فروش برند و تمام مراحل ثبت برند



ثبت برند و ثبت علامت تجاری چیست؟

ثبت برند به مجموعه‌ی فعالیت‌های قانونی‌ گفته می‌شود که از خصوصیات یک علامت تجاری مانند نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری حمایت و محافظت می‌کند.
این فعالیت‌ها شامل انتخاب نام مناسب برای محصول، استعلام ثبت برند و علامت تجاری، تکمیل مدارک مورد نیاز برای ثبت برند، ثبت نام در سامانه مالکیت معنوی و تایید حساب کاربری، تنظیم اظهارنامه ثبت علامت تجاری، پرداخت هزینه‌ها و فیش‌های قانونی برای آگهی روزنامه رسمی و حق الثبت علامت تجاری؛ و نهایتا دریافت گواهینامه ثبت علامت تجاری می‌باشد.
ثبت برند باعث می‌شود دیگر کسی نتواند با نام تجاری شما محصول یا خدمات مشابه‌ای را ارائه کند و از حسن شهرت و سابقه شما سوء‌استفاده نماید. 

مراحل ثبت برند و علامت تجاری

  1.  مشاوره رایگان و تخصصی با کارشناسان ثبت شکوفه و آشنایی کامل با روند ثبت علامت تجاری
  2. استعلام برند یکی از مراحل مهم قبل از ثبت برند می‌باشد که مشخص می‌کند شانس ثبت برند و تایید آن توسط کارشناس اداره ثبت علائم به چه میزان است.
  3. دریافت و تکمیل مدارک مورد نیاز برای ثبت برند و علامت تجاری توسط کارشناسان موسسه حقوقی شکوفه
  4. ثبت نام اولیه در سامانه اداره مالکیت معنوی توسط کارشناسان ما و مراجعه متقاضی به دفترخانه اسناد رسمی و دریافت گواهی امضاء به جهت فعالسازی حساب کاربری در سامانه.
  5. تنظیم اظهارنامه ثبت برند به شکلی کاملا دقیق و حرفه‌ای توسط کارشناسان ثبت شکوفه بر اساس تجربه و سال‌ها فعالیت در این زمینه.
  6. بررسی اظهارنامه توسط کارشناسان و رئیس اداره ثبت علامت.
  7. در صورت تایید سه کارشناس و رئیس اداره علامت مابقی هزینه‌های و فیش‌های قانونی پرداخت و آگهی ثبت برند در روزنامه رسمی چاپ می‌شود.
  8. پس از آگهی ثبت تقاضا و در صورتی که هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نسبت به آن اعتراضی نداشته باشد، آگهی ثبت علامت تجاری در روزنامه رسمی کشور چاپ می‌شود و پیرو آن گواهی ثبت علامت تجاری به نام متقاضی صادر می‌شود.

چه مواردی برای ثبت برند و علامت تجاری مجاز نیستند؟

  1. علائمی که فاقد هرگونه صفات مشخصه و کاملاً عام باشند (بطور مثال شما نمی‌توانید عبارت “شیرینی” را برای تولیدات کیک و شیرینی انتخاب کنید.
  2. علائمی که توصیفی هستند (برای نمونه شما نمی‌توانید برند “خوشمزه” را برای مواد غذایی بکار ببرید)
  3. علائمی که شامل یک اسم تعیین کننده نوع و جنس کالاها باشند (به طور مثال شما نمی‌توانید برند “شیشه” را برای محصولات شیشه‌ای ثبت نمایید)
  4. علائمی که عین و یا به طرز گمراه کننده‌ای شبیه یا ترجمه یک علامت و یا نام تجاری باشند که برای همان کالاها یا خدمات یا کالاها یا خدمات مشابه‌ای که متعلق به فرد دیگری (اعم از حقیقی و یا حقوقی) که در ایران معروف است بکار روند (اعم از آنکه آن علامت و یا نام تجاری معروف قبلاً به ثبت رسیده باشد و یا هنوز ثبت نشده باشد)
  5. علائمی که گمراه کننده باشند (به طور مثال شما نمی‌توانید برای کالای چوبی عبارت آهنین بکار ببرید)
  6. علائمی که عین و یا شبیه علائمی هستند که قبلاً در طبقات دیگری به ثبت رسیده‌اند امّا بسیار معروف و مشهور هستند (به منظور جلوگیری از سوء استفاده و بهره‌مندی بی‌جهت از دسترنج دیگران و جلوگیری از یک حمایت اضافی)
  7. علائمی که مغایر با نظم عمومی و اخلاق حسنه باشند بدون شک قابل ثبت نخواهند بود.
  8. علائمی که درخواست ثبت آن ها همراه با سوء نیّت باشد غیر قابل ثبت هستند و اگر هم ثبت شده باشند در دادگاه قابل ابطال هستند.
  9. علائمی که جزء علائم ذکر شده در ماده ۶ کنوانسیون پاریس باشند (به طور مثال بر اساس بند الف ماده ۶ کنوانسیون پاریس اگر بدون اجازه مقامات صالح علائم رسمی، بیرق [پرچم] و دیگر نشانه‌های دولتی کشورهای عضو اتحادیه و نشانه و رنگ رسمی و دولتی و تقلید آثار و علائم تاریخی و خانوادگی را برای علامت تجاری و یا صنعتی یا عناصر این علامت بکار برند کشورهای اتحادیه توافق دارند که تقاضای ثبت آن را نپذیرند و اگر این تقاضا ثبت شده است ثبت آن را با اقدامات مقتضی باطل و استعمال آن را منع کنند.)
  10. علائمی که حاوی مشخصات جغرافیایی نادرست که موجب گمراهی عموم در خصوص مبدا کالای تحت علامت باشند، قابل ثبت نخواهد بود (بطور مثال شما نمی‌توانید برای کالایی که در ایران تولید و یا بسته‌بندی می‌شود تقاضای ثبت علامت تجاری “ترک‌کالا” را داشته باشید.
  11. علائمی که حق تقدم افراد دیگر (چه حقیقی و چه حقوقی) را در تقاضای ثبت علامت تجاری مورد نظر تضییع نماید.

هزینه ثبت برند چقدر است؟

با توجه به تعداد طبقه‌ای که برای ثبت برند خود انتخاب می‌نمایید و همچنین با لحاظ این موضوع که تصمیم به ثبت علامت تجاری برای شخص حقیقی و یا حقوقی را دارید، هزینه ثبت برند متغیر و متفاوت خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند (اشخاصی حقیقی)

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • کپی جواز کسب یا جواز تاسیس یا پروانه‌ی بهره‌برداری که تاریخ آن‌ منقضی نشده باشد (برای علامت فارسی)
  • کپی کارت بازرگانی که تاریخ آن منقضی نشده باشد (برای علامت لاتین)
  • نمونه علامت
  • مهر و امضاء وکالتنامه

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند (اشخاص حقوقی)

  • کپی روزنامه تاسیس شرکت و تمام تغییرات
  • کپی جواز کسب یا جواز تاسیس یا پروانه‌ی بهره‌برداری که تاریخ آن‌ منقضی نشده باشد (برای علامت فارسی)
  • کپی کارت بازرگانی که تاریخ آن منقضی نشده باشد (برای علامت لاتین)
  • کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان حق امضاء در شرکت
  • نمونه علامت
  • مهر و امضاء وکالتنامه


09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده