تکنیک های موثر در برند سازی اینترنتی




تکنیک های موثر در برند سازی اینترنتی:


۱.تبلیغات به صورت خلاقانه و مداوم:

برای موفق بودن یک برند در اینترنت یا محیط آنلاین، آن برند باید به دنبال ارائه محصولات خود در قالب روشی باشد که باعث متمایز شدن آن‌ها از سایر رقبا شود، این امر می‌تواند فروش ویژه محصولات یا ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی متفاوت باشد.



۲.ارائه خدمات به مشتری به صورت مستمر:

ارائه خدمات چه در مرحله قبل از فروش چه بعد از فروش یکی از ارکان برندسازی به‌شمار می‌رود. این مشتریان هستند که با تبلیغ شفاهی و دهان به دهان یک برند می‌توانند جنبه‌های مثبت و منفی آن را مشخص کنند و یکی از این جنبه‌های مثبت می‌تواند ارائه خدمات به مشتری و برقراری ارتباط با مشتری باشد.



۳.روابط عمومی:

طبق گفته روانشناسان برقراری ارتباط مثبت در اشخاص تأثیر بسزایی برجا می‌گذارد. سعی کنید با مخاطبین خود در محیط آنلاین ارتباط مثبتی برقرارکنید. به تعهدهای خود پایبند باشید و مشتریان خود را هیچوقت ناامید نکنید.



۴.در محیط اینترنت فعال باشید:

داشتن یک وب سایت بدون فعالیت یا تعامل با مخاطب و بازدیدکننده امری بی‌فایده است و از طرف دیگر به روز بودن وبسایت، ارائه محتوای لازم به بازدیدکننده می‌تواند در مطرح کردن نام برند شما مؤثر باشد. به یاد داشته باشید فعالیت باعث می‌شود شما دایم در پیش چشم مشتریان خود قرار بگیرید و این برای همه‌گیر شدن برند شما در اینترنت و به اصطلاح برندسازی آنلاین مؤثر است.



۵.برندسازی ویدئویی:

استفاده از ویدیوها برای انجام فرایند برنسازی‌های شخصی و کسب و کار یکی از راه‌هایی است که می‌توان از آن بهره برد. با توجه به رشد و محبوبیت استفاده از ویدیوها در چند ساله اخیر، این روش یکی از پربازده‌ترین روشهای برای انجام یک برندسازی مؤثر و قوی محسوب می‌شود. بر اساس آمار منتشر شده در رابطه با رشد ویدیوها و بازاریابی ویدئویی، در هر دقیقه چیزی حدود ۱۰۰ ساعت ویدیو در جهان در حال آپلود شدن است و این یعنی بستری مناسب برای دیده شدن و حضور در ذهن مخاطبان برای یک برندسازی خوب.



۶.استفاده حداکثری از شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید:

شبکه های اجتماعی، بازوی مهم برندسازی و توسعه برند به شمار می روند. در اکو سیستم شبکه های اجتماعی با میلیاردها کاربر، ابزارهای خوبی برای برندینگ در اختیار صاحبان کسب و کار و برندها وجود دارد. شبکه های اجتماعی در طول هفته فعالند و معتادان دیجیتال، ساعت به ساعت همه چیز را رصد می کنند. با توجه به دسترسی میلیاردها نفر به شبکه های اجتماعی مثل توییتر، اینستاگرام و فیسبوک، پی ریزی برنامه ای جامع برای فعالیت در پلتفرم های اجتماعی ضروری به نظر می رسد.



اهمیت برند سازی اینترنتی:

هر صاحب کسب وکار از مزایایی که یک برند خوب می تواند برای شرکتش ایجاد کند آگاه است. از آنجایی که برند چیزی است که شما را از سایر شرکت هایی که محصول یا خدمات مشابه شما را ارائه می کند متمایز می سازد، پس بایستی استراتژی های برندسازی خود را به صورت صحیح اجرا کنید تا نتایج مطلوب و موردنظر خود را به دست آورید. نگاهی به چندین برند موفق و خوب در صنعت داشته باشید که تا حدی متفاوت و متمایز شده اند که نام آنها با یک محصول خاص مرتبط است. این چیزی است که صاحبان کسب وکارها باید برای به دست آوردنش تلاش کنند.


از دیدگاه تجاری، به این مورد موقعیت سازی برند گفته می شود که جایگاه اصلی محصول تان را در بازار موردنظر ایجاد و تثبیت می کند. بنابراین، شما از ویژگی های خاصی استفاده می کنید که محصول شما را منحصربه فرد می کند و از آن به عنوان نقطه تمرکز پیام تان در انجام برندسازی اینترنتی استفاده می کنید. درواقع، تمایز محصولات و جایگاه محصولات به صورت نزدیک با هم در ارتباط هستند. اینها دو روش هستند که در استراتژی های برندسازی اینترنتی از آنها استفاده می کنید تا بخشی از بازار را به دست بیاورید و از آنجا مشتریان وفاداری را به دست آورید.



انواع روش های برند سازی اینترنتی:


۱: تبلیغات اینترنتی

امروزه فعالیت های اینترنتی یکی از روش های نوین می باشد که برای برندسازی و افزایش جذب مشتری مورد استفاده قرار می گیرد.

اینترنت ابزاری است که همه روزه بر تعداد کاربران آن در حال اضافه شدن است و در نتیجه می تواند یکی از بهترین ابزارهایی باشد که از آن در جهت برندسازی جهانی استفاده نمود.

این ابزار قدرتمند دارای مزیت هایی می باشد که از جمله آن ها می توان به امکان قرار گرفتن بر روی شاهراه اقتصادی گوگل اشاره نمود که دارای بهترین و بیشترین قدرت جهت معرفی محصول و مشخصات آن می باشد.

تبلیغات اینترنتی هم خود به تنهایی انواع مختلفی را شامل می شود.

می توان دو مورد از مهمترین ها را چنین نام برد:


. وب برندینگ

. شبکه های اجتماعی




۲: تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی از زمانی که راه اندازی شدند این فرصت را مهیا کردند که بتوان در آنها برند شد.

شبکه های اجتماعی مختلفی در حال حاضر وجود دارند که برخی از آنها در جهان مرسوم بوده و تعدادی از محبوبیت محدود به چند کشور برخوردار هستند.

برای مثال تلگرام گر چه با ورود خود توانست فوق العاده محبوبیت بالایی در ایران کسب کند و رتبه اول شبکه اجتماعی محبوب در ایران را داشته باشد، اما با این وجود یک شبکه اجتماعی جهانی به حساب نمی آید.


اکنون برخی از پر طرفداراترین شبکه های اجتماعی دنیا را نام می بریم:


فیسبوک

اینستاگرام

تویتر

پینترست

لینکدین


می توان شبکه های اجتماعی فوق را از قوی ترین ها در جهان نام برد که البته در ایران همگی آنها خروجی ایده آل را نخواهند داشت.

بحث فیلترینگ امری مهم است که در حال حاضر، در مقوله شبکه های اجتماعی، باعث روی آورد ایرانیان به اینستاگرام شده است.

بازاریابی در اینستاگرام را می توان اکنون یکی از جذاب ترین و پر مخاطب ترین گزینه ها دانست لذا خوب است به صورت مستقیم تر نیز به آن اشاراتی داشته باشیم.




۳: تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام را می توان یکی از مصادیق تبلیغات اینترنتی ذکر نمود که از جذابیت بالایی برخوردار است.

فیلتر نبودن اینستاگرام در ایران درصد محبوبیت این شبکه اجتماعی را بالا برده است تا جایی که برای اطلاع از شیوه های بازاریابی اینترنتی، آموزش تبلیغات در اینستاگرام هم از توجه ویژه برخوردار شده است.


می توان موارد زیر را جزو مهمترین گزینه ها در خصوص این زمینه نوین و جذاب دانست که اغلب طرفداران آن و یا افرادی که خواهان کسب اطلاع هستند، پیرامونش به جستجو می پردازند:


آموزش تبلیغات در اینستاگرام

خرید تیک آبی اینستاگرام

بازاریابی در اینستاگرام


با این وجود باید اقرار کرد که تبلیغ در شبکه های اجتماعی نمی تواند برای هر نوع محصول یا خدمتی، بازده خوبی را ارائه کند.

همین امر ضرورت وجود وب سایت های برندنیگی و داشتن سایت را به خوبی تایید می کند.




۴: وب برندینگ

اکنون سراغ موضوع وب برندینگ می رویم.

اینجا همان جایی است که می تواند ما را به شاهراه اقتصادی گوگل وصل کند! به خدمت گرفت وب برای تبلیغات و برندسازی مقوله ای جذاب و شیرین است.

در این راستا مهمترین ابزاری که ما در دست خواهیم داشت، وب سایت ها هستند. حتما شما هم مثل بسیاری از افراد دغدغه شیوه کاری خود را دارید و این سوال را می پرسید که چگونه سایت خود را تبلیغ کنیم؟

قطعا اطلاع از این امر مهم با دریافت مشاوره برندینگ، به خوبی امکان پذیر است. درخواست مشاوره بازاریابی اینترنتی یا همان مشاوره تبلیغات اینترنتی را باید به حقیقت با افرادی که در این خصوص خبره هستند مطرح نمود.


حتما شما هم در این خصوص لیست فراوانی از کتاب برندسازی را دیده اید و در مورد مراحل برندسازی، مطالب متعددی را مطالعه کرده اید.

مقالات برندینگ، مقاله در مورد اینترنت و یا مقاله در مورد برند سازی امروزه در فضای اینترنت به وفور قابل مشاهده است.

همین امر می تواند شما را برای دست یافتن به حقیقت امر به هر سو بکشاند در حالیکه قطعا شما باید فرصت های خود را سریعتر بر روی آنچه می باید، هزینه کنید.


این را باید به حقیقت بیان کرد که مطالعه یک مقاله برند نمی تواند شما را به حقیقت انتخاب اسم برند مناسبتان برساند و یا مقاله ای پیرامون راز فروش و روابط اجتماعی خوب، قادر نخواهد بود که شما را نسبت به استراتژی فروش موفق آگاه سازد.




۱۰ راهنمایی مورد نیاز برای برند سازی:


۱: شناسایی و قدرت شناخت برند را جدی بگیرید

بعضی از برند سازان بر این اعتقاد دارند که هدف برند سازی اینترنتی این است که به ‌طور دائم مصرف‌ کنندگان قدرت شناخت یک برند را داشته باشند. دیگر افراد بر یکپارچگی برندسازی آنلاین با تجربه نهایی که یک برند بر روی مشتریان در رابطه با یک شرکت، محصول یا دیگر موارد مرتبط با برند برجا می‌گذارد، توجه دارند. به همین خاطر، آگاهی و شناخت برند به عنوان یک عنصر در میان بسیاری از عناصر دیگر نظیر تمایز یابی برند (از رقبا) و پیام رسانی برند قرار می‌گیرد که به وسیله ارتباطات تلفن همراه و اینترنت آسان می‌شود.



۲: گسترش و توسعه وب سایت برای برند سازی اینترنتی

توسعه وب ‌سایت یک بخش مهم در برندسازی آنلاین به حساب می‌ آید، از این نظر که یک وب ‌سایت توسط افراد و شرکت ‌های مختلف برای ارائه محصولات و خدمات یک برند استفاده می‌شود. توجه بر ظاهر یک وب ‌سایت، عملکرد آن و پیام شرکت به منظور ارائه یک تجربه مثبت به کاربران همگی قسمتی از برند سازی اینترنتی به‌ شمار می ‌روند. گسترش وب سایت برای برند سازی اینترنتی، همچنین شامل بکارگیری یک بلاگ برای تولید محتوا برای خوانندگان علاقه‌مند به موضوعات مرتبط با آن برند می‌شود.



۳: ارائه مقالات مهمان به منظور برند سازی اینترنتی

ارائه مقالات مهمان (برای دیگر وب سایت ‌ها) موردی است که هم توصیه و هم پیشنهاد نشده ‌است. مت کات، مدیر گروه مبارزه با اسپم در شرکت گوگل، اشاره کرد که پست مهمان بیشتر و بیشتر به امری اسپم ‌وار تبدیل شده ‌است و استفاده از آن را برای ساخت لینک ‌های ورودی به یک وب‌سایت توصیه نکرد.



۴:تعامل با رسانه های اجتماعی در برند سازی اینترنتی

برندسازی اینترنتی، همچنین شامل تعامل ‌های رسانه اجتماعی و پیوستگی با آن می گردد. استفاده از نتوورک ‌های نمایش محتوایی و نمایش (به منظور نمایش تبلیغات) یکی از روش ‌های یکپارچگی یک برند با رسانه اجتماعی به‌ شمار می ‌روند. از روش ‌هایی همچون دوباره پیام‌ دهی، هدف قراردادن رفتار بازدیدکننده و هدف قراردادن طبق محتوای سایت، به عنوان روشی برای قراردادن یک برند در جلوه ی مخاطب هدف استفاده می‌شود. برندسازی از طریق رسانه اجتماعی شامل به اشتراک‌گذاری دانش در رابطه با یک برند و تعامل دائم با مشتریان می باشد. استفاده از سایت‌هایی نظیر توییتر، اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب شکل متداول و مورد علاقه ای از برند سازی اینترنتی، از طریق رسانه اجتماعی محسوب می گردد.



۵: تبلیغات به صورت خلاقانه و مداوم در برند سازی اینترنتی

برای موفقیت یک برند در اینترنت یا فضای مجازی، آن برند باید در پی ارائه محصولات خود در قالب روشی باشد که باعث متفاوت شدن آن‌ ها از سایر رقیبان شود.مثلا می توانید می‌ تواند فروش ویژه محصولات یا ایجاد فروشگاه‌ های اینترنتی متفاوت باشد.



۶: ارائه خدمات به مشتری به صورت مستمر در برند سازی اینترنتی

ارائه خدمات چه در مرحله قبل از فروش چه بعد از فروش یکی از ارکان برندسازی به حساب می آید. این مشتریان هستند که با تبلیغ شفاهی و دهان به دهان یک برند می‌توانند جنبه‌های مثبت و منفی آن را مشخص کنند و یکی از این جنبه ‌های مثبت می‌تواند ارائه خدمات به مشتری و برقراری ارتباط با مشتری باشد.



۷: روابط عمومی در برند سازی اینترنتی

طبق گفته روانشناسان برقراری ارتباط مثبت در اشخاص تأثیر بسزایی برجا می‌گذارد. سعی کنید با مخاطبین خود در محیط آنلاین ارتباط مثبتی برقرار کنید. به تعهد های خود پایبند باشید و مشتریان خود را هیچ وقت ناامید نکنید.



۸: برای برند سازی اینترنتی در محیط اینترنت فعال باشید

داشتن یک وب سایت بدون فعالیت یا تعامل با مخاطب و بازدیدکننده کاری بی‌فایده است. از طرف دیگر به روز بودن وبسایت، تولید محتوا به صورت منظم و ارائه اطلاعات لازم به بازدیدکننده می‌تواند در مطرح کردن نام برند شما مؤثر باشد. مهم ترین موضوع این است که فعالیت منظم باعث می‌شود شما دایم در پیش چشم مشتریان خود قرار بگیرید و این برای همه‌گیر شدن برند شما در اینترنت و به اصطلاح برندسازی آنلاین مؤثر است.



۹: برندسازی ویدئویی در برند سازی اینترنتی

استفاده از ویدئو ها برای ساختن یک برند سازی اینترنتی و کسب و کار اینترنتی یکی از روش هایی است که می‌توان از آن بهره جست. با توجه به رشد و محبوبیت استفاده از ویدیوها در چند ساله اخیر، این روش یکی از پربازده‌ ترین روش برای انجام یک برند سازی مؤثر و قوی محسوب می گردد. بر اساس آمار منتشر شده در رابطه با رشد ویدئو ها و بازاریابی ویدیویی، در هر دقیقه چیزی حدود ۱۰۰ ساعت ویدیو در جهان در حال آپلود شدن است و این یعنی بستری مناسب برای دیده شدن و حضور در ذهن مخاطبان برای یک برندسازی خوب.



۱۰: بخشی از برندسازی اینترنتی، خود اینترنت است

باید اینترنت را به فهرست رسانه ‌ها اضافه کرد. اینترنت بزرگتر از دیگر رسانه‌ ها شده است و بیشترین نفوذ را بر زندگی ما دارد. از آنجا که هم اکنون اینترنت به بخشی از زندگی تبدیل شده، باید به بخشی از برندسازی نیز تبدیل شود. این خطر وجود دارد که چنین پدیده‌ای به جای تبدیل شدن به یک واسط ارتباطی یا کانال بازاریابی در قالب موجودیتی کاملاً مجزا از برند تلقی گردد.


البته اینترنت دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که کسب دانش و آگاهی‌ های لازم در خصوص آن‌ها ضروری به نظر می ‌رسد. ابزاری مانند اینترنت، ارتباط دو طرفه را تسهیل می ‌بخشد. از سوی دیگر اینترنت مصرف‌کنندگان کینه ‌توز و ناراضی را قادر می‌کند پیام‌ها و نظریه‌های خود علیه برند را منتشر کنند و این کاری است که از طریق رسانه‌های یکسویه مقدور نیست.



*امروزه برای هر کسب و کاری نیاز به برند هست میهن برند در این مورد به شما کمک میکند که بهترین برند با بهترین نام را داشته باشید.میهن برند با سال ها تجربه در زمینه ثبت برند،فروش برند،استعلام برند و بهره گیری از وکلای برجسته پایه یک دادگستری و متخصصان زبده در این امر و همچنین برخورداری از بالاترین سطح دانش از مسائل روز ثبتی، در خدمت شما عزیزان باشد.هدف میهن برند این است که در راستای خرید و فروش برند به شما کمک کند تا بهترین نام را برای کسب و کار خود داشته باشید.شما میتوانید انواع برندهای تجاری و برند های آماده را در میهن برند پیدا کنید فقط کافیت بر روی برند کلیک کنید.*

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده