دسته بندی و تمام مراحل ثبت برند مواد شوینده




مراحل ثبت برنده شوینده کدامند؟ دسته بندی مواد شوینده کدام است؟ برای ثبت کردن لوگو مواد شوینده تولید شده باید چه کار هایی انجام دهیم؟ به جز جلوگیری از سواستفاده رقبا، ثبت کردن برند تجاری چه مزیت هایی دارد؟ در ادامه ضمن بررسی تمامی مراحل ثبت برند شوینده و لوگو تجاری شوینده لازم است به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد.

ثبت برند شوینده

برند به لوگو، نماد، شکل و یا عبارتی گفته می شود که باعث تمایز بین محصولات می شود. با توجه به اینکه مصرف مواد شوینده همچون شامپوها، صابون ها و… بسیار بالا است به تناسب تعداد زیادی شرکت های تولید کننده این موارد ایجاد شده یا در حال ایجاد هستند.
در چنین شرایطی زمانی که مصرف کننده اقدام به خرید می کند برای انتخاب بهترين برند دچار سردرگمي مي شود. جهت ایجاد تفاوت محصولات، این شرکت ها بایستی براي خود به ثبت برند بپردازند. همچنین ثبت برند برای محصولاتی که مستقیم روی بدن انسان استفاده می شود از نظر قانونی اجباری است.

مراحل ثبت برند شوينده

تمامی شرکت های تجاری خصوصاً شرکت های تولیدی مواد شوینده می توانند با گذراندن مراحل زیر به ثبت برند مورد نظر برای خود بپردازند. از ابتدایی ترین مراحل ثبت برند شوینده این است که مدیر آن شرکت برندی را برای شرکت خود به ثبت برساند که تصاویر، حروف و… موجود در آن نشان دهنده نام شرکت و ویژگی های محصولات آن باشد به شکلی که این امر تخصصی باید توسط کارشناسان طراحی برند انجام شود.
متقاضیان جهت ثبت اظهارنامه برند می بایست با ورود به سامانه ی http://iripo.ssaa.ir اقدام به ثبت برند نمایند. این سامانه جهت ثبت علائم تجاری در نظر گرفته شده است و شما می توانید بدون مراجعه ی حضوری به اداره ی ثبت علائم تجاری، علامت خود را ثبت نمایید. پاسخ اداره صرفاً از طریق بخش پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده قابل مشاهده است و تمامی مکاتبات در خصوص اظهارنامه از طریق همین سامانه، بخش ثبت انواع درخواست (رفع نقص، پرداخت حق الثبت، تمدید، انتقال و …) امکان پذیر است.
لذا چنانچه گفتیم، برای مراحل ثبت برند شوینده پس از ورود به سامانه ی گفته شده می بایست با کلیک روی لینک ثبت نام کلیه ی مراحل را گام به گام طی کنید. لازم است قبل از شروع مراحل، مدارک مورد نیاز را آماده نمایید و آن ها را اسکن کنید.

مراحل ثبت برند شوینده به صورت شخصی

بعد از استعلام نام و همچنین انتخاب نام برند مناسب، شما باید تصمیم بگیرید که برند خود را به چه صورتی به ثبت برسانید. در کشورمان هر شخص و یا کسب و کار می تواند برند خود را به دو صورت شخصی و حقوقی به ثبت برساند که ثبت کردن برند شخصی به صورت حقیقی نیز بیان می شود.
برای هر کدام از این انواع ثبت برندها، مراحل ثبتی مختلفی در نظر گرفته شده است که در ادامه ضمن بررسی آن ها به بررسی مدارک لازم برای ثبت برند خواهیم پرداخت.

مراحل ثبت برند شوینده شخص حقیقی

برای انجام مراحل ثبت برند به صورت شخصی، باید ابتدا تمامی استعلام های لازم را در سامانه های رسمی ثبت برند انجام دهید و سپس یک نام خلاقانه و جدید که شباهتی به برند های ثبت شده قبلی نداشته باشد و تمامی شرایط مورد نیاز برای قبول و تایید شدن نام برند را دارد برای برند خود انتخاب نمایید.
بعد از اینکار و تایید شدن اظهارنامه درخواست ثبت برند، باید به سراغ تهیه کردن مدارک ثبت برند بروید که در ادامه آن ها را به صورت کامل آورده ایم.
کپی شناسنامه
کارت ملی
کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد و قصد ثبت برند به صورت لاتین را داشته باشید).
کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

مدارک ثبت برند شوینده شخص حقوقی

در مراحل ثبت برند شوینده نیز به همین منوال باید ابتدا تمامی استعلام های لازم را در مورد ثبت برند های قبلی و انتخاب نام و لوگو تجاری انجام داده و با توجه به شرایط انتخاب نام برند، یک نام و لوگو تجاری مناسب را برای برند شوینده خود ثبت نمایید.
بعد از این مراحل لازم است تا تمامی مدارکی که در ادامه آورده شده است را در اختیار مراجع ثبت کننده برند قرار دهید.
کپی شناسنامه
کپی کارت ملی
کپی روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت ( دقت کنید که از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)

مراحل ثبت برند در سامانه

پس از پایان مراحل ثبت برند شوینده، کد رهگیری را دریافت خواهید کرد و در صورت تایید مدارک توسط کارشناس مربوطه، دو نسخه قرارداد به آدرس شما ارسال خواهد شد. شما باید پس از امضای هر دو نسخه  یکی از نسخ را به همراه مدارک برابر اصل شده و فیش واریزی به آدرس مرکز ارسال کرده و پس از دریافت مدارک، مراحل ثبت برند شروع خواهد شد.
در مراحل ثبت برند شوینده بررسی اظهارنامه صرفاً بر اساس اولویت زمان ثبت آنها در سامانه می باشد. لذا حضور متقاضیان محترم در اداره تاثیری در فرآیند انجام کار ندارد. پس از تکمیل فرم مربوطه توسط متقاضی در سامانه اداره ی مالکیت صنعتی ، اظهارنامه را از لحاظ انطباق با شرایط و مقررات مندرج در این قانون بررسی می کند. در صورتی که اداره به دلیل رعایت الزامات قانونی و عدم وجود مشابه و یا عین برند درخواستی، علامت را قابل ثبت بداند، اجازه ی انتشار آگهی مربوط به آن را صادر می کند و در صورتی که در مدارک ارسالی و یا تنظیم محتوای اظهارنامه نقصی وجود داشته باشد ابلاغیه ی رفع نقص می فرستد.
ابلاغیه ی رد اظهارنامه نیز زمانی اتفاق می افتد که در عنوان و یا تصویر علامت، الزامات قانونی رعایت نشده باشد یا اینکه پس از بررسی مشابه و یا عین علامت درخواستی برای کالاهای مورد نظر شما، قبلاً به نام شخص دیگری ثبت شده باشد و حالت دیگر نیز ممکن است زمانی پیش آید که بخشی از کالاها و یا خدمات  قابل ثبت نباشد که در این صورت ابلاغیه ی رد بخشی از موارد خواسته شده در اظهارنامه صادر می شود.
در ضمن در مراحل ثبت برند شوینده در نظر داشته باشید که تاریخ ابلاغیه ای که در خلاصه پرونده رویت می شود به منزله ی تاریخ ابلاغ قانونی تلقی می شود.
لذا چنانچه در مراحل ثبت برند شوینده گفته شد، اداره ی مالکیت صنعتی، اظهارنامه را از لحاظ انطباق با شرایط و مقررات مندرج در این قانون بررسی می کند و در صورتی که علامت را قابل ثبت بداند، اجازه ی انتشار آگهی مربوط به آن را صادر می کند. لازم به یادآوری است مطابق قانون،  ثبت برند اختیاری است، مگر در مواردی که دولت آن را اجباری نماید.
تبصره ی ماده ی یک قانون ثبت، ثبت علائم و اختراعات مواردی را که دولت، داشتن و ثبت علامت تجارتی را که اجباری و از قاعده ی فوق مستثنی دانسته اعلام کرده و در اجرای این تبصره  تصویب نامه ی مورخه 3/2/28 هیئت وزیران ثبت علائم کالاهای زیر را اجباری کرده است؛ داروهای اختصاصی (اسپسیالیته)مورد استعمال طبی یا بیطاری، مواد غذایی که در لفاف و ظروف مخصوص باشند، نوشیدنی ها و آب های گازدار، لوازم آرایش که برای استعمال مستقیم بر روی پوست انسان به کار می رود.
در مراحل ثبت برند شوینده، طبق قانون اظهارنامه ثبت برند به همراه نمونه علامت و فهرست کالاها یا خدماتی که ثبت برند برای آنها درخواست شده و بر اساس طبقه بندی قابل اجرا یا طبقه بندی بین المللی باشد به اداره ی مالکیت صنعتی تسلیم می شود. پرداخت هزینه های ثبت علامت، بر عهده ی متقاضی است و تمامی هزینه ها برای اظهارنامه با مالک ایرانی فقط از طریق همین سامانه قابل پرداخت است. لذا امکان ثبت درخواست هایی که هزینه ی مربوطه در بانک پرداخت شده باشد وجود ندارد.

مرحله انتشار آگهی اظهارنامه ثبت برند

در مراحل ثبت برند شوینده پس از انتشار آگهی اظهارنامه و تا زمان ثبت برند، متقاضی از امتیازات و حقوقی برخوردار است که در صورت ثبت برخوردار خواهد بود. با این حال هرگاه به وسیله ی متقاضی ثبت، درباره ی عملی که پس از آگهی اظهارنامه انجام شده دعوایی مطرح شود و خوانده ثابت کند که در زمان انجام عمل، علامت قانوناَ قابل ثبت نبوده است، به دفاع خوانده رسیدگی و در مورد ثبت یا عدم علامت تصمیم مقتضی اتخاذ می شود. در صورتی که اداره ی مالکیت صنعتی تشخیص دهد که شرایط مندرج در این قانون رعایت شده است علامت را ثبت کرده و آگهی مربوط به ثبت آن را منتشر و گواهینامه ی ثبت را به نام متقاضی صادر می نماید. مدت اعتبار ثبت برند ده سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ی ثبت آن می باشد. این مدت با درخواست مالک آن برای دوره های متوالی ده ساله با پرداخت هزینه ی مقرر قابل تمدید است. یک مهلت ارفاقی شش ماهه که از پایان دوره شروع می شود، برای پرداخت هزینه ی تمدید با پرداخت جریمه ی تاخیر در نظر گرفته می شود. هر ذی نفع می تواند از دادگاه، ابطال ثبت برند را درخواست نماید. رسیدگی به اختلافات ناشی از اجرا این قانون و آیین نامه ی اجرایی آن، طبق ماده ی ٥٩، در صلاحیت شعبه یا شعب خاصی از دادگاه های عمومی تهران می باشد.

هزینه ثبت برند چقدر است؟

با توجه به اینکه در ایران، انجام امور ثبتی به خصوص ثبت برند و لوگو تجاری برای انواع محصولات و خدمات مختلف، تعرفه و مصوبه خاصی ندارد، برخی از موسسات هزینه های گزافی را برای ثبت برند تجاری درخواست می کنند که همین موضوع باعث می شود تا بسیاری از کسب و کار ها از ثبت کردن برند خود منصرف شوند.
به همین دلیل سامانه پایدار ثبت راه اندازی شده است تا با ارائه ارزان ترین هزینه ثبت برند در ایران بتواند انجام مراحل ثبت برند شوینده را برای شما بسیار آسان تر نماید و این یعنی از طریق این سامانه به صورت 100% آنلاین می توانید کار های مربوط به ثبت برند خود را انجام داده و در هزینه های خود نیز صرفه جویی قابل توجهی به وجود بیاورید.

مدت زمان اجرای مراحل ثبت برند شوینده

نکته مهم دیگری که بسیاری از کسب و کار ها در انجام مراحل ثبت برند بر روی آن حساس هستند است است که مدت زمان اجرای این مراحل چقدر است و چه زمانی ما می توانیم از برند و لوگو تجاری خود به صورت قانونی استفاده نماییم.
در صورتی که تمامی امور مربوط به ثبت برند شامل استعلام برند ها و انتخاب نام برند و همچنین ارائه مدارک ثبت برند به درستی اجرا شده باشد، ثبت کردن برند شوینده شما بین 2 تا سه ماه زمان خواهد برد.
قطعاً استفاده از راهنمایی و مشاوره کارشناسان خبره پایدار ثبت می تواند در این زمینه راهگشای مشکلات شما برای انتخاب نام مناسب و طراحی لوگو تجاری باشد و البته در کاهش مدت زمان ثبت برند تجاری نیز به شما کمک کند.
پس می توان گفت اگر قصد دارید تمامی مراحل ثبت برند شوینده برای شما با ارزان ترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن انجام شود، قطعاً سامانه آنلاین پایدار ثبت بهترین گزینه برای شما می باشد.

مزایای ثبت برند شوینده

ثبت برند برای شرکت های تجاری امری اختیاری است اما به جز شرکت هایی که محصولات آن ها به طور مستقیم روی بدن افراد استفاده می شود. بنابراین صاحبان شرکت های تولید کننده مواد شوینده باید حتماً در جهت ثبت برند برای خود به گذراندن مراحل ثبت برند شوینده بپردازند.
با توجه به مصرف زیاد مواد شوینده در ایران شرکت های تولیدکننده این محصولات بسیار زیاد هستند. طبعاً هر شرکت با کیفیت و قابلیت خاصی این محصولات را تولید می کند که مصرف کنندگان هر کدام مطابق با سلیقه و نیاز خود به خرید از یک شرکت می پردازند.
در پی این مسئله هر شرکت تولیدی مواد شوینده با گذراندن مراحل ثبت برند شوینده باید برندی برای خود به ثبت برساند که مصرف کنندگان به راحتی بتوانند محصول مورد نظر خود را با استفاده از نام و لوگوی برند تولید کننده تهیه کنند.
شرکت های تولیدی شوینده ها با داشتن برند ضمن محافظت از تولیدات خود می توانند به جلب مشتریان زیادی نیز بپردازند. به طوری که جذابیت و ویژگی های یک برند خوب شرکت تولید کننده شوینده باعث می شود مشتریان به آن بیشتر توجه داشته و به خرید از آن حتی برای یک بار بپردازند و در صورت تجربه کیفیت مناسب محصولات آن شرکت مجدداً اقدام به خرید داشته باشند.
در نهایت انجام مراحل ثبت برند شوینده و وجود برند بسیار باعث افزایش سود به نفع تولید کننده و افزایش کیفیت نیز به نفع مصرف کننده است زیرا در صورتی یک برند خصوصاً برند شوینده معروف و پرطرفدار می شود که دارای کیفیت مناسبی باشد.

طبقات مربوط به ثبت برند مواد شوینده

طبقه بندی برندها و همچنین علائم تجاری، در واقع دسته بندی آن‌ها بر اساس محصولات و خدماتی است که ارائه می‌دهند. این طبقه بندی برای تسهیل در قانون گذاری برای اشخاص حقیقی و حقوقی انجام می‌شود. مرکزی با نام مالکیت معنوی که یکی از زیر مجموعه‌های اداره ثبت اسناد و املاک کشور می‌باشد، طبقه بندی برندها را انجام می‌دهد.

برای ثبت برند، لوگو و آرم و یا هر نام اختصاری برای محصولات مختلف از جمله مواد شوینده و بهداشتی، باید تأیید این مرکز گرفته شود. قبل از این که برای ثبت برند مواد شوینده اقدام کنید، باید محصولات و یا خدمات خود را از طبقه مربوطه انتخاب کنید. به بیانی ساده‌تر باید مشخص کنید که محصول شوینده تولیدی شما مربوط به کدام طبقه بندی است. در ادامه طبقات مربوط به ثبت برند مواد بهداشتی را برای شما می آوریم.
به طور کلی طبقه بندی کلیه محصولات و خدمات در 45 بند توسط مرکز ذکر شده در بالا انجام می‌شود که طبقات زیر مربوط به ثبت برند مواد شوینده و یا ثبت مواد بهداشتی می‌باشند:
  • طبقه 3: در این طبقه انواع ترکیبات سفید کننده و مواد شوینده لباس قرار می گیرند. هم چنین مواد بهداشتی با هدف تمیز کردن، براق کردن، لکه گیری و یا ساییدن نیز در همین طبقه قرار دارند. مواد بهداشتی و آرایشی مانند انواع صابون ها، لوسیون ها، خمیر دندان ها، روغن‌ها و عطرها نیز در همین دسته هستند.
  • طبقه 5: انواع مواد بهداشتی که برای مصارف پزشکی هستند در این طبقه جای می گیرند. مواد بهداشتی هم چون لوازم زخم بندی، مواد پر کننده دندان، مواد رژیمی، انواع ضد عفونی کننده‌ها و حتی حشره کش‌ها نیز در این دسته جای دارند.
  • طبقه 44: این طبقه در دسته بندی مربوط به خدمات قرار می گیرد. کلیه خدمات بهداشتی و مراقبت‌های زیبایی برای انسان‌ها و حیوانات و البته خدمات کشاورزی نیز در این طبقه قرار دارند.
  • دو طبقه 35 و 39 نیز در دسته طبقات خدمات هستند که به ترتیب شامل تبلیغات و امور اداری تجارت‌ها و در دسته 39 نیز حمل و نقل‌ها و هم چنین بسته بندی محصولات و کالاها قرار می گیرد. (این دو دسته بیش‌تر مربوط به تبلیغات محصولات مختلف از جمله مواد شوینده و بهداشتی می شوند) .

مدارک لازم برای ثبت برند مواد بهداشتی شخص حقیقی

  1. تصویری از مجوز فعالیت
  2. شماره موبایل به نام شخص صاحب برند
  3. تعیین طبقه محصول شوینده و بهداشتی
  4. تصویری از علامت تجاری در ابعاد مشخص
  5. وکالت نامه وکیل دادگستری
  6. داشتن تأیید از دفتر اسناد در رابطه با هویت شخص متقاضی
  7. تصویر کارت ملی و شناسنامه شخص حقیقی
  8. اگر برند به صورت لاتین باشد حتما نیاز به ارائه کارت بازرگانی یا کارت عضویت در اتاق بازرگانی می باشد .

مدارک لازم برای ثبت برند مواد شوینده برای اشخاص حقوقی و شرکتها

  • شماره تماس مدیر عامل
  • وکالت نامه از وکیل دادگستری
  • تصویر علامت تجاری در اندازه‌ای مشخص
  • تعیین طبقه مورد نظر مواد شوینده و بهداشتی
  • ارائه مجوزهای لازم در زمینه پخش و تولید مواد شوینده و بهداشتی
  • تأییدیه از اداره اسناد برای امضا و هم چنین هویت مدیر عامل شرکت
  • تصاویری از مدارک هویتی مدیر عامل شرکت تولیدی مواد شوینده
  • تصویری از مدارک مربوط به تأسیس شرکت و یا ثبت تغییرات ایجاد شده در آن
  • اگر برند به صورت لاتین باشد حتما نیاز به ارائه کارت بازرگانی یا کارت عضویت در اتاق بازرگانی می باشد .
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده