فروش برند آماده،داستان برند ریبوک (reebok)



برند ریبوک (ریباک) یکی از محبوب‌ترین برندهای دنیا می‌باشد که در صنعت فیتنس و ایروبیک حرف اول را می‌زند. این برند امروزه در تمامی دنیا شعبات مختلفی را دارد و محصولات خود را در اختیار علاقه‌مندان به خود قرار می‌دهد.
در این پست می‌خواهیم داستان برندی را برای شما بازگو کنیم که در دهه 80 میلادی توانست غول صنعت کفش سازی آمریکا یعنی برند نایکی را شکست دهد و در بازار یکه تازی کند، اما در ادامه راه نتوانست همین رویه را حفظ کند. این برند کسی نبود جز ریبوک Reebok.
در این پست می‌خواهیم تاریخچه داستان برند ریبوک را برای شما بازگو کنیم، برندی که به عنوان بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین برند تولید کننده لوازم ایروبیک و فیتنس در دنیا شناخته می‌شود. برند ریبوک در ابتدا یک کمپانی تولید کفش انگلیسی بود که توسط خانواده فاستر در سال 1895 میلادی کار خود را شروع کرد و در اواسط قرن بیستم نام خود را به ریبوک تغییر داد.
 

داستان برند قبل تغییر نام به ریبوک

در سال 1895، جوزف ویلیام فاستر (Joseph William Foster) در زمانی که تنها 14 سال سن داشت در اتاق خواب خود در بالای فروشگاه شیرینی‌پزی پدرش در شهر بولتون در کشور انگلستان شروع به تولید اولین نمونه از کفش‌های خودش کرد. جوزف ابتدا به طراحی کفش‌های دوندگی خاردار مشغول بود و در سال 1900 برند تجاری خودش را با نام J.W. Foster تاسیس کرد که بعدها با پیوستن پسرانش به این کسب و کار نام آن به J.W تغییر پیدا کرد.
جوزف تمرکز خود را بر روی کفش‌هایی گذاشت که سرعت ورزشکاران را افزایش دهد و چندین سال به تولید انواع کفش‌های ورزشی و دومیدانی پرداخت. در سال 1924 کفش‌های برند او توسط قهرمان دو 100 المپیک، هارولد آبراهام مورد استفاده قرار گرفت و مدال طلا را برای او به ارمغان آورد.
 

تاسیس برند ریوبک

پسران جوزف ویلیام فاستر، جف و جو نام داشتند. جف در سن 15 سالگی در سال 1948 و جو نیز در سن 17 سالگی در سال 1952 وارد حرفه خانوادگی خود شدند. هر دو برادر در ابتدا در جریان کلیه امور بودند و از همان ابتدا در تولید کفش‌ها نقشی را ایفا می‌کردند. در سال 1953 هر دو برادر مجبور شدند که برای انجام خدمت و به صورت همزمان شغل خانوادگی خود را ترک کنند.
جف زمان خدمات خود در کشور آلمان حضور داشت و از نزدیک شاهد ظهور دو غول صنعت کفش‌سازی به نام‌های پوما و آدیداس بود. او مشاهده کرد که نوع جدیدی از کفش‌ها در بازار ظهور کرده و می‌دانست که اگر می‌خواهد از در این بازار عقب نیافتد باید فورا دست به کار شود.
پس از بازگشت از دو سال انجام خدمت، جف و جو متوجه شدند که تجارت خانوادگی آن‌ها در حال شکست خوردن است. بعد از فوت پدر بزرگ آن‌ها، پدر و عموی جف و جو امورات شرکت را در اختیار داشتند، اما اوضاع خوب پیش نمی‌رفت.
در سال 1958 جف و جو تصمیم گرفتند که شرکت خانوادگی را ترک کنند و برند خودشان را تاسیس کنند. آن‌ها در ابتدا سعی کردند که نام برند را مرکوری بگذارند، اما به دلیل اینکه این نام در دسترس نبود به دنبال نام دیگری رفتند.
جو در جوانی در یک رویداد ورزشی برنده کتاب دیکشنری آفریقایی زبان شده بود که در آن به Rhebok (یک نوع بز کوهی آفریقایی) اشاره شده بود. جو که این کلمه را در خاطر داشت پیشنهاد نام ریبوک را داد و مورد قبول برادرش قرار گرفت و نام ریبوک یا ریباک (Reebok) بر روی این برند نهاده شد. امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که اسم این برند قدرتمند را در حوزه پوشاک و کفش ورزشی نشنیده باشد.
 

گسترش برند ریبوک

برند ریبوک به صورت بسیار آرام و پیوسته در حال رشد بود تا اینکه در سال 1979 و در نمایشگاه تجاری در شهر شیکاگو، پل فایرمن که یک بیزینس من به شمار می‌آمد به این برند علاقه نشان داد و مجوز‌های لازم برای فروش محصولات ریبوک در آمریکا را از این شرکت دریافت کرد. او شعبه آمریکایی از برند ریبوک را با نام Reebok USA Ltd را بنا نهاد.
بلافاصله فایرمن کفش‌های جدید ریبوک را وارد بازار آمریکا کرد و توانست فروش آن‌ را در ایالات متحده به حدود یک و نیم میلیون دلار برساند. این زمان به عنوان نقطه عطفی برای برند ریبوک شناخته شده است.
 

وضعیت ریبوک در سال‌های بین 1980 تا 1990

در سال 1982 در حالی که اکثر برندها در حال رقابت برای کسب رتبه نخست برای فروش کفش‌های ورزشی مردانه بودند، ریبوک پتانسیل بالایی در کالاهای مرتبط با ورزش ایروبیک زنانه در آمریکا پیدا کرد. در همان سال برند ریبوک اولین کفش ایروبیک خود را با نام Reebok Freestyle معرفی کرد که اولین کفش ورزشی بود که تا آن زمان مختص زنان طراحی شده بود. فروش ریبوک به 13 میلیون دلار رسید.
تا اواسط دهه 1980 میلادی این برند سعی کرد که دست به تولید انواع کفش‌های ورزشی برای ورزش‌هایی همچون تنیس، ایروبیک، دومیدانی و بسکتبال بزند. این حوزه‌ها از بزرگ‌ترین بخش‌های صنعت کفش ورزشی در آن زمان به شمار می‌آمدند.
فایرمن که سود بسیار خوبی را از فروش در آمریکا بدست آورده بود، شرکت مادر مستقر در انگلیس را در سال 1984 خریداری کرد. ریبوک که در سال 1985 رسما یک شرکت آمریکایی به شمار می‌رفت، عرضه اولیه خود را در بورس نیویورک با نماد RBK آغاز کرد.
در همین دهه بود که ریبوک شروع به معرفی انواع لباس و اکسسوری ورزشی خود کرد و خط تولید جدید لباس‌های ورزشی کودکانه خود را به نام Weeboks افتتاح کرد. تا اواسط این دهه فروش ریبوک به بیش از یک میلیارد دلار رسیده بود.
یکی از نمادین‌ترین تکنولوژی‌هایی که در ساخت کفش‌های ریبوک استفاده شده بود، Reebok Pump نام داشت که در سال 1989 بیش از 100 ورزشکار شروع به استفاده از آن کردند. در میان آن‌ها نام شکیل اونیل ستاره آن روزهای دنیای NBA نیز به چشم می‌خورد.
ریبوک در اواخر دهه 1980 میلادی شروع به همکاری با متخصص فیتنس جین میلر کرد. نتیجه همکاری آن‌ها تولید و توسعه کفش‌های سری Step Reebok بود. این کفش‌ها بر اساس نمونه‌های اولیه چوبی که توسط میلر ایجاد شده و به صورت اختصاصی برای ایروبیک طراحی شده بودند الهام گرفته شدند. در تولید این کفش‌ها آزمایشات زیادی نیز توسط فیزیولوژیست‌ها صورت گرفت که نتایج بدست آمده از آن‌ها به ریبوک در تولید بهینه‌ترین کفش برای ایروبیک کمک کرد.
 

 
جین میلر شخصا پروسه تبلیغات این کفش را بر عهده گرفت و به سرتاسر آمریکا سفر کرد و در تمامی استودیوهای ورزشی این کفش را به پا کرد. این کفش به سرعت بین مردم به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد و برند ریبوک توانست میلیون‌ها کفش از این مدل را به فروش برساند.
در سال 1998 ریبوک کارل یانکوفسکی را به عنوان مدیر اجرایی برند انتخاب کرد و جایگزین روبرت میرز شد. یانکوفسکی پس از یک سال از این سمت کناره گیری کرد و پوزیشن مدیریتی را در یک شرکت دیگر به عهده گرفت. پس از او پل فایرمن پس از 12 سال برای اولین بار مدیریت این برند را در دست گرفت.
در دهه 1990 میلادی بود که برند ریبوک خود را در خطر دید. ریبوک دو برند مطرح ورزشی دیگر یعنی آدیداس و نایک را در مقابل خود می‌دید. مدیران ریبوک استراتژی‌های مختلفی برای شکست دادن این برندها کشیده بودند اما سرانجام اکثر آن‌ها به شکست انجامید و فروش دو رقیب اصلی از برند ریبوک پیشی گرفت. در این زمان برند ریبوک سعی کرد که با ستارگان و ورزشکاران زیادی قرارداد همکاری امضا کند که در بین آن‌ها، تیم ها و ستارگان NBA به چشم می‌خورد. امروزه تیم ملی هاکی آمریکا نیز از محصولات ریبوک استفاده می‌کند.
 

ریبوک و هزاره سوم میلادی

پس از شکایت در مورد مالکیت معنوی در آگوست 2005، کمپانی آدیداس برند ریبوک را به عنوان یک برند تابع خریداری کرد و دو شرکت بزرگ تولید کننده لوازم ورزشی با یکدیگر ادغام شدند. اما این دو شرکت فعالیت تجاری خود را با دو نام تجاری ادامه دادند. در سال 2006 آدیداس با یک قرارداد 11 ساله پیراهن‌ها و وسایل گرم کننده ریبوک را به عنوان لباس رسمی NBA معرفی کرد.
در سال 2010 ریبوک همکاری خود را با یک شرکت تناسب اندام به نام CrossFit آغاز کرد که نتیجه آن برگذاری مسابقات CrossFit، افتتاح استودیوهای Crossfit و معرفی خط تولید کفش و پوشاک مخصوص این رشته ورزشی شد.
با محبوبیت روزافزون رشته رزمی MMA، در سال 2014 برند ریبوک قرارداری 6 ساله با UFC امضا کرد تا به برند رسمی تامین کننده لباس‌های ورزشی این رشته بدل شود. این همکاری به این معنی بود که ریبوک به ورزشکاران موجود در این رشته ورزشی دسترسی پیدا می‌کرد و از آن‌ها برای بازاریابی برند خود استفاده می‌نمود. شاخص‌ترین ورزش‌کار این رشته کانر مک گرگور می‌باشد. 09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده