فروش و ثبت برند عطر و ادکلن





برند عطر

برای همه ما پیش آمده است که بلافاصله بعد از دیدن محصولات یکی از شرکت های مورد اعتمادمان بدون داشتن اطلاعاتی در مورد شرکت سازنده محصول و فقط از روی برند آن اقدام به خرید محصول کرده و آن را به محصولات بدون نام و نشان ترحیج داده ایم.

شرکت های زیادی در سراسر جهان وجود دارند که به دلیل لوگو برند عطر خود بلافاصله شناخته می شوند. بارزگانان و تجار یک علامت مشخص را به عنوان لوگو و برند خود انتخاب کرده و محصولات خود را با این علامت به بازار عرضه می کنند. دلیل این کار را می توان متمایز کردن محصولات خود از سایر رقبا و محصولات مشابه دانست.

برند عطر را می توان اینگونه تعریف کرد: برند یا علامت تجاری عطر و ادکلن بخشی از هر علامت اعم از نقش، تصویر، شکل، حرف، مهر، جلد و غیره است که برای تشخیص محصولات صنعتی، تجاری یا کشاورزی و... از سایر رقبا به کار می رود.

از معروف ترین و قدیمی ترین تعریف های برند میتوان به تعریف انجمن بازاریابی آمریکا  AMA در سال 1960 ارائه شده است. این تعریف بر اهمیت نماد و علائم استفاده شده در یک علامت تجاری به عنوان مبنایی برای متمایز کردن یک علامت تجاری از دیگران تاکید دارد.  بر اساس این تعریف برند: نام، اصطلاح، طرح، نماد یا هر ترکیبی از این ویژگی‌ها است که کالا یا خدمات یک فروشنده را متمایز از سایر فروشندگان می کند.




ثبت برند ادکلن لازمه ورود به رقابت

در صورتی که از کیفیت محصولات خود اطمینان دارید و تمایل به رقابت با سایر رقبا در عرصه عطر و ادکلن هستید، اولین اقدام ثبت برندتان است.چنانچه محصولات شما بدون نام و نشان وارد بازار شود، به هر میزان که از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار باشند باز هم نمی تواند اطمینان مشتریان را جلب نماید زیرا نمی توان آن را از سایر محصولات متمایز کرد.

همانطور که میدانید محصولات فیک و بی نام و نشان زیادی در بازار وجود دارد، محصول شما نیز بدون ثبت جزو همین دسته طبقه بندی خواهد شد و از محصولات دیگر متمایز نخواهد بود.پس از ثبت برند عطر و ادکلن ، محصولات شما دارای شناسه خواهند بود و می توان به راحتی آن را از سایر محصولات جدا کرد. در این هنگام اگرعطر و ادکلن های شما از کیفیت کافی و قیمت مناسب برخوردار باشد، در کمترین زمان طرفداران خود را پیدا خواهد کرد و وارد عرصه رقابت خواهد شد.




مزیت های ثبت برند عطر و ادکلن کدام است؟

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا باید برند ادکلن خود را ثبت کنم؟ در پاسخ باید بگوییم مهم ترین دلیل متمایز شدن محصول شما از سایر رقبا هست.با ثبت برند تمامی عطر و ادکلن های شما با برند و علامت تجاری مخصوص شما به بازار عرضه می شود و به راحتی از محصولات سایر رقبا قابل تشخیص است. در این صورت اگر ادکلن شما کیفیت و ماندگاری لازم را داشته باشد، به زودی طرفداران و مشتریان وفادار خود را به دست خواهید آورد.

شما پس از ثبت برند خود مالک آن برند شناخته می شودید و حق استفاده ازآن منحصرا برای شماست و شخص و یا شرکت دیگری حق استفاده از آن را ندارد.یکی دیگر از دلایل ثبت برند را می توان اینگونه بیان کرد که برند خود باعث افزایش اعتبار و اطمینان مصرف کنندگان می شود و مشتریان راحت تر به محصول شما اعتماد خواهند کرد.

همچنین ثبت برند عطر و ادکلن باعث می شود تا شما بتوانید در بازار های داخلی و حتی خارجی با رقبای خود به رقابت بپردازید و بازار هدف بزرگ تری داشته باشید.با ثبت برند عطر و ادکلن خود می توانید طرفداران و مشتریان ثابت خود را داشته باشید. این کار باعث افزایش فروش و در نتیجه افزایش سود شما خواهد شد.




برای ثبت برند ادکلن خود باید مراحل زیر را انجام دهید.


استعلام برند

اولین کار قبل از ثبت برندادکلن و عطر استعلام ثبت برند است. قبل از هر کاری باید مطمئن شوید که علامت تجاری مد نظر شما قبلا توسط شخص دیگری ثبت نشده باشد. برای استعلام برند روش های مختلفی وجود دارد که به اختصار به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.اولین روش استعلام برند از سایت روزنامه رسمی کشور است. به این دلیل که برای ثبت برند باید دو نوبت آگهی با عنوان ثبت برند در روزنامه رسمی چاپ شود.و دومین روش برای استعلام برند استعلام از سامانه مالکیت معنوی است. بانک اطلاعات موجود در این سامانه برای استعلام برند در نظر گرفته شده است.



تعیین طبقات مورد نظر

برند و علامت تجاری انتخاب شده نمی تواند در همه زمینه ها استفاده بشود و تنها می توان آن را در یک بخش که مجوز فعالیت در آن زمینه را دارید استفاده کنید.علائم تجاری در گروه های مختلفی دسته بندی می شوند که عبارتند از: صنایع و محصولات شیمیایی؛فلزات و محصولات مرتبط؛ ماشین آلات و ابزار فنی، علمی و صنعتی؛ عطر و ادکلن؛ محصولات نساجی؛ اسباب بازی و تجهیزات ورزشی؛ مواد غذایی و محصولات کشاورزی؛ و غیره.



ورود به سامانه ثبت برند و پر کردن فرم درخواست اینترنتی

در این زمان با ورود به سامانه مالکیت معنوی علاوه بر پر کردن فرم درخواست باید اظهار نامه و سایر مدارک مورد نیاز را ارائه دهید.

نکته: اگر تمایل به ثبت برند خود به صورت جمعی دارید باید نسخه ای از شرایط و قوانین استفاده از برند جمعی را که مورد تایید مقام صلاحیت دارد مربوطه است را نیز ارائه دهید.



پرداخت مبلغ اظهار نامه

پس از تکمیل فرم و تحویل اظهار نامه می بایست اقدام به پرداخت اینترنتی مبلغ اظهار نامه نمایید. پس از پرداخت شماره اظهار نامه و رمز عبور به شماره همراه ثبت شده پیامک می شود.شایان ذکر است که مبلغ پرداختی قابل برگشت نبوده و پرداخت به منزله اطمینان از ثبت است.



بررسی توسط کارشناسان

پس از اتمام مراحل گفته شده، پرونده در نوبت بررسی کارشناسان اداره ثبت برند که شامل 3 کارشناس و همچنین رئیس اداره ثبت برند است قرار داده می شود. پس از چک کردن اظهار نامه از نظر انطباق با شرایط و قوانین موجود در قانون ثبت برند، در صورتیکه تمام نکات و قوانین رعایت شده باشد و علامت تجاری انتخاب شده قابل ثبت باشد، دستور ثبت آگهی مربوطه را صادر می شود. در صورتیکه مورد تایید با قوانین و مقررات قانون ثبت برند و علامت تجاری نباشد، درخواست برای رفع ایرادات برگشت داده می شود. در این هنگام شما باید ظرف مدت 30 روز ایرادات را رفع کنید، در غیر این صورت درخواست ثبت برند ارسال شده رد می شود.




مدارک لازم جهت ثبت برند عطر و ادکلن


مدارک مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری عطر و ادکلن شخص یا اشخاص حقیقی


کپی برابر با اصل شناسنامه و کارت ملی

کپی برابر با اصل مجوز کسب، مجوز تاسیس و پروانه بهره برداری

اگر قصد ثبت برند لاتین را دارید کپی برابر با اصل کارت بازرگانی نیز نیاز است

نمونه گرافیکی 6 در 6 سانتی متری از علامت تجاری مورد درخواست

ارائه متن توصیف علامت

ارائه مستندات معتبر در حالتی که علامت انتخاب شده داری معانی خاص باشد



مدارک مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری عطر و ادکلن اشخاص حقوقی


کپی برابر با اصل از شناسنامه و کارت ملی افراد صاحب امضا

کپی برابر با اصل مجوز کسب، مجوز تاسیس و پروانه بهره برداری

تصویر روزنامه رسمی از ثبت شرکت وهمچنین اخرین تغییرات شرکت

نمونه گرافیکی 6 در 6 سانتی متری از نمونه علامت تجاری مورد درخواست

کپی برابر با اصل از کارت بازرگانی در صورتیکه قصد ثبت برند لاتین دارید

ارائه متن توصیف علامت

ارائه مستندات معتبر در حالتی که علامت انتخاب شده داری معانی خاص باشد


09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده