علت داشتن برند و ثبت برند موفق




مزایای ثبت برند کدامند؟

در قانون کشور ایران به جای واژه وارداتی برند، از کلمه نام تجاری یا علامت تجاری استفاده شده ‌است. برند یک اسم، علامت، اصطلاح یا ترکیبی از همه این موارد است که به خریداران و مصرف‎ کنندگان کمک می ‎کند که در هنگام خرید انتخاب درستی داشته ‌باشند. در واقع اگر برند نباشد؛ معرفی اجناس مشابه برای تولید کنندگان و انتخاب برای مصرف‌ کنندگان، کاری دشوار خواهد بود.

درست است که ثبت برند، هیچگونه الزام قانونی ندارد اما بسیاری از شرکت ‌ها به دلیل عدم ثبت برند و علامت تجاری خود، محصولات خود را در خطر سو استفاده قرار داده ‌اند. بنابراین این عمل را نباید یک هزینه اضافی دانست. بدون شک ثبت برند از هرگونه سودجویی از نام محصولات جلوگیری می‌ کند.


ایجاد هویت برای محصولات یا خدمات

یکی از مهم ترین فوایدی که ثبت برند برای شرکت های مختلف دارد این است که موجب ایجاد یک هویت خاص در ذهن مشتریان می شود. این هویت موارد مهمی همچون کیفیت و ویژگی های منحصر به فرد تولیدات را با خود به همراه دارد. مجموع تمامی این موارد در قالب هویت، موجب تربیت خریداران وفاداری می شود که فروشگاه های مختلف را تنها جهت خرید یک برند خاص جستجو می کنند و دقیقا همان موفقیتی است که هر تولیدکننده آرزوی آن را دارد.


امکان احداث نمایندگی

ثبت برند از طریق احداث نمایندگی نوعی کسب درآمد مستقل محسوب می شود. در واقع، با ثبت برند حق استفاده از آن برای اشخاص ثالث نیز فراهم خواهد شد. در نتیجه، شما با اعطای حق امتیاز برند خود به شرکت های دیگر، علاوه بر دریافت یک منبع درآمد مستقل، به شهرت بیشتری نیز دست پیدا خواهید کرد و این یکی از مزایای جالب ثبت برند است.


امکان دریافت وام و تسهیلات بانکی

یک تولید کننده موفق طبیعتا تلاش زیادی جهت جلب رضایت مشتریان خود کرده است. تمامی این تلاش ها در قالب اعتماد مردم و مصرف کنندگان به یک برند یا نام تجاری نمود پیدا می کند. بنابراین برند یک دارایی ارزشمند برای دارندگان آن محسوب می شود.

با ثبت برند فعالیت های شما جنبه قانونی پیدا می کند. در نتیجه، ادارات مختلف و همچنین بانک ها، اعتماد و اطمینان بیشتری به فعالیت های شما خواهند داشت. این اطمینان به حدی است که برخی از موسسات مالی و سرمایه گذاران برای صاحبان علامت تجاری، امتیاز وام و تسهیلات بانکی در نظر می گیرند.


بازاریابی موفق و حرفه ای

جهت رسیدن به سود بالا و موفقیت در امور تولید یا توزیع کالا و ارائه خدمات در دنیای امروز، تنها کیفیت مهم نیست. ما امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که افراد اکثر خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند. در این شرایط بازاریابی بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.

برند علاوه بر اینکه جنبه حقوقی و مالی برای دارنده آن به دنبال دارد؛ یک ابزار ضروری جهت بازاریابی نیز به شمار می رود. این ابزار به آسانی محصول و خدمات شما را از دیگر محصولات مشابه متمایز می کند. ضمن اینکه وجه تمایز شما با استفاده از نشانی که علامت تجاری برای آن فراهم خواهد کرد؛ به آسانی قابل ردیابی است.


حفاظت از اعتبار و جلوگیری از سودجویی

اعتبار در بازار و دنیای رقابتی آن بسیار مهم به شمار می رود و همان چیزی است که فعالان اقتصادی سرمایه زیادی را صرف افزایش یا حفظ آن می کنند. هنگامی که شما با ارائه محصول و خدمات باکیفیت موفق به کسب اعتبار بالایی در بازار شده اید؛ منطقی به نظر می رسد که با تمام وجود از آن حفاظت کنید.

بدون شک یکی از مزایای ثبت برند همین حفاظت از اعتبار آن به نفع صاحبان و جلوگیری از سودجویی های احتمالی است. در واقع، در صورت بروز هرگونه مشکل و سو استفاده، شخص متضرر قادر به طرح شکایت در این خصوص خواهد بود.


سخن پایانی

ثبت برند هیچگونه الزام قانونی در کشور ایران ندارد. در نتیجه، برخی از شرکت ها به این پرسش بر می خورند که اصلا چرا باید برند داشته باشیم و چرا باید آن را به ثبت برسانیم؟ در طی این نوشته، با تشریح مزایای ثبت برند، سعی بر آن بود که اهمیت این مسئله برای شما روشن شود.

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده