ارزش برند چیست؟ جرا باید یک برند با ارزش داشته باشیم؟



ارزش برند چیست؟

تعریف ارزش برند، ارزش پولی برند در هنگام فروختن آن است. اگر قرار باشد شرکت شما ادغام شود یا کسب‌وکار دیگری بخواهد آن را بخرد و آن‌ها بخواهند برای فروش محصولات یا خدمات خود از نام، لوگو و هویت برند شما استفاده کنند، لازم است مبلغی را به‌عنوان ارزش برند به شما بپردازند. ارزش برند مبتنی بر بازار است. بنابراین، برند های معروف مانند آمازون، اپل و غیره از ارزش بسیار بالایی برخوردارند.

از سوی دیگر، ارزش برند را می‌توان به‌صورت هزینه جایگزینی (ارزش برند مبتنی بر هزینه) نیز در نظر گرفت. از این نظر، ارزش برند مقدار پولی است که باید برای طراحی، اجرا، تبلیغ و تقویت یک برند کاملا جدید خرج کنید تا بتوانید آن را به سطح برند قبلی خود برسانید. این مبلغ شامل هزینه استخدام یک شرکت برندینگ، صرف زمان و تلاش برای بازاریابی و استراتژی رسانه‌های اجتماعی، صرف هزینه برای تبلیغات و گسترش روابط عمومی و همچنین، حمایت مالی و غیره می‌شود.


چرا ارزش برند مهم است؟

کارآفرینان حاضرند میلیون‌ها و حتی میلیاردها دلار هزینه کنند تا آگاهی از برند خود را افزایش دهند و درنتیجه، مشتریان، برند آن‌ها را بشناسند و از آن‌ها خرید کنند. بنابراین، ارزش برند می‌تواند بر درآمد شرکت‌ها و بازارهای خاص، تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. اگر مشتریان به یک برند خاص علاقه‌مند باشند و محصولات آن را بیشتر بخرند، شرکت صاحب برند معمولا بازدهی بیشتری کسب می‌کند. علاوه بر این، وفاداری مشتریان به یک برند باعث می‌شود که کسب‌وکارهای دیگر از ورود به بازار برند منصرف شوند و درنتیجه، سهم برند در بازار افزایش پیدا کند.

برندها درواقع دارایی‌های نامشهود هستند اما همچنان دارای ارزش مادی هستند. به همین دلیل، وقتی در مورد سرمایه‌گذاری صحبت می‌کنیم، آگاهی از ارزش برند اهمیت زیادی دارد. ضروری است که شرکت‌ها به ارزش ویژه برند توجه کنند تا بتوانند ارزش برند خود را افزایش دهند. ارزش ویژه برند به این معناست که مصرف‌کنندگان در مورد یک برند خاص چگونه فکر می‌کنند و همچنین، چگونه آن را درک می‌کنند. در ادامه با تفاوت ارزش برند و ارزش ویژه برند بیشتر آشنا می‌شوید.


چگونه ارزش برند خود را بهبود ببخشید؟

هر صاحب شرکتی برای اینکه کسب‌وکارش رشد کند و مشتریان باارزش بیشتری جذب کند، هزینه‌های زیادی را صرف تبلیغات و بازاریابی دیجیتال می‌کند. این امر به افزایش ارزش برند تجاری کمک زیادی می‌کند. بااین‌حال، راه‌های دیگری برای بهبود ارزش برند نیز وجود دارد. در ادامه با راه‌های بهبود ارزش برند آشنا می‌شوید.


مشتریان هدف را شناسایی کنید

هیچ کسب‌وکاری نمی‌تواند بدون شناسایی مشتریان هدف خود موفق شود. در مورد ماهیت محصول خدمات خود فکر کنید. چه مشکلاتی را حل می‌کند؟ چه کسی با این مشکلات مواجه می‌شود؟ به این منظور راه‌حل‌هایی که در نظر دارید را به افرادی که با مشکلات موردنظر درگیرند ارائه دهید. در این صورت، شانس موفقیت شما چند برابر می‌شود.

وقتی افرادی که از شما خرید می‌کنند را شناسایی کنید می‌توانید راحت‌تر آنچه دوست دارند و آنچه دوست ندارند را تشخیص دهید و بر همین اساس می‌توانید الگوها را از نزدیک مشاهده کنید و تصمیمات موثرتری بر اساس آن بگیرید. برای مثال، اگر برای بچه‌ها پوشک یک‌بار تولید می‌کنید مهم است که به نگرانی‌های مادران در این مورد توجه کنید.


بر روی بازاریابی ویدئویی سرمایه‌گذاری کنید

برای بازاریابی دیجیتال، کانال‌های مختلفی وجود دارد. اگرچه مهم است که از همه این کانال‌ها استفاده کنید اما آنچه در این میان از همه مهم‌تر است، بازاریابی ویدئویی است. بازاریابی ویدئویی می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی آگاهی از برند و درنتیجه ارزش برند را افزایش دهد. این ابزار کارایی خودش را برای برندهای مختلف اثبات کرده است.

با استفاده از آن می‌توانید آنچه نیاز است را به میلیون‌ها نفر معرفی کنید و از سوی دیگر، با استفاده از کانال‌های اشتراک‌گذاری، می‌توانید با مردم در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. بااین‌حال، مهم است که ویدئوها کوتاه، مختصر، معنی‌دار و سرراست باشند و باید بتوانند پیام شما را به‌خوبی به مصرف‌کنندگان برسانند.


لوگوی کسب‌وکار خود را هوشمندانه طراحی کنید

لوگو می‌تواند بسیار قدرتمند باشد و همانطور که مهم است برای برند خود نام مناسبی را بر اساس اسامی خاص برای برند انتخاب کنید، مهم است لوگوی خوبی را نیز طراحی کنید. برای اینکه لوگوی مناسبی طراحی کنید، به تمام برندهای اصلی در بازار نگاه کنید و لوگوهای آن‌ها را به‌خوبی بررسی کنید. لوگو و نام برند شما بخشی ضروری از هویت برند است. بنابراین، مهم است که برای طراحی آن وقت، انرژی و هزینه صرف کنید. همچنین، اگر می‌خواهید این کار به‌صورت حرفه‌ای‌تر انجام شود می‌توانید از شرکت‌های برندینگ برای طراحی لوگو کمک بگیرید.


وب‌سایت عالی داشته باشید

در عصر دیجیتال امروزی، بدون داشتن یک وب‌سایت عالی نمی‌توانید عملکرد مناسبی داشته باشید. وب‌سایت درواقع یک فروشگاه دیجیتال است که مردم در سراسر جهان می‌توانند از آن بازدید کنند و از اطلاعات لازم در مورد کسب‌وکار شما نیز آگاه شوند. بنابراین، مهم است که وب‌سایت پیشرفته و باکیفیتی را برای کسب‌وکار خود تهیه کنید. همچنین، مهم است بر دیجیتال مارکتینگ و سئو سایت خود سرمایه‌گذاری کنید تا وب‌سایت شما در نتایج جستجو، رتبه بالاتری کسب کند.


برند خود را به‌صورت گسترده تبلیغ کنید

تبلیغات، ملکه‌ای است که برند را اداره می‌کند. بنابراین، مهم است که از تمام پلتفرم‌ها برای تبلیغ برند خود استفاده کنید. مردم را تشویق کنید که در مورد کسب‌وکار شما صحبت کنند. یکی از بهترین ترفندها برای تبلیغات، استفاده از کلمات مناسب است. اخیرا، تحقیقات در مورد قدرت کلمات نشان داده‌اند که کلمه «رایگان» معجزه می‌کند. در ادامه با فهرستی مفید از پنج کلمه برتر برای تولید محتوای برند آشنا می‌شوید.

شما

جدید

رایگان

فورا

زیرا


کیفیت را حفظ کنید

ارزش ویژه برند ارتباط زیادی با کیفیت دارد. هرگونه مصالحه در مورد کیفیت محصولات و خدمات، پیامدهایی در پی خواهد داشت که نمی‌توانید از آن‌ها اجتناب کنید. این مسئله دیر یا زود می‌تواند فروش محصولات یا خدمات شما را کاهش دهد و درنتیجه تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته داشته‌اید را به خطر بیندازد.


قیمت‌ها را معقول نگه دارید

قیمت معقول می‌تواند معجزه کند و می‌تواند در یک بازه زمانی کوتاه، ارزش برند شما را افزایش دهد. قانون اصلی در این مورد این است که قیمت‌گذاری با کیفیت محصول همخوانی داشته باشد. بنابراین، اگر قیمت بالایی را برای محصولات یا خدمات خود تعیین می‌کنید، مطمئن شوید که ازلحاظ کیفیت هیچ مصالحه‌ای را انجام نمی‌دهید. علاوه بر این، قیمت‌ها باید با قیمت‌های بازار مطابقت داشته باشند.


به مشتریان خود گوش دهید

مهم است که همیشه به آنچه مشتریان به شما می‌گویند گوش دهید. آن‌ها را تشویق کنید که به شما بازخورد بدهند. می‌توانید در این مورد مشوق تعیین کنید و برای مثال به مشتریان بگویید که با ارائه نظرات می‌توانند از شما تخفیف بگیرند. نقد و بررسی و همچنین، بازخوردها برای موفقیت برند شما ضروری هستند. مشتریان از این طریق به شما می‌گویند که چه مواردی خوب است و چه مواردی نیاز به بهبود دارد.


بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود تمرکز کنید

اگر می‌خواهید در یک بازار رقابتی برجسته شوید اولین قدم این است که «چرا» را بدانید. یک کمپین حول محور ویژگی‌های منحصربه‌فرد برند خود ایجاد کنید و پاسخ «چرا» را به مشتریان خود ارائه دهید تا از این طریق به مشتریان خود بگویید که چرا به‌جای رقبا باید به شما اعتماد کنند. درواقع، به مشتریان دلیلی برای مراجعه به شما ارائه دهید.

درنهایت، ارزش برند بسیار فراتر از محصولات یا خدماتی است که کسب‌وکار شما می‌فروشد. ارزش برند به شما کمک می‌کند که پیوندهایی قوی با مخاطبان خود ایجاد کنید و به این منظور لازم است تجربه کاربری برند خود را بهبود ببخشید. این بدین معنی است که باید تعامل بین برند و مشتریان را تا حد امکان آسان کنید. علاوه بر این، افزایش ارزش برند، مستلزم منحصربه‌فرد ماندن یک شرکت است. بنابراین، اگر می‌خواهید کسب‌وکار شما بیشتر پیشرفت کند، در ابتدا ارزش برند خود را محاسبه کنید و سپس برای بهبود آن از راهکارهای موثر در این زمینه استفاده کنید.



09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده