برند فروشی،استفاده از افراد مشهور برای معرفی برند





امروزه استفاده از افراد مشهور برای معرفی برند تاثیر زیادی دارد و در بسیاری از کشورهای دنیا رایج شده است. براساس تحقیقات و با توجه به ریسکی که در استفاده از افراد مشهور برای برندینگ وجود دارد، باید به این موضوع توجه داشت که تاثیر افراد مشهور ممکن است موقتی باشد و فردی را که به‌عنوان ترویج‌دهنده برند خود انتخاب می‌کنید با سیاست برندسازی شما تناسب داشته باشد، همچنین باید بدانید که مردم به چه کسی اطمینان می‌کنند و چه کسی باعث سلب اعتماد آن‌ها خواهد شد.

برندهای زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که از تاثیر افراد مشهور در برندینگ برای فروش بیشتر استفاده می‌کنند. شرکتهای آمریکایی سالانه ۵۰ بیلیون دلار هزینه می‌کنند تا اسپانسرهای شرکتی را جذب کنند و از افراد مشهور برای تبلیغات برند خود استفاده کنند.
امروزه در کشور ما ایران با توجه به این موضوع که حضور ستارگان در تبلیغات رفع ممنوعیت شده است می‌توان امیدوار بود که روزهای خوبی در حوزه تبلیغات کشورمان خواهیم داشت ولی باید دقت کرد که آژانس‌های تبلیغاتی هر فرد مشهوری را که معرفی می‌کنند در مشهور کردن برند خود استفاده نکنیم زیرا ممکن است تناسبی با محصول ما نداشته باشند یعنی شخصیت هر ستاره‌ای برای هر برندی مناسب نیست و این موضوع در حوزه برندسازی بسیار حیاتی می‌باشد. مثلا نباید از یک کشتی‌گیر سنگین وزن به‌عنوان تبلیغات برای لوازم خانگی استفاده کرد. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از افراد مشهور برای معرفی برند خود تمامی مزیت‌ها و معایب این موضوع را در نظر بگیرید.

مزایای استفاده از افراد مشهور برای معرفی برند

  • افراد مشهور می‌توانند ارزش تجاری برند شما را افزایش دهند و باعث شناسایی نام برند شوند.
  • استفاده از افراد مشهور در برندینگ باعث می‌شود شخصیت متمایز و قابل تشخیصی به برند شما القا شود.
  • افراد مشهور باعث می‌شوند برند شما دارای اعتبار شود. چنانچه شخص مشهوری از برند شما استفاده کند این موضوع در ذهن مخاطب تداعی می‌شود که برند شما خوب و معتبر است.
  • استفاده از افراد مشهور باعث ایجاد تازگی در برند شما می‌شود یعنی بعد جدیدی را به حوزه برندینگ شما اضافه می‌کند که باعث مشهوریت بین‌المللی برند می‌شود.

ریسک‌های استفاده از افراد مشهور برای معرفی برند

  • ممکن است فرد مشهوری که برای برندینگ خود استفاده کرده‌اید بنا به دلایلی شهرت خود را از دست دهد و تصویرش در جامعه تغییر کند بطوریکه آن فرد مشهور تناسب خود با برند موردنظر را از دست داده و باعث ایجاد تناقض میان برند و آن فرد شود.
  • ممکن است این تردید در مصرف‌کننده به‌وجود بیاید که فرد مشهور واقعا خودش از آن محصولی که سفیر تبلیغات آن شده است استفاده می‌کند یا خیر.
  • فرد مشهور به تنهایی نمی‌تواند باعث فروش بیشتر محصولات شود و صاحبان کالا باید در انتخاب افراد مشهور برای تبلیغات برند خود این موضوع را در نظر بگیرند که آیا مشتریان با این ستاره‌ی مشهور ارتباط برقرار می‌کنند یا خیر؟!
  • صاحبان برند باید این موضوع را درنظر بگیرند که اگر به سود کافی نرسیدند آیا می‌توانند هزینه‌‌‌ی زیادی که برای سفیر برند تبلیغات خود صرف کرده‌اند، جبران کنند؟!.

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده