همه چیز در مورد ثبت برند مواد غذایی بدانید




دانستنی های جذاب درباره ثبت برند مواد غذایی

داستانِ ثبت برند مواد غذایی ، یک مقدار با سایرثبت برند های دیگر متفاوت است . مسئولینِ ذی ربط ، نسبت به ثبت مواد غذایی سخت گیری های بیشتری میکنند . چرا که این مواد ، مستقیماً با فاکتورِ سلامتیِ جسمانی و حتی روانی انسان ها در ارتباط است .
اصلا گاهی آن قدر سنگ جلویِ پای متقاضی می اندازند که اگر ثابت قدم نباشد ممکن است کلاً از ثبت این نوع برند منصرف شود .
این که گفتیم غذایی که شما تناول می کنید ، حتی از بُعد روانی هم اهمیت دارد ، قابل اثبات است . خودتان را فرض کنید که برای ناهار یک وعده غذایِ همه چیز تمام با کیفیتِ مطلوب و حتی قیمتی متناسب با وضعیتِ جیبتان میل کرده ائید .
شما تا چندین ساعت هر کسی را که ببینید کنار می کشید و از زیبایی های مسحور کننده و طعمِ غیر قابلِ وصفِ آن شاهکارِ هنری که میل کردید صحبت می کنید . چرا که آن قدر درجه یک بوده که مغزتان ناخودآگاه به شما فرمانِ لذت بردن و به زبان آوردن می دهد .
البته وارونه این داستان هم برای همه ما خیلی اتفاق افتاده است . فرض کنید که برای صرفِ یک وعده غذایی به یک کترینگ مراجعه می کنید و حتی روحتان هم خبر ندارد که چه فاجعه هنریِ شومی انتظارِ معده تان را خواهد کشید . در حقیقت فقط خدا می داند که چگونه طبعِ جریحه دار شدتان را پس از صرفِ آن وعده غذایی و دنیایِ ویران و تیره و تاریکی که برای ذائقه تان رقم زده تا خانه روانه می کنید .
در حقیقت ما تازه بعد از مصرفِ این نوع خوراکی ها و غذا ها که با اسامی جعلی و بی پشتوانه روانه بازار شده اند ، متوجه اهمیت ثبت برند مواد غذایی می شویم . دقیقا ما در همین لحظه طلائی است که دوست داریم بر دستانِ وزارتِ بهداشت و معاونت غذا و دارو برای سخت گیری هایشان بوسه بزنیم .
پس توصیه میشود ، برای حُسن شهرت خود و فرمولِ غذایی که ابداع کردید هم ، به فکرِ ثبت برند مواد غذایی و هویت بخشی به نامِ تجاری خود باشید .
اصلا شاید با خود بگوئید برای چه باید انقدر تلاش کنم و پروسه ملال آورِ ثبت برند مواد غذایی را تحمل کنم . از آنجایی که همراهِ هر سختی ، آسانی است ، ثبت برند مواد غذایی نیز برای شما مزیت های زیادی را به همراه دارد . قبل از آن که مراحل ثبت برند مواد غذایی و مدارک مورد نیاز برای این کار را به شما بگوئیم ، مزایای این کار را مطالعه کنید تا ببینید اصلا ارزشِ این همه گرفت و گیر را دارد یا خیر ؟ !

امتیاز های ثبت برند مواد غذایی

1 – میزان فروش شما به میزانِ شهرت شما در زمینه صنعت غذایی وابسته است ( شناخت بیشتر = سود بیشتر) .
2 – مشتری در ناخودآگاهش به کسی که برندش قانونی ثبت شده باشد ، اعتماد بیشتری میکند .
3 – یونیک و خاص شدنِ محصولات شما از دیدِ مشتری .
4 – دامن زدن به افزایش تبلیغاتی که به نفع شما هستند .
5 – مشتری از این که به فکرش بوده اید و با انتخاب نام برای محصولتان به شعورش احترام گذاشتید ، به شما عشقِ بیشتری می ورزد . اگر یک روزی در یک جایی ، محصولِ خوراکی شما را مصرف کند و خوشش بیاید ولی شما اسم و برندی بر روی آن درج نکرده باشید ، فکر کردید چه بلایی به سرش میاید و چه خلاء عاطفیِ جبران ناپذیری را متحمل می شود ؟
برای مثال اگر محصولِ شما پشتوانه محکمی به نامِ برندِ تجاری را با خود نداشته باشد و از مصرفِ کالایِ شما رضایت داشته باشد ، چگونه می تواند در هر زمان و مکانی بدونِ در دست داشتنِ نامِ برندِ محصولتان آن را پیدا و تهیه کند ؟
6 – یاد آوری راحت ترِ محصولِ شما توسطِ مشتری .
7 – به رسمیت شناخته شدنِ شما توسطِ قانون .
8 – ایجادِ تفاوت بین محصول شما و محصول شرکت رقیب .
9 – امکانِ ایجاد ارزش برای کار آفرینی شما .
10 – ممکن است از یک جایی به بعد ، برند شما از خودِ شما اعتبار بیشتری داشته باشد . در حقیقت برند معتبر ، برگ برنده ای است برای دریافت وام در آینده .
11 – حق امتیازی که از طریق ثبت برند مواد غذایی خود به دست آوردید ، جریانِ اصلی درآمد شما میشود .
12 – اگر شما بخواهید نمایندگی تاسیس کنید ، برند ثبت شده شما عاملی کلیدی برای اخذ مجوز نمایندگی میشود .
تمام موارد ذکر شده می تواند دلیلی محکم برای ترغیبِ شما به سمتِ ثبت برند مواد غذایی باشد. اصلا اگر بخواهیم همه موارد را فاکتور بگیریم و انکارشان کنیم ، تنها همان یک عامل کلیدیِ منحصر به فردی و شخصیت بخشی به محصول شما ، برای هدایتتان به سویِ ثبت برند مواد غذایی کفایت می کند .

اسناد و مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی

مدارک و شواهدی که شما برای این کار ارائه میدهید ، با توجه به حقیقی یا حقوقی بودنِ شخصیت شما متفاوت است . نکته دیگر اینکه معاونت غذا و دارو شما را ملزم می کند که قبل از جمع آوری مدارک برای ثبت این نوع از برند ، حتما پروانه تاسیس دریافت کنید .
در واقع اگر این نکته کلیدی را فراموش کنید ، نه میتوانید به عنوان شخص حقیقی اقدام به ثبت برند مواد غذایی کنید و نه در قالب شخص حقوقی . به زبانِ ساده تر این که هر چه برای جمع آوری مدارک رشته اید ، پنبه می شود .

برای اشخاص حقیقی :

1 – یک برگ از کپی کارت ملی و شناسنامه .
2 – یک برگ از کپی هر گونه جوازی که برای کسب دارید .
3 – یک برگ کپی کارت بازرگانی ( سندی است که برای انجام تجارت به آن نیازمند هستید ) .
4 – در ابعاد 10*10 ، یک نمونه از تصویر برند خود را ارائه دهید ( اندازه تصویر با توجه به بُعدی که برای آن طراحی کردید متغیر است ) .
5 – در صورتی که حوصله انجام این مراحل را ندارید و وکیلتان جورِ شما را میکِشد ، باید اصل یا کپی وکالتنامه دادگستری را تسلیم کنید .

برای اشخاص حقوقی :

1 – یک عدد کپیِ آگهی تاسیس شرکت ( این آگهی باید شامل هر گونه تغییرِ مدیر عامل و اسم و آدرس شرکت باشد).
2 – یک برگ کپی از تمام جواز ها و پروانه های بهره برداری شرکت که در اختیار دارید .
3 – یک برگ کپیِ کارت بازرگانی که به نامِ مدیر عامل یا خودِ شرکت باشد .
4 – یک نسخه کپی از کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل .
5 – تسلیم یک نمونه از برند تجاری شما در ابعادِ 10* 10
6 – خاتم تمامِ قرار دادهایی که میخواهید درآینده ثبت کنید ( مُهر شرکت ) .
7 – چنانچه باز هم حوصله انجام این مراحل را ندارید و وکیلتان جورِ شما را میکِشد ، باید اصل یا کپی وکالتنامه دادگستری را تسلیم کنید .

مراحل ثبت برند مواد غذایی

شما برای ثبت برند مواد غذایی ، باید طی مسیر کرده و مراحلی را پشت سر بگذارید .
1 – قبل از عملی کردن ایده خود ، پرس و جو و تحقیقات مبسوطی انجام دهید تا ببینید قبل از شما این برند به ثبت نرسیده باشد
2 – رجوع به سامانه : http://iripo.ssaa.ir
3 – اگر خواسته های سامانه را تکمیل کردید و با یکی از دو پیغامِ : رد پرونده یا اخطار نقص ، مواجه نشدید به این معناست که باید با لبی خندان در فکر آگهی نوبت اول باشید !
4 – تسلیمِ فیزیکی اسناد به اداره مالکیت معنوی ( خبر بد این که شما باید در این مرحله برای پرداختِ هزینه چاپ آگهی تاسیس در روزنامه ، مثل همیشه کمی بیشتر سخاوت به خرج داده و هزینه کنید .)
5 – در این بازه زمانی که شما در انتظار صدور سندِ ثبت خود هستید ، باید ببینید که برای برندتان بلا معارضی پیدا نشود . در غیر این صورت شخص یا اشخاصِ مدعی ، میتوانند در فراید اخذ سند نهایی شما خلل ایجاد کنند . 09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده