برندسازی شخصی؛پرسونال برندینگ چیست؟




تشخیص سالم بودن و صحت کار یک سیستم، جزء با استفاده از تجهیزات و امکانات مخصوص و داشتن دانش کافی در آن زمینه، میسر نیست. اما اگر بخواهیم از خرابیِ چیزی اطلاع کسب کنیم، احتمالاً یک فرد غیر‌متخصص نیز قادر به انجام آن باشد! از آنجائیکه برند و برندسازی، خود از جمله مقوله‌هایی هستند که بیشتر ما، تعریف مفهومی و دقیقی از آن نداریم، استفاده کردن از مفهومی چون برندسازی شخصی، کاری جسورانه است.
پس از تعریفی که از برند و توضیح اجزاء و ویژگی‌های آن داشتیم، به شناخت مفهوم برندسازی و اهمیت آن در کسب‌وکار پرداختیم. دیگر می‌دانیم که برند، یک محصول نیست. بلکه برند، یک احساس شخصی در مورد محصول، خدمت یا موسسه می‌باشد. هم‌چنین درباره اهمیت برندسازی نیز اشاره کردیم که یک برندسازی حرفه‌ای، به جذب مشتری، افزایش راندمان بازاریابی، بالا رفتن ارزش محصول و ارزش تجاری سازمان می‌گردد.
موضوع مورد بحث این مطلب، برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ می‌باشد. از آنجائیکه این روزها، هر کسی که در فضای اینستاگرام، تعدادی فالوئر برای خود جمع می‌کند، ادعایی در این زمینه دارد که “برندسازی شخصی انجام داده است”، درک و شناخت صحیح از این مفهوم از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. چرا که برندسازی شخصی، با توجه به فضای رقابتی سخت در دنیای امروز، از اهمیت بالایی برخوردار است.


برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ، چه چیزهایی نیست؟

در ادامه سخن ابتدایی این مطلب، شاید بهتر باشد ابتدا این موضوع را درک کنیم که برندسازی شخصی چه چیزهایی نیست؟ با واقف شدن به تعاریف و تصورات غلطی که درباره برندسازی شخصی وجود دارد، در ادامه می‌توانیم با نگاهی بازتر به تعریف برندسازی شخصی بپردازیم.

برندسازی شخصی، دستاورد و محصول نهایی نیست.

این روزها با شیوع رسانه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و فیسبوک، افراد زیادی را می‌بینیم که به هر قیمتی به دنبال برندسازی شخصی هستند. هر روز شاهد تولید محتواهای جدید از سوی این افراد هستیم. بسیار مشاهده شده است که افرادی در ابتدا توانسته‌اند به خوبی، مخاطبان بسیاری برای خود دست‌وپا کنند. اما پس از مدتی، به دلیل تکراری شدن کارکتر و نداشتن محتوای تازه، حجم عظیمی از آنها را از دست داده‌اند.
در اینجا لازم است بگوئیم، برندسازی شخصی، به تنهایی نمی‌تواند یک دستاورد به حساب آید. بلکه لازم است که در ابتدا، یک سابقه، حرفه یا فعالیت جدی داشته باشیم و سپس با استفاده از برندسازی شخصی، لباس زیباتری برای محصول خود بدوزیم!

برندسازی شخصی، به معنای مشهور بودن نیست.

حتی اگر به هزاران سال پیش بازگردیم، به فلاسفه، دانشمندان، حکما، جنگجویان و رهبران بی‌شماری برخورد خواهیم کرد که هیچ‌کدام برندسازی شخصی انجام ندادند. در دوره حاضر نیز، شخصی که شهرت زیادی در جامعه دارد نیز الزاماً دارای برند شخصی نمی‌باشد. درک و تفکیک این دو مساله، بسیار حیاتی‌ست.
هرچند در گذشته‌ای نه چندان دور، افرادی که در ادبیات، تلویزیون، رسانه، سیاست یا اقتصاد، بعنوان چهره‌ای مشهور شناخته شده بودند، اقدام به ساخت برندهای شخصی خود کردند. اما برندسازی شخصی با توجه به تعریف امروزی آن، روندی معکوس را دنبال می‌کند. به این معنا که افرادی که در زمینه مورد نظر خود دارای شهرت نبوده و با استفاده از برندسازی شخصی، تلاش می‌کنند تا به قد و قواره خود در بین سایر رقبا بیفزایند.


برندسازی شخصی در ۳۰ روز؟

برندسازی شخصی، فرآیندی است که زمان می‌برد. به بیان ساده، مانند این است که بذری را در دل خاک کاشته و با مراقبت از آن، دادن غذا و کود مناسب و محافظت از آن در برابر عوامل محیطی، شاهد رشد آن باشیم. به هیچ‌وجه ممکن نیست که درختی که دو سال زمان می‌برد تا به بار بنشیند را در مدت یک ماه به بار آورد.
چنین چیزی صرفاً یک توهم است. برای برندسازی شخصی، لازم است زمان زیادی را اختصاص دهید. چرا که برندسازی شخصی، پروسه‌ای است که در آن، نام و برند شما توسط اعضای جامعه و به آرامی روی زبان‌ها می‌افتد. پس برندسازی شخصی به دو فاکتور حیاتی نیاز دارد: زمان و حوصله.


برندسازی شخصی، به معنای محبوب بودن هم نیست!

این تصور که برندسازی شخصی، از شما فرد محبوب‌تری خواهد ساخت، تصوری باطل است. هیچ برندی در جهان وجود ندارد که مورد توافق همه باشد. اطمینان داشته باشید هر پدیده‌ای در جهان، دارای قطب‌های موافق و مخالف می‌باشد. حتی اگر محبوب‌ترین برندها را نیز در نظر بگیرید، با کمی جست‌وجو در بین اطرافیان خود، شاهد نظرهای مخالف درباره آن خواهید بود. پس با تلاش برای محبوب بودن و به دست آوردن دل همه افراد، در بیراهه‌ای قدم خواهید گذاشت که در فاصله‌ای بسیار دورتر از مقصد متوقف خواهید شد.


برندسازی شخصی، تصویر ذهنی رویایی شما نیست.

افرادی را در فضای مجازی دیده‌ایم که برای برندسازی شخصی، شروع به استفاده از جملات قلنبه‌سلنبه می‌کنند. باد در غبغب می‌اندازند. با ماشین‌های آنچنانی عکس می‌گیرند و دائم شاد و خندان هستند. این افراد لازم است سوال مناسبی از خود بپرسند. فردی که خود را با این تصویر به دیگران نشان می‌دهد، در کنار نزدیک‌ترین دوستان خود چگونه به نظر می‌آید؟
برندسازی شخصی به این معنا نیست که مثل سیاستمداران حرف بزنید! بلکه برندسازی شخصی زمانی اتفاق می‌افتد که به درک صحیحی از خود رسیده باشید و تمام نقاط قوت و ضعف خود را شناخته، و دقیقاً همانطور که هستید در جلوی مخاطبان خود بایستید.


خب حالا ببینیم برندسازی شخصی چیست؟

با شناخت تعاریف غلطی که از برندسازی شخصی وجود دارد، حال بهتر می‌توانیم به تعریفی برسیم که صحت بیشتری داشته باشد.
برندسازی شخصی، فرآیندی است که در آن، شخص به ایجاد تصویر ذهنی از خود در دیگران اقدام ‌می‌کند. در فرآیند پرسونال برندینگ، تحلیل، درک و تصویر ذهنی جهان بیرونی از شما کل می‌گیرد. 
با این تعریف، چیز تازه‌ای متوجه می‌شویم. اینکه همه افراد دنیا دارای برند شخصی هستند. هر فردی در دنیا، داستان خاص خود را دارد. میزان شناخته‌شدن این داستان و تعریف سینه‌‌به‌سینه آن، چیزیست که میزان موفقیت افراد در برندسازی شخصی را تعیین می‌کند. برند شخصی، به مجموعه‌ای از خاطرات، داستان‌ها، نقل‌قول‌ها، تعریف‌ها و تمجیدهای اطرافیان گفته می‌شود که نوع نگاه آنها به شما را تعیین می‌کند.


اهمیت برندسازی شخصی

با توجه به تعاریف غلطی که درباره برندسازی شخصی وجود دارد و به آنها اشاره کردیم، متوجه شدیم که برندسازی شخصی، نمایانگر ماهیت واقعی افراد می‌باشد. اگر در برندسازی شخصی خود، صادقانه به این موضوع اعتراف کنید که فرد دروغگوئی هستید، بهتر است تا درباره صداقت خود دروغ بگوئید. از این جمله می‌توان نتیجه گرفت که موفقیتی که از یک محصول به دست می‌آید، ناشی از خود محصول می‌باشد.
برندسازی شخصی، باعث ایجاد فرصت‌های بهتر و با کیفیت‌تر برای مهارت و محصول شما می‌گردد. هرچه تصویری واضح‌تر در ذهن اطرافیان خود ایجاد کنید و هرچه تصوری شفاف‌تر از مهارت‌ها، نقاط قوت و ضعف خود داشته باشید، بهتر خواهید توانست روند حرفه‌ای شدن در کسب‌وکار یا مهارت خود را طی کرده و به تبع آن، به موقعیت‌های بالاتری دست بیابید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده