صفر تا صد خرید و فروش برند




سیر تا پیاز مراحل خرید برند

همانطور که می دانید امروزه شرکت های معروف دنیا، با استفاده از برند و نام تجاری خود به این جایگاه رسیده اند. اگر شما نیز خواهان اعتبار و شهرت محصولات تولیدی شرکت خود هستید؛ بهتر است همین الان برندی مناسب را تهیه کنید.
جهت تهیه یک برند برای شرکت خود، دو راه در پیش رو دارید. راه اول اینکه به تنهایی به اداره مالکیت معنوی مراجعه کنید و برندی را متناسب با شرایط و قوانین مربوطه به ثبت برسانید. راه دوم مراجعه به مراکز خرید برند است.
از آنجایی که بسیاری از صاحبان شرکت ها توانایی ثبت برند را نداشته یا اطلاعات کافی در رابطه با خرید برند ندارند؛ سایت هایی همچون سایت « ثبت فردا» در این زمینه فعالیت می کنند. به طوری که با مراجعه به آن ها ضمن آشنایی با سیر تا پیاز مراحل خرید برند، نام تجاری منحصر به فردی را می توانید خریداری کنید.



چگونگی خرید برند

ثبت برند یک امر اداری است که جهت انجام آن باید مراحل و شرایط خاصی را طی کنید. از آنجایی که صاحبان شرکت ها اطلاعات و زمان کافی جهت انجام ثبت شرکت خود را ندارند؛ بهترین راه این است که برند شرکت خود را خریداری کنند.
خرید برند به این شکل است که، برخی افراد برندهایی را به ثبت رسانده اند اما به دلایلی مورد استفاده قرار نگرفته است. به همین دلیل این برندها را به سایت های فروش برند یا مراکز ثبت برند سپرده اند؛ به طوری که شما با مراجعه به این سایت ها و مراکز موجود، می توانید برند مورد نظر خود را خریداری کنید.


مراحل خرید برند

سیر تا پیاز مراحل خرید برند
ابتدایی ترین مرحله در خرید برند این است که به مراکز یا سایت های فروش برند مراجعه کنید. سپس از بین برندهای آماده و فروشی، برندی را انتخاب کنید که شرایط زیر را داشته باشد.
  • برندی متناسب با نوع و خصوصیات محصول تولیدی شرکت شما.
  • برندی که پیش از این، توسط شرکت های دیگر به ثبت نرسیده باشد.
  • برندی که مشتریان شما را در خرید محصول گمراه نکند.
  • باید برندی را بخرید که بیشترین مشتری را به محصولات شما جذب کند.
  • برندی قابل خرید است که در تبلیغات در رسانه ها و بین مردم بتوان از آن استفاده کرد.
  • برندی را بخرید که تلفظ و لوگوی آن ساده باشد.



استعلام برند جهت خرید

در ادامه سیر تا پیاز مراحل خرید برند باید قبل از انتخاب برندی که متناسب با شرایط ذکر شده است؛ استعلام بگیرید. استعلام برند به صورتی است که برند خود را به دفاتر اسناد رسمی می برید و در آنجا استعلامی از اداره مالکیت و ثبت علائم تجاری تهیه می کنید.
این استعلام مبنی بر این است که می توانید برند مورد نظر را خریداری کنید و مانعی جهت خرید آن وجود ندارد. ضمن اینکه در زمان استعلام، برند انتخابی شما مجددا بررسی می شود که ایرادی نداشته باشد یا توسط شرکت دیگری استفاده نشود.



پس از استعلام برند چه کنیم؟

پس از انتخاب برند و تهیه استعلام از آن، باید فروشنده و خریدار برند به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند. در دفترخانه اسناد رسمی سند صلحی تنظیم می شود که طبق آن فروشنده برند، نام تجاری مورد نظر را به خریدار می فروشد.
طبق این سند صلح از آن پس صاحب برند انتخابی، خریدار آن خواهد بود. در واقع این سند مبنی بر مالکیت خریدار نسبت به برند است. سپس باید مالکیت برند را در سامانه اداره مالکیت معنوی به خریدار انتقال دهند.
این انتقال مالکیت برند را بهتر است به دفتر اسناد رسمی معتبر و مجرب بسپارید. زیرا هرگونه سهل انگاری در این زمینه باعث بروز مشکلات بزرگتر در رابطه با برند شما می شود. در رابطه با هزینه های انتقال مالکیت باید بدانید که 10 درصد هزینه به صورت پیش پرداخت است و 90 درصد آن را باید پس از انتقال پرداخت کنید.


عدم سوء استفاده از برند خریداری شده

مهم ترین بخش انتقال برند نیز چاپ آگهی انتقال در روزنامه های رسمی کشور است. این مرحله نیز هزینه هایی را برای شما در پی دارد. در پایان باید نام مالک برند را در سامانه اداره مالکیت معنوی تغییر دهید. زیرا پیش از، این برند انتخابی شما با نام فروشنده آن به ثبت رسیده است.
به همین جهت باید تغییر نام را انجام دهید که مطمئن شوید مالکیت برند خریداری شده تنها به شما اختصاص دارد و تنها جهت اعتبار محصولات شما استفاده می شود. سیر تا پیاز مراحل خرید برند را باید بدانید که در طول خرید با مشکل یا سوء استفاده از برند خریداری شده، رو به رو نشوید.



مدارک مورد نیاز جهت خرید برند

جهت آشنایی کامل با سیر تا پیاز مراحل خرید برند، باید بدانید که این امر همچون بسیاری از امور اداری نیازمند مدارک بخصوصی است. باید تمامی این مدارک را تهیه کنید و به صورتی که در ادامه گفته می شود به دفاتر اسناد رسمی و اداره مالکیت ارائه دهید.
  • کارت ملی و شناسنامه فروشنده برند مورد نظر
  • کارت ملی و شناسنامه خریدار برند مورد نظر
  • مدارکی که جهت ثبت برند ارائه شده است همچون آگهی روزنامه، گواهی ثبت برند و آگهی رسمی
  • مدارکی مبنی بر نوع رشته ای که، برند برای آن استفاده خواهد شد.
  • صلح نامه تنظیم شده در دفتر اسناد رسمی
  • رمز ورود به سایت مالکیت معنوی
  • شماره برند مورد نظر و شماره اظهار نامه ای که با آن به ثبت رسیده است.
  • رسید پرداخت هزینه های خرید و نقل و انتقال برند مورد نظر
  • در صورتی که امور خرید و فروش برند توسط نماینده ای انجام شود؛ مدارک او نیز باید ارائه شود.
  • اگر فروشنده برند فوت کرده باشد؛ فرزندان او با ارائه گواهی انحصار وراثت می توانند برند را به فروش برسانند.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده