فروش برند و داستان برند ریزر




شرکت ریزر (با نشان تجاری RΛZΞR) تولیدکننده‌ی تجهیزات گیمینگ است که در سال ۲۰۰۵ توسط مین-لیانگ تان و رابرت کراکف به‌صورت رسمی تاسیس شد. در ابتدای تاسیس، مراکز مدیریتی این شرکت در سن‌دیگو و سنگاپور بودند که پس از مدتی، دفتر سن‌دیگو به سان فرانسیسکو منتقل شد. ریزر یکی از برندهای لوکس و باکیفیت تجهیزات گیمینگ است که به عنوان پیشگام مسابقات بازی‌های ویدیویی و یکی از بزرگترین برندهای آن نیز شناخته می‌شود.
برند ریزر همواره یکی از برندگان جوایز نمایشگاه CES بوده است. این شرکت با عرضه‌ی محصولات باکیفیت با طراحی ویژه، هرساله توانسته جایزه‌های متعددی را از این نمایشگاه کسب کند و توجه مخاطبان را بیش از پیش به خود جلب کند.
برخی از گزارش‌های آماری، سهم ریزر را از تجهیزات جانبی گیمینگ حدود ۳۰ درصد عنوان می‌کنند. در حال حاضر این شرکت ارزشی بیش از یک میلیارد دلار دارد و شرکت‌های بزرگی همچون مایکروسافت، به عنوان خریداران احتمالی آن مطرح شده‌اند. علاوه بر آن، ریزر در لیست استارتاپ‌های یونیکورن فورچون نیز قرار دارد.


تاریخچه تاسیس

اولین همکاری‌های تیم موسس ریزر به سال ۱۹۹۸ باز می‌گردد. در این سال، شرکت Karna حق امتیاز یک فناوری ردیابی مکانیکی پرسرعت را خریداری کرد تا روی پتانسیل‌های آن در بازارهای مختلف تحقیق کند. هدف نهایی آن‌ها کشف قابلیت‌های بالقو‌ه‌ی این سیستم برای استفاده در صنایعی همچون خودروسازی و پزشکی بود. رابرت کراکف که به عنوان یکی از مدیران این شرکت فعالیت می‌کرد، در دیداری با مین-لینگ تان نظرات او را در ارتباط با استفاده از این تکنولوژی در صنعت گیمینگ دریافت کرد. تان در آن زمان یک بازیکن حرفه‌ای بازی‌های ویدیویی بود و عقیده داشت می‌توان از فناوری جدید در ساخت لوازم جانبی گیمینگ استفاده کرد.
در ابتدای کار، شرکت کارنا مسئولیت انطباق این فناوری با دنیای گیمینگ را بر عهده گرفت و تان نیز وظیفه‌ی طراحی خاص محصولات نهایی را عهده‌دار شد. یک سال بعد، شرکت کارنا اولین ماوس مخصوص گیمینگ جهان را معرفی کرد. این محصول که Razer Boomslang نام داشت، انقلابی در صنعت گیمینگ کامپیوتری ایجاد کرد و استانداردهای جدید را به آن معرفی کرد.


بازگشت با قدرت

پس از تعطیلی شرکت کارنا، مین-لیانگ که حاضر نبود از رویای طراحی محصولات برای گیمرهای دست بکشد، بار دیگر سراغ رابرت رفت تا این بار برند را تحت عنوان شرکتی انحصاری ثبت کند. آن‌ها امتیاز برند ریزر را در اختیار داشتند و در سال ۲۰۰۵ شرکت خود را به‌صورت رسمی ثبت کردند. مین وظیفه‌ی مدیریت اجرایی، مدیریت خلاقیت و طراحی محصولات را بر عهده داشت و رابرت به عنوان مدیر اصلی شرکت مشغول به کار شد. این دو نفر از همان ابتدا هدف خود را روی ایجاد انقلابی در دنیای گیمینگ متمرکز کردند.
مین از همان ابتدا بر این باور بود که یک شرکت تولید تجهیزات بازی ویدیویی باید حتما کارمندان گیمر داشته باشد. او شعار «For Gamers, By Gamers» را برای شرکت انتخاب کرد که تا به امروز هم به عنوان شعار اصلی ریزر شناخته می‌شود.


اولین محصولی که پس از بازسازی گروه ریزر ساخته شد، Razer Diamondback بود. این محصول که بازطراحی ماوس گیمینگ قبلی بود، با همکاری مین و تعدادی از برترین مهندسان و طراحان صنعتی جهان تولید شد. دایاموندبک به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین تجهیزات گیمینگ جهان تبدیل شد. محصول انقلابی بعدی، Razer Copperhead بود که به عنوان اوین ماوس گیمینگ با دقت ۲۰۰۰dpi به بازار عرضه شد. پس از موفقیت دایاموندبک، کاپرهد نیز تحسین تمامی فعالات صنعت گیمینگ را به همراه داشت.
حضور جدی ریزر در رویدادهای جهانی با نمایشگاه CES سال ۲۰۰۶ شروع شد. آن‌ها با ماوس Tarantula به این رویداد رفتند و به جمع فینالست‌های برترین محصولات نمایشگاه راه یافتند. این ماوس قابلیت‌های بالایی داشت که هنوز هم به عنوان استانداردی در دنیای گیمینگ شناخته می‌شود.


همکاری با مایکروسافت

اولین همکاری این استارتاپ تازه تاسیس با یک شرکت بزرگ به همان سال ۲۰۰۶ باز می‌گردد. زمانی که تیم تحقیق و توسعه‌ی ریزر به کمک مایکروسافت رفتند تا اولین سخت‌افزار گیمینگ را برای این غول دنیای فناوری طراحی کنند. Microsoft Habu به عنوان نتیجه‌ی این همکاری ساخته شد و به عنوان اولین ماوس گیمینگ مایکروسافت به بازار عرضه شد. فناوری‌های استفاده شده در ساخت این محصول، همگی در آزمایشگاه‌های حرفه‌ای ریزر و با دقت محصولات اصلی این شرکت به کار گرفته شدند.
محصول دیگری که ریزر با همکاری مایکروسافت تولید کرد، کیبورد گیمینگ Reclusa بود که با حضور در نمایشگاه CES سال ۲۰۰۷، به عنوان یکی از بهترین محصولات انتخاب شد.


سلطه بر اروپا

پس از موفقیت‌های پی در پی سال‌های اولیه، شرکت تصمیم گرفت تا بازار رو به رشد اروپا را هدف قرار دهد. آن‌ها در سال ۲۰۰۸ ، پس از این که بسیاری از گیمرهای قاره‌ی سبز خواستار حضور جدی‌تر این برند در بازار شدند، ریزر دفتر خود را در هامبورگ آلمان تاسیس کرد.
تحهیزات صدای گیمینگ، یکی از حوزه‌های مورد علاقه‌ی همیشگی ریزر بوده است. ریزر برای تولید محصولات حرفه‌ای‌تر در این بخش، با شرکت بزرگ THX وارد همکاری شد. محصول این همکاری، اسپیکر Mako 2.1 بود که برای اولین بار فناوری‌های سیستم‌های صوتی حرفه‌ای با قیمت چندین میلیون دلار را به اسپیکرهای گیمینگ آورده بود.
در آن سال‌ها، ریزر به اسپانسرینگ مسابقات بازی‌های ویدیویی نیز ادامه می‌داد و به نامی آشنا برای تمامی بازیکنان حرفه‌ای این مسابقات تبدیل شده بود. یکی از نتایج مهم شرکت در این مسابقات، حمل مشعل المپیک ۲۰۰۸ پکن توسط دو نفر از بازیکنان تیم ریزر بود که شهرت این برند را در جهان بیشتر از گذشته کرد.


ورود به دنیای بی‌سیم

اولین ماوس گیمینگ بی‌سیم جهان در سال ۲۰۰۹ با نام Mamba به بازار عرضه شد. البته موفقیت اصلی این برند در بازار بی‌سیم‌ها با محصول بعدی محقق شد. مین، با طراحی بسیار زیبا ماوس گیمینگ Orochi را به بازار عرضه کرد. این ماوس که لقب زیباترین محصول طراحی شده توسط مین را یدک می‌کشد، از قابلیت جالب اتصال به هر دو صورت بی‌سیم و با سیم بهره می‌برد.
ریزر برای افزایش محبوبیت خود در میان گیمرهای حرفه‌ای، هدف خود را بازیکنان بازی‌های آنلاین چندنفره تعیین کرد و در همان سال، Naga MMO را به‌صورت اختصاصی برای این دسته از گیمرها طراحی و تولید کرد. این شرکت که به عنوان تنها تولیدکننده‌ی حرفه‌ای محصولات گیمینگ با تیم تحقیق و توسعه‌ی مستقل فعالیت می‌کرد، ۲۰ میلیون دلار روی گسترش تیم یادشده سرمایه‌گذاری کرده و آزمایشگاه حرفه‌ای خود را در سنگاپور تاسیس کرد.


لپتاپ و بازارهای مدرن دیگر

سال ۲۰۱۲ ریزر تصمیم بلندپروازانه‌ی دیگری گرفت و استارت ورود به بازار لپ‌تاپ‌ها را کلید زد. اولین محصول آن‌ها در این بازار، باز هم رکوردشکنی کرد و لقب باریک‌ترین لپتاپ گیمینگ دنیا را به خود اختاص داد. Razer Blade نام اولین لپ‌تاپ این شرکت بود که بعدها به سری کامل لپتاپ‌های آن‌ها تبدیل شد. سری‌های Stealth و Pro، از دیگر اعضای خانواده‌ی لپتاپ‌های ریزر هستند که به نوبه‌ی خود، سهم مناسبی از این بازار را در اختیار گرفتند.


09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده