چگونه میتوانیم در رشت برند ثبت کنیم




شهر رشت مرکز استان گیلان در شمال ایران است. وجود جاذبه‌های طبیعی متنوع موجب رونق صنعت توریسم در این شهر زیبا و خوش‌آب‌وهوا شده است. بازدیدکنندگان فراوانی از سراسر ایران برای دیدن میدان شهرداری، خرید از بازارهای محلی و چشیدن طعم غذاهای بی‌نظیر به رشت سفر می‌کنند. صنایع‌دستی اصیل استان گیلان نیز بسیار مورد توجه علاقه‌مندان است. حصیرهای خمام و لاهیجان نه فقط در بازار رشت که در بازارهای خارجی نیز مخاطبان فراوانی دارند. از سوی دیگر، کشاورزی و دامداری جزو منابع مهم اقتصادی این منطقه هستند و چند کارخانه فرآوری چای نیز در قسمت‌های شرقی فعال هستند. افزایش تعداد گردشگران و رشد صنایع تولیدی در سال‌های اخیر رقابت نزدیکی برای ثبت علائم تجاری و برندسازی در این منطقه به وجود آورده است. 

قوانین ثبت برند در رشت و استان گیلان

مرکز مالکیت معنوی مرجع رسمی ثبت برند در رشت است. این مرکز زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کند و وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است. تمام مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به این حوزه از طریق همین سازمان اطلاع‌رسانی می‌شوند. همه موسسات ثبت برند در رشت و استان گیلان نیز با نظارت این سازمان مشغول به فعالیت هستند. گفتنی است تمام برندهای لاتین تحت همین قوانین به ثبت رسمی می‌رسند. به طور کلی، ثبت برند به انجام روال قانونی ثبت یک علامت تجاری به اسم یک یا چند فرد گفته می‌شود که طی آن، نام و نشان تجاری شما از نظر قانونی نیز به رسمیت شناخته می‌شود.
 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند در رشت برای اشخاص حقیقی

  • شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر نوع گواهی فعالیت از نهادهای قانونی در استان گیلان باشد.)
  • کارت بازرگانی (برای ثبت برند لاتین در رشت)
 

مدارک لازم جهت ثبت برند در رشت برای اشخاص حقوقی

  • کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  • روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت
  • کارت بازرگانی (برای ثبت برند لاتین در استان گیلان)
  • مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر نوع گواهی فعالیت از طرف نهادهای قانونی در رشت باشد.)
 

نحوه ثبت برند در رشت

  • مشخصات مالک برند در رشت را وارد نمایید.
  • اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات خود را تکمیل فرمایید.
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت برند تجاری را آپلود کنید.
  • هزینه ثبت برند و لوگو در استان گیلان را پرداخت نمایید.
  • در پایان، شماره اظهارنامه برند خود را برای پیگیری‌های بعدی یادداشت کنید.
پس از بررسی کارشناسان این مرکز، اگر مدارک شما کاستی یا اشتباهی نداشته باشند، از شما درخواست می‌شود کپی برابر اصل مدارک خود را به این اداره بفرستید. سپس گواهی چاپ آگهی اول شما در روزنامه رسمی صادر می‌شود. پس از انتشار آگهی و نبود هیچ ادعایی در این زمینه، گواهینامه ثبت علائم تجاری (برگه ثبت برند) شما صادر خواهد شد. گفتنی است که اعتبار برند ثبت‌شده در رشت دَه‌ساله است.

مدت زمان ثبت برند در شهر رشت

اولین گام برای ثبت قانونی علائم تجاری در استان گیلان، استعلام نام برند است. با این کار، از ثبت نشدن برند مشابه اطمینان پیدا می‌کنید. این اقدام شما همچنین باعث می‌شود که روند ثبت لوگو در رشت زمان کمتری ببرد. زیرا اگر نام پیشنهادی تکراری باشد، مرکز مالکیت معنوی درخواست شما را بازگشت خواهد زد. از زمانی که اظهارنامه به این مرکز ارسال می‌شود، ۳۰ تا ۴۵ روز کاری برای صدور آگهی تقاضا زمان لازم است. سپس آگهی اول در روزنامه رسمی کشور منتشر می‌شود و از عموم تقاضا می‌شود که در مهلتی یک‌ماهه اگر با نام و نشان مورد نظر ارتباط یا تعارضی دارند، آن را اعلام نمایند. پس از این بازه زمانی، حدود چهار هفته دیگر زمان می‌برد تا گواهی ثبت برند صادر شود و با آگهی دوم در روزنامه رسمی این پروسه به پایان برسد. بنابراین به طور کلی مدت زمان لازم برای ثبت برند در رشت نزدیک به ۳ ماه است.
 

هزینه ثبت برند در رشت

هزینه ثبت علائم تجاری در رشت به تعداد محصولات، مجوز‌های لازم و طبقات درخواستی بستگی دارد. منظور از طبقه، نوع خدمات یا کالاهایی است که هر شخص حقیقی یا حقوقی برای برند خود در نظر می‌گیرد. به طور مثال، کمترین هزینه ثبت برند در استان گیلان و شهر رشت در سامانه موسسه آسان‌ثبت ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال (دو میلیون و پانصد هزار تومان) است. این مبلغ با احتساب کلیه هزینه‌ها و واریزی‌های دولتی و قانونی محاسبه شده است و با افزایش طبقات برند، به ازای هر طبقه مبلغ دویست هزار تومان به آن اضافه می‌شود. گفتنی است که هزینه ثبت لوگو و نشان تجاری لاتین با هزینه ثبت برند فارسی تفاوتی ندارد.

ثبت آنلاین برند در رشت

ثبت برند در رشت نیازمند تخصص و تجربه است و کارشناسان حقوقی بهترین راهنمایان برای طی کردن این مسیر هستند. همچنین با فراهم شدن امکان ثبت آنلاین برند در برخی موسسه‌های مجاز مثل آسان‌ثبت، دیگر نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان وجود ندارد. تمامی تولیدکنندگان و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند از سراسر استان گیلان برای ثبت اینترنتی برند خود اقدام نمایند. مدارک لازم برای این کار نیز به صورت آنلاین تکمیل و ارسال خواهند شد. داشتن نام تجاری، لوگو و علامت ثبت‌شده و در یک کلام برند معتبر به شما امکان می‌دهد بتوانید تبلیغات موثرتری انجام دهید. همچنین ثبت قانونی برند در رشت امکان سوءاستفاده احتمالی رقیبان شما را در بازار از بین می‌برد و برای حفظ منافع مادی و معنوی شما لازم و ضروری است.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده