برند LG تاریخچه برند ال جی



شرکت ال جی (LG) یک شرکت چندملیتی مشهور واقع در کره جنوبی و از جمله نام‌های پیشرو در زمینه تولید لوازم الکترونیکی مصرفی، لوازم خانگی و سخت افزار رایانه است. لوگو ال جی نیز یکی از نمادهای بصری ماندگار و درخشان در سراسر دنیا شناخته می‌شود که با رعایت تمامی اصول مربوط به طراحی لوگو خلق شده است. البته نسخه فعلی لوگو LG تفاوت‌ بسیار زیادی با لوگوهای پیشین این شرکت دارد و طرح اولیه آن پس از ادغام دو کمپانی Goldstar و Lucky معرفی و رونمایی شد. تمامی عناصر بکار رفته در طراحی لوگو ال جی از جمله رنگ، فونت و شکل ظاهری لوگو در نهایت دقت و ظرافت انتخاب شده‌اند که آن را به آرمی ماندگار برای این شرکت بزرگ و پرطرفدار تبدیل کرده‌اند. لوگو ال جی به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های لوگو دایره‌ای طراحی شده در دنیا شناخته می‌شود که با ترکیب رنگ قرمز و خاکستری به خوبی توانست ماموریت اصلی خود یعنی جلب توجه و اعتماد مخاطب را به انجام برساند. در ادامه این مطلب مروری بر تاریخچه لوگو LG خواهیم داشت و عناصر طراحی این لوگوی جذاب و منحصر به فرد را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم. با آرمکده همراه باشید.

تاریخچه تاسیس شرکت ال جی

شرکت بزرگ و خوش آوازه ال جی در سال 1958 و با نام گلداستار (Goldstar) تاسیس شد و فعالیت خود در زمینه تولید محصولات الکترونیکی خانگی از جمله یخچال، تلویزیون و غیره آغاز کرد. برند گلداستار در طول چندین سال فعالیت و تولید کالاهای باکفیت توانست نام خود در زمینه تولید و عرضه لوازم خانگی مطرح سازد و محصولات خود را به کشورهای دیگر نیز صادر کند. این شرکت در سال 1983 با شرکت تولیدکننده لوازم آرایشی، بهداشتی و مواد پلاستیکی لاکی (Lucky) ادغام شد و فعالیت خود را با نام Lucky Goldstar ادامه داد. پس از چندین سال یعنی در سال 1995 نام اصلی شرکت به LG (برگرفته از حروف اول نام این دو برند) تغییر پیدا کرد و سپس از اولین نسخه‌های لوگو ال جی با شکل و شمایل کنونی آن رونمایی شد.

دو شرکت لاکی و گلداستار به نوعی مکمل یکدیگر بودند و همکاری بسیاری خوبی با یکدیگر داشتند و پس از چندین سال توانستند حوزه فعالیت و خطوط تولید خود را گسترش دهند. شرکت ال جی هم اکنون کالاهای خود را به بیش از 75 کشور مختلف صادر می‌کند و به عنوان یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین برندهای دنیا شناخته می‌شود. شعار معروف ال جی یعنی «زندگی خوب است – Life is Good» نیز به ارتقای سطح کیفی زندگی مصرف کنندگان با استفاده از محصولات ال جی اشاره دارد که پس از انتخاب نام LG برای این برند ابداع شد.

تاریخچه لوگو LG

همانطور که اشاره کردیم، کمپانی LG از ادغام دو برند کره‌ای گلداستار و لاکی متولد شد. بنابراین شروع تاریخچه و شکل گیری هویت بصری و طراحی لوگو ال جی به سال 1947 یعنی سال تاسیس شرکت لاکی بازمی‌گردد. از این رو برای بررسی تاریخچه لوگو LG باید به کمی عقب‌تر برگردیم و لوگوهای دو برند گلداستار و لاکی را به صورت مجزا تجزیه و تحلیل کنیم تا به زمان ادغام و طراحی لوگو ال جی امروزی برسیم.

1947 – 1995

لوگو رسمی برند Lucky ترکیبی از یک مربع قرمز و نمادی سفید رنگ به همراه یک نوشته مشکی به زبان کره‌ای بود. نماد سفید بکار رفته در مربع قرمز رنگ، قسمت افقی حرف L برگرفته از نام برند لاکی بود که به صورت مواج و زیگ زاگ در وسط مربع قرار داده شده است.


1958 – 1980

برند گلداستار در اواخر دهه 1950 تاسیس شد و اولین لوگوی رسمی خود را با روش لوگوی ترکیبی یعنی استفاده همزمان از نماد و تایپوگرافی طراحی کرد. لوگو گلداستار به صورت یک نیم ستاره طراحی شد که شکل کلی آن شبیه به یک تاج بود و در بالای آن نیز دایره‌های توپر مشکی قرار داشت. دو راس از این نیم ستاره به رنگ مشکی و سه راس آن نیز سفید رنگ بود که ترکیب این دو رنگ مکمل در کنار یکدیگر در آن زمان و حتی امروز ایده جالبی برای طراحی لوگوی این برند محسوب می‌شود. نام برند Goldstar نیز با رنگ مشکی و فونتی نه چندان جذاب در پایین این نماد درج شد که تمامی این عناصر در کنار یکدیگر اولین لوگو گلداستار را شکل دادند.

البته این لوگو در سال 1964 مجدد طراحی شد که در نسخه جدید آن نماد تاج به همراه شکل اختصاری نام برند یعنی GS در درون یک دایره سفید درج شدند و این دایره نیز در یک مربع مشکی قرار گرفت.


1980 - 1995

لوگو گلدستار در سال 1980 مجددا طراحی شد و پالت رنگی آن از سیاه و سفید به قرمز تیره و سفید تغییر پیدا کرد. اما نماد اصلی آن یعنی همان تاج معروف و حروف GS دست نخورده باقی ماندند و تنها رنگ آنها به قرمز تغییر یافت. نام کامل برند در طراحی جدید نیز نوشته شد و با تایپ فیس مدرن sans serif و رنگ قرمز در کنار آرم اصلی لوگو قرار گرفت.


1983 – 1995

دو شرکت گلداستار و لاکی در سال 1983 با یکدیگر ادغام شده و به یک شرکت بزرگ تبدیل شدند. بدیهی است که در زمان ادغام دو شرکت باید لوگوهای آنها نیز با یکدیگر ترکیب شده و از لوگویی جدید برای شرکت رونمایی شود. طراحان برای طراحی لوگو شرکت لاکی گلداستار، عناصر لوگوی سابق این دو برند را با یکدیگر ترکیب کرده و لوگویی اختصاصی برای این شرکت خلق کردند. لوگوی جدید متشکل از یک مربع قرمز به همراه حرف L به صورت زیگ زاگ سفید و نیم ستاره سفید لوگو گلداستار در بالای خط افقی L بود. بخش تایپوگرافی لوگو که نام شرکت بود نیز به زبان کره‌ای و با رنگ مشکی در کنار این مربع قرمز طراحی شد. شرکت لاکی گلداستار این نام و لوگو را تا سال 1995 حفظ کرد اما پس از آن تحولی کلی در نام و لوگوی اختصاصی خود ایجاد کرد. در همین سال لوگو ال جی متولد شد و انقلابی بزرگ در طراحی لوگو برای این شرکت به وجود آورد.


1995 – 2008

نام شرکت لاکی گلداستار در سال 1995 به LG تغییر پیدا کرد و فصل تازه‌ای را برای این شرکت رقم زد. در این سال لوگو ال جی نیز با شکل و شمایلی کاملا متفاوت با لوگوهای پیشین این دو برند طراحی شد و مورد استقبال طرفداران و مصرف کنندگان قرار گرفت. لوگو ال جی به صورت یک دایره قرمز رنگ طراحی شد و نام LG نیز با رنگ خاکستری روشن در سمت راست آن قرار گرفت. دو حرف L و G با فونت Helvetica بولد و رنگ سفید در درون دایره قرمز رنگ لوگو ال جی قرار گرفتند که شبیه به طرح یک لبخند هستند. حرف G به دلیل حالت نسبتا گرد آن در دور دایره قرار دارد، حرف L در مرکز دایره و یک نقطه سفید رنگ نیز در سمت چپ دایره و در کنار حرف L درج شده است. تمامی عناصر بکار رفته در لوگو ال جی تصویر یک چهره خندان را شکل داده‌اند که در واقع ارتباط صمیمانه و دوستانه شرکت ال جی با مشتریان را نشان می‌دهد و به نمادی ماندگار از این برند تبدیل شده است.


2008 – 2014

سال 2008 تغییراتی جزئی در لوگو ال جی به وجود آمد و به لوگویی سه بعدی تبدیل شد. رنگ حروف آن نیز با هدف جلب توجه و تاثیرگذاری بیشتر به خاکستری تیره تغییر پیدا کرد. به دایره قرمز رنگ و معروف لوگو ال جی نیز سایه‌هایی براق اضافه شد تا شکل ظاهری شیک و صیقلی داشته باشد. رنگ سفید نمادهای بکار رفته در لوگو ال جی نیز به نقره‌ای تغییر پیدا کرد تا حالت متضاد میان لوگوتایپ و نمادها را کمی متعادل‌تر سازد.


2014 تا به امروز

لوگو ال جی در سال 2014 مجددا تغییر پیدا کرد و از حالت سه بعدی به مسطح تبدیل شد. رنگ قرمز کمی روشن این لوگو نیز جای خود را به رنگ قرمز پررنگ داد تا هویت بصری LG حالت شیک‌تر و ظریف‌تری داشته باشد. نحوه نوشتار حروف آن نیز حالت مدرن‌تری پیدا کرد اما رنگ خاکستری تیره به عنوان رنگ اصلی نوشتار LG بدون تغییر باقی ماند. لوگو ال جی از سال 2014 و پس از اعمال این تغییرات جزئی دیگر دچار تغییر و تحول نشد و شکل و رنگ آن تا به امروز بدون تغییر باقی ماند.


معنی لوگو ال جی

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، شرکت ال جی از ادغام دو شرکت Lucky و Goldstar تشکیل شد و نام ال جی نیز برگرفته از حروف اول نام این دو برند است. بنابراین معنای خاصی در پس طراحی لوگو ال جی وجود ندارد و تنها به دلیل ادغام این دو شرکت با استفاده از دو حرف L و G طراحی شده است تا به نوعی نماینده هر دو برند باشد و از طرفی دیگر نیز هویت جدید و مستقل شرکت ال جی را شکل دهد.


بررسی عناصر طراحی لوگو ال جی

همانطور که خواندید، لوگو ال جی نمونه یکی از بهترین لوگوهای دایره‌ای طراحی شده در دنیا است که در طول سالیان فعالیت این برند توانست به نمادی ماندگار تبدیل شود. تمامی عناصر طراحی لوگو ال جی از روش طراحی تا رنگ و فونت آن در کمال دقت و ظرافت انتخاب شده‌اند و هویت بصری ال جی را شکل دادند. جالب است بدانید که لوگو ال جی در دو نسخه دو بعدی و سه بعدی طراحی شده است. نسخه دو بعدی آن که به چشم بیننده آشناتر است اغلب به عنوان هویت بصری و نشان شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسخه سه بعدی لوگو ال جی نیز علامت تجاری آن است که در تبلیغات و بسته بندی محصولات به چشم می‌خورد. بر اساس گفته مدیر عامل برند LG، هدف از طراحی نسخه سه بعدی لوگو ال جی تقویت و افزایش تاثیرگذاری بصری لوگو بر مخاطب و درک ارزش‌های اصلی این برند است.

انتخاب رنگ قرمز برای لوگو ال جی یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای طراحی لوگوی این برند است؛ زیرا بر اساس علم روانشناسی رنگ‌ها، قرمز یکی از تاثیرگذارترین رنگ‌ها است که به راحتی می‌تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند. دایره قرمز رنگ لوگو ال جی نیز در نگاه اول توجه بیننده را به خود جلب کرده و به دلیل ظرافت در طراحی و ترکیب شدن با رنگ‌های تاثیرگذار و مثبت دیگری همچون سفید و خاکستری به یک نماد ماندگار تبدیل شده است. طراحان کره‌ای لوگو ال جی اذعان دارند که رنگ قرمز با هدف انتقال حس دوستی و اعتماد به مشتریان برای لوگوی این برند انتخاب شده است. هدف دیگر طراحان از انتخاب رنگ قرمز برای لوگو ال جی تاکید بر تعهد شرکت نسبت به ارائه بهترین محصولات و خدمات است که موجب ایجاد حس اعتماد در مخاطبان خواهد شد.

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، فونت لوگو ال جی Helvetica Black است که در دسته فونت‌های فونتی ساده و خوانا قرار دارد و انتخاب آن برای فونت لوگو LG انتخاب هوشمندانه دیگری در فرآیند طراحی این لوگو محسوب می‌شود. فونت لوگو یکی از مهم‌ترین عناصر تشکیل دهنده آن است که تاثیر بسزایی بر جذابیت و ماندگاری آن خواهد داشت. بنابراین رعایت اصولی همچون سادگی، شکل دایره‌ای لوگو به همراه انتخاب رنگ و فونت مناسب، رموز ماندگاری و جذابیت لوگو ال جی هستند که در حالت کلی به عنوان قوانین ابتدایی و اولیه طراحی لوگو شناخته می‌شوند. این لوگوی ساده از زمان رونمایی تا به امروز دچار تغییر و تحولات چشمگیری نشده و تنها تغییراتی جزئی در رنگ و فونت آن اعمال شده است. بنابراین لوگو ال جی را می‌توانیم به عنوان یکی از بی حاشیه‌ترین و ساده‌ترین لوگوهای دنیا در نظر بگیریم که به نمادی به یاد ماندنی و ماندگار از برند LG تبدیل شده است.


جمع بندی

شرکت بزرگ ال جی در سال 1995 و با ادغام دو برند گلداستار و لاکی در کره جنوبی فعالیت رسمی و گسترده خود را در زمینه تولید کالاهای مصرفی الکترونیکی و لوازم خانگی آغاز کرد. اولین نسخه لوگو ال جی یعنی لوگوی مشترک این دو برند نیز در همان سال رونمایی و معرفی شد. این لوگو با استفاده از شکل هندسی دایره طراحی شده و دو حرف L و G نیز در وسط آن و با رنگ سفید درج شده است. این لوگو از ابتدای رونمایی تا به امروز چندین مرتبه تغییرات جزئی پیدا کرد و از آخرین نسخه آن نیز در سال 2014 رونمایی شد.


09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده