فروش برند در ایران و اهمیت ثبت برند در ایران

فروش برند


ثبت برند در ایران شامل چه روندی می شود؟

کشورهایی مانند ترکیه یا آمریکا نان برند کالاهای صادراتی خود را در سراسر جهان می خورند اما ثبت برند در ایران آنچنان که باید و انتظار می رود شناخته شده نیست، و رواج نیافته است.
ثبت برند یکی از کارهایی است که هر کدام از مجموعه ها و کسب و کارهای تجاری با هدف گسترش و رونق فعالیت های اقتصادی و اهداف مالی ملزم به این کار هستند.
به عبارت دیگر کسب و کار خود را شناسنامه دار و دارای هویت می کنند.(فروش برند


آیا ثبت برند در ایران الزامی است؟

برای بسیاری از افراد و صاحبان کسب و کارها در دنیای تجارت اغلب این سوال پیش آمده است که آیا ثبت برند اجباری است؟
ثبت برند در ایران اجباری نیست و کاملا بسته به حوزه اختیاری افراد انجام می شود.
آنچه در این میان حائز اهمیت است اینکه به دلایلی نمی شود از کنار ثبت برند و نشان تجاری به راحتی گذشت.
به طور مثال زمانی که شرکتی در بازار کسب و کار به موفقیت های بزرگ و چشم گیری دست یابد، اینجاست که ثبت برند اهمیت ویژه ای می یابد.
وقتی اقدام به ثبت برند شرکت تجاری خود کرده باشید، افراد سودجو دیگر نمی توانند از نام برند شما سو استفاده کنند و مشکلات قانونی برای شما به وجود بیاورند.
وقتی برند و نشان تجاری برای شخصی به ثبت برسد، از تمام مزایای قانونی آن بهره مند خواهد شد و اینکه چه بسا در این راستا صرفا به خاطر ثبت برند در آینده کاری سود سرشاری نصیب شرکت شود.(فروش برند
لازم به ذکر است که ثبت برند برای بعضی از کسب و کارها و مشاغل تجاری در ایران الزامی است. کسب و کارهایی مانند داروهای ویژه ای که از سمت وزارت بهداشت و دارو نیاز به پروانه تاسیس دارند چراکه به صورت مستقیم با سلامت مردم سروکار دارد. همچنین انواع نوشیدنی ها و وسایل آرایشی و بهداشتی که با پوست بدن انسان در تماس است، باید نشان تجاری منحصر به فرد خود را داشته باشد.
(فروش برند

روند ثبت برند در ایران

هر کدام از اشخاص حقیقی یا حقوقی که در ابتدای فعالیت تجاری خود می خواهند اقدام به ثبت برند کنند، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهند.
(فروش برند

استعلام برند

شرکت ها قبل از هر کاری باید از برندی که در نظر دارند، استعلام بگیرند. با این کار به این اطمینان خاطر می رسند که این برند قبلا به ثبت نرسیده است.
در صورتی که این برند قبلا در جایی ثبت شده باشد، شما این امکان را ندارید که آن را ثبت کنید و درخواستی که در این زمینه داشتید، رد می شود.
سامانه ثبت برند در این مسیر همراه شماست و برند های ثبت شده را به شما نشان خواهد داد.
(فروش برند

تنظیم و ثبت اظهارنامه

یکی دیگر از مراحل ثبت برند در ایران است. مراکز مالکیت معنوی در این راستا قسمتی را در سایت تعبیه کرده است که وارد قسمت ثبت علائم تجاری می شوید.
در این قسمت مدارکی را که از شما خواسته، از قبیل کپی مدارک هویتی، کارت بازرگانی، نمونه لوگوی تجاری در اندازه های ۶*۶ و پروانه فعالیت را در سامانه بارگذاری می کنید.
(فروش برند)

بررسی اظهارنامه توسط کارشناسان

وقتی تمام مراحل را تکمیل کرده و هزینه لازم را پرداخت کردید، نوبت به بررسی کارشناسان مرتبط می رسد، اظهار نامه ثبت برند توسط سه کارشناس و رئیس اداره علائم تجاری بررسی می شود.
اگر نقصی در این زمینه وجود نداشت، پیامکی با این مضمون برای شما ارسال می شود که مدارک شما مورد تایید قرار گرفت.
بعد از این مرحله باید به صورت حضوری به اداره مالکیت معنوی مراجعه کنید و مراحل ثبت علامت تجاری را به صورت حضوری انجام دهید.
(فروش برند)

انتشار آگهی در روزنامه رسمی

پس از اینکه مراحل ثبت برند تجاری را تا به اینجای کار به درستی اجرا کردید، اداره مالکیت معنوی تقاضای ثبت علامت تجاری شما را به روزنامه رسمی ارسال می کند.
این روزنامه در دو نوبت اول و دوم به چاپ می رسد، هزینه واریز چاپ آگهی ثبت برند تجاری در دو نوبت اول و دوم نیز باید پرداخت شود.
بعد از چاپ روزنامه به آدرس محل سکونت شما ارسال می شود که ثبت نشان تجاری تقاضا شده مغایر با اطلاعات درج شده نباشد.
(فروش برند)

دریافت سند تجاری

در آخرین مراحلی که ذکر شد، با در دست داشتن تمام مدارک اعم از یک نسخه از هر دو روزنامه رسمی نوبت اول و دوم، یک نسخه از اظهار نامه علامت تجاری و ده نمونه از برند در ابعاد گفته شده به اداره مالکیت معنوی مراجعه می کنید و سند برند خود را دریافت می کنید.(فروش برند)



مزایای ثبت برند و علامت تجاری
ثبت علامت تجاری دارای مزایایی می باشد که در اینجا به آن ها می پردازیم. گاهی ممکن است هنگام خرید محصول یا استفاده از آن محصول یا اینکه در امور فعالیت های ویژه ، علامت یا لوگوی تجاری موجود روی آن تأثیر به سزایی در انتخاب شما داشته است. این همان نام تجاری است که شخص آن را برای موسسه خود به ثبت رسانیده در این صورت مالک یا شرکت با این نشان شناخته شده است و هیچ کس حق ندارد با این نام تجاری به ارائه کالا و فعالیت های خود بپردازد.(فروش برند)
هزینه ثبت برند با توجه به طبقات تجاری مورد نیاز متفاوت می باشد ، ثبت برند در هر شهری باعث می شود مالک از حمایت ها و تضمین فعالیت های قانونی برخوردار شود یا اینکه می تواند با برجسته نمودن محصول یا فعالیت خود از آن استفاده نماید یا حق استفاده آن را به کس دیگری محول کند. در حقیقت حق استفاده اختصاصی از برند ثبت شده برای بکار گیری روی کالا و فعالیت مورد نظر آن به فرد دیگر قطعاً در حیطه مالک برند می باشد.
(فروش برند)

علل ضرورت ثبت علامت تجارت
ثبت علامت تجاری به گونه ای سند مالکیت آن برند قلمداد می شود. زمانی که شما یک برند را ثبت می کنید پس مالک آن برند هستید البته نه یک مالک ساده بلکه مالک انحصاری به حساب می آیید. اگر کسی بدون اجازه از برند ویژه شما یا حتی از برندی شبیه به برند شما استفاده کند می توانید علیه آن شخص در مراجع قضایی شکایت کنید و جلوی فعالیت آن ها را بگیرید. یکی از دلایل مهم و ضروری ثبت علامت آن است که بدون ثبت برند ثابت نمودن اینکه این علامت برای شماست و شما خیلی قبل تر از دیگران از آن استفاده نموده اید کاری بس دشوار است . ثبت علامت تجاری خیال شما را راحت کرده و این اطمینان را به شما می دهد که علامت مختص شماست و هیچکس اعم از متقلبین یا رقبا نمی توانند از آن به‌هیچ‌ عنوان سوء استفاده کنند و زحمات شما را بر باد دهند.(فروش برند)
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده