اهمیت برند برای کسب و کار




برند شخصی چیست؟

برند شخصی یا پرسونال برندینگ (Personal branding) یک نوع بازاریابی شخصی شناخته می‌شود که به دنبال ایجاد یک تصویر مناسب و تجاری در ذهن دیگران در مورد یک فرد است. هر فرد یک مارک شخصی منحصر به فرد دارد، خواه آن را بشناسد یا خیر. اما چیزی که همه باید برای آن تلاش کنیم این است که یک برند شخصی قدرتمند جذاب و قابل رویت به دیگران نشان دهیم. حالا ممکن است این برند در قالب فعالیت در یک سایت مجازی یا در مورد علاقه‌های شخصی یا حرف‌های شما باشد.
برندسازی شخصی از این جهت اهمیت دارد که استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای جذب مخاطب و به دست آوردن درآمد به یک روال طبیعی تبدیل شده است.


چرا باید یک برند شخصی داشته باشید؟

برند شخصی شما می‌تواند از نظر حرفه‌ای برای شما حیاتی باشد. این برند نحوه معرفی شما به مشتریان فعلی و بالقوه است. به شما این امکان را می‌دهد تا اطمینان حاصل کنید که مردم شما را به روشی که می‌خواهید، ببینند.
برند این فرصت را به شما می‌دهد تا نقاط قوت و علایق خود را برجسته سازید. این به مردم کمک می‌کند باور کنند که شما را بهتر می‌شناسند و مردم اعتماد بسیار بیشتری به کسانی که احساس می‌کنند می‌شناسند، دارند.
این امر به ویژه در زمان انتخابات مشهود است. در حالی که بسیاری از مردم به دنبال وعده‌های نامزدها در مورد موضوعات مهم هستند، رای‌دهندگان دیگر علاقه کمتری به روند کار دارند. در عوض، آن‌ها به نامی که می‌شناسند، رای می‌دهند. جای تعجب نیست که نامزدهایی با برند شخصی قوی، صرف نظر از دیدگاه سیاسی یا اعتقاداتشان، در سیاست موفق می‌شوند. به عنوان مثال، علی‌رغم نظر شما در مورد دونالد ترامپ به عنوان یک رئیس جمهور، نمی‌توانید انکار کنید که وی یک برند شخصی قوی ساخته است، که به بسیاری از افراد کمک می‌کند به او رای بدهند.


چرا برند شخصی مهم است؟

اگر می‌خواهید تأثیرگذار شناخته شوید، باید یک برند شخصی قوی ایجاد کنید. برند شخصی به شما کمک می‌کند تا از دیگران متمایز شوید. شما می‌توانید از برند شخصی خود برای نشان دادن دانش و مهارتتان در زمینه تخصص خود استفاده کنید.
از بسیاری جهات، برند شخصی همان چیزی است که شما را به یاد ماندنی می‌کند. این برند شخصی است که به شما کمک می‌کند از هزاران نفر دیگر متمایز شوید.
نسل جدید نسبت به تبلیغات به شدت بی‌اعتماد هستند. ۸۴٪ از آن‌ها به تبلیغات و برندهای ایجاد کننده آن‌ها اعتماد ندارند. با این حال، آن‌ها آماده هستند تا به افرادی که احساس می‌کنند “می‌شناسند” اعتماد کنند.
این به معنای بازنگری اساسی در مورد نحوه بازاریابی کسب و کارها است. در واقع این یکی از دلایل موفقیت‌آمیز بودن بازاریابی تأثیرگذار طی سال‌های اخیر است.
جنبشی به سمت شخصی‌سازی افراد اصلی در کسب و کارها راه افتاده است. بدیهی است که این کار برای یک کسب و کار کوچک آسان خواهد بود اما ممکن است برای شرکت‌های بزرگ دشوارتر باشد.


فرصت بیشتری گیر شما می‌آید

وقتی که برند شخصی شما جذاب باشد، عملاً مشتریان، فروشندگان بازاریابان، مطبوعات و حتی شرکت‌هایی که به دنبال استخدام نیروی شغلی هستند راحت‌تر شما را پیدا می‌کنند و به شما دسترسی دارند. فرض بگیرید که شما مدیرعامل یک شرکت فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستید و برای انجام فعالیت‌هایی مانند مدیریت صفحات اینترنتی و مدیریت محتوا به دنبال پیدا کردن یک شخص می‌گردید.
در این مسیر می‌توانید آگهی استخدام را در چندین سایت منتشر کنید و منتظر بمانید که دیگران با شما تماس بگیرند. اما اگر از طرف آشنا یا از طرف همکاران یک شخص با قابلیت‌های فوق العاده و توانایی منحصر به فرد معرفی شود، نیازی به انتشار آگهی استخدامی نیست. این نشان می‌دهد که داشتن برند شخصی می‌تواند فرصت‌های ناشناخته زیادی را برای شما ایجاد کند که حتی از آنها  خبر ندارید.

شبکه سازی قدرتمند در بستر اینترنت

هنگامی که شما یک مارک شخصی قانع‌کننده و مطلوب دارید، افراد مختلف شما را واجد شرایط برای انجام کارهای مختلف می‌دانند و این باعث ایجاد احساس جذابیت و تمایل به ارتباط می‌شود. مطمئناً وقتی که شما در حوزه کاری خود بیشتر شناخته شوید، امکان جذب کاربر بیشتر در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین و توییتر خواهید داشت و مردم از پروفایل شما بیشتر بازدید می‌کنند.
حالا شما می‌توانید از این برند شخصی به عنوان یک ابزار برای کسب درآمد یا تغییر دیدگاه نسبت به خود استفاده کنید. این افراد اطلاعات شما را تأیید شده می‌دانند و به همین دلیل برای بازاریابی و کسب درآمد مشکل چندانی ندارید.

شبکه سازی قدرتمند خود محور

وقتی که شما وارد یک شبکه برای کسب و کار یا بازاریابی می‌شوید، دیگران را به شکل‌های مختلف با خود درگیر می‌کنید و این کار شما را برای ارتباط بهتر با جامعه ساده‌تر می‌کند. وقتی که شما در بستر اینترنت یک وبلاگ شخصی دارید و اطلاعات موثق و کامل در آن منتشر می‌دهید، راحت‌تر می‌توانید اطلاعات خود را در اختیار کاربران قرار دهید و برای خود یک شبکه ایجاد کنید.
البته نیازی نیست که حتماً در یک زمینه خاص تحصیل کرده باشید بلکه باید مهارت خود را در زمینه‌هایی مانند عکاسی، کارآفرینی، وبلاگ نویسی، صحبت کردن، رسانه‌های اجتماعی، سلامت مردان، کارهای غیرانتفاعی و سایر موارد به رخ بکشید.

با برند شخصی راحت‌تر کسب و کار خود را ایجاد می‌کنید

در برخی موارد شما ممکن است در یک مسیر خود شکست بخورید و به سراغ بازسازی کسب و کار یا ایجاد یک کسب و کار جدید بروید. اگر قبلاً در زمینه کاری خود تبحر بالایی از خود نشان داده‌اید و به عنوان یک برند معتبر در یک زمینه خاص فعالیت کرده‌اید، بهتر است از همان برند شخصی خود استفاده کنید و مجدداً مخاطب و بازدید کننده به کسب و کار خود بکشانید.


دوستان جدیدی به دست می‌آورید

داشتن برند شخصی قدرتمند تنها از نظر حرفه‌ای به سود شما نیست، بلکه حتی می‌تواند زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد و به عنوان یک گزینه جذاب و جالب برای دوستی و ارتباط شخصی شناخته شوید. وقتی که شما با یک مارک معتبر در بستر اینترنت فعالیت می‌کنید در حقیقت افراد زیادی مطالب شما را می‌خوانند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. تبادل اطلاعات در مورد مطالب مختلف و گذاشتن کامنت در شبکه‌های اجتماعی بهانه‌های خوبی برای ایجاد دوستی هستند.
البته طبیعی است که بیشتر ما در حوزه برند شخصی به دنبال استفاده از آن به عنوان یک بهانه برای کسب درآمد و فعالیت به عنوان یک مارک معتبر هستیم. به همین دلیل این موضوع می‌تواند روند ارتباطات شما را در فعالیت‌های تجاری یا فعالیت‌های حرفه‌ای محدود کند و در کنار آن دوستان شخصی هم داشته باشید.

موفقیت در جذب افراد حرفه‌ای

وقتی که شما با یک برند شخصی قدرتمند و جذاب در فضای واقعی جامعه یا در بستر اینترنت حضور دارید، اتفاقات خوبی رخ می‌دهد که در برخی موارد حتی شانسی هستند. به عنوان مثال، ممکن است در بستر اینترنت افراد زیادی باشند که در طول روز با آنها صحبت کنید و افراد ماهر و حرفه‌ای را به عنوان بخشی از تیم کاری در این ارتباط جذب کنید.
این نکته را به خاطر داشته باشید که افراد مرتبط با شما همیشه افراد بیکار و بدون مهارت نیستند. گاهی ممکن است یک فرد از هویت تجاری و بازاریابی شما خوشش آمده باشد و در صفحه شما حضور داشته باشد. این فرصت خوبی است که این افراد را به سمت خود جذب کنید و از آنها برای نشان دادن توانایی کسب و کار خود کمک بگیرید.

بالا رفتن اعتماد به نفس با برند شخصی

داشتن نام تجاری شخصی شما را ملزم به انجام برخی امور خاص می‌کند. در حقیقت وقتی که شما فرآیند ایجاد یک شخصیت تجاری را انجام می‌دهید، منحصر به سراغ انجام فعالیت‌هایی می‌روید که با واکنش مثبت از طرف مخاطبان روبرو شود. به همین دلیل این باعث ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس می‌شود و شما امکان استفاده از آن برای حوزه‌های مختلف را دارید.


09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده