فروش برند و تمام مراحل ثبت برند



برند چیست ؟

یکی از مهمترین وظایفی که هر شرکت برای اینکه بتواند مخاطبان وفادار زیادی جذب کند این است که یک برند انتخاب کند که علاوه بر الهام بخش بودن و تناسب داشتن، جذابیت لازم را نیز داشته باشد و بتواند جایگاه شرکت را به خوبی به نمایش بگذارد.
در واقع برند به صورت لاتین و فارسی در فروش کالا و خدمات و فعالیت های اقتصادی و غیره استفاده می شود و نشان قانونی یک شرکت می باشد. در حقیقت برند شما یک نام و متشکل از چند کلمه می باشد که ویژگی ها و مفاهیم احساسی را به خود گره زده است.
برند یا نام تجاری همان نشان و علامتی است که به صورت فارسی یا لاتین در فعالیت های اقتصادی، کالاها، خدمات و… استفاده می شود.
کلمه برند به انگلیسی (Brand) به عنوان نام قانونی نشان تجاری یک طرح ، نماد ، عبارت ، نام و … است که ارائه دهنده خدمات با فروش محصول خاصی است که به وسیله آن از سایر محصولات مشابه متمایز می شود. نشان تجاری یا برند همان چیزی است که مخاطب ،صفات و ویژگی های آن را با دیدن ،شنیدن ،حس کردن و……… به صورت ذهنی ،دیداری و یا شنیداری در ذهن و قلب خود تداعی می کند.
در واقع برند شامل همه احساسات مفاهیم و ویژگی هایی است که با یک نام گره خورده است.
از نظر مصرف کننده خرید از یک برند یعنی: کیفیت بالا ،خطر پذیری کمتر،سپردن مسئولیت به تولید کننده ،وسیله ای نمادین برای اظهار شخصیت .
اولین قدم در تجارت اعتماد است و علامت تجاری به وسیله برند سازی به این اعتماد و تعهد شتاب می بخشد.

هدف از ثبت علامت چیست؟

هر برند یا علامت تجاری از طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالا ها و خدمات و یا اجاره دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ، صاحب اثر را محافظت می کند.
مدت زمان این حفاظت متفاوت است ولی آرم تجاری قابلیت تمدید شدن نامحدود توسط پرداخت مبلغ مربوطه را دارد.
محافظت آرم تجاری توسط مراجع قانونی که در اکثر نظام ها اجازه متوقف کردن تخلف در این زمینه را دارند تایید می شود.
از دیدگاه وسیع تر ،علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آن ها در سطح جهانی سرمایه گذاری کرده و این ابتکار را ترویج می دهد.
حفاظت علائم تجاری همچنین مانع تلاشهای رقبای غیر منصف، مثل متقلبان، برای استفاده از علائم مشخص به منظور فروش محصولات و ارائه خدمات نامرغوب یا متفاوت می شوند. این نظام، آگاهی و امکان سرمایه گذاری جهت تولید و فروش کالا ها و خدمات را در منصفانه ترین شرایط ممکن به مردم می دهد و از این راه تجارت بین المللی را تسهیل می کند.

دامنه محافظت علامت تجاری چه قدر است؟

در تمامی کشور ها ،علائم تجاری ثبت و محافظت می شود . هریک از دفاتر ملی یا ناحیه ای ،ثبت علائم را که شامل اطلاعات کامل درخواست برای ثبت و تمدید است نگهداری می کنند .هر چند نتایج ثبتی محدود به کشور مربوطه باشد.
برای جلوگیری از ثبت جداگانه در دفتر هر کشور یا ناحیه ،نظام بین المللی ثبت WIPO علائم را اجرا می کنند.این نظام توسط یک عهد نامه اداره می شود.
توافق نامه مادرید: وابسته به ثبت بین المللی علائم که توسط سازمان مالکیت معنوی جهانی تنظیم شده است. سیستم مادرید متشکل از تلفیق دو معاهده شکل گرفته است.
به طور خلاصه در سیستم مادرید برای در خواست بین المللی علائم تجاری ،متقاضی فایل مدارک خود را WIPO دفتر بین المللی در ژنو ارسال می کند و در آن در خواست اعلام می کند که برای ثبت نام به دنبال یک از کشورهایی که عضو معاهدات ژنو هستند.
در WIPO دفتر ثبت بین المللی علامت را صبت و سپس آن را به کشور های تعیین شده ارارسال می کند.ثبت نام در دفتر ثبت بین الملیلی یک پروسه اداری است که به این معناست که از آن علامت تجاری در خواست هایی را که دریافت میکند .اگر یک کشور ثبت یک علامت تجاری را رد کند.
امتناع این کشور به WIPO ابلاغ و تصمیم این کشور در ثبت بین المللی را رد میشود.به عبارت دیگر ثبت نام بین المللی یک سیستم ایمن استو اما ثبت یا عدم ثبت آن در کشور تعیین شده معین می شود.

انتخاب نام برند و لوگو

مراحل ثبت برند کمی طولانی است اما پیچیده نیست. چگونه برند خود را ثبت کنیم ؟ یکی از سوال های رایج در زمینه ثبت برند در ایران می باشد که ذهن بسیاری از اشخاص را به خود مشغول کرده است.
اولین گامی که برای ثبت برند تجاری خود باید بردارید انتخاب نام برند یا لوگو ای است که قصد دارید با استفاده از آن سال‌ ها فعالیت کنید. توجه کنید که نام برند انتخابی شما باید کاملا یونیک و مناسب باشد و پتانسیل این را داشته باشد تا بتواند در بین مخاطبان بازار معروف شود.
موسسه حقوقی نخستین ثبت بیش از ۱۲ سال است که در زمینه خدمات حقوقی و اداری و ثبت شرکت فعالیت کرده و در این زمینه تجربه و سابقه درازی دارد. شما به راحتی می توانید شرایط ثبت برند را از این سایت جویا شوید و مراحل ثبت برند رایگان را به این موسسه حقوقی با سابقه بسپارید.

اهمیت انتخاب یک نام تجاری متمایز چیست؟

صاحبان مشاغل و کسب و کار و شرکت ها باید برای ثبت علامت تجاری خود یک نامی متمایز و منحصر به فرد انتخاب کنند تا مخاطبان بعد از شنیدن و دیدن نام تجاری آن شرکت یاد آور اعتماد و خصوصیات این کسب و کار باشد و بتواند کسب و کار این افراد را با نام تجاری منحصر به فرد آن ها و افراد دیگر معرفی کند.
در واقع ثبت و انتخاب علامت تجاری باید برای شناساندن کسب و کار در بازار جهانی و ملی انجام شود. شما باید در گام اول در سامانه ثبت برند اداره مالکیت معنوی کشور برند خود را ثبت کنید تا نام برند شما به رسمیت شناخته شود.

نکات قابل توجه برای انتخاب عنوان برند

برای ثبت علامت مورد نظر انتخاب نام و عنوان مناسب ، گامی موثر در جهت ثبت علامتی مطمئن و فاقد ایراد می باشد. در زیر نکات اساسی را که به شما در انتخاب نام و عنوان مناسب علامت یاری می رساند اعلام می داریم:
  1. اسامی و علائم مشهور و شناخته شده غیر قابل ثبت هستند.
  2. اسامی غیر معقول، غیر اسلامی و مخالف با موازین اخلاقی و شئونات اسلامی قابلیت ثبت ندارند.
  3. صفت ها و اسم هایی که بیان گر توصیف می باشند و یا عام هستند به تنهایی قابل ثبت نیستند.
  4. استفاده از نام های چند سیلابی و ترکیبی از شانس بالایی برای ثبت بر خوردارند. ( در صورت نبودن عین نام در طبقه کالای درخواستی )
  5. در صورت عدم ثبت علامت در طبقات مورد درخواست، علامت می تواند یک کلمه و یا ترکیبی از کلمات و اعداد و سمبل، طرح ، رنگ ، شکل و … باشد.
  6. اسامی خاص و ساختگی شانس بسیار بالایی برای ثبت دارند.
  7. شباهت نزدیک به 50 درصد با نام های تجاری دیگر امکان ثبت علامت را بسیار ضعیف می کند.
  8. در طبقاتی مانند لوازم خانگی، مواد غذایی و نوشیدنی ها به دلیل ثبت علائم بسیار، انتخاب اسم بسیار مشکل بوده و محدودیت ایجاد می کند. لذا در انتخاب عنوان یا نام علامت در این نوع از طبقات باید نهایت دقت را جهت انتخاب نام های هوشمندانه و خاص به کار برد.
  9. ثبت علامت به صورت حقوقی ( ایرانی و غیر ایرانی ) و حقیقی ( ایرانی و غیر ایرانی ) قابل انجام بوده، لذا می توان عنوان شرکت را جهت ثبت علامت به کار برد و یا از نام خانوادگی در کنار نامی دیگر جهت ثبت علامت مورد نظر استفاده کرد.
  10. عنوان یا نام علامت می تواند فارسی ، لاتین و یا ترکیبی از کلمات و حروف فارسی و لاتین باشد.
  11. اعداد چه به صورت فارسی و چه به صورت لاتین به تنهایی به هیچ وجه امکان ثبت ندارند.


استعلام برند

دومین گامی که باید برای ثبت برند تجاری بردارید استعلام برند می باشد. قبل از اینکه برند خود را ثبت کنید باید علامت تجاری انتخاب شده را بررسی کنید تا متوجه شوید که برند انتخابی شما قبلا توسط شخص دیگری انتخاب شده است یا خیر.
حقیقتاً استعلام نام برند به شما کمک می کند تا بتوانید از نام برند خود استعلام بگیرید تا اگر این نامی که شما انتخاب کرده اید در سازمان مالکیت معنوی ثبت نشده باشد از ارسال مجدد آن به اداره ثبت جلوگیری شود. استعلام برند به صرفه جویی در هزینه و زمان به شما بسیار کمک می‌ کند. 09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده