بهترین راه ساخت یک برند موفق چیست؟




چه اصولی را برای برند شدن در نظر بگیریم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز ، برای برند شدن در ابتدا باید در دید مشتری به ایجاد نفوذ پرداخت یعنی  باید تصمیم افرادی که قصد خرید از محصول ما را ندارند، تغییر دهیم و مشتری را به خرید محصول خودمان ترغیب کنیم. حال رسیدن به این هدف نیازمند طی کردن مراحل زیر است:


١- نامی که برای برند یا محصول مان انتخاب می کنیم، باید نامی منحصر به فرد و به یاد ماندنی تر باشد مثلا می توان نام خانوادگی را روی محصول قرار داد البته انتخاب نام خانوادگی برای برند هم منوط به این است که نامی مناسب و درخور بیان باشد و اثر گذاری مطلوب روی مشتریان داشته باشد.

در انتخاب نام برند دقت کنید که بنیاد و شالوده ارتباط با مشتری حفظ شود، به طوری که نام برند، مشتری را از فضای تجاری ما دور نکند.

نامی برای برند انتخاب کنیم که همیشه در اذهان باقی بماند، قابلیت تلفظ برای همگان داشته باشد، از لحاظ صوت و معنی دلنشین باشد و اهداف ما در خصوص تولید و پخش محصول در واژه و نام برند مستتر باشد.


٢- انتخاب نشان تجاری یا لوگو از اهمیتی همانند نام برند برخوردار است که بسیار مهم و قابل توجه است. لوگوی خوب معرف یک محصول خوب است. انتخاب یک لوگوی خوب به ما کمک می کند که به مشتری بگوییم ما چه کسی هستیم و قرار است چه محصولی را به مشتری ارائه و چه نیازهایی را از او برطرف  کنیم.

لوگو باید شفاف باشد یعنی وقتی مشتری لوگوی محصول ما را می بیند، باید برایش نیت و پیام ما از تولید محصول قابل فهم باشد.

لوگو باید به نحوی طراحی شود که اگر قرار است در رسانه های همگانی برای معرفی و تبلیغ بیشتر درج کنیم، قابلیت ایجاد در اندازه ها و ابعاد مختلف را داشته باشد.


٣- دیگر زمان این گذشته است که تولیدکنندگان محصولات خود را تولید کنند و هیچ توجهی به نظرات مصرف کنندگان و مخاطبان نداشته باشند. در عصر حاضر باید به برقراری روابط پایدار با مشتریان بیندیشید، نیازهای مشتریان را در حد توانایی و امکانات خود برآورده کنید، برای ایجاد ارتباطی موثر و دو سویه با مشتریان به ایجاد یک سایت اینترنتی یا کانال اقدام کنید و به راحتی  از نظرات مصرف کنندگان از طریق این سایت یا کانال مطلع شوید.


٤-صداقت را سرلوحه کارتان قرار دهید. در معرفی محصول و تبلیغات از اغراق بپرهیزید و به مشتری وعده هایی ندهید که خارج از توان تان است. اجازه دهید مشتری صداقت شما را ببیند و به شما اعتماد کند.


٥- از توجه به رقیبان غافل نشویم، رقیبان کارمان را شناسایی کنیم و موقعیت آنها را بسنجیم.

گاهی لازم است برای برد و پیشرفت بیشتر با رقیبان از موضع قدرت و مقابله حذر کنیم و به همکاری با آنها بپردازیم و این مختص زمانی است که وضعیت موجود بازار به نفع ما نیست.


٦- شناخت مشتریان هم بسیار حائز اهمیت است. هر گروه از مشتریان ممکن است شرایط، ویژگی ها و طرز تفکر خاصی داشته باشند که باید نحوه عرضه محصول مان برای هر یک از این گروه ها اختصاصی باشد.


٧- بسته بندی محصول بسیار مهم است. بسته بندی با توجه به هریک از گروه های مصرف کننده و نیز زمان مناسبتی استفاده از محصول باید متغیر و متفاوت باشد.


مزیت های برندسازی چیست؟

اگر یک شرکت یا کارخانه برای نشان تجاری خود بتواند برندسازی انجام دهد و برند شرکت در ذهن مردم و مخاطبان ماندگار شود، مزیت های فراوانی خواهد داشت. مهم ترین آن این است که شرکت مشتریان وفادار خود را پیدا می کند و همین مشتریان برای شرکت نماد تبلیغات خواهند شد.


 6مزیت عمده برند سازی


1 - تایید و افزایش اعتبار شرکت به طوری که داشتن یک نام تجاری که برند سازی شده، خود دلیل اعتبار برای شرکت است.

2- برند باعث تایید بیشتر توسط مشتریان خواهد شد و فروش بیشتر محصولات را در برخواهد داشت.

3 - افزایش تعداد مشتریان وفادار

4 - یک برند قوی، پتانسیل بازگشت مشتریان ناراضی را خواهد داشت

5 - باعث ایجاد شناخت در بین مشتریان شده و ارتباط حتی عاطفی بین شرکت و محصولات با مشتریان برقرار خواهد شد

6 - پیام و شعار شرکت به خوبی در بین مخاطبان انتقال خواهد یافت.

هدف برند تان چیست؟

شما باید برای برند خود یک هدف مشخص داشته باشید. برای آن‌که مخاطبان به برند شما اعتماد کنند، باید مشخص کنید که کسب‌وکارتان قرار است چه ارزشی برای آن‌ها داشته باشد. باید مأموریت خود را برای مخاطبانتان مشخص کنید و بگویید که دلیل وجود شما چیست. بعد از آن تمام موارد مانند لوگو، شعار و پیام باید در راستای این مأموریت باشد. این نکته را فراموش نکنید با هر هدف و جایگاهی که دارید کیفیت را در راس کار کسب و کارتان قرار دهید.
 

یک لوگو و شعار  برای برند تان در نظر بگیرید.

ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین قسمت در ساخت یک برند،‌ تولید یک لوگو و شعار برای آن برند است. شاید مجبور باشید برای طراحی یک لگو و شعار برای برندتان  زمان و هزینه زیادی را صرف کنید اما مطمئن باشید ارزشش را دارد چرا که لگو شما همواره و در همه جا در کنار نام برندتان ظاهر خواهد شد و در واق هویت بصری کسبو کار شما را تشکیل خواهد داد. این نکته رادر نظر داشته باشید که شعار و لگو باید هم راستا با ارزش و هدف برند شما باشد.

پیام برندتان چیست؟

شما باید کاملا مختصر و مفید در غالب یک جمله به مخاطبان خود نشان دهید که چه کسی هستید و چه ارزشی را به مخاطبان خود ارائه میدهید. پیام برند بسیار فراتر از لوگو و شعار برند است.پیام برند بیان میکند کسب و کار شما چه نکات کلیدی دارد، شما چه چیزی را ارائه می‌دهید و چرا مردم باید به شما توجه کنند.

بین خود و رقبایتان تمایز ایجاد کنید

باید بتوانید نشان دهید که شما متفاوت هستید. برای اینکار باید از اره کار ها و روش ها ی مختلفی استفاده کنید. گام اول برای ایجاد تمایز بررسی ماتریس SWOT   کسب وکارتان است باید آن را بشناسید و درست و دقیق تجریه و تحلیل کنید. برای متمایز بودن چند تا پپیشنهاد براتون دارم:

بر روی نقاط قوت برندتان تمرکز کنید.

قطعا برند شما در بعضی موارد عملکرد بهتری دارد و از نقاط قوت متعددی برخوردار است.با تمرکز بر روی نقاط قوت برند و همچنین توجه به مواردی که عملکرد بهتری در آن دارید میتوانید بین برندتان و رقبا تمایز ایجاد کنید.

نوآوری در برند تان را فراموش نکنید

نوآوری همان چیزی است که می تواند میان شما و دیگر رقبا تمایز ایجاد کند.
موارد مختلفی هستند که شما میتوانید در ارائه آنها نوآوری و خلاقیت داشته باشید برای این منظور گاهی بهتر است سنت شکنی کنید و از روند های معمولی که قبلا داشتید کمی متفاوت تر عمل کنید.به عنوان مثال  میتوانید در تجربه خرید و یا قیمت گذاری های محصولاتتان نوآوری و خلاقیت به خرج دهید.
تولید محصول جدید نیز از مواردی است که میتوانید در آن نوآوری داشته باشید به عنوان مثال کمپانی تایسون که به عنوان دومین شرکت بزرگ فرآوری و فروش مرغ و گوشت گوساله در دنیا شناخته می شود، اقدام به فروش مرغ‌هایی با اندازه‌ی کوچک کرد، این کمپانی با انتخاب نام “جوجه”  باعث استقبال بسیار چشمگیرتری شد.
به عنوان روش خلاقانه دیگر، میتوانید در مورد نحوه و زمان ارائه محصولاتتان داشته باشید در این مورد برند بستنی” بن اند جری” با محدود کردن تولیدات خود در برخی طعم‌ها و از رده خارج کردن طعم‌ها بعد از یک بازه زمانی مشخص، این استراتژی را به کار گرفته و توانسته از رقبای خود پیشی بگیرد.

داستان برند خود را تعریف کنید

هر برند موفقی یک داستان جذاب در پشت پرده دارد. تعریف و توجه به داستان برند سبب ایجاد تمایز بین برند شماو رقبایتان شده و به ارزش و شخصیت برندتان می افزاید. بسیاری از افراد عاشق گوش دادن به داستان‌هاییی هستند که شما در شرایط سخت و ضعیفی بوده اید افراد می‌توانند از طریق این داستان‌ها با شما ارتباط برقرار کنند. تعریف شرایط سخت شروع کار برندتان می تواند به شما در ایجاد تمایز کمک کند

برندتان باید یک مشکل بزرگ را حل کند

اگر برند شما بتواند مشکلی را حل کند که همه در آرزوی رفع آن هستند، در این صورت می توانید تمایز برند ایجاد کنید. برای مثال، برند کفش تام به کودکان نیازمند توجه نشان داده و به ازای هر جفت کفشی که به فروش می رساند یک جفت کفش به این کودکان می دهد. این استراتژی سبب ایجاد تمایز در برند کفش تام شده و مشتریان را به مسئولیت اجتماعی در برابر کودکان نیازمند وادار می کند. علاوه بر آن، با ایجاد احساس خوب در مشتری سبب افزایش وفاداری آن‌ها به برند می شود. این مسئله به ایجاد تمایز و فروش بیشتر کفش تام کمک شایانی کرده است.

شخصی سازی کنید

شخصی سازی کردن می تواند سبب تمایز برندتان شود. باید امکانی فراهم کنید تا مشتریان از طریق تجربه‌ی خرید تعاملی، افزایش سطح خدمات و راهکارهای بازاریابی دیجیتالی مانند هدف گیری مجدد و هدف گیری قبلی که محصول مناسب را در زمان مناسب به فرد مناسبی پیشنهاد می دهد، محصولات را از خود بدانند.

مناسبت های مختلف را فراموش نکنید.

راهکار دیگری که سبب ایجاد تمایز می شود این است که برندتان را با یک مناسبت خاص همراه کنید. همچنین میتوانید در مناسبت های خاص جشنواره برگزار کنید یا پیشنهاد های ویژه به مشتریان خود و افراد بدهید.

افراد مرتبط با برندتا ن را بشناسید:

اساس داشتن یک برندموفق، شناخت و انتخاب افرادمرتبط با محصول و تمرکز بر آن‌ها است. افراد مرتبط با محصول شامل مخاطبان محصول و رقبای کسبو کار شما هستند و شما باید هر دو دسته این افراد را به خوبی بشناسید و مورد بررسی قرار دهید.
برای داشتن برندی موفق باید به این نکته توجه کنید که مخاطبان شما دقیقاً چه کسانی هستند و چه کسانی با محصول شما مرتبط هستند. مأموریت و پیام‌های خود را در راستای پاسخگویی به نیازهای این دسته از مخاطبان قرار دهید. همچنین رقبایتان را به خوبی بشناسید و در مورد جایگاه آنها  در بازار ئو همچنینی نقاط قوت و ضعف رقبایتان شناخت لازم را به دست آورید.این مرحله گام مهمی در دستیابی شما به برندی موفق خواهد بود.

از برند خودتان سرسختانه حمایت کنید

برای ترویج و تبلیغ محصولاتتان از کارمندان داخلی خود شروع کنید. کارمندان شما با توجه به اطلاعات   آشنایی بیشتری که از محصولات و کیفیت آنها دارند میتوانند به خوبی و با آگاهی کامل برند شما را تبلیغ کنند. قدرت کارمندان تا را دست کم نگیرید.

مشتریان وفادار همواره در اولویت هستند

این مشتریان ممکن است درباره شما در رسانه‌های مختلف بنویسند، شما را به دوستان خود پیشنهاد دهند و به‌ طورکلی آن‌ها می‌توانند مامور تبلیغ کسب‌وکار شما باشند. اعتماد مشتریان وفادار به شما کمک می‌کند که مشتری‌ بیشتری به دست آورید و سود کسب‌وکارتان بیشتر شود؛ بنابراین برای مشتریانی که کمپانی و برند شما را دوست دارند و به شما وفادار هستند، ارزش ویژه ای قائل باشید شاید لازم باشد به آنها خدمات بیشتری ارائه دهید. چراکه مشتریان وفادار بخش مهمی از هر استراتژی برندینگ هستند، این کار به‌خصوص به‌منزله حمایت شما از تیم فروش است.

توجه به نیاز مشتریان برای موفقیت برند الزامی است

یک راهکار مؤثر برای ایجاد تمایز برند و جذب مشتریان بیشتر تشخیص نیازهایی است که تا به حال برآورده نشده‌اند. پس می توانید با تغییر در محصولاتتان به این نیازها پاسخ دهید. در کشور آمریکا، یک بنگاه اجاره‌ی خودرو با ارائه خودروهای لیزینگ در زمانی که هیچ یک از رقبا این کار را انجام نمی دادند، به بزرگ‌ترین اجاره دهنده‌ی خودرو در آمریکا تبدیل شد و توانست مزیت رقابتی به دست آورد.

قدرت احساسات را در نظر  بگیرید.

توجه ویژه به احساسات

برند شما باید بتواند همراه با رارئه محصولات و خدمات خود احساساتی را در افراد به وجودآورد. برای مثال شرکت کوکاکولا همواره خود را شادی آور معرفی کرده و سعی داشته است حس شادی را به مخاطبان خود بدهد. همواره سعی در القا یک احساس خوب به مخاطبانتان داشته باشید.

انسانیت را فراموش نکنید.

امروزه افراد بیشتر طرفدار برندهایی هستند که به جامعه و همنوعان خود کمک میکنند در وافع افراد جذب برند هایی میشوند که انسان دوستی را در برنامه ها و اهداف کسب وکارخود قرار داده اند. بنابراین میتوان با تکیه بر مسئولیت‌های اجتماعی‌، برند خود را متمایز کنید و از رقبا جلو بزنید.

توجه به محیط زیست

مشتریان مدرن نسبت به محیط زیست حساسیت دارند. پس بسته بندی سبز، تولید سبز یا اقداماتی در راستای حفظ محیط زیست می تواند به تمایز برندتان کمک کند

ویژگی های یک برند موفق

با وجود فضای رقابتی که بین شرکت ها و صنعت های مختلف است، داشتن یک برند موفق و نمونه بیش از هر چیزی مورد توجه کارفرمایان است. هر شرکتی از استراتژی های خاص خود برای رسیدن به موفقیت استفاده می کند.

کیفیت محصولات و خدمات برای داشتن یک برند خوب لازم است. برند نام یک محصول، خدمات، ایده و... را برای مصرف کنندگان تداعی می کند. برندی که بتواند نیاز مصرف کنندگان را برآورده کند یک برند موفق خواهد بود.


ویژگی های کلی که مخصوص یک برند موفق است، شامل موارد زیر است:


1 - شناخت مصرف کنندگان

2 - منحصر به فرد بودن

3 - انگیزه و اشتیاق

4 - ثبات و پایداری

5 - ایجاد فضای رقابتی

6 - شناخته شدن

7 - مدیریت صحیح


1 - شناخت مصرف کنندگان

یک برند خوب از مصرف کنندگان و بازار هدف شناخت کافی دارد و نحوه ارتباط با مصرف کنندگان و شناخت آنها را می داند. هر برندی یکسری مشتریان دائمی و همیشگی دارد، بنابراین حفظ و نگهداری این مشتریان هم از دیگر اهداف برندهای موفق است. تلاش برای شناخت مصرف کننده و برطرف کردن نیازهای آنها در تولید یک محصول خوب از ویژگی های یک برند موفق است.


2 - منحصر به فرد بودن

داشتن یک برند یعنی ایجاد یک نام تجاری منحصر به فرد و متفاوت از دیگر برندها مثلا برند اپل یک برند شناخته شده در سراسر جهان است که با تولید محصولاتی با خلاقیت بالا منحصر به فرد است. برای منحصر به فرد بودن باید خدماتی را ارائه دهید که در عین جذابیت برای مصرف کننده دارای یک ویژگی خوب، متفاوت و جدید باشد.


3- انگیزه و اشتیاق

شاید بتوان بدون انگیزه و اشتیاق کافی یک برند را برای مدت کوتاهی ایجاد کرد اما گسترش و پیشرفت این برند بدون انگیزه کافی امکان پذیر نیست مثلا اگر افراد موفقی مثل استیو جابز را در نظر بگیرید. آنچه باعث موفقیت روزافزون وی شده بود، انگیزه و علاقه ای بود که به برند و تجارت خود داشت.


4- ثبات و پایداری در کیفیت

پایداری در کیفیت، محصولات و خدماتی که ارائه می دهیم باعث می شود که مشتریان دائمی افزایش یابند. وقتی یک مشتری به شرکت یا برند شما مراجعه می کند تا محصولات مورد نظرش را خریداری کند، اگر کیفیت و مرغوبیت همیشگی را در کالای مورد نظر نبیند، قطعا برند دیگری را برای خرید انتخاب خواهد کرد بنابراین چون فضای رقابتی بین برندها وجود دارد، هر چقدر این کیفیت دائمی و همیشگی باشد، مشتریان بیشتری هم وجود خواهند داشت.


5- ایجاد فضای رقابتی

یک برند خوب باید دارای یک تیم کاری فعال باشد که ویژگی اصلی این سیستم ایجاد فضای رقابتی و بهبود خدمات یک برند نسبت به دیگر برندهاست. یک برند خوب هیچ گاه در انتظار رسیدن مشتریان نیست، بلکه خود به دنبال مشتریان رفته و از راه های مختلفی که در بازاریابی وجود دارد برای جذب مشتری تلاش می کند. یک برند خوب تلاش می کند چیزی بیش از آنچه را مشتریان انتظار دارند در اختیارشان قرار دهد.


6 - شناخته شدن

شناخته شدن یک برند زمانی است که یک نام تجاری از راه های مختلفی برای شناساندن خود به مشتریان استفاده می کند. معمولا برندهای بزرگ شناخته شده هستند، چون این برندها به دلیل محبوبیت، قدمت و داشتن محصولات خوب تقریبا برای تمام مشتریان شناخته شده هستند. این برندها از تبلیغات فراوان استفاده می کنند حتی خیلی از آنها برندهای بین المللی هستند.


7 - مدیریت صحیح

در پس هر برند موفقی یک مدیریت صحیح وجود دارد. یک برند موفق از ابتدا استراتژی ها و تکنیک های نوینی برای مدیریت سیستم کاری خود استفاده می کند. مدیریت خوب باید با ایجاد یک تیم کاری موفق بتواند به اهدافش رسیده و در راه کسب موفقیت قدم بردارد.



میهن برند بزرگترین سایت در خصوص خرید و فروش برند،واگذاری برند،برند آماده خشکبار و حبوبات، برند آماده برای فروش برند مواد غذایی،فروش برند مواد شستشو، فروش برند مواد ضد عفونی ، فروش برند خوراکی و .... جهت ارتباط با مجموعه میهن برند با مشاوران مجموعه میهن برند در 24 ساعت از شبانه روز میتوانید در ارتباط باشید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده