فروش برند و شبکه اجتماعی جهت ارتقا برندینگ




یک برند شخصی و یک برند آنلاین

همان‌طور که مدیر ارشد اجرایی آمازون یعنی جف بزوس هم می‌گوید، «یک برند برای یک کمپانی مثل شهرت برای یک شخص است.» به بیان دیگر، این یعنی «همه‌چیز». برند فراتر از یک لوگو، یک شعار یا حتی یک نام است. برند یعنی طرز تفکر و احساس مردم در مورد شما و سازمانی که مدیریت آن را بر عهده دارید.
قدرت بخشیدن به برند شخصی شما می‌تواند روی برند کمپانی‌تان هم اثرگذار باشد. زمانی که شما به یک شرکت فکر می‌کنید، در حقیقت بیشتر به افرادی فکر می‌کنید که آن را هدایت می‌کنند؛ داستان‌های افرادی که سبب شکل‌گیری آن شرکت شده‌اند. اپل را در نظر بگیرید: این شرکت بدون داستان همکاری استیو جابز و استیو ووزنیاک در یک گاراژ در کالیفرنیا چگونه می‌توانست در جایگاه امروزی باشد؟ من معتقدم بخش زیادی از شهرت امروز اپل به خاطر گذشته جذاب و نتیجه کار خلاقانه بنیان‌گذاران آن در یک گاراژ قدیمی است.

با این تفاسیر، چگونه برند خود را مثل کاری که جابز و ووزنیاک انجام دادند، خواهید ساخت؟

به گفته بنیان‌گذار Virgin Group یعنی ریچارد برنسون (Richard Branson)، برندینگ نیازمند تعهد است، مثل آکوردهای جذابی که بتواند احساسات آنها تحریک کند.

من با دیدگاه برنسون موافقم و معتقدم هراندازه شبکه شما بزرگتر شود و مردم بیشتری در مورد کمپانی شما بدانند، برند شما قوی‌تر خواهد بود. شبکه‌سازی به‌نوعی انتگرال برندینگ است زیرا برند شما اساسا به تعداد افرادی که شما را می‌شناسند، دوست دارند و به شما اعتماد دارند، ختم می‌شود. شما می‌خواهید آنها بهترین دیدگاه را در موردتان داشته باشند و هر زمان که به چیزی احتیاج پیدا کردند، اول یاد برند شما بیفتند.


شما نمی‌توانید نظر مردم را با انتخاب راه میانبر جلب کنید. برخی افراد به‌سادگی متوجه نامعتبر بودن شما می‌شوند. در سوی دیگر، اگر همان شخصیتی را از خود نشان دهید که در فضای مجازی هم هستید، این افراد متوجه خواهند شد.
خوشبختانه، شبکه های اجتماعی کار ساخت برند را ساده‌تر از همیشه کرده‌اند و در بسیاری از موارد حتی نیازی به تماس حضوری هم نیست. این بدان معنی نیست که این نوع از ارتباط مثل قبل اهمیتی ندارد (چرا، هنوز مهم است)، اما شبکه های اجتماعی یک جایگزین قابل اتکا هستند که می‌توانند مکمل شبکه‌سازی سنتی باشند. ما همیشه به مردم می‌گوییم که در کنار ارتباط آنلاین، ملاقات حضوری را هم باید در نظر داشت. اگر موفق شدید در فضای اینترنت با کسی ارتباط بگیرید، حتما به دنبال فرصتی برای ملاقات حضوری هم باشید. و اگر کسی را در جایی غیر از اینترنت می‌شناسید، سعی کنید رابطه خود را در بستر آنلاین توسعه دهید.

لینکدین ، بهترین مکان برای برندینگ شخصی

برای رسیدن به این هدف، من فکر می‌کنم که لینکدین بهترین مکان برای برندینگ شخصی است. مطابق با گزارشی که پیش‌تر توسط Search Engine Journal منتشر شد، لینکدین بیش از ۶۰۰ میلیون عضو در سراسر جهان دارد که نیمی از آنها، روزانه از این سایت بازدید می‌کنند. بیش از ۶۰ میلیون نفر از افراد فعال در این شبکه اجتماعی، اینفلوئنسر هایی با تاثیرگذاری بالا هستند، در حالی که ادعا می‌شود ۴۰ میلیون نفر در جایگاه‌های تصمیم‌گیرنده هستند.
این ارقام به خوبی نشان‌دهنده حجم بالای مخاطبان است. در لینکدین می‌توان افرادی شایسته‌ای را پیدا کرد که آماده‌اند از محتوای شما استفاده کنند. نزدیک به ۴۵ درصد افرادی که مقاله‌های موجود را در لینکدین مطالعه می‌کنند، در جایگاه خود ارشد هستند. بنا بر تجربه‌، این افراد تمایل دارند که به حرفه‌ای بودن این پلتفرم اعتماد داشته باشند.

اگر با روندی مشخص، مقالات مختلف را نوشته یا آنها را به اخبار مربوط به کسب‌وکار خود لینک کنید، آن محتوا و نمونه‌های بعدی آن در طول زمان می‌توانند داستان برند شما را بیان کنند. لینکداین همچنین به شما اجازه می‌دهد که جایگاه خود را به عنوان یک فرد معتبر در زمینه فعالیت خود تثبیت کنید؛ یک لیدر اندیشمند که مستحق توجه سایر کاربران است.
در یکی از مصاحبه‌های انجام‌شده با یکی از استراتژیست‌های برندینگ در لینکدین، این متخصص روی ارتباط عمیق میان قصه گویی، داستان برند و برندینگ تاکید داشت. یکی از اهداف این متخصص در برندینگ، استفاده از داستان شخصی افراد و سپس به‌کارگیری لینکدین بری تبلیغ آن داستان بود.
تفاوتی ندارد که مدیرعامل یکی از ۵۰۰ شرکت برتر دنیا، یک ورزشکار حرفه‌ای یا حتی مهمان‌دار باشید؛ هر کسی یک داستان دارد. مهم‌تر از آن، هر کسی داستانی دارد که بیان آن با ارزش است.

بیان داستان برند در لینکدین

یک راه این است که خلاصه‌ای از آنچه که بتواند برند شما را توصیف کند، در پروفایل خود بنویسید. بخش توضیحات در پروفایل شما، این امکان را فراهم می‌کند تا علاوه بر معرفی برند خود، کلیدواژه‌ها و عبارت‌هایی که برای گوگل مهم است را هم در پروفایل خود داشته باشید.
از خود بپرسید که چه چیزی شما را از سایرین متمایز می‌کند؟ چه چیزی را گوگل باید در مورد من نشان دهد؟ مخاطبان هدف شما در لینکدین منتظرتان هستند؛ پس هرچه زودتر شبکه‌سازی را برای برند خود شروع کنید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده