شرایط خرید و فروش برند

فروش برند



منظور از برند آماده چیست؟

برند فروشی که به آن برند آماده هم گفته می‌شود، همه مراحل ثبت برند را طی کرده است و آماده بهره‌برداری می‌باشد. در صورتی که چنین برندی دارید، می‌توانید آن را بفروشید و در صورتی که خواهان یک برند آماده باشید، آن را به راحتی خریداری کنید. خریدن یک برند آماده امتیاز بزرگی محسوب می‌شود و کسی که چنین برندی دارد، دارایی ارزشمندی را به دست آورده است.

چرا بهتر است یک برند آماده را بخریم؟

همانطور که می‌دانید ثبت یک برند پروسه طولانی و زمان‌بری است و مشکلاتی هم در حین آن به وجود می‌آید. به همین دلیل بهتر است پیشنهاد خرید و فروش برند آماده را بپذیریم. زیرا این کار برای افراد دارای برند که از آن بهره‌ای نمی‌برند مفید و به صرفه است.

کدام به صرفه‌تر است؟ خرید و فروش برند آماده یا ثبت برند؟

ممکن است این سوال برایتان پش امده باشد که خریدن یک برند آماده هزینه کمتری دارد یا ثبت برند جدید؟ اول از همه باید بدانید که نرخ‌گذاری یک نام تجاری آماده به عوامل زیر بستگی دارد:
  • زیبایی نام برند ثبت شده
  • فارسی یا لاتین بودن نام
  • تعداد محصولات و طبقات ثبت شده
  • ثبت کالا
  • طبقات مشابه


خرید برند  

تاسیس شرکت به شما این امکان را می دهد تا در بازار فعالیت کنید برای این منظور ابتدا باید شرکت را به ثبت برسانید سپس از محصول یا کالایی که در شرکت تولید می کنید باید با یک نام خاص وارد بازار شود که این نام مختص شرکت شما می باشد که به این انتخاب نام برای محصول یا کالا انتخاب برند می گویند .
   از این رو شما اگر برندی را خریداری کنید که از  قبل اماده شده باشد هم از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است و  این که این نام باید طوری باشد که برای افراد  جذاب باشد و همچنین فارسی باشد و نام ان شبیه نام برندهایی که قبلا ثبت شده نباشد.بعد  از این که  نام مورد نظر خود را انتخاب  کردید باید مدارکی را که  برای ثبت ان لازم  است را تهیه کنید

خرید برند چه مزایایی دارد :

  شما می توانید از برند هایی که قبلا ثبت شده  استفاده کنید با خرید این برندها شما می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید و  محصول خود را زودتر وارد بازار کنید ، در ایران انتقال برند قانونی است پس شما می  توانید با کمک موسسه ی کیا برند خود را انتخاب کنید و نسبت به خرید ان اقدام  نمایید ودیگر منتظر ثبت ان نباشید

تعیین قیمت برند

اولین گام برای انتقال برند، تعیین قیمت برند است. اما آیا مرجع خاصی برای تعیین قیمت برند وجود دارد؟ به عبارت دیگر اشخاص برای مشخص کردن قیمت برند، باید به کجا مراجعه کنند؟
باید بدانید که هیچ مرجع رسمی برای قیمت گذاری برند وجود ندارد و اساس قیمت خرید و فروش برند بر مبنای توافق فروشنده و خریدار است. اما برای آن‌که ذهنیت بهتری نسبت به ارزش گذاری برند داشته باشید، ابتدا باید بین برندهایی که تازه به ثبت رسیده‌اند و برندهایی که با سال‌ها فعالیت شهرت قابل توجهی کسب کرده‌اند، تفکیک قائل شد.
برندهایی که تازه به ثبت رسیده‌اند، معمولا با توجه به تعداد طبقات و کالاها و نوع طراحی، ارزش‌گذاری می‌شوند. شما با اطلاع از هزینه ثبت برند می‌توانید ارزش تقریبی این برندها را برآورد کنید. اما برندهایی که دارای شهرت و اعتبار هستند، دارای ارزش معنوی خواهند بود و طبیعی است که دارای قیمت بیشتری هم باشند.

مدارکی که افراد حقیقی برای انتقال علامت تجاری  باید ارائه دهند  :
1-کپی کارت ملی و شناسنامه
2-کپی سند علامت تجاری
3- کپی صلح نامه
4-مشخصات کامل شخص فروشنده و خریدار

مدارکی که افراد حقوقی برای انتقال برند تجاری باید ارائه دهند :
1-کپی کارت ملی و شناسنامه ی مدیر عامل و کسانی که صاحب امتیاز هستند
2-کپی سند علامت تجاری
3- کپی صلح نامه
4-کپی روزنامه

مدارک لازم برای انتقال برند :
1- ارائه ی کارت ملی و شناسنامه شخصی که برند خود را می فروشد
2-ارائه ی کارت ملی و شناسنامه ی خریدار برند
3-مدارکی که با ان  برند ثبت شده باید ارائه شود که این مدارک شامل اگهی روزنامه ، گواهی نامه ی ثبت برند ،اگهی رسمی
4-در ضمینه ای که قرار است فعالیت شود مدارک لازم مبنی بر رشته ای که می خواهید فعالیت کنید را ارائه دهید و
5-بعد از این که نامه های مربوط به نقل و انتقال را گرفتیم باید در دفتر خانه صلح نامه تنظیم شود .
6-رمز برای ورود به سامانه ، شماره ای که برند با ان ثبت شده ،شماره ی اظهار نامه
7-زمانی که شخص دارنده ی امتیاز برند فوت شود برای انتقال برند وراث موظف هستند با داشتن گواهی انحصار وراثت نسبت به انتقال ان اقدام کنید .
8-در صورتی که نماینده گی داشته باشند باید مدارک ان باشد .
  9-رسیدی که نشان دهنده یاین است که هزینه ها  پرداخت شده.


نکات مهم در خرید و فروش برند


بررسی مدت اعتبار برند

همان‌طور که می‌دانید، علامت تجاری ثبت شده در ایران دارای مدت اعتبار است. طبق قانون اداره مالکیت معنوی، برند تجاری که در ایران به ثبت رسیده است، پس از گذشت ۱۰ سال اعتبار خود را از دست می‌دهد و تا زمانی که مدت اعتبار آن تمدید نشود، قابل استفاده مجدد نخواهد بود. به همین دلیل هنگامی که شما برای خرید برند اقدام می‌کنید، باید بررسی نمایید که چند سال از مدت اعتبار آن باقی‌مانده است.

ثبت مجدد برند پس از تنظیم قرارداد

یکی از نکات بسیار مهم در رابطه با خرید و فروش برند ، ثبت مجدد برند پس از تنظیم و امضا قرارداد نقل و انتقال است. بعضی از اشخاص بر این باورند که با امضای قرارداد نقل و انتقال برند، برند در مالکیت خریدار قرار می‌گیرد. اما باید توجه داشته باشید که پس از تنظیم قرارداد، خریدار باید برند را مجدد به ثبت برساند، زیرا مبنای اطلاع عموم از این قرارداد، ثبت برند به نام خریدار جدید، در اداره مالکیت معنوی است. در صورت عدم ثبت، برند همچنان به نام مالک قدیم شناخته می‌شود و رسما به نام اوست.

تحویل کلیه مدارک

بعد از تنظیم و امضا قرارداد نقل و انتقال برند، فروشنده مکلف است کلیه مدارک از جمله گواهی ثبت علامت و نام کاربری و رمز عبور در سامانه را در اختیار خریدار قرار دهد. دقت فرمایید که پس از ثبت مجدد برند به نام خریدار جدید، اسم خریدار همانند تصویر زیر باید در گواهی ثبت علامت درج شده باشد.



09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده