خرید و فروش برند آماده و تجاری




ثبت برند تجاری

بعد از انتخاب نام تجاری اولین کاری که باید انجام دهید ثبت برند یا علامت تجاری شماست. یعنی اینکه شما آن نام تجاری را در سامانه اداره مالکیت معنوی کشور ( که متولی ثبت علائم تجاری در ایران است ) به ثبت برسانید تا رسمیت یابد و هیچ شخص یا شرکتی بعدا نتواند از آن علامت یا نام در حوزه فعالیت شما، استفاده کند.

ثبت برند و لوگو

گام نخست این است که بدانید چه مراحلی در پیش دارید و چه مجوزی باید داشته باشید، مدارک لازم جهت ثبت برند کدامند؟ هزینه ثبت برند و مدت زمان آن چقدر است؟
با دانستن اینهاست که تازه تصمیم می گیرید اصلا برند ثبت کنید یا نه، شاید اصلا مدارک لازم برای ثبت را در اختیار نداشته باشید.
ما در موسسه ثبت کاج، علاوه بر مشاوره قبل از اقدام به ثبت برند و لوگو، نکات لازم در مورد انتخاب برند یا طراحی لوگو و علامت تجاری را نیز یاد آور می شویم تا در کنار داشتن برندی خلاقانه و جذاب کسب و کار بی نظیری را رقم بزنید.

مراحل ثبت برند

در اینجا در 11 مرحله ما تمامی مراحل ثبت برند را برای شما خیلی واضح توضیح می دهیم.

1) انتخاب نام برند

جذابترین مرحله همین انتخاب نام و علامت است. در صورتی که با یک نام در حال فعالیت هستید و قصد دارید همان را ثبت کنید باید به مراحله دوم بروید.
اما در صورتی که هنوز نام تجاری خود را انتخاب نکرده اید باید به دو نکته توجه کنید:
  • این نام نباید قبلا ثبت شده باشد
  • قابلیت ثبت داشته باشد. یعنی جزو نام هایی که قابلیت ثبت ندارند، نباشد. در ادامه این دسته از نام ها را ذکر کرده ایم.

2) استعلام نام قبل از ثبت

بعد از انتخاب نام برند، شاید از نظر خودتان برندی که برای شرکت یا واحد صنعتی، تولیدی یا خدماتی خود در نظر گرفته اید برند تک و منحصر به فردی باشد و تا به حال مشابه به آن را ندیده باشید؛ اما شما نمی توانید این ادعا را داشته باشید که تمام برندهای ثبت شده در حوزه فعالیت خود را جهت مشابهت با برند خودتان، بررسی و به این نتیجه رسیده اید که نام که انتخاب کرده اید تک است.
با استعلام برند قبل از ثبت در وب سایت ما، می توانید به راحتی و بدون صرف زمان یا هزینه، از وجود یا عدم وجود مشابهت در برند پیشنهادی خود با سایر برندهای ثبت شده تا به حال اطمینان حاصل کنید.
اگر قبل از اقدام در سامانه، از نام انتخابی خود استعلام نگیرید ممکن است پس از صرف زمان و هزینه ای که برای انجام مراحل بعدی می کنید با اخطار رد برند متوجه مشابهت در آن شوید که در این صورت هم وقت و هم انرژی و هزینه خود را به هدر داده اید.
توجه داشته باشید اگر در طبقه ای که قصد ثبت برند در آن را دارید برندهای مشابهی پیش از این ثبت شده باشند برند پیشنهادی شما رد خواهد شد.
این عدم تشابه را پیش از اقدام به ثبت را به صورت آنلاین می توانید در وب سایت ما استعلام نمایید. استعلام برند قبل از ثبت درصد موفقیت شما در ثبت آن برند را نشان می دهد.

با اطلاع از این موضوع می توانید بدون صرف وقت و هزینه زیاد در صورت وجود تشابه اقدام به تصحیح و ایجاد تغییر در برند پیشنهادی خود نمایید.
استعلام آنلاین از طریق مراجعه به وب سایت موسسه ثبت کاج پیشنهادی است که بدون صرف هزینه اضافی این کار را برای شما تسهیل می کند برای استفاده از سامانه استعلام آنلاین برند قبل از ثبت به هیچ گونه تخصصی نیاز ندارید.

3) آماده کردن مدارک مورد نیاز

در رابطه با مدارک مورد نیاز برای ثبت برند به ادامه همین متن بروید تا به طور مفصل از توضیحات مربوطه برای جمع آوری مدارک مورد نیاز استفاده کنید. اسکن این مدارک باید ابتدا هنگام نام نویسی در سایت اداره مالکیت بارگذاری گردد.
فقط بعد از تایید اولیه برند در سایت است که باید نسخه فیزیکی مدارک را تحویل اداره ثبت بدهید و تا قبل از آن نیاز نمی باشد.

4) ثبت اظهارنامه در سایت اداره مالکیت

پس از آماده سازی مدارک لازم در حقیقت آغاز پروسه ثبت برند تجاری از اینجا شروع می شود که وارد وب سایت مالکیت معنوی کشور می شوید. با ورود به بخش ثبت نام باید اقدام به ثبت نام با وارد کردن مشخصات اولیه نمایید.
بعد از نام نویسی اولیه جهت تایید حساب کاربری در سایت اداره مالکیت معنوی، باید با یک برگه که سایت اداره به شما می دهد به یکی از دفترخانه های اسناد رسمی مراجعه و گواهی امضا جهت تایید حساب دریافت نمایید و سپس با بارگذاری آن در سایت، نام کاربری و کلمه عبور دریافت نمایید.
بعد از تایید حساب کاربری، به بخش ثبت اظهارنامه برند مراجعه و در اینجا لازم است برخی مدارک از جمله کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، جواز فعالیت، نمونه برند پیشنهادی در اندازه 6*6 سانتی متر و در صورت ثبت برند لاتین، کارت بازرگانی خود را در سیستم آپلود نمایید.
اظهارنامه شما توسط سه کارشناس اداره به نوبت بررسی می گردد و پیامک تایید آن برای شما ارسال می شود البته در صورتی که تمام مراحل را به صورت کاملا اصولی طی کرده باشید!
مدت زمان بررسی پرونده شما به دلیل حجم پرونده های ارسالی حداقل 10 روز و حداکثر 30 روز حدودا طول خواهد کشید.

5) پرداخت هزینه اظهارنامه در سایت

پس از اقدام به تکمیل اظهارنامه، بایستی هزینه مربوطه به ثبت اظهارنامه را نیز پرداخت کنید تا سامانه اظهارنامه شما را ثبت و روند بررسی پرونده شما را آغاز کند. سپس فرمی به شما داده می شود که حاوی اطلاعات کاربری است.
با مراجعه مجدد به سامانه مالکیت معنوی می توانید با وارد کردن اطلاعات فرم، نام کاربری و پسورد خود را دریافت کنید. حفظ این اطلاعات جزو ملزومات مراجعات بعدی شما به شمار می آید.

7) چاپ آگهی تقاضای ثبت در روزنامه رسمی

پس از بررسی اظهارنامه شما در مدت 10 الی 15 روز، در صورتی که ثبت برند شما بلامانع تشخیص داده شود، درخواست ثبت برند شما به روزنامه رسمی ارسال می شود. در اینجا بایستی هزینه روزنامه رسمی برای آگهی نوبت اول را بپردازید.
چاپ آگهی مورد نظر در روزنامه رسمی و ارسال آن به آدرس شما ممکن است حدود یک هفته به طول میانجامد.
چاپ آگهی تقاضا در روزنامه رسمی به این دلیل است که هر شخص حقیقی یا حقوقی نسبت به ثبت آن اعتراض داشته باشد حقوق مدنی وی اجازه اعتراض به ثبت را می دهد.
در قاون تجارت کشور ما یک ماه بدین منظور فرصت داده می شود. پس از یک ماه در صورتی که هیچ اعتراضی از طرف شخص ثالث صورت نگرفت، شما می توانید حق الثبت برند را پرداخت کنید و ثبت را قطعی کنید.

8) مراجعه حضوری به اداره مالکیت

در صورتی که شخصی نسبت به ثبت علائم تجاری شما اعتراض نداشته باشد، بعد از گذشت 30 روز از چاپ روزنامه رسمی، اظهارنامه ثبت شده  از طرف کارشناسان مورد تایید واقع می شود.
این موضوع به صورت پیامکی به اطلاع شما خواهد رسید. پس از دریافت پیامک تایید لازم است به صورت حضوری به اداره مالکیت معنوی کشور مراجعه نمایید و اقدام به تشکیل پرونده کنید. به یاد داشته باشید که بایستی اصل یا کپی برابر اصل شده تمامی مدارکی را که به هنگام ثبت آنلاین اظهارنامه آپلود کرده اید به همراه داشته باشید.

9) پرداخت حق الثبت برند

بعد از اینکه ثبت علامت بلامانع تشخیص داده شد و اصل مدارک یا کپی برابر اصل آن به اداره تحویل داده شد، در سامانه ثبت برند به شما اجازه داده می شود که حق الثبت را پرداخت نمایید.
هزینه حق الثبت برای یک طبقه به شرح زیر است:
ثبت برند حقیقی 120 هزار تومان + هر طبقه اضافه 10 هزار تومان
ثبت برند حقوقی 240 هزار تومان + هر طبقه اضافه تر 20 هزار تومان
یعنی اگر شما یک برند شخصی را در 3 طبقه ثبت می کنید هزینه حق الثبت آن اینگونه محاسبه می شود.
120 هزار تومان ( به ازای یک طبقه پایه ) + 20 هزار تومان ( دو طبقه اضافه تر ) در مجموع 140 هزار تومان برای 3 طبقه

10) پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت دوم

اما چرا روزنامه دوم؟ بعد از طی مراحل بالا و پرداخت حق الثبت برند در سامانه این برند به شما تعلق می گیرد، اما نیاز است این موضوع به اطلاع عموم برسد. پس برای بار دوم به عنوان آگهی رسمی ثبت علامت تجاری در روزنامه رسمی چاپ می شود که این برند در فلان طبقه به نام فلانی ثبت گردید.

مدارک ثبت برند

مدارک ثبت برند در صورتی که به نام شخص حقیقی باشد یا به نام اشخاص حقوقی و شرکت ها متفاوت است.
مدارک لازم برای اشخاص حقیقی متقاضی ثبت برند:
  • تصویر شناسنامه شخص حقیقی
  • تصویر کارت ملی شخص حقیقی
  • تصویر کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن برند پیشنهادی)
  • تصویر مجوز فعالیت ( یک نوبت باید در دفاتر اسناد رسمی تایید شود )
  • اطلاعاتی از قبیل آدرس، کد پستی، آدرس الکترونیکی، شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت شخص حقیقی
مدارک لازم برای اشخاص حقوقی متقاضی ثبت برند:
  • تصویر شناسنامه تمام افرادی اعم از مدیران، سهامداران یا شرکا که در شرکت مورد نظر حق امضا دارند.
  • تصویر کارت ملی تمام افرادی اعم از مدیران، سهامداران یا شرکا که در شرکت مورد نظر حق امضا دارند.
  • تصویر مجوز فعالیت
  • کپی روزنامه رسمی تاسیس
  • کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات
  • تصویر کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن برند پیشنهادی)
  • اطلاعاتی از قبیل آدرس، کد پستی، آدرس الکترونیکی، شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت افرادی که در شرکت حق امضا دارند.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده