صاحب یک برند فوق‌العاده شوید





یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید قبل از ثبت یک فعالیت تجاری موفق انجام دهید، طراحی یک برند مناسب است. برندی که به خوبی نماینده­‌ی کاری باشد که شما قرار است انجام دهید. تا وقتی به ریزه­‌کاری­‌هایی مثل رنگ‌­بندی و نوع لوگو که قسمت مهمی از تاثیرگذاری برند شما را به دوش می‌­کشند، توجه نکنید در­ واقع شروع آن ­چنان خوبی نخواهید‌ داشت. برند خوب هیچ‌­وقت فراموش نمی‌شود. شعار تبلیغاتی خوب هم معمولا همراه همیشگی یک برند موفق است. مثلا همه­‌ی ما با شنیدن «هیچ‌کس تنها نیست…» ترغیب می‌شویم جزو گروهی از آدم‌­ها باشیم که هیچ‌وقت تنها نیستند! یک نکته­‌ی قابل­‌توجه هم این است که باید همه­‌ی قوانین ثبت شرکت را در طراحی برند رعایت کنیم. این تنها شروع ساده‌ای برای طراحی یک برند است. ۸ نکته­‌ی طلایی زیر می‌تواند به شما برای طراحی یک برند موفق و فوق‌العاده کمک کند.

۱. مردم چه حسی به برند شما دارند؟

شما حتی اگر راستگوترین بقّال دنیا باشید، باز هم نمی‌توانید قبول کنید ماست‌تان ترش است! آقای پل‌سی‌برانسون، رئیس یک شرکت بسیار موفق هم همین‌طور فکر می کند: «مهم نیست شما در مورد برند شخصی‌تان چه فکری می‌کنید. مهم میزان جذابیت این برند در نگاه مردم است. در نتیجه اولین قدم در ساخت و طراحی و پیشرفت برند شما، نظر مردم درباره‌ی آن است.»
برند خود را در گوگل جست‌و‌جو کنید، به نظر آقای برانسون، این روش خوبی برای ارزیابی است. به کمک یک گروه متمر‌کز از دوستان نزدیکتان این موضوع را بررسی کنید و یا از یک مشاور در زمینه‌ی مرتبط بخواهید به کمک روش «تحلیل ۳۶۰ درجه» (ارزیابی از چند منبع) موضوع را روشن کند. این روش، روشی بسیار مفید و قابل اتکا است.

۲. یک وبسایت برای برندتان داشته باشید

جف بویاس، وبلاگ‌نویس، نویسنده، نظریه‌پرداز فضاهای دیجیتال و سخنران توصیه می‌کند: «حتما یک وبلاگ یا وبسایت در فضای مجازی برای خودتان داشته‌باشید. برای ارتقای محتوای آن تلاش کرده و به کمک این فضا با مخاطبانتان تعامل کنید. حتی می‌توانید با عضویت در لینکدین، فیس بوک، توئیتر، پینترست یا اینستاگرام، با آنها در ارتباط باشید و با استفاده از این شبکه‌های اجتماعی صدای برندتان را بلندتر به گوش مردم برسانید!»
«مهم‌ترین نکته این است که نباید ایده­‌آلیست باشید! فقط از جایی شروع کنید.»

یک برند خوب باید:

  • معتبر باشد.
  • منحصر‌به‌فرد باشد.
  • طراحی به‌یاد­ماندنی داشته‌ باشد.
  • شعاری متفاوت خلق کند که هدف شما و کاری که می­‌خواهید انجام دهید را نشان دهد.
  • مشتریان‌تان را ترغیب کند.
چیزی که نباید فراموش کنید تاثیر زیاد عواملی مثل بازاریابی محتوایی (یعنی تولید محتوا مطابق با سلیقه‌ و نیاز مشتریان)، حضور به عنوان نویسنده‌ی مهمان در سایر وبلاگ‌ها و شبکه‌سازی در فضای مجازی است.

۳. حواستان باشد هر کاری می‌کنید قسمتی از برند شماست!

۴. ثابت‌قدم باشید

به حافظه‌تان رجوع کنید و ببنید در جایگاه یک مشتری، خودتان به کدام برندها وفادارتر بوده‌اید؟ احتمالا آن­ها آنقدر قابل‌اعتماد بوده‌اند که توانسته‌اند توجه شما را جلب کنند. برای مثال زاپوس (Zappos) یک مرکز فروش آنلاین کفش و لباس است و همه آن را به خدمات‌رسانی عالی در تحویل کالا می‌شناسند و یا با شنیدن نام برند دراپ‌باکس (Dropbox)، همه لوگوی جعبه‌ی آبی رنگ مشهور را به یاد می‌آورند.
هنا فایشمن رئیس بازاریابی سایت مشهور هاب‌اسپات معتقد است: «همه‌ی ارتباطات و تلاش‌های یک برند خوب در زمینه‌ی بازاریابی و فروش باید نماینده‌ی کامل آن برند باشند.»

۵. تلاش نکنید همه‌ی مشتریان را راضی کنید


سال‌ها پیش دوستم جاناتان‌لانگ از شرکت بازاریابی Market Domination Media حرف خوبی در یک همایش به من گفت: «هیچ‌وقت نمی‌توانی همه‌ی مشتریان را راضی کنی پس برای راضی کردن همه­‌ی آن­ها تلاش نکن فقط سعی کن بهترین برند ممکن برای گروه خاصی از مشتریانت باشی…» و من امروز به عنوان فردی که خودش صاحب کسب‌‌و‌کار است می‌دانم که نمی‌توانم همه کار انجام دهم. چنین چیزی حتی قابل انجام هم نیست.
هیچ‌وقت از این که خودتان باشید نترسید حتی اگر این کار نیازمند گفتن حرف‌هایی باشد که هیچ‌کسِ دیگر نگوید. همیشه به یاد داشته باشید، شما آنجا نیستید که همه را راضی کنید، هدف اصلی شما رشد برند خودتان و پیشرفت در این کار است و این موضوع مستلزم راضی‌ نگه‌ داشتن همه‌ی مشتریان نیست.

۶. هر روز معتبرتر شوید

یادتان باشد هر کاری که شما می‌کنید باید بر اعتبار برندتان افزوده‌ شود. همه‌ی صاحبان برندهای برتر که اپل نیستند. برندهای غیرمشهورتری مثل آیکیا (IKEA) هم از آنجایی که هر روز بیشتر به چشم می‌آیند، موفق‌اند.
برای معتبر­ شدن می­‌توانید از خودتان چند سوال بپرسید:
چه چیزی کمک می‌کند محصول، خدمات و شرکت شما از سایر رقبا بهتر باشد؟
فرق تسهیلاتی که شما برای مشتری تولید می‌کنید با کاری که بقیه‌ی رقبا انجام می‌دهند، دقیقا چیست؟
منافعی که با استفاده از برند شما نصیب مشتری می­‌شود چطور می‌­تواند او را به استفاده‌­ی بیشتر از برند شما مایل کند؟
آیا چیزی که شما تولید می‌کنید دقیقا ارزش هزینه‌­ای که در ­برابرش از مشتریان می­‌گیرید را دارد؟
آیا شیوه­‌ی بازاریابی شما با نوع برند­تان هماهنگ است؟

۷. با برندهای بسیار معتبر مرتبط باشید

رئیس اجرایی و موسس گروه بازاریابی زِن (Zen) می‌­گوید: «همان‌طور که دوستان ما نشان‌دهنده‌ی شخصیت ما هستند، برندهایی هم که با برند ما مرتبط باشند باعث قدرت و یا ضعف برند ما می‌شوند. بنابراین برندهایی را برای دوستی و همکاری انتخاب کنید که باعث می‌شوند برند شما معتبر­تر به چشم آید.»

۸. در ایجاد آگاهی از برندتان زرنگ باشید

در نهایت اینکه می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های خلاقانه، آگاهی مردم از برندتان را افزایش دهید. مثلا می توانید از این تکنیک‌ها استفاده کنید:
  • یک برنامه‌ی بازاریابی ارجاعی داشته باشید تا مشتریان فعلی، مشتریان جدید را به شما ارجاع دهند.
  • یک اینفوگرافیک یا داده‌نما طراحی کنید.
  • محتوای فری‌میوم (Freemium) ارائه دهید (فری‌میوم یک استراتژی قیمت‌گذاری و کسب درآمد است که معمولا یک کالا مانند نرم‌افزار، رسانه، بازی یا خدمات وب به صورت رایگان‌افزار ارائه می‌شود ولی برای دسترسی به امکانات جانبی مانند امکانات ویژه، خدمات بیشتر و نمایش بهتر نرم‌افزار، از کاربر یا مصرف‌کننده پول گرفته می‌شود).
  • با کسب‌و‌کارهای محلی پروژه‌های مشترک به راه بیندازید.
  • روی ماشین‌تان تبلیغ شرکت‌تان را بچسبانید.
  • هدایا و اقلام رایگان به مشتریان بدهید.
  • در شبکه‌های اجتماعی خود مسابقه به راه بیندازید.
  • یک پادکست داشته باشید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده