ثبت برند و شرایط ثبت برند لباس




ثبت برند پوشاک که در اصطلاحات عامیانه با عنوان ثبت برند لباس نیز شناخته می شود، یکی از مهم ترین اقداماتی است که متاسفانه توسط واحدهای تولیدی در ایران مورد بی توجهی قرار می گیرد. در سالیان اخیر تلاش بسیار زیادی جهت الزام واحدهای تولید کننده پوشاک به ثبت واحد تولیدی شده است، اما همچنان تعداد بسیار زیادی از این شرکت ها بدون برند خاص و بدون هیچ گونه نام و نشان قانونی در این زمینه فعالیت می کنند.

شرایط ثبت برند لباس چیست؟

نامی که برای برند لباس انتخاب می کنید باید دارای شرایط خاصی باشد، در غیر این صورت از پذیرش آن ممانعت به عمل می آید. بنابر متون قانون ثبت در این زمینه:
  • علامتی قابل ثبت است که جدید و ابتکاری بوده و گمراه کننده نباشد. بدین معنا که نام و نشان تجاری، نباید مشتری را از لحاظ جنس لباس یا مبدا برند و واحد تولیدی به اشتباه اندازد.
بر طبق قانون ثبت تنها علائمی در خصوص ثبت برند قابلیت پذیرش دارند که در زمره موارد ذیل قرار نگیرند. این موارد عبارتند از:
  1. علائم رسمی، دولتی و مملکتی نظیر نماد پرچم ایران، علائم وزارتخانه ها، هلال احمر، علائم نیروهای مسلح و سایر ارگان ها
  2. علائمی که قبلا به ثبت رسیده اند (یا مشابه آن ها به ثبت رسیده است)
  3. علائم منافی عفت عمومی جامعه و نظم اجتماع
  4. علائمی که دارای اسم و عبارت عمومی بوده و استعمال آن ها تحت علامت تجاری منع شده باشند.

مدارک برای ثبت برند لباس

در صورتی که برند و علامت مورد نظر شما در زمره هیچ کدام از موارد فوق نباید می توانید از طریق فراهم کردن مدارک ذیل و سپری کردن مراحل درج شده نسبت به ثبت برند پوشاک اقدام کنید. این مراحل و مدارک با توجه به رویه موجود و قوانین مندرج عبارتند از:
  1. مدارک شناسایی متقاضی اعم از اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  2. اظهارنامه ثبت برند را در سه نسخه و به صورت جداگانه تهیه کنید.
  3. اگر تقاضانامه شما توسط نماینده قانونی همانند وکیل شخصی صورت گرفته است باید نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالتنامه را ارائه کنید.
  4. شما باید ده نمونه از علامت گرافیکی که با علامت الصاق شده بر روی اظهارنامه یکسان هستند را به مرجع ثبت تحویل دهید.
  5. بر روی هر کدام از نمونه های الصاق شده باید مهر شعبه ثبت شرکت ها و علایم تجاری و اختراعات زده شود.
  6. چنانچه مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب تشخیص ندهد، تسلیم نمونه مناسب را درخواست می نماید. در هر حال، علامت باید به همان نحو که درخواست و ثبت می شود استعمال گردد.
  7. مدارک مربوط به حق تقدم برای ثبت برند که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود نیز ارائه گردد.
  8. ارائه مدارک دال بر فعالیت در حوزه ذی ربط بنا بر تشخیص مرجع ثبت.
  9. در صورتی که ثبت علامت جمعی را درخواست می کنید باید نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی را تهیه نموده و گواهی مربوطه را به مقام صلاحیت دار تحویل دهید.
  10. باید رسید تمامی پرداخت های قانونی را به همراه تمامی مدارک تحویل دهید.

نکات علائم ثبت برند لباس

برای ثبت برند لباس باید ابتدا علامت گرافیکی مورد نظر خود را باید حداکثر در ابعاد 10 در 10 سانتی متر آماده کنید. اگر علامت مورد نظر به صورت گرافیکی نیست، باید تصویر آن را در همین ابعاد برای الصاق در تقاضانامه آماده نمایید.
اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد، باید ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد، ارائه گردد.
اگر علامت تجاری به صورت سه بعدی باشد، ارائه آن به صورت نمونه های گرافیکی یا تصاویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه شده باشد و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهد الزامی خواهد بود. 09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده