چرا استعلام برند کنیم؟




محافظت از برند تجاری با استعلام برند تجاری شروع می شود. با دانستن اینکه چه علائم تجاری دیگری وجود دارد، متوجه خواهید شد که آیا جایی برای برندی که می خواهید از آن محافظت کنید وجود دارد یا خیر.استعلام برند تجاری به شما کمک می کند کالاها یا خدمات مشابهی را پیدا کنید که توانایی شما را برای محافظت از برندتان محدود می کند. حفاظت از برند تجاری به گونه ای وجود دارد که مصرف کنندگان منبع کالا و خدمات را بدانند. یک برند تجاری باید به طور منحصر به فرد کالاها و خدمات شما را شناسایی کند که از طرف شما می آیند. اگر شخص دیگری از علامت مشابه برای هدفی مشابه استفاده می‌کند، در این صورت استفاده او از علامت مشابه توانایی شما را برای محافظت از شما محدود می‌کند.



چرا استعلام برند کنیم؟

چه در ایران و چه در دنیا، حقوق برند تجاری به طور کلی از استفاده از یک برند در تجارت ناشی می شود. بنابراین، مهم است که ببینید آیا مالکان برند تجاری با علائم تجاری مشابه وجود دارند که می توانند شما را از استفاده یا ثبت برند احتمالی خود منع کنند یا خیر. استعلام و ترخیص برند تجاری فرآیند جمع آوری و ارزیابی اطلاعات برای در دسترس بودن و حفاظت از برند تجاری است. به عبارت دیگر، استعلام برند تجاری، برندهای دیگری را که ثبت یا استفاده می شوند و برند شما ممکن است با آنها در تضاد باشد، شناسایی می کند.



همه چیز با استعلام گرفتن از برند شروع می شود!

علامت تجاری یک فرآیند ساده نیست. بزرگترین تهدید شما برای به دست آوردن محافظتی که می خواهید، روشی است که سایر مشاغل از برند شما یا برندهایی مانند آن استفاده می کنند. جستجوی دقیق علامت تجاری برای به دست آوردن برندهای تجاری قوی کاملا ضروری است. علاوه بر این، امروزه استعلام برند تجاری ساده تر از همیشه است، و هیچ دلیلی وجود ندارد که کسی که به دنبال برند تجاری است مرحله استعلام را جا بندازد!

جدا از داشتن طراحی کامل برند، قبل از شروع استعلام، باید ایده ای از نحوه استفاده کسب و کارتان از برند تجاری داشته باشید. یک تجارت ممکن است از علامت تجاری مشابه علامت تجاری دیگر استفاده کند. تا زمانی که استفاده مشتریان هر یک از کسب و کارها را گیج نکند، برندهای تجاری با هم تداخل دارند. دانستن اینکه چگونه می خواهید از برند خود استفاده کنید، برای تفسیر نتایج برند ضروری است.یک برند متمایز انتخاب کنید! هرچه برند تجاری شما منحصر به فردتر و خلاقانه تر باشد، احتمال درگیری های گسترده کمتر می شود.



برند تجاری یک شرکت باید دارای ویژگی های زیر باشد:


کوتاه و در عین حال ساده

برند باید کوتاه و دقیق باشد. هنگام انتخاب برند مطمئن شوید که "مردم می توانند آن را به راحتی تلفظ کنند". اولین باری که کسی نام شرکت را می شنود، باید در مغزش ثبت شود.

برندی معنی دار

برند شرکت شما باید با خود کسب و کار شما مرتبط و مطابقت داشته باشد.



مدارک مورد نیاز برای استعلام برند:

ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی متعلق به صاحب برند

ارائه جواز و یا پروانه فعالیت

ارائه کپی کارت بازرگانی ( برای برند لاتین)

مدت زمان استعلام برند به طور معمول، بین 30 الی 60 روز کاری است. زمان استعلام برند متغیر است و درصورتی که مدارک مورد نیاز ناقص باشد ممکن است به زمان آن اضافه شود.



سامانه استعلام برند

سامانه استعلام برند به شما کمک می کند استعلام برند تجاری مدنظرتان را بگیرید و پیش از ثبت از خاص بودن برند خود اطمینان حاصل کنید. اما همانطور که می دانید استعلام برند تجاری مطلق و کاملا مطمئن نیست. اما می تواند به نوعی اطلاعات لازم را به مشتری اطلاع دهد. این ابزار امکان جستجوی علائم تجاری ثبت شده برای کلمات، شماره ثبت، طبقه بندی و دستگاه ها را فراهم می کند. به یاد داشته باشید که سامانه استعلام برنامه های در حال انتظار یا منتشر شده را پوشش نمی دهد.

ابزار جستجو اطلاعات محدودی در مورد علائم تجاری ثبت شده ارائه می دهد. و کپی هیچ گونه سندی (به عنوان مثال، ثبت علامت تجاری، برنامه های کاربردی و غیره) یا سابقه رسیدگی اداری را در اختیار کاربر قرار نمی دهد. با این حال، این سامانه ابزار مفیدی برای صاحبان برند تجاری و وکلای ایرانی است تا برای استعلام قبل از ثبت درخواست‌های جدید استفاده کنند.



آیا باید برای برند تجاری استعلام بگیریم؟

پس از این که یک فروشنده یک یا چند برند تجاری بالقوه را برای محصولات یا خدمات خود انتخاب کرد، گام بعدی استعلام برند است. آیا استعلام برند تجاری قبل از پذیرش، استفاده یا قبل از ثبت برند تجاری لازم است یا خیر؟ استعلام علامت و برند تجاری از نظر قانونی الزامی نیست، اما استعلام گرفتن ابزار ارزشمندی برای ارزیابی خطرات مرتبط با پذیرش یک برند تجاری جدید قبل از سرمایه گذاری احساسی یا پولی در آن برند تجاری است.

به خاطر داشته باشید که هنگام پذیرش یا استفاده از یک علامت تجاری همیشه خطری وجود دارد. استعلام از برند و جست و جوی آن به شما کمک می کند دامنه چنین ریسکی را درک کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید با یک برند تجاری خاص پیش بروید یا خیر!



مزایای استعلام برند قبل از شروع کسب و کار

سرمایه گذاری های تجاری جدید می تواند برای کارآفرینان هم هیجان انگیز و هم ترسناک باشد. اگرچه شروع یک کسب و کار جدید و دیدن اینکه آیا به نتیجه می رسد هیجان انگیز است. اما نامشخص بودن آینده ترسناک است زیرا ممکن است موفقیت مالی مورد انتظار شما را حفظ نکند.ترسناک تر از آن، احتمال عواقب قانونی پس از شروع کسب و کار شما است.از قانون تجارت گرفته تا حقوق مالکیت فکری، مجموعه پیچیده ای از قوانین وجود دارد که باید به آنها پایبند بود.یکی از مواردی که می تواند یک تجارت را مشکل ساز کند، جرم نقض برند یا علامت تجاری است. شکایتی مانند این می تواند هم برای شرکت های نوپا و هم برای شرکت های طولانی مدت مشکل ساز باشد. و بدون داشتن دانش حقوقی یا نمایندگی مناسب از طرف شما، ممکن است با عواقب جدی مانند جریمه های سنگین روبرو شوید.



استعلام برند تجاری برای استفاده در موارد زیر ارزشمند و ضروری است:


برای شناسایی تخلفات یا سوء استفاده های احتمالی توسط دیگران.

در انجام بررسی لازم در ادغام، تملک و معاملات مالی.

برای مشاوره در مورد خطرات استفاده های خاص از یک برند تجاری که قبلاً پاک نشده است.

برای شناسایی خطرات مرتبط با گسترش تجارت یا بازاریابی تحت برند تجاری.

برای ارزیابی خطرات با تغییر نام که ممکن است به عنوان برند تجاری استفاده شود.

در ارزیابی قدرت ادعاها و اعتراضات مطرح شده توسط دیگران بر اساس استفاده مشتری از علامت تجاری.

در ارزیابی قدرت ادعای نقض احتمالی علیه طرف دیگر.

در ارزیابی قدرت علامت تجاری از نظر استفاده شخص ثالث از برندهای تجاری مشابه.



09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده