصبی دیگر شامل نورآدرنالین (Noradrenaline)، دوپامین (ِDopamine) و استیل‌کولین (Acetylcholine) تاثیر گذار است. این پیام‌رسان‌های عصبی روی روحیه و وضعیت ذهنی انسان تاثیر می‌گذارند که هم در بهبود عملکرد مغز تاثیر گذار است و هم در بهبود روحیه و خلق و خو

 

۱۲. قهوه و کاهش وزن

بی شک همه‌ی شما مطالب و سخنانی در رابطه با قهوه و کاهش وزن شنیده‌اید و رژیم‌های غذایی بسیاری را مشاهده کرده‌اید که در آن‌ها مصرف قهوه توصیه شده است. در این قسمت قصد داریم تا در این رابطه با شما سخن بگوییم.

 

تحقیقات انجام شده بر روی تاثیر قهوه در کاهش وزن مثبت ارزیابی شده است. بر اساس این تحقیقات مصرف قهوه متابولیسم بدن را از ۳ تا ۱۱ درصد افزایش می‌دهد. همچنین مصرف قهوه می‌تواند میزان سوخت چربی در بدن را از ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهد که این میزان در افراد مختلف متفاوت است.

 

کافئین موجود در قهوه چربی‌های بدن را تجزیه کرده و با در دسترس قرار دادن و مصرف اسیدهای چرب موجب کاهش وزن و افزایش متابولیسم می‌گردد.




چه نکاتی باید در انتخاب نام برند قهوه رعایت شود؟

انتخاب نام اولین مرحله از ثبت برند محسوب می شود. با استفاده از نام برند برای این محصولات افراد تفاوت آن را با سایر محصولات تشخیص می دهند. نام مناسب سبب می شود که یک برند در ذهن مخاطب نقش ببندد و این امر در فروش بیشتر محصولات تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

از این طریق ارتباط بصری مناسبی بین نگاه بیننده و علائم موجود در برند شکل می گیرد که سبب جذب مخاطب خواهد شد. به همین دلیل در انتخاب نام برای برند باید به نکات بسیاری توجه شود که در ادامه آن ها را عنوان می کنیم.

  • نام برند یا به صورت علائم و نشانه ها یا با حروف مشخص می شود. این علائم باید به گونه ای باشد که خصوصیات محصول و هویت آن را به خوبی نشان دهند. بنابراین انتخاب نام های ساده و روان همراه با علائم درست به مخاطب کمک می کند که راحت تر آن را به ذهن بسپارد.
  • انتخاب نام برند با اسامی عام قابل ثبت نیست. به عنوان نمونه اگر برند شما مربوط به صنایع غذایی است؛ انتخاب نام صنایع غذایی به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود.
  • هر واژه ای که توصیف کننده محصول باشد؛ نباید در انتخاب نام آن استفاده شود؛ مگر اینکه به ویژگی خاصی از برند تاکید داشته باشد.
  • در انتخاب نام برند نباید از علائم و نمادهای موجود در هر کشور مانند نماد پرچم، نشانه های سلطنتی، نمادهای بین المللی مانند صلیب سرخ و غیره استفاده کرد.
  • در انتخاب نام برند باید نهایت دقت و توجه را به خرج دهید که اسمی مغایر با قوانین کشور و عرف را انتخاب نکنید. زیرا در این صورت ثبت علامت تجاری شما رد خواهد شد.

در ثبت برند قهوه چه اقداماتی باید انجام شود؟

قبل از ثبت هر نوع برندی باید با شرایط ثبت آن آشنایی کاملی داشته باشید. از آنجایی که این اقدام در پیشرفت محصول و کسب شهرت آن تاثیر به سزایی دارد؛ ثبت برند اهمیت بسیار زیادی دارد. برای این منظور انجام اقدامات زیر سبب می شود که هر چه سریع تر کالای مورد نظر خود را به ثبت برسانید.



آیا ثبت برند قهوه اجباری است ؟


همان طور که اشاره شد، امروزه به دلیل تغییرات گسترده در تمامی ابعاد  زندگی بشرعلی الخصوص تغذیه ، شرکت های بسیاری در زمینه ی قهوه اقدام نموده اند که  به دلیل مصالح اجتماعی و  سلامت مردم این  علائم می بایست به ثبت برسند. در این رابطه ، ماده 1 قانون ثبت علائم و اختراعات  مقرر می دارد " داشتن علامت تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را  الزامی قرار دهد"


مزایای ثبت برند قهوه :


ثبت برند باعث جلوگیری از سواستفاده ی متقلبان می شود و از عرضه ی کالاهای مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری دیگری هستند جلوگیری به عمل می آورد. 
 همچنین ، ثبت برند به مصرف کنندگان نیز امکان انتخاب می دهد، بدین صورت که ثبت برند تضمین می کند مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند .مشتری به محض ملاحظه ی علامت می داند که این محصول متعلق به کارخانه یا تجارتخانه ای است که مورد اعتماد او می باشد و بدین ترتیب، با ثبت برند شرایط سالمی برای مصرف کنندگان به وجود می آید . 
 از جمله سایر مزایای ثبت برند می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
 - ثبت برند می تواند برای سهامداران ایجاد ارزش افزوده ی سهام کند و باعث افزایش درآمد شرکت شود.
 - علامت تجاری ثبت شده ، قابل نقل و انتقال است . لذا، می توان آن را انتقال داد.
 - می توان تفویض اجازه ی استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده را به شرکت های ثالث داد که می تواند مبنبع درآمد بیشتری برای شرکت یا شخص به وجود آورد و یا اساس انعقاد یک موافقت نامه ی اعطای نمایندگی فروش باشد.
 - ممکن است دارایی ارزشمند کسب و کار باشند.
 - برای محصولات و شرکت و خدمات شما ایجاد شهرت و وجه می کند.
 - شرکت ها را تشویق می کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
 - ممکن است برای دریافت وام مفید باشند.
 - جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی است .
 - اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می باشند.
 - ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها هستند.


شرایط لازم جهت ثبت برند قهوه


با توجه به ارزشمندی علامت تجاری ( برند / مارک )  و اهمیت آن در مسیر پیشرفت یک محصول در بازار، ثبت آن در بازارهای مربوطه بسیار ضروری می باشد. با این وجود، برخی از علائم به دلایل عام ( همچون علامتی که خلاف نظم عمومی باشد ) و یا به دلایل خاصی ( مانند استفاده از علامت رسمی یک کشور ) نمی توانند به عنوان علامت تجاری به ثبت برسند.


مدارک لازم جهت ثبت برند قهوه: اشخاص حقوقی


1.نمونه علامت تجاری در ابعاد 10 در 10 سانتی متر

2.کپی آخرین تغییرات شرکت و روزنامه تاسیس

3.کپی کارت بازرگانی در صورت استفاده کردن از حروف لاتین در ثبت برند

4.کپی مجوز فعالیت مانند پروانه بهره برداری یا پروانه ساخت یا جواز تاسیس یا گواهی فعالیت صادر شده از نهادهای دولتی

5.کپی کارت ملی و شناسنامه


 

مدارک لازم جهت ثبت برند قهوه: اشخاص حقیقی


1.نمونه علامت تجاری در ابعاد 10 در 10 سانتی متر

2.کپی کارت ملی و شناسنامه شخص تقاضادهنده

3.کپی کارت بازرگانی در صورت استفاده کردن از حروف لاتین در ثبت برند

4.کپی مجوز فعالیت مانند پروانه بهره برداری یا پروانه ساخت یا جواز تاسیس یا گواهی فعالیت صادر شده از نهادهای دولتی



(میهن برند)

میهن برند بزرگترین سایت در خصوص خرید و فروش برند،واگذاری برند،برند آماده خشکبار و حبوبات، برند آماده برای فروش برند مواد غذایی،فروش برند مواد شستشو، فروش برند مواد ضد عفونی ، فروش برند خوراکی و .... جهت ارتباط با مجموعه میهن برند با مشاوران مجموعه میهن برند در 24 ساعت از شبانه روز میتوانید در ارتباط باشید.

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده