ثبت برند کیف؛تمام مراحل ثبت برند کیف




تولید کیف یکی از صنایع پُرسود در ایران است. در سال‌های اخیر، ثبت برند کیف از جنس‌های متفاوت و با کاربرد‌های گوناگون بین تولیدکنندگان مختلف بسیار رایج شده است. دلیل این امر، افزایش علاقۀ مردم به خرید از برندهای کیف تولید شده در داخل کشور است. همچنین رواج یافتن خرید و فروش آنلاین کیف، صنعت تولید و پخش کیف ایران را وارد دوران تازه‌ای کرده است. از طرفی، ثبت برند‌های کیف با تولید انبوه زیاد شده‌ است و از طرف دیگر، گسترش برند‌های تولید کیف دست‌دوز تنوع شگفت‌آوری در این حوزه ایجاد کرده است. بنابراین لازم است که با ثبت برند کیفی که تولید می‌کنید، محصول خود را از دیگر کیف‌های تولید شده در بازار متمایز کنید.

ثبت برند کیف برای تولیدکنندگان

توانایی طراحی و دوخت کیف در کنار مهارت فروش می‌تواند به موفقیت چشمگیر تجاری بینجامد. برای فعالیت در این عرصه شما باید روال قانونی کار را نیز طی کنید تا کسب‌وکار شما از دید قانون به رسمیت شناخته شود. ثبت برند کیف یکی از کارهایی است که برای قانونی بودن فعالیت خود می‌توانید انجام دهید. حتی دوزندگان سنتی کیف و تولیدکنندگان کوچک کیف نیز باید برای ثبت برند کیف تولیدی خود اقدام کنند. نباید از خاطر دور داشت که بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده کیف محصولات خود را صادر می‌کنند. مصنوعات چرمی و کیف‌های برزنتی صادرات گسترده‌ای به کشورهای همسایه دارند. دوخت کیف پارچه‌ای نیز در سال‌های اخیر با استقبال عالی مشتریان روبه‌رو شده است و مخاطبان و علاقه‌مندان خود را پیدا کرده است. در این مقاله به فرایند قانونی ثبت برند کیف می‌پردازیم.

ضرورت ثبت برند کیف

با افزایش تولید کیف، رقابت بیشتری در این حوزه به وجود آمده است. همین موضوع سبب شده است تا موفقیت در این بازار کمی مشکل باشد. در این میان، تثبیت نام برند کیف و تبلیغات برای آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. اما برای آنکه بتوانید تبلیغات مؤثرتری انجام دهید لازم است که اگر به تولید کیف مشغول هستید، برای ثبت برند کیف خود اقدام نمایید. با ثبت قانونی برند کیف خود، نام تجاری‌تان را از خطر سوءاستفاده احتمالی دیگران در امان می‌دارید. تفاوتی ندارد که شما یک تولیدکنندۀ بزرگ کیف باشید یا دیزاینری که تحت نام برندتان، کیف‌های دست‌دوز و خاص خود را به تعداد محدود به فروش می‌رسانید، ثبت برند کیف برای شما ضروری است. این امر دربارۀ برندهای لوکس کیف هم صدق می‌کند. ثبت برند کیف برای حفظ منافع مادی و معنوی شما از برندتان لازم است. به طور مثال می‌توانید با ثبت برند کیف‌تان به صورت قانونی، از کپی شدن نام و لوگوی خود جلوگیری کنید.

تفاوت برندینگ و ثبت برند کیف

برندینگ شامل تمام مراحلی است که از هنگام جرقه زدن ایده در ذهن شما تا ارائه محصولتان به بازار طی می‌شود. اما ثبت برند به انجام روال قانونی ثبت یک نام تجاری به اسم یک یا چند فرد گفته می‌شود که طی آن نام تجاری برند شما، از نظر قانونی نیز به رسمیت شناخته خواهد شد. بنابراین، تمام فرایند نام‌گذاری شرکت و محصولات در حوزه برندینگ قرار می‌گیرد، اما قانونی کردن همه این نام‌ها در حوزه ثبت برند می‌گنجد. اگر مشکلاتی از قبیل کپی برند یا لوگوی شما پیش بیاید، تنها در صورتی قادر خواهید بود دست به اقدامات قانونی بزنید که برند خود را ثبت کرده باشید. ثبت برند کیف در ایران فرایند شفاف و مشخصی دارد که در ادامه به طور کامل به آن می‌پردازیم.
 

مدارک لازم جهت ثبت برند کیف برای اشخاص حقیقی

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی
  • کپی مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای قانونی باشد.)
  • ارائه کارت بازرگانی (برای ثبت برند لاتین)
 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند کیف برای اشخاص حقوقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت
  • ارائه کارت بازرگانی و کپی آن (برای ثبت برند لاتین)
  • کپی مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای قانونی باشد.)

مدت زمان ثبت یک برند در حوزه کیف

اولین اقدام برای ثبت برند کیف، استعلام نام برند است. با استعلام نام برند، از ثبت نشدن برند مشابه اطمینان پیدا می‌کنید. این اقدام باعث می‌شود که پروسه ثبت برند کیف زمان کمتری ببرد. زیرا اگر نام پیشنهادی برای ثبت برند تکراری باشد، اداره مالکیت معنوی آن را عودت خواهد داد. از زمانی که اظهارنامه توسط سامانه ثبت برند آسان‌ثبت به اداره مربوطه ارسال می‌شود، ۳۰ تا ۴۰ روز کاری جهت آگهی نوبت اول و ۲٫۵ ماه جهت دریافت نهایی گواهینامه ثبت برند زمان لازم است. بنابراین به طور کلی مدت زمان لازم برای ثبت یک برند در حوزه کیف نزدیک به ۴ ماه است.

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده