صفر تا 100 مراحل ثبت برند شوینده



برند مواد شوینده بهداشتی چیست؟

آیا تا به حال به این اندیشیده‌اید که برند چیست؟ چر از واژه برند برای هر محصول مختلف، استفاده می‌شود؟ برند در واقع نشانه و علامتی است که هر محصول را اختصاصی و انحصاری می‌کند. در میان مواد و محصولات مختلف، می‌توان گفت در مواد بهداشتی و انواع شوینده‌ها برندینگ اهمیت بالایی دارد.

دلیل آن هم این است که در بازار هزاران شرکت تولید کننده مواد بهداشتی و شوینده وجود دارد که اگر قرار باشد برند، لوگو و نام اختصاری در کار نباشد، انتخاب از بین آن‌ها بسی دشوار خواهد بود. پس با این تعاریف می‌توان این طور نتیجه گیری کرد که برند مواد شوینده و بهداشتی در واقع نام و نشانی است که بر روی بسته بندی آن‌ها ثبت شده و در تبلیغات از آن نام استفاده می‌شود. همین برند مواد بهداشتی است که به شما کمک می‌کند در هنگام خرید، محصول مورد نظر خود را خیلی راحت و سریع پیدا کنید و محصولات مختلف شوینده را از طریق برند‌های آن‌ها با هم مقایسه کنید.

طبقات مربوط به ثبت برند مواد شوینده

اگر بخواهیم محصولات تولیدی مختلف را بر اساس ثبت برند آن‌ها طبقه‌بندی کنیم، می‌توان 45 طبقه مختلف را در نظر گرفت. در واقع می‌توان گفت، چهار دسته‌بندی مختلف برای محصولات وجود خواهد داشت که هر کدام از این دسته‌ها در یکی از این 45 طبقه قرار می‌گیرند. شرکت تولیدی بر اساس محصول خود، طبقه و دسته‌ای که در آن قرار می‌گیرد را مشخص کرده و اقدام به ثبت برند می‌کند.

دسته‌بندی 4 قسمتی که پیش‌تر بیان کردیم به شرح محصولات و مواد غذایی، لوازم خانگی، محصولات آرایشی و بهداشتی و دسته خدماتی است. برای هر کدام از این 4 دسته‌بندی، طبقات مختلفی بین 1 تا 45 وجود دارد که فرد باید بر اساس محصول تولیدی خود و استعلامی که گرفته است، اقدام به ثبت کند. جدول پایین مطلب را برای شما روشن‌تر خواهد کرد.


طبقات مربوط به ثبت برند مواد شوینده

طبقه بندی برندها و همچنین علائم تجاری، در واقع دسته بندی آن‌ها بر اساس محصولات و خدماتی است که ارائه می‌دهند. این طبقه بندی برای تسهیل در قانون گذاری برای اشخاص حقیقی و حقوقی انجام می‌شود. مرکزی با نام مالکیت معنوی که یکی از زیر مجموعه‌های اداره ثبت اسناد و املاک کشورمان، ایران، می‌باشد، طبقه بندی برندها را انجام می‌دهد.

برای ثبت برند، لوگو و آرم و یا هر نام اختصاری برای محصولات مختلف از جمله مواد شوینده و بهداشتی، باید تأیید این مرکز گرفته شود. قبل از این که برای ثبت برند مواد شوینده اقدام کنید، باید محصولات و یا خدمات خود را از طبقه مربوطه انتخاب کنید. به بیانی ساده‌تر باید مشخص کنید که محصول شوینده تولیدی شما مربوط به کدام طبقه بندی است. در ادامه طبقات مربوط به ثبت برند مواد بهداشتی را برای شما می آوریم.

به طور کلی طبقه بندی کلیه محصولات و خدمات در 45 بند توسط مرکز ذکر شده در بالا انجام می‌شود که طبقات زیر مربوط به ثبت برند مواد شوینده و یا ثبت مواد بهداشتی می‌باشند:

  • طبقه 3: در این طبقه انواع ترکیبات سفید کننده و مواد شوینده لباس قرار می گیرند. هم چنین مواد بهداشتی با هدف تمیز کردن، براق کردن، لکه گیری و یا ساییدن نیز در همین طبقه قرار دارند. مواد بهداشتی و آرایشی مانند انواع صابون ها، لوسیون ها، خمیر دندان ها، روغن‌ها و عطرها نیز در همین دسته هستند.
  • طبقه 5: انواع مواد بهداشتی که برای مصارف پزشکی هستند در این طبقه جای می گیرند. مواد بهداشتی هم چون لوازم زخم بندی، مواد پر کننده دندان، مواد رژیمی، انواع ضد عفونی کننده‌ها و حتی حشره کش‌ها نیز در این دسته جای دارند.
  • طبقه 44: این طبقه در دسته بندی مربوط به خدمات قرار می گیرد. کلیه خدمات بهداشتی و مراقبت‌های زیبایی برای انسان‌ها و حیوانات و البته خدمات کشاورزی نیز در این طبقه قرار دارند.
  • دو طبقه 35 و 39 نیز در دسته طبقات خدمات هستند که به ترتیب شامل تبلیغات و امور اداری تجارت‌ها و در دسته 39 نیز حمل و نقل‌ها و هم چنین بسته بندی محصولات و کالاها قرار می گیرد. (این دو دسته بیش‌تر مربوط به تبلیغات محصولات مختلف از جمله مواد شوینده و بهداشتی می شوند) .

مدارک ثبت برند مواد بهداشتی و شوینده

برای ثبت برند مواد شوینده، این که شما شخص حقیقی باشید و یا شرکت حقوقی، می‌تواند در ارائه مدارک لازم به اداره ثبت، تفاوت ایجاد کند. از همین رو در ادامه، مدارک لازم برای ثبت برند را چه برای شخص حقیقی و چه برای شرکت ها، آورده ایم:

مدارک لازم برای ثبت برند مواد بهداشتی شخص حقیقی

  1. تصویری از مجوز فعالیت
  2. شماره موبایل به نام شخص صاحب برند
  3. تعیین طبقه محصول شوینده و بهداشتی
  4. تصویری از علامت تجاری در ابعاد مشخص
  5. وکالت نامه وکیل دادگستری
  6. داشتن تأیید از دفتر اسناد در رابطه با هویت شخص متقاضی
  7. تصویر کارت ملی و شناسنامه شخص حقیقی
  8. اگر برند به صورت لاتین باشد حتما نیاز به ارائه کارت بازرگانی یا کارت عضویت در اتاق بازرگانی می باشد .

مدارک لازم برای ثبت برند مواد شوینده برای اشخاص حقوقی و شرکتها

  • شماره تماس مدیر عامل
  • وکالت نامه از وکیل دادگستری
  • تصویر علامت تجاری در اندازه‌ای مشخص
  • تعیین طبقه مورد نظر مواد شوینده و بهداشتی
  • ارائه مجوزهای لازم در زمینه پخش و تولید مواد شوینده و بهداشتی
  • تأییدیه از اداره اسناد برای امضا و هم چنین هویت مدیر عامل شرکت
  • تصاویری از مدارک هویتی مدیر عامل شرکت تولیدی مواد شوینده
  • تصویری از مدارک مربوط به تأسیس شرکت و یا تغییرات ایجاد شده در آن
  • اگر برند به صورت لاتین باشد حتما نیاز به ارائه کارت بازرگانی یا کارت عضویت در اتاق بازرگانی می باشد .

مراحل ثبت برند مواد شوینده و بهداشتی

صاحبین برندهای مواد شوینده و بهداشتی برای ثبت برند خود باید مراحل مختلفی را طی کنند. ما در ادامه این موارد را به ترتیب برای شما آورده ایم:

  1. استعلام از طبقه برند مواد شوینده و بهداشتی
  2. تکمیل اظهارنامه در مرکز مالکیت معنوی با ارائه مدارک گفته شما در بالا (پرینت نمونه برند در ابعاد 6 در 6 و بارگذاری آن در وبسایت این مرکز)
  3. حضور در دفاتر اسناد رسمی و ارائه برگه مرکز مالکیت معنوی به آن اداره
  4. دریافت گواهی امضا و فرم تأیید اطلاعات (گرفتن رمز عبور و نام کاربری از سامانه در همین مرحله)
  5. تأیید برند مواد شوینده و بهداشتی توسط کارشناسان و ریاست اداره مالکیت معنوی و بعد از آن ارسال پیامک برای صاحب برند
  6. تشکیل پرونده فیزیکی و چاپ برند در روزنامه نوبت اول و دوم
  7. تحویل دو نوبت روزنامه رسمی، نسخه‌ای از اظهارنامه علامت تجاری و ده نمونه از برند خود به اداره مالکیت معنوی و دریافت سند ثبت برند مواد شوینده و بهداشتی

نکته قابل توجه این که بعد از چاپ روزنامه اول، شما به مدت 7 روز برای بیان هر گونه اعتراض در زمینه ثبت برند خود فرصت خواهید داشت. هر بار چاپ روزنامه نیز برای شما ارسال می‌شود. و اما موضوع دیگری که باید خاطر نشان کنیم این است که ثبت برندهایی که داخل آن ها حروف لاتین وجود داشته باشد، حتماً نیاز به عضویت در اتاق بازرگانی یا دریافت کارت بازرگانی را خواهد داشت.

هزینه ثبت برند مواد شوینده و بهداشتی

هزینه‌ ثبت برند مواد شوینده و بهداشتی که باید پرداخت کنید، شامل موارد مختلفی می‌شود که در ذیل به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • هزینه حق الوکاله موسسه ثبتی
  • هزینه اظهارنامه برند در سامانه که بر اساس تعداد طبقات و نوع شخصی و یا حقوقی مشخص می شود .
  • هزینه روزنامه اول که براساس تعداد خطوط مشخص می شود .
  • هزینه حق الثبت برند که با توجه به نوع حقیقی یا حقوقی بود آن متفاوت می باشد .
  • هزینه روزنامه دوم و تایید نهایی ثبت برند

لازم به ذکر است که هزینه‌ های دیگری مانند هزینه مربوط به ثبت برند ، استعلام برند، انتقال برند و … نیز در پروسه هزینه ثبت برند مواد شوینده و بهداشتی ممکن است وجود داشته باشد. نکته مهم دیگر در رابطه با هزینه‌های مربوط به کاهش و یا افزایش طبقه برند در مراحل مربوط به ثبت برند مواد بهداشتی می‌باشد.

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده