تمام مراحل ثبت برند مواد شوینده



مراحل ثبت برند مواد شوینده

در ابتدا باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که شما زمانی می توانید برای ثبت برند مواد شوینده اقدام کنید که در گذشته کارهای اداری و مجوزهای مربوط به کارخانه و تولیدی خود را دریافت کرده باشید، یعنی فعالیت شما جنبه قانونی داشته باشد.

شاید برای شما جالب باشد که برندها را می توان به دو صورت شخص حقیقی یا شخص حقوقی (شرکتی) به ثبت برسانید، البته استفاده از روش ثبت برند شخص حقوقی کارایی بیشتری دارد، زیرا به مجوزهایی نیاز دارید.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که تکمیل اظهارنامه هایی که برای این کار لازم دارید و پیگیری مراحل ثبت یک برند به سادگی امکان پذیر نیست و بهتر آن است که از یک متخصص و کارشناس بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند.

در ابتدا باید یک نام را برای برند خود انتخاب کنید. انتخاب نام از آن کارهایی ست که شاید در ابتدا ساده به نظر برسد، اما کار دشواری ست که حساسیت بالایی هم دارد، به همین دلیل در ادامه در قسمتی جداگانه به این موضوع می پردازیم و اطلاعاتی در رابطه با آن بیان خواهیم کرد.

در ادامه باید مدارکی که برای ثبت برند مواد شوینده لازم دارید را جمع آوری کنید، تعدادی از این مدارک به تولیدی (کارخانه) شما وابسته است و تعدادی دیگر مربوط به مدارک شناسایی ست، در ادامه این موضوع را هم به طور کامل توضیح خواهیم داد.

در ادامه باید مدارک جمع آوری شده را در سامانه اداره ثبت مالکیت معنوی بارگذاری کنید، لازم به ذکر است که در مراحل بعدی باید اصل این مدارک را هم به اداره مذکور ارسال کنید. البته ثبت یک برند برای مواد شوینده به همین موارد خلاصه نمی شود.

قسمت استرس آور این مراحل آن جایی ست که باید منتظر باشید تا کارشناس و مسئول مربوطه مدارک شما را بررسی کند و در نهایت جوابی به درخواست شما ارائه دهد. این جواب شامل دو مورد است. در حالت اول امکان رد درخواست شما وجود دارد که با رفع ایراد وارده باز هم مورد نظر خود اقدام خواهید کرد.

در حالت دوم با درخواست شما موافقت شده است که باید برای انتشار آگهی در روزنامه آماده شوید. در اگهی باید اطلاعات برند خود را منتشر کنید تا عموم مردم از آن مطلع شوند. لازم به ذکر است که در این حالت کار شما به اتمام رسیده است و دیگر می توانید با آن نام فعالیت خود را ادامه دهید.


مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند مواد شوینده

یکی از اصلی ترین مواردی که ثبت برند مواد شوینده باید به آن توجه داشته باشید، مدارکی است که برای این کار نیاز دارید، به همین دلیل در ادامه قصد داریم این مدارک را برای شما شرح دهیم.

1) مجوزهای لازم (این مجوزها گسترده هستند؛ شامل جواز تاسیس، روانه بهره برداری و...)

2) مدارک شناسایی (در صورتی که بخواهید به صورت شخص حقیقی برند خود را ثبت کنید، مدارک همان شخص و در صورتی که به صورت شخص حقوقی برند خود را به ثبت می رسانید، مدارک اعضایی که در شرکت شما حق امضا دارند)

3) آگهی از روزنامه تاسیس شرکت (در صورتی که حقوقی درخواست کنید)

4) آگهی از آخرین روزنامه تغییرات شرکت (در صورتی که حقوقی درخواست کنید)

نکات مهم در انتخاب نام برند مواد شوینده

همانطور که در مطالب بالا گفتیم انتخاب یک نام اهمیت بسیار بالایی دارد و باید توجهی خاص به آن داشته باشید.

به همین دلیل در ادامه قصد داریم نکاتی که در این رابطه برای شما مهم و کاربردی است را توضیح دهیم و پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

  • نامی را انتخاب کنید که متناسب با محصولات شما باشد.
  • نام انتخابی باید زبیا بوده و جذابیت داشته باشد، این مورد باعث می شود که افراد بیشتری به سمت آن جذب شوند.
  • نباید از اسامی خاص برای نام تجاری خود استفاده کنید.
  • استفاده از اسامی شهرها و کشورهای مختلف هم ممنوع است.
  • لزومی ندارد که نام انتخابی شما فارسی باشد، اما باید در فارسی معنی شده باشد.
  • نام انتخابی نباید مغایر با موازین اسلامی و انقلابی باشد.
  • نام انتخابی شما باید منحصر به فرد باشد، یعنی در گذشته شخص یا شرکت دیگری آن را برای محصولات طبقه مورد نظر شما (مواد شوینده) استفاده نکرده باشد.
  • هم آوا بودن نام ها هم در یک طبقه مشترک دردسرساز خواهد بود.

هزینه ثبت برند مواد شوینده

بعد از مطالب گفته شده در بالا این سوال برای بسیاری از مخاطب ها پیش می آید که برای ثبت برند مواد شوینده باید چه هزینه ای را پرداخت کرد.

همه ما به خوبی می دانیم که هزینه تا چه اندازه ای اهمیت دارد و مهم است، به همین دلیل بسیاری از متقاضیان به دنبال این هستند که در رابطه با این هزینه ها اطلاعات کاملی را به دست آورند.

اگر بخواهیم هزینه ثبت برند مواد شوینده را دسته بندی کنیم، باید بگوییم به طور کلی باید موارد زیر را پرداخت کنید؛

1) هزینه به اداره مالکیت معنوی

این هزینه متناسب با نوع برند شما و همچنین تعداد طبقه های برند مشخص می شود. لازم به ذکر است که اگر قصد دارید یک برند حقوقی را به ثبت برسانید باید هزینه ای بیشتر نسبت به یک برند حقیقی را پرداخت کنید، به ازای هر طبقه ی اضافی هم باید هزینه ای مجزا را پرداخت کنید.

2) هزینه انتخاب و استعلام نام

برای آن که یک نام مناسب را انتخاب کنید و همچنین از تکراری نبودن ان مطلع شوید هم باید هزینه ای را پرداخت کنید که البته هزینه زیادی نیست.

3) هزینه آگهی روزنامه

این هزینه هم متناسب با نوع روزنامه ای که انتخاب کرده اید و همچنین فاکتورهایی مانند اندازه قلم و اندازه کادر مشخص می شود.

4) هزینه ای که برای دریافت مجوزهای لازم باید پرداخت کنید

این هزینه هم متناسب با مجوزهایی که لازم دارید، متفاوت خواهد بود.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که برای اطلاع دقیقی از هزینه ها با کارشناس های ثبتینو تماس بگیرید تا به صورت رایگان شما را راهنمایی کنند.

چرا به یک برند مواد شوینده نیاز داریم؟

شاید برای شما جالب باشد که برای فعالیت در بازار و به فروش رساندن مواد شوینده به طور اجباری و قانونی به برند نیاز ندارید، اما داشتن برند به شما کمک می کند که درآمد بیشتری داشته باشید، اما چطور؟ در ادامه توضیح خواهیم داد.

برند در واقع نام تجاری است که برای محصولات خود انتخاب کرده اید، این نام تجاری به شما کمک می کند که در بازار بهتر شناخته شوید، یعنی مشتری هایی که به دنبال محصولات شوینده شما هستند، راحت تر و در زمان کمتری می توانند آن را پیدا کنند و این موضوع اهمیت بالایی دارد.

لازم به ذکر است که نام یک برند ساده تر در خاطر مشتری ها ثبت می شود تا نام یک شرکت، زیرا معمولا شرکت ها نامی دو سیلابی یا سه سیلابی دارند، این در حالی است که برندها نامی تک سیلابی دارند. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که برای محصولات خود یک برند انتخاب کنید.

چرا باید برند شوینده خود را به ثبت برسانیم؟

خوب بعد از مطالب بالا این سوال برای بسیاری از مخاطب ها پیش می آید که یک نام تجاری یا برند را برای محصولات خود انتخاب کنیم، اما آن را به ثبت نرسانیم و به همین شکل فعالیت های تجاری خود ادامه دهیم، حال این موضوع یک مشکل اساسی دارد که در ادامه آن را برای شما شرح می دهیم.

اصلی ترین و بزرگ ترین مشکلی که در این مورد برای شما وجود دارد این است که برند و نام انتخابی شما برای شما ماندگار نخواهد بود، یعنی چه؟ یعنی هر کسی به سادگی می تواند از آن نام برای محصولات خودش استفاده کند و البته هیچ کار غیر قانونی هم انجام نداده است.

به این موضوع توجه داشته باشید که نام انتخابی شما ممکن است برای افراد دیگری هم جذاب باشد و این افراد به صورت غیر عمدی یا حتی عمدی به دنبال راهی باشند که سود حاصل از برند شما را برای خود داشته باشند، به همین دلیل اقدام به ثبت نام تجاری شما کنند.

در این حالت اگر برند خود را ثبت نکرده باشید، به سادگی هر آنچه سود برای شما داشته است را از دست خواهید داد، این در حالی است که با داشتن برند به سادگی از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری خواهید کرد.



09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده