فروش برند،تاریخچه برند ورساچه



بیوگرافی جیانی ورساچه

جیانی ورساچه دوم دسامبر سال ۱۹۴۶ به دنیا اومده.  محل تولدش شهر رجیو کالابریای ایتالیاست . جیانی یکی از طراحانی بوده که به طور ذاتی استعداد ویژه‌ای در دوخت و طراحی‌لباس‌های خاص داشته.  جالبه بدونید که معلم اون در دوخت ودوز مادرش بوده و اولین کارش طراحی لباسی بوده که در مزون مادرش به فروش رسیده. از مادرش نکات بسیار مهمی را در خصوص هنر خیاطی آموخت.  جیانی در سن ۲۵ سالگی برای آموزش بیشتر هنر طراحی به پایتخت ایتالیا یعنی شهر میلان رفت. ( البته بعضی­‌ها میگن که برای یادگیری هنر معماری به این شهر سفر کرده.)

اولین موفقیتش را زمانی مطرح کرد که طرح‌­هایی برای کلکسیون فیورنتینا  (fiorentina)، که یک کمپانی ایتالیایی در سال ۱۹۷۲ بود، فرستاد.  همچنین اون اولین مجموعه لباس‌های چرمشو در سال ۱۹۷۵ میلادی به نمایش گذاشت. جیانی ورساچه طراح افراد مشهور و خانواده سلطنتی از جمله پرنسس دیانا بود که تونست سر زندگی و هنرو به صنعت مد و پوشاک بیاره.

چگونه ورساچه ورساچه شد؟

اولین خانه  مد در سال ۱۹۷۸  تاسیس شد و سیر پیشرفت این برند به حدی چشم‌گیر بود که خبر از آینده روشن برند محبوب تولید پوشاک را می ­داد. در همان سال‌ها بود که موفقیت‌­های زیادی نصیبش در زمینه لباس گردید، به­طوری که علاوه بر جوایز متعددی که برای این برند در نظر گرفته شده بود، مردم هم در سراسر جهان شیفته این برند و محصولاتش شده بودند.

باید گفت که با مرگ جیانی در سال ۱۹۹۷ خواهرش، دوناتلا مدیریت این شرکت را بر عهده گرفت و توانست موفقیت‌های جیانی را ادامه دهد.

جهانی شدن ورساچه

برند ورساچه بعد از مشاهده استقبال بسیار خوب مردم از محصولات­‌اش و گرفتن سود بیشتر از بازار، فعالیت خودش را علاوه بر حوزه تولید پوشاک، به حوزه تولید عطر و ادکلن گسترش داد.  ورساچه در این حوزه بسیار موفق بود و بعد از مدت کوتاهی توانست به یکی از بهترین تولید کنندگان عطر و ادکلن در سطح جهانی تبدیل شود.

همانطور که اشاره کردیم، برند ورساچه یک برند لوکس و فاخر هست که همین موضوع سبب شده تا خانواده‌های سلطنتی برخی از کالکشن‌های خودشان را از این برند انتخاب کنند. در این بین افراد سلطنتی نظیر پرنسس دایانا و پرنسس کارولین مشتری‌های ثابت ورساچه بوده و کالکشن‌های شخصی از این برند داشتند.

برخی از این کالکشن‌ها بعدها در موزه ویکتوریا لندن به نمایش گذاشته شد.

سال ۲۰۰۶ ورساچه در همکاری با لامبورگینی اقدام به ساخت لامبورگینی موسیه لاگو مدل LP640 VERSACE نمود. در این همکاری طراحی بخش داخلی خودرو به ورساچه سپرده شد. حاشیه لوگوی ورساچه به عنوان نماد آن‌ها در این طراحی به وضوح به چشم می‌خورد. تنها ۱۰ عدد از این ماشین طراحی و در سال ۲۰۰۸ در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه شد.این شرکت با آگوستا وستلند یک شرکت تولید بالگرد در ایتالیا برای ساخت بالگرد مجلل مدل «AW109 Grand Versace VIP» همکاری نمود.  ورساچه طراحی چرم داخلی این بالگرد و همچنین طراحی (هنری) خارجی آن را بر عهده گرفت.  لوگوی این شرکت همانند لامبورگینی در بخش‌های مختلف محصول جدید ثبت شده‌بود.

در سال ۲۰۱۵ ورساچه و دیگر غول عرضه  مد H & M دست به دست هم داده و مجموعه‌ای با مشارکت همدیگر تولید کردند که در فروشگاه‌های H & M به فروش رسید. این مشارکت سود فراونی برای ورساچه به ارمغان آورد. در همین سال ورساچه و شرکت چینی مایند گروپ (Mind Group)اقدام به ساخت برج و اقامتگاه مجلل «Versace Residencies» کردند.

لباس جنگلی جنیفر لوپز که محصول کمپانی ورساچه است همیشه و همه جا یادآور اوست. زمانی که جنیفر در سال ۲۰۰۰ این لباس را در مراسم گرمی پوشید، جستجوی بالای کاربران در گوگل برای دیدن این لباس بر تن او، موجب شد که گوگل سرویس ایمیج خود را راه اندازی کند.

ماجرای لوگوی رمزآلود ورساچه چیست؟

گفته می شود که تصویر درج شده با خط سفید روی این لوگو مربوط به الهه یونانی به نام “مدوسا”می باشد. مدوسا مربوط به یکی از افسانه‌های یونانی می باشد که اگر به چشمان کسی نگاه کند، آن فرد تبدیل به سنگ خواهد شد.

همچنین روایت جالبی در خصوص انتخاب این لوگو نقل می شود که جیانی ورساچه و خواهرش در دوران کودکی برای بازی به بناهای به جای مانده از روم باستان رفته و در آن جا چهره‌ی الهه مدوسا که روی یکی از ساختمان‌ها درج شده بوده، توجه او را جلب می کند و در سال‌های آینده برای انتخاب لوگوی برند‌ خود، از این تصویر استفاده می کند. در واقع جیانی مدوسا را به این علت انتخاب کرد که مدوسا افراد را مجبور میکرد تا عاشق‌اش شوند و راه بازگشتی برای آنها وجود نداشت.

ورساچه پس از جیانی

جیانی در سال ۱۹۹۷ زمانی که از ورزش صبحگاهی بازمی گشت، در میامی فلوریدا مورد اصابت گلوله یک قاتل سریالی که ۵ نفر دیگر را کشته بود قرار گرفت و در حالی که تنها ۵۰ سال داشت درگذشت و این میراث را برای خواهر، برادر و خواهرزاده اش به ارث گذاشت.

پلیس فلوریدا اعلام کرده هیچ وقت انگیزه این قاتل را از قتل جیانی ورساچه متوجه نشده و به دلیل اینکه این قاتل ۸ روز بعد توسط همان تفنگ خود را در قایقش کشته بود، همه رمز و رموز سر به مهر باقی ماند.

بخش دیگری از تاریخ برند ورساچه که مربوط به دوران پس از مرگ جیانی ورساچه می باشد درسال ۲۰۰۹ رخ داد. در این سال مدیریت برند ورساچه که دوناتلا ورساچه بود،  کریستوفر کین (Christopher Kane) را مسئول خط تولید این برند کرد. این اهدای مسئولیت به کریستوفر کین باعث شد تحول بزرگی در این برند به وجود بیاید. اولین اقدام کریستوفر کین، استخدام و به کارگرفتن طراحان جدید بود و خط تولید آتیلر را نیز پس از مدتی راه اندازی کرد.

امروزه درخط تولید محصول‌های ورساچه فرقی ندارد که آن محصول تولیدی وسایل خانه باشد یا عطر، پوشاک یا مبلمان، ورساچه در همه این‌ها دارای سبک خاص خود می باشد و حرفی برای گفتن دارد.


09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده