فروش برند،تعریف هویت برند

فروش برند


هویت برند چیست؟

هویت برند مجموعه ای از ویژگی هایی است که یک کمپانی در ظاهر محصولش قرار می دهد و به واسطه این ویژگی ها می خواهد پیامی را از خودش به مشتری منتقل کند این ویژگی های ظاهری که می گوییم شامل نام برند، لوگو، شعار برند، رنگ ها و … است. البته اشتباه نکنید هویت برند کاملا از تصویر برند و برندینگ جداست و گاهی ممکن است به اشتباه به جای هم استفاده شوند. تصویر برند مجموعه ای از ویژگی های خلاقانه برند است که مزیت رقابتی او محسوب می شوند در حالی هویت برند به ارتباط عاطفی و صمیمیت عمیقی بین برند و مشتری ختم می شود و باعث می شود مشتری آنقدر احساس وفاداری به برند مورد نظر کند که محصولاتش را به همه ترجیح بدهد.



مثال هویت برند

به احتمال قوی، با شنیدن نام Coca-Cola تصویر لوگوی معروف آن هم در ذهن شما نقش می‌ بندد. با این حال، برندینگ کوکاکولا به اندازه‌ ای قوی است که با شنیدن نام آن، ممکن است رنگ قرمز، شعارهای تبلیغاتی کوکاکولا که تا به حال شنیده‌ اید و یا فونت روبان مانند آن هم در ذهن شما تداعی شود. هویت برند کوکاکولا از دو مولفه تشکیل شده است:
رنگ سرخ، نماد اعتماد به نفس بوده و این احساس را به مخاطبان و خریداران این نوشیدنی هم منتقل می‌ کند. این در حالی است که نوع فونت به لذت و سرخوشی حاصل از نوشیدن آن اشاره می‌ کند. شاید بتوان این موضوع را چنین بیان کرد. قهوه یک از نوشیدنی‌ هایی است که قبل از رفتن به محل کار می‌ نوشید تا هوشیار شوید. ولی کوکاکولا یکی از نوشیدنی‌ هایی است که بعد از کار از آن استفاده می‌ کنید تا لذت ببرید. این، همان چهره برند است که خود از برندینگ قوی نشأت گرفته است.


هدف از هویت برند چیست؟

هدف اصلی هویت برند ایجاد خط مشی واحد و سازگاری است. به این معنا که این پیام باید در همه محصولات یک برند دیده شود و همه با هم سازگار باشند. فرقی نمی کند این محصول وسیله باشد و یا حتی فرد باشد. مهم این است که همه محصولات بتوانند یک فرهنگ سازمانی خاص را به مشتری منتقل کنند.


طراحی هویت برند توسط goopanic
 به عنوان مثال مک دونالد را بگیرید. برند آنها جوان، با ارزش، بازیگوش و سرگرم کننده است. گزینه مک دونالد، انتخاب هر کسی است که بخواهد ناهار را برای یک دفتر پر از همکاران یا یک مینی بوس پر از دوستان جوانش خریداری کند. این مارک مک دونالد است.
 پالت رنگ قرمز و زرد، قوس های طلایی گرم و جذاب، برچسب “من آن را دوست دارم!” و لحن پر از نشاط و سرخوشی تمام تبلیغاتش، همگی عناصر برندسازی است.
 در مجموع، این عناصر، شامل هویت برند مک دونالد، تصویر McFlurries و قیمت به صرفه و متناسب با بودجه اکثریت افراد، چیزهایی هستند که با دیدن آرم مک دونالد به ذهن شما می رسد.
 شرکت شما به هویت برند احتیاج دارد زیرا به یک روش مشخص برای ارتباط برقرار کردن با جهان از طریق نام تجاری خود نیاز دارد و طراحانی که مسئولیت برقراری ارتباط برند با مخاطبان آن در سراسر جهان را دارند.


اهمیت هویت برند در چیست؟

هویت برند تجسم کلیه عناصر و فعالیت‌ های برند شما است. به گفته شرکت طراحی Purely Branded، «برندینگ قوی موجب می‌ شود که هویت برند تجسم یافته و در ذهن و قلب مصرف کنندگان به تکامل برسد.» بنابراین، برندینگ و هویت برند را می‌ توان از مهم‌ ترین عوامل موثر در آینده تجاری یک برند دانست.
بنابراین، اگر برند شما حرفی برای گفتن دارد باید از خود سوال کنید که چگونه می‌ توانید مانند برندهای قدرتمندی نظیر کوکاکولا رفتار کنید؟ چگونه می‌ توانید همان عناصر را در برندینگ نام تجاری خود هم به کار ببرید؟ در این جا، با پنج مولفه‌ ای آشنا خواهید شد که به توسعه نام تجاری و برندینگ آن کمک می‌ کنند. در نهایت، متوجه خواهید شد که این عناصر از چه جهت برای کسب و کار شما حائز اهمیت هستند.

1- چهره کسب و کار

لوگو در اصل، همان چهره برند است که کلیه مقاصد و اهداف آن را متجلی می‌ کند. به این ترتیب، لازم است که لوگوی یک نام تجاری چیزی بیش‌ تر از یک تصویر جالب باشد. لوگو در معرفی هویت برند سهم به سزایی را برعهده داشته و یکی از مهم‌ ترین عناصر برندینگ به شمار می‌ رود.

2- اعتماد و اعتبار برند

یک برندینگ قوی نه تنها هویت برند شما را به یاد ماندنی می‌ کند، بلکه اعتبار نام تجاری را در بازار افزایش می‌ دهد. برندینگ، چهره برند را به تدریج تثبیت کرده و به مرور آن را حفظ می‌ کند. به این ترتیب، با گذشت زمان اعتبار برند در بین رقیبان افزایش یافته و مصرف کنندگان به شکل روز افزونی به آن اعتماد می‌ کنند.

3- تاثیر تبلیغات

تا این جا با مفهوم هویت برند و نقش برندینگ در ایجاد آن آشنا شدیم. لازم است بدانید که تبلیغات نام تجاری شما در اصل با الگو برداری از هویت برند شما انجام می‌ گیرد. هر نوع تبلیغاتی، اعم از چاپی، آنلاین یا آگهی‌ های یوتیوب، همگی منعکس کننده چهره و هویت برند شما بوده و از آن الهام می‌ گیرند. بنابراین، می‌ توان گفت که یک برندینگ قوی با ارائه بهترین چهره و هویت ممکن به ارتقاء اعتبار و افزایش اعتماد به برند کمک کرده و در نهایت، تأثیر آن را بر مخاطبان و مشتریان بالقوه دو چندان می‌ کند و موجب جذب مشتری جدید می شود. 

4- ماموریت سازمان

بدون ایجاد هویت برند هرگز نمی‌ توانید بیانیه مأموریت سازمان خود را تهیه کنید. یعنی، شما با ایجاد چهره‌ ای شاخص به برند خود هویت می‌ بخشید. هویت برند هم به نوبه خود، اهداف و مأموریت سازمان شما را تعیین می‌ کند. بنابراین، به جرات می‌ توان گفت که برندینگ در بیان ماموریت سازمان و تعیین آن نیز نقش به سزایی ایفا می‌ کند.

5- جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود

برندینگ قوی، هویت، چهره و اعتبار خوبی برای برند ایجاد کرده و شرایطی را ایجاد می‌ کند که نام تجاری بتواند بیانیه ماموریت خود را تهیه کرده و اعتماد عمومی را به خود جلب کند. به این ترتیب، نام تجاری مذکور می‌ تواند افراد گوناگونی که با محصولات و خدمات ارائه شده ارتباط برقرار می‌ کنند را به خود جذب کند. با این حال، این افراد تنها در صورتی به مشتری تبدیل خواهند شد که قادر باشند با هویت برند ارتباط برقرار کرده و به آن احساس تعلق خاطر داشته باشند. یک محصول خوب مشتری ایجاد می‌ کند؛ این در حالی است که یک برند خوب افراد را به طرفداران خود تبدیل می‌ کند.
اگر شما هم تمایل دارید که کسب و کاری شناخته شده و برندی محبوب داشته باشید باید از الگوی یاد شده تبعیت کنید. بنابراین، لازم است فرآیند برندینگ را جدی گرفته و کلیه مراحل آن را به اجرا درآورید.


فروش برند



مثال ایرانی، هویت برند ایرانسل

از برندهای فعال کشورمان درحوزه برندینگ، ایرانسل است. ایرانسل چه رنگی است؟ ایرانسل جدی است یا دوستانه؟ ایرانسل سنتی است یا مدرن؟ جالب است بدانید که رنگشناسان توصیه می‌کنند اگر به دنبال سرعت، حال خوش، مقرون به صرفه بودن و صمیمیت هستید، از زرد استفاده کنید. 


ضرورت و اهمیت تدوین هویت برند

در مورد انسان بی هویت چه می‌دانید؟ اگر یک نفر هویت نداشته باشد احتمالا نه گذشته‌ای برایش قابل تصور است نه آینده‌ای. شناخت و ادراکی از وی وجود ندارد. نکته اینجاست که برند طبق تعاریفمان جایگاه و شناخت مخاطب از یک کسب و کار است.

قطعا منظور کلر دستیابی به هویت برند متمایز و ارزشمند است. و البته این کسب و کار می‌تواند با شخص هم جابجا شود که به پرسنال برند تبدیل می‌شود. با کشور و ملیت هم قابل تغییر است که به برند ملی تبدیل می‌شود. ما هدفمان در حوزه برندینگ، کسب و کارها و پرسنال برندها هستند. در ادامه مختصر به ضرورت تدوین هویت برند اشاره می‌شود:
  1. بازاریابی بر اساس هویت اصیل برند 
  2. تقویت تصویر و شناخت از  برند در ذهن مخاطب به واسطه ایجاد انسجام در فعالیت‌های مارکتینگ و برندینگ
  3. رساندن برند به هویتی منسجم، متمایز و مستقل
  4. خلق تصویری پایدار از برند 
  5. انسجام به فعالیت تیم گرافیک و بازاریابی 
  6. امکان انتقال یکپارچه مفاهیم و اصول برندینگ سازمان به نیروهای جدید 

مرحله اول تدوین هویت برند: شناخت بازار و صنعتی که در آن هستید(بازارشناسی)

بازار اجزای متنوعی دارد. مشتریان فعلی، مشتریان بالقوه، اینفلوئنسرها، روندها، رهبران فکری، رقبا، قانون‌گذار و … همگی از اجزای اساسی بازار هستند. به صنعت نگاهی داشته باشید. بسیاری از بایدها و نبایدهای برند مشخص می‌شود. به رقبا نگاه داشته باشید، بسیاری از استانداردهای بازار مشخص می‌شود.
 به مصرف‌کننده‌ها و مشتریان بنگرید. به دنبال چه چیزهایی هستند و از چه چیزهایی در بازار نارضایتی دارند؟ رقبا چه فعالیت‌های دارند؟ از چه طریقی مشتریان جدید به دست می‌آورند؟ در این بازار جای چه برندی خالی است؟(اگر پوزیشنینگ را بشناسید بهتر به این سوال پاسخ می‌دهید)

مرحله دوم تدوین هویت برند: نگاهی بر کسب و کار خود داشته باشید 

شناخت کسب و کار نسبت به خودش هم از آن مقوله‌های جالب است. همانطور که ما انسان‌ها نسبت به خود شناحت کمی داریم، معمولا نسبت به کسب و کارمان هم آنطور که باید شناخت نداریم. به ادعای من شک دارید؟ سراغ هیات مدیره و مدیران شرکتتان بروید و از ایشان سوالات زیر را بپرسید:
1. سه رقیب اصلی کسب و کار ما در بازار کدام شرکت‌ها هستند؟
2. مزیت ما نسبت به آنها چیست؟
3. سهم بازار ما چقدر است؟
4. رقبای خارجی ما چه کسب و کارهایی هستند؟
5. روند سودآوری کسب و کارمان در سه سال اخیر چگونه بوده؟
6. چرا سازمان ما شکل گرفته است؟ چشم‌انداز سازمان ما چیست؟
7. لیست محصولات به همراه محدوده قیمت و مخاطبانش
8. نظر مشتریان در مورد قیمت، خدمات پس از فروش، محصول، تبلیغات، برخورد پرسنل و … چیست؟
9. شخصیت برندمان چگونه است؟ (پیر هستیم، جوان هستیم، مدرن هستیم، سنتی هستیم و … )
10. چند درصد از مشتریانمان، ما را به دیگران توصیه می‌کنند؟
به شما قول می‌دهم همین سوالات ساده در مورد کسب و کارتان را 90 درصد مدیران نمی‌دانند. پاسخ هر شخص با دیگری متمایز و در تضاد با یکدیگر است. حتی خیلی‌ها به آن فکر هم نمی‌کنند. شاید اگر برندینگ در سازمان‌هایمان جدی‌تر از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یا طراحی لوگو دیده می‌شد، اوضاع اقتصاد این چنین نبود. به هر حال اگر کسی به دنبال تدوین هویت برند است، باید زحمت مستندسازی پاسخ به سوالات بالا را بکشد. البته باید پس از مستند سازی به مدیران شرکت، پاسخ سوالات را ارائه کند و آنهارا از ناآگاهی در مورد کسب و کارشان نجات دهد. 
می‌توانید از الگوهای 7P بازاریابی و SWOT استفاده کنید تا دسته‌بندی دقیق‌تر و جالب‌تری تهیه کنید. سعی کنید ابتدا بدون قضاوت شخصی اطلاعات از منابع مختلف(رسانه، مشتری، پرسنل درون‌سازمانی، رقبا و … ) تهیه کنید و پس از آن به سراغ قضاوت و تحلیل بروید. 

مرحله چهارم تدوین هویت برند: هویت متمایز و استراتژیک خود را تدوین کنید

در این مرحله شناخت از فضایی که در آن فعالیت می‌کنید (بازار) و فضای مشابهی که در آن شاید حضور نداشته باشید (بازار بین‌المللی) برای شما آشناست. از طرفی به تحلیل دقیق‌تری رسیدید که جایگاه شما را در بازار مشخص می‌سازد. 
وقت خلافیت است. وقت فکر کردن است. وقت طراحی است. وقت آن رسیده تا به تمایز برسیم. وقت آن است که برندی متمایز خلق کنید.


(میهن برند)
میهن برند بزرگترین سایت در خصوص خرید و فروش برند،واگذاری برند،برند آماده خشکبار و حبوبات، برند آماده برای فروش برند مواد غذایی،فروش برند مواد شستشو، فروش برند مواد ضد عفونی ، فروش برند خوراکی و .... جهت ارتباط با مجموعه میهن برند با مشاوران مجموعه میهن برند در 24 ساعت از شبانه روز میتوانید در ارتباط باشید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده